Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:01

Ik hoop echt zo dat ze dat hier niet in gaan voeren - wat een gedoe.


Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:02

Tja ik betaal evenveel aan de ondergrondse container als een gezin wat naast mij woont, en ik woon alleen. Dat is ook niet helemaal ideaal. Ik denk niet dat er een manier is om het goed te doen want afval dumpen is ook iets wat men tegen wil gaan.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:19

Als de ondergrondse zou wegen dat ik weggooi vond ik het prima. Maar dat is dus niet het geval.

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:30

Uhm nee ik betaal bijna 200 euro en het gezin wat naast mij woont ook maar die wonen er met 4 personen. En tja ik betaal dat of ik nu wil of niet, niks wegen gewoon alle appartementen hetzelfde betalen voor de ondergrondse, er is van elke methode wel wat te zeggen ;)
Maar afval dumpen of wat meer betalen, dan ben ik toch voor wat meer betalen. Ik vind persoonlijk afval dumpen niet gierig maar ontzettend asociaal :D

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:34

Ja dat begrijp ik. Wij hadden eerst ook een vast bedrag.

Begrijp jij wel dat wij niet dumpen? Stad waar mijn vriend werkt staat alles gewoon open dus dan gooien we het soms daar weg.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:52

eenitraM schreef:
Sheran schreef:
Sommige huizen doen ook alles samen. Mijn wasmiddel is ook steeds weg. Heel erg irritant, want wasmiddel is duur. Dan was ik een paar weken niet en dan is ineens mijn hele fles op. Lekker dan.


Een briefje er op plakken met: Afblijven, van mij.

En dan de inhoud vervangen met chloor/bleek.

Wie niet horen wil, moet voelen. Je hebt ze gewaarschuwd :+

_O- _O- _O- Dit is echt het beste idee uit het hele topic :')

Wij wisselden trouwens af met wasmiddel kopen. Ik had maar 1 huisgenoot dus dat is lekker makkelijk.
Bij mijn vriend gebruikten ze dezelfde douchegel (namelijk de goedkope van AH) dus die kochten ze ook om en om in.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:12

Jolliegirl schreef:
LadyMadonna schreef:
Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...



Dus jij vind je plezier belangrijker dan het milieu?

Zonde vind ik dat.. En ook wel een beetje sneu.


Dan mag er ook niemand meer met t vliegtuig op vakantie dus? :=

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:15

Mars dat is een eindeloze discussie die in heel veel topics is voorbij gekomen. Laten we die hier niet ook starten want dat heeft niks met gierigheid te maken..


plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:48

Mijn huisgenoot haald nooit maar dan ook nooit wc papier. Want dat krijgt ze niet mee op de fiets ;( Dus dan moet ik het maar kopen en lopen naar de supermarkt of met mijn vriend in het weekend. Ook wacht ze echt tot het laatste moment met afwasmiddel, bakboter, folie etc halen (afspraak dat samen te doen). Heul irritant

.,

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:24

En als je het nou alleen voor jezelf haalt? Heeft zij pech, moet ze het maar zelf halen!

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:29

eclair98 schreef:
En als je het nou alleen voor jezelf haalt? Heeft zij pech, moet ze het maar zelf halen!


Ja maar om nou elke keer met een wc rolletje naar het toilet te moeten... Wil me wel thuis voelen zeg maar, niet alsof ik op een camping zit

.,

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:38

Dan maak je toch een huishoudpotje voor gezamelijke dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:58

Relaxed schreef:
Dan maak je toch een huishoudpotje voor gezamelijke dingen?

Of gewoon een wiebetaaltwat. Ken echt bijna geen studentenhuizen die geen wbw bijhouden. Gewoon van alles dat je koopt voor het huis/gemeenschappelijk gebruik het bonnetje bewaren en de prijs ervan in het systeem knallen en afrekenen als je blut bent en veel voor loopt op de rest.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:27

geweldig dit topic! veel bekende dingen zie ik voorbij komen.

Ik had ook een gierige vriendin..
van mij mag iemand best wat lenen daar deed ik niet moeilijk over..
nou nu denk ik wel 2 keer na voor ik wat uitleen.
deze vriendin gebruikte dus op een gegeven moment bijna alles!
zadeldekjes,glansspray,zalfjes,zadelbontje noem maar op.
was iets op dan vulde ze het nooit aan.
ook mijn halster/touw en kapot was dus pech voor mij.
had ze haar voer op dan pakte ze van mij!
dekens echt niks was veilig.
heb nooit wat terug gehad en was zo blij dat ze naar een andere stal ging!
het was toen mijn beste vriendin dus je wilt ook geen gezeur om spullen hebben.
maar dit ging echt te ver!
ze heeft me als een viswijf nog even uitgescholden en dat was het *\o/*

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:50

Emmaa_ schreef:
Relaxed schreef:
Dan maak je toch een huishoudpotje voor gezamelijke dingen?

Of gewoon een wiebetaaltwat. Ken echt bijna geen studentenhuizen die geen wbw bijhouden. Gewoon van alles dat je koopt voor het huis/gemeenschappelijk gebruik het bonnetje bewaren en de prijs ervan in het systeem knallen en afrekenen als je blut bent en veel voor loopt op de rest.


