Meld misdaad anoniem/ belasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:48

Als jij wit werkt, wordt er gewoon loonbelasting ingehouden.
Dat ze bij iemand inwoont, als ze partners zijn moet een vd twee t huis op zijn aangifte hebben, in dit geval de ander dus.
Als dat het enige is, kan t zijn dat hij of zij misschien een paar tientjes ernaast zit qua loonbelasting betalen.. ik denk niet dat de BD voor die paar tientjes daar zoveel moeite voor gaat doen. Daarnaast werken ze steekproefsgewijs, ofwel uit de 1000 man wordt er 1 getrokken. Of er is zoveel verschil, dat je er automatisch wordt uitgetrokken. Of je bent zwaar vermogend/een prominent persoon.

In dit geval zal er niet heel veel aan te geven zinn inderdaad.. klinkt heel jaloers en misgunnend. Laat het gaan en denk er het jouwe van. Maar ik zou jezelf daar niet mee gaan bemoeien

Enne, wie zegt dat t niet gewoon een grote bek is ;)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:54

Kleine aanvulling overigens: hoe kom je erop dat er zoveel getipt wordt >;) en waarom denk je dat de BD met alle tips iets doet ? Bedoel, er zou maar ruzie zijn in een dorp en het dorp gaat elkaar anoniem lopen aangeven bij de BD (ja dat gebeurd). Denk je echt dat de BD dat allemaal gaat controleren := ?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:32

Amy schreef:
Snap het niet helemaal hoor.

Ik sta ook op contract maar verdien zo weinig dat ik geld toe krijg van de belasting.
Dus snap niet helemaal wat dan het probleem is, als diegene weinig loon heeft en dan aangifte gaat doen krijgt ie waarschijnlijk geld ipv te moeten betalen.

Ligt eraan.
Als de loonafdeling van het bedrijf je loon verkeerd in heeft geschaald en te weinig loonbelasting inhoud (al is het maar over je vakantiegeld), dan kan het zeker zijn dat je moet terugbetalen. Net als dat je twee banen hebt, en bij allebei loonheffingskorting hebt. Dan ga je ook betalen, zeker bij een overlap.
Dus weinig loon = waarschijnlijk geld terug gaat zeker niet op :n

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:52

Klopt natasja :j het is dus niet zwart-wit, maar afhankelijk van je soorten loon en de loonafdeling :j
Als je bijvoorbeeld merkt dat je structureel elk jaar terug moet betalen ivm te weinig ingehouden loonheffing, zou ik zeggen neem er contact mee op en leg het voor. Dan willen ze het nog wel eens aanpassen :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, ComscoreBot, corinec, Cowgirl83, Devitootje, Felixity, GoogleAdsense, Knoek, maxi90, moonsparkle, Piekosjj, Suusw, Tajmahal, TheNovelist, Vavane en 141 bezoekers