Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:01

Femek2902 schreef:
Ik zit nu in een treinbus, wat opzich al een ergernis is. Maar de kachel staat echt op standje sauna, daar zit ik dan met m'n vier lagen kleren :')

Anders zet je de kachel op 15-20 graden, dan is de overgang niet zo belachelijk groot tussen buiten en de bus..


:= oh daar maak ik me ook schuldig aan. Standaard op 23 graden. En bij guur weer de webasto extra hard aan.

Laatst met die kou was er niemand die erover klaagde. Ze konden mooi ontdooien in de bus.

En ik gooi de bus gewoon open op de halte als ik er te vroeg sta. Kunnen mensen rustig een plekje zoeken.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:52

purny schreef:
Ah wat sneu. Zo stapt er ook altijd een blinde man in als ik in de bus zit naar huis.
Het is nu al 4 op de 5 keer voorgekomen dat niemand de plek voor mindervaliden opgeeft en gewoon blijft zitten
Overigens zat ik vanmorgen in de bus en zag dat er allemaal scheuren in de ramen zat. Leek wel of de bus beschoten of bekogeld was


Scheuren in de ramen is een bekend fenomeen. Zolang ze niet hinderlijk in het zicht van de chauffeur zitten kun je daar veilig mee op pad. De ruit staat onder veel spanning waardoor die scheuren er soms spontaan in knallen. Pas als ze vertakken wordt zo'n dure ruit vervangen. De ruit zal niet naar binnen knallen. Hij is gelaagd en houdt zijn vorm.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:49

Manman wat een ongelooflijk stomme plek om je kippen te lossen vandaag.... middenop de A50.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:05

Lag een vrachtwagen op de kant dwars over de weg tussen heerde en epe.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:13

Hahaha geniaal Steeph

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:20

<3 ik had echt superschattige kinderen in de bus vandaag.
Ze waren voor het eerst met de bus en gingen voor me zingen.

In de bus wordt ook meer gecontroleerd heb ik het idee. In de laatste paar weken al meerdere keren controle in de bus gehad. Ook op plaatsen waar ik nog nooit een controleur gezien had.


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:49

Heb voor maandag en dinsdag nog wel een scooter te leen...

Ik snap heel goed dat het vervelend is maar alle chauffeurs zitten sinds 10 december vorig jaar helemaal met een probleem op de bus en hebben nog nooit zoveel klachten gehad in zo'n korte tijd.

Mensen halen hun aansluiting niet omdat alles ontzettend krap gepland is. Een betalingssysteem op 3G zorgt voor extra vertraging en onderweg wordt het ook steeds drukker. Tussendoor even naar het toilet is als vrouw geen tijd voor. Mannen zoeken soms echt een boom bij hoge nood.

We willen graag onze passagiers veilig en comfortabel van A naar B brengen.

Om het veilig te houden is voldoende pauze en tijd in de ritten essentieel. Onder druk gaan mensen fouten maken en dat is gevaarlijk met minstens 10 ton.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 01:09

Shadow0 schreef:
Anne_GTI - ik hoop dat de werkgevers toch eens over de brug komen. Weet je of wij als passagiers nog iets kunnen doen?


Klagen via de site van de vervoerder is een idee.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:16

Es_ther schreef:
Vanmorgen een paar gestrande reizigers bij de bushalte.
Op de borden stond wel dat ze reden, maar ze kwamen niet.


De borden kunnen ze niet makkelijk aanpassen. Ze kloppen niet

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:59

Shadow0 schreef:
Vreemd. Het idee van die borden is toch juist dat ze actuele informatie kunnen geven?


Die bij de haltes kunnen ze niet overrulen. Schijnt een compleet automatisch systeem achter te hangen wat heel moeilijk aan te passen is. Daarom is een nieuwe dienstregeling bij de bussen de eerste week ook altijd een drama.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 00:10

Ik ga dinsdag eerst scholieren naar school brengen. Daarna sta ik niet ingeroosterd.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:40

Straks met 203 en 202 op pad... dus als er bokkers instappen zeg dan even hoi :D

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:41

theadora99 schreef:
Hahaha welke 203 dan, neem aan dat er meer in nl zijn? :+


Ik toer rond op de Veluwe. 202 en 203 is via allerlei dorpen van Apeldoorn naar Zwolle.

Daarnaast rijd ik ook 3 stadslijnen in Apeldoorn 2,4 en 14. En de streeklijnen 112 100 200 201 91 231 en 609.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:57

Ergernis van de dag: mobiele telefoons....

Eerst op het station loopt er iemand zo tegen mijn inmiddels stilstaande bus op. 18 meter lang,2.5 breed en 3.60 hoog... dat zie je ook niet toch... ik lag dubbel en mijn passagiers ook... :D

Bij een halte reed ik met een bus achter me heel rustig langs. Worden er 2 mensen pas wakker toen ik al voorbij was. Bus achter me heeft ze 2 haltes meegenomen en toen heb ik ze alsnog meegenomen de goeie kant op.