Pcies :j

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:44

We hebben wel eetlijst, dat is ook een soort van bijhouden wat er is betaald. Nu kan ik wel gaan zeggen van we houden echt bij wat we beide hebben betaald, en betalen de ander terug maar zij is duurder uit met avondeten. Ik let meer op de aanbiedingen.

.,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:46

Bij de Ikea vanavond. Mensen die hun waterfles gingen vullen bij het ikearestaurant :')
Voor de duidelijkheid; je kunt daar een 'glas drinken' kopen en dan telkens bijvullen. Dat snap ik ook echt wel. Maar mensen die na 4x hun glas hervullen nog even hun dopper fles gingen vullen... Dat snapte ik dan weer niet :')

(let wel; ik dus niet. Ik heb alleen op de eerste rij m'n ogen uitgekeken van de brutaliteit)

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:33

Wij hebben een gierige gemeente. 1 keer in de 4 weken word de grijze kliko opgehaald, waardoor je dus gedwongen bent afval te scheiden. Dit is het resultaat in de wijken:

Afbeelding

:') en we moeten ook meer gaan betalen :') tekst wat eronder staat even negeren. Ze hadden een flyer gemaakt dat het afval beleid zo goed is nu. Dus een behulpzame burger uit de wijk heeft er even de juiste foto's bij geplakt. :')

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:38

Jtragter schreef:
We hebben wel eetlijst, dat is ook een soort van bijhouden wat er is betaald. Nu kan ik wel gaan zeggen van we houden echt bij wat we beide hebben betaald, en betalen de ander terug maar zij is duurder uit met avondeten. Ik let meer op de aanbiedingen.

Ah jullie zijn met z'n tweeën? Dan snap ik het op zich nog wel. Als zij duurder uit is met eten is het toch vrij normaal dat jullie dat compenseren door de ander toiletpapier etc te laten halen? Als je het vervelend vindt om elke keer ermee te slepen zou ik gewoon een keer een rol op m'n kamer zetten en zeggen dat je ff een pauze wil en dan wel een week wat meer uitgeeft aan boodschappen. Iedereen krijgt op natuurlijke wijze toch wel een rol in huis, de een neemt altijd toiletpapier mee omdat die eraan denkt, de ander koopt een nieuwe prullenbak als die kapot gaat of andere grote uitgaven en weer een ander koopt de schoonmaakmiddelen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:49

Sunrise19 schreef:
Wij hebben een gierige gemeente. 1 keer in de 4 weken word de grijze kliko opgehaald, waardoor je dus gedwongen bent afval te scheiden. Dit is het resultaat in de wijken:

[ [url=m/RqKmlQ.png]Afbeelding[/url] ]

:') en we moeten ook meer gaan betalen :') tekst wat eronder staat even negeren. Ze hadden een flyer gemaakt dat het afval beleid zo goed is nu. Dus een behulpzame burger uit de wijk heeft er even de juiste foto's bij geplakt. :')

Hier noemen ze dat bewustwording creëeren

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:19

Waterfles vullen bij de Ikea? Dikke prima toch. Zal meer met gemakzucht te maken hebben dan met gierigheid. Of je nou voor die gratis refill gaat of daar water uit de kraan haalt..

Eef_Bam

Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:24

Mavelle schreef:
Waterfles vullen bij de Ikea? Dikke prima toch. Zal meer met gemakzucht te maken hebben dan met gierigheid. Of je nou voor die gratis refill gaat of daar water uit de kraan haalt..

Ik denk dat ze bedoelt dat men de waterfles vulde met limonade/fris?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:59

Sunrise19 schreef:
Wij hebben een gierige gemeente. 1 keer in de 4 weken word de grijze kliko opgehaald, waardoor je dus gedwongen bent afval te scheiden. Dit is het resultaat in de wijken:

[ [url=m/RqKmlQ.png]Afbeelding[/url] ]

:') en we moeten ook meer gaan betalen :') tekst wat eronder staat even negeren. Ze hadden een flyer gemaakt dat het afval beleid zo goed is nu. Dus een behulpzame burger uit de wijk heeft er even de juiste foto's bij geplakt. :')

Dat heeft niet zoveel met de gemeente te maken imo maar met de mensen die die zakken daar hangen buiten ophaal dagen

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:09

LadyMadonna schreef:
Dat heeft niet zoveel met de gemeente te maken imo maar met de mensen die die zakken daar hangen buiten ophaal dagen


+:)+
Er zijn ondertussen veel gemeenten waar nog maar 1x per 4 weken restafval wordt opgehaald. Vaak wordt in die gemeenten wel 1x per twee weken plastic en GFT opgehaald en ook vaak papier.

Om je een idee te geven:
Papier levert gemiddeld Euro 100-125 per ton op;
Plastic levert (zwaar gesubidieerd) rond de Euro 350 per ton op;
GFT kost een paar tientjes per ton;
Restafval kost al gauw 100-150 euro per ton.

Niet of nauwelijks afval scheiden kost dus gewoon een vermogen. Het verschil tussen een ton papier inzamelen voor recycling vs in het restafval proppen kost tussen de Euro 200 en Euro 275. Kies maar.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:13

Hier elke 2 weken de groene en 1x in de 4 het plastic, het rest en papier geloof ik. Al zijn 4 containers wel veel naast het huis. Mijn ouders hebben de grijze weggedaan, als ze afval hebben gooien ze het weg bij de winkel in een bak (betaald)
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 24-05-18 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers