Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:34

Nayomie schreef:
Bellen doe ik eigenlijk nooit, tenzij ik gebeld word. Maar dan hou ik het zo kort mogelijk. Als ik iets vervelend vind is dat mensen belgesprekken meeluisteren. Is a. niet interessant omdat ze de andere kant toch niet horen. b. het vaak huishoudelijke mededelingen zijn.
Ben ooit 1x in stiltecoupe gebeld. Ronduit vervelend, maar moest wel opgenomen worden. Maar heb het maar fluisterend opgelost en binnen een minuut afgehandeld. :j

Luid bellen in bussen is toch een huisregel dat dat niet mag? Dat stond dat altijd in dat lijstje van bijvoorbeeld geen eten mee, kinderwagen vast etc.


Wat verwacht dan dat ze doen? Vingers in hun oren doen?

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:27

Het is nog irritanter als degene die gebeld word het gesprek via de luidspreker laat doen.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:31

Ok, de staking baart me toch wel wat zorgen. Ik moet een keer naar Roosendaal, maar eerst is het koningsdag (aanpassing bus en niet bepaald ontspannen in de trein over het algemeen.)
Weekend zijn er werkzaamheden op beide routes (zowel via Breda als via Rotterdam.) Dan wil ik na het weekend gaan, en rijden er waarschijnlijk geen bussen :(

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:30

Tuurlijk is luid bellen irritant. Daarom fluisterde ik ook meer :p volgens mij kon je nog duidelijker de andere gesprekken horen maar dus wel erg geschrokken.

En werd inderdaad gebeld. Probeerde nog via whatsapp maar hij begreep het niet. Naja dan even 4 min bellen op 45 min bus.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:07

De stakingen gaan definitief door mensen!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:14


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:21

Pfoeh, de vervoerders waar ik mee reis hebben een eigen CAO en staken dus gelukkig niet. Ik snap dat de rest staakt, maar 2 dagen is wel heel lang. Veel universiteiten hebben bijv. geen meivakantie. Mensen moeten ook gewoon werken.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:30

Ook Utrecht gaat staken mensen!

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:07

Ze staken wel erg veel vind ik :=
Ik snap dat het niet beter word, maar dit is de zoveelste keer dat mensen er weer de dupe van worden...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:07

Ik las het ja, dat de staking doorgaat... gelukkig heeft het management besloten om ondanks de drukte toch de mogelijkheid tot verlof te verlenen, als je niet op het werk kan geraken :)

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:22

Kan iemand mij uitleggen wat een regionale trein is? Kan ik ervan uit gaan dat mijn ns sprinter rijdt? Met de fiets naar t station gaat nog wel, maar dat stuk van de trein gaat wat lastiger zijn :+ .

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:24

Ierpier, de NS rijdt, ook sprinters, de andere vervoerders niet.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:25

Merci. Ik hoor overal de term "regionale trein", maar nergens kan ik vinden wat dat überhaupt is :') bedoelen ze daarmee treinen van bv Arriva?

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:30

Ja treinen van Arriva en bv de Valleilijn.

AnnetteFlame

Berichten: 1441
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:31

Alles wat niet NS is zo ongeveer.
Ik val even dit topic binnen haha.

Letterlijk heb ik 2 weken per jaar geen auto, en wanneer besluiten ze te staken... Juist :')

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:51

Nu hopen dat er wel iets uit komt, ik sta 100% achter de staking naar voor werkende mensen in het inderdaad vervelend. Hopen dat de werkgevers er iets aan gaan doen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:13

Vind echt heel dubbel dat er gestaakt wordt... Dit is zoveelste keer staken hier al dit jaar.. Ik heb nu gelukkig een auto sinds paar maanden maar anders kon ik gewoon niet naar de uni komen.. en dan ben ik toch echt een van de weinige studenten met een auto

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:04

Dat er van die ouwe vandagen in de stiltecoupé hun theekransje zaten te houden, en de conducteur er uit zichzelf niks van zei. Pas als ik het tegen de conducteur zei, sprak hij ze er op aan, alsof ie z'n eerste bakkie nog niet op had :') . Toen ie weg was, gingen die oude tangen gewoon weer door kletsen.
Dan wordt ik echt boos, ik betaal er verdorie voor (de stilteservice), dan mag de hele coupé ook horen: "Het is hier verd*rie een STILTE coupé en als je je waffel niet kan houden loop je maar naar het balkon!" En de reis verliep heerlijk rustig, heb nog lekker mn boekie uit kunnen lezen. Ben best een gezellig type, maar dat soort dingen moet je niet doen bij mij, iedereen moet respect hebben voor ouderen? Laat dat respect dan ook eens wederzijds zien.. :j
En dit was niet de eerst keer trouwens...

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:45

Stilteservice? Nog nooit van gehoord

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:49

Heb voor maandag en dinsdag nog wel een scooter te leen...

Ik snap heel goed dat het vervelend is maar alle chauffeurs zitten sinds 10 december vorig jaar helemaal met een probleem op de bus en hebben nog nooit zoveel klachten gehad in zo'n korte tijd.

Mensen halen hun aansluiting niet omdat alles ontzettend krap gepland is. Een betalingssysteem op 3G zorgt voor extra vertraging en onderweg wordt het ook steeds drukker. Tussendoor even naar het toilet is als vrouw geen tijd voor. Mannen zoeken soms echt een boom bij hoge nood.

We willen graag onze passagiers veilig en comfortabel van A naar B brengen.

Om het veilig te houden is voldoende pauze en tijd in de ritten essentieel. Onder druk gaan mensen fouten maken en dat is gevaarlijk met minstens 10 ton.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:56

Volgens mij zijn beide toiletten in deze trein kapot zucht (zal wel met koningsdag te maken hebben maar alsnog wel vervelend).

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:53

Anne_GTI - ik hoop dat de werkgevers toch eens over de brug komen. Weet je of wij als passagiers nog iets kunnen doen?

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:16

Ik moet maandag en dinsdag eigenlijk ook met de bus. Maar heb ander vervoer geregeld. Ik sta achter de stakers :)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 02:09

Shadow0 schreef:
Anne_GTI - ik hoop dat de werkgevers toch eens over de brug komen. Weet je of wij als passagiers nog iets kunnen doen?


Klagen via de site van de vervoerder is een idee.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:50

Je kunt vandaag maar beter niet naar Schiphol vanfaag!