Heb ze heel sarcastisch op de ov-info app gewezen. Dan kunnen ze in het vervolg op hun telefoon kijken EN in de gaten houden of hun bus eraan komt.

Oh, en een woedende kat in reismand en een hond gelijktijdig in de bus is ook net een rijdende dierentuin :')

De vrouwelijke variant van Statler en Waldorf van de Muppetshow in de bus was toch wel een hoogtepunt van de dag. Ze zaten pal achter me en ik kon woordelijk meegenieten van de dagelijkse beslommeringen van die twee. Had echt moeite om mijn lachen in te houden.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:53

Sowieso is naar de chauffeur of conducteur gaan een heel goed idee.

Persoonlijk zou ik als chauffeur je inderdaad voorin de bus willen hebben en de betreffende personages aangesproken hebben op hun gedrag. Bij serieus grensoverschrijdend gedrag heb ik best mogelijkheden om versterking te krijgen.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:12

Dat is inderdaad lastig... nou ben ik een vrouwelijke buschauffeur dus is het voor iedereen ook makkelijker om mij te benaderen denk ik. Sowieso stel ik me altijd heel benaderbaar op. Ik probeer met iedereen die incheckt even oogcontact te krijgen om even te kunnen inschatten wat voor volk ik in de bus krijg.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:09

Olympia schreef:
Ik ben nou wel klaar met die stakingen...

:o ik ook...

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:27

Ladybird schreef:
Ik denk dat zelfs de buschauffeurs er welk klaae mee zijn

:')

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:05

Of een oproep op de lokale weggeefhoek voor een carpoolrit.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:42

corine1981 schreef:
Shadow0 schreef:
De ov-info app is hier meestal wel redelijk accuraat, alleen zijn ze vrij optimistisch over het inlopen van vertraging. Dat lukt gewoon bijna nooit (en ook dat geeft wel aan hoe krap de rijtijden zijn.)

Dat inlopen wordt dus berekend door zo'n passagierpositief programma... oftewel nonsens want inlopen op te krappe rijtijden.

Citaat:
Te hard rijden merk ik soms ook, heb ook het idee dat dat meer gebeurt als chauffeurs moe zijn 's avonds, terwijl er dan helemaal geen achterstand is.



alex66 schreef:
Bij ons verteld de boordcomputer op de seconde of je te laat of te vroeg bent en bij 7 minuten of meer wordt de boel rood. Aan het einde van de rit moet je dan de reden van de vertraging doorgeven door middel van het aanklikken van een voorgeprogrammeerde keuze, helaas kunnen we niet kiezen voor de optie 'te weinig rijtijd' wat 9 van de 10 keer de oorzaak is


Écht moeten jullie dat doorgeven? Vooruit misschien hebben wij het dan nog makkelijk. Ik meld niks.. Ja wanneer ik een rit helemaal niet rij maar vertraging heb ik standaard ha ha


Ik laat bij 10 minuten of meer een melding achter en hou me aan mijn wettelijke minimale pauzetijden. Dat houdt in dat de rit erna ook later vertrekt. Jammer dan... als ik te kort pauze heb genomen ben ik de klos als ik een ongeluk krijg. Wel jammer van die mopperende passagiers maar dan gaat de radio gewoon harder. En als er daarover geklaagd wordt is lopen ook een optie. :Y)

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:23

Iedereen rond Zwolle succes morgen... Bus ipv trein ivm grote aanpassingen op station en de normale bussen staken bijna allemaal.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:20

Ik heb vandaag en gisteren ipv de trein mensen met de bus van Meppel naar 't Harde gebracht. Dikke discussie over fietsen. Officieel mogen er alleen vouwfietsen mee in de bus volgens NS. Ik vind een fiets met een verdraaid stuur ook gewoon een vouwfiets... als het past, past het. Jongen was heel blij. *\o/*

Morgen gewoon weer de Veluwe op, lekker rustig streekdienst draaien.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:19

Ik ben persoonlijk best flauw van het feit dat studenten-OV deze week niet geldt. Dat betekent 4 dagen extra kosten omdat de scholen hier nog geen vakantie hebben en er gewoon stage gelopen moet worden 50 km verderop.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:55

Shadow0 schreef:
Het leven van een buschauffeur in 12 tekens: "Oh, ik ben 4"

(Twee bussen reden vandaag de verkeerde kant op _O- Ik denk dat het warm is. Overigens niet veel ergernis voor mij, het kwam allemaal weer goed.)



Hahahaha bekend fenomeen... gaat hier zeer regelmatig zo met lijn 2 en 4.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:14

<3 had zo'n fijne Mercedes

Allemaal blije mensen want de bus was heerlijk koel.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carola, ComscoreBot, Dana02, DenieesB, Dominique_96, Elastiek, estell__, Everest, Glenda, Laurahh, LisanneMans, LouLi, Polarize, sariba, Thats_Me, Tientjeblij, vikawiek, warvel en 68 bezoekers