Jouw bruidsjurk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:56

Dames mag ik vragen hoe lang jullie ongeveer bezig zijn geweest met de passessie?

Ik ga volgende week donderdag op pad en bij de eerste winkel kan je zo binnen lopen. Bij de 2de gaat het op afspraak. Dan kan ik een beetje inschatten hoe laat ik nr 2 kan inplannen. Ze omdraaien is niet zo handig omdat nr 2 dan ook koopavond heeft en nr 1 die dag maar kort open is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:19

Heb een gruwelijke hekel aan winkelen :') dus wordt sowieso een hele opgave voor me. Gaat een hele club mee en was nogal lastig om iedereen vrij te krijgen. Dus als ik 2 winkels in 1 dag kan krijgen dan graag. Ben niet van plan nog een keer die toeren uit te halen zodat iedereen mee kan |o

Nee ik ga naar de outlets in eindhoven en geldrop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:29

Oké bedankt :D . Dan zal ik ruim plannen en onverwacht extra lange tussenpauze is misschien ook niet zo erg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:05

Nog 6 nachtjes slapen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:12

Heb 3 uur tussen de winkels zitten. Ga er vanuit dat er dan voldoende ruimte tussen zit om nog ergens een hapje te doen en bij te komen.

Je linkje vraagt om inloggen met een gebruikersnaam ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:27

Het was gister een lange, vermoeiende maar ook een hele mooie dag :D . Winkels zaten voor mij niet om de hoek en ben inclusief een hapje eten 's avonds toch 12 uur van huis geweest :+ .

Ik ben bij 2 winkels geweest ongeveer 2 uur per winkel en heb in totaal 12 verschillende jurken aan gehad :o . Had niet verwacht zoveel mooi te vinden en ook in de outlet zoveel keuze te hebben maar ben geslaagd *\o/*

De jurk die ik gekozen heb was qua top helemaal wat ik vooraf in gedachten had maar qua rok juist helemaal niet.......en toch vond ik hem prachtig :') .

Een kleine impressie van de dag:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

De jurk die het geworden is zit er trouwens niet bij.....die hou ik lekker nog een jaartje geheim :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 00:16

De achterban was druk aan het klikken :') *-:) .

Bij ann en john mocht het wel zolang je maar geen andere klanten of de consulente op de foto zette. Bij de 2de winkel mocht het niet, alleen van de jurk die het werd of als je twijfelde van 2 jurken om te vergelijken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:45

Thanks voor alle leuke reacties :D

Veel jurken staan online en aan elke jurk die je aan trekt hangt een kaartje met alle info. Dus namaak of elders kopen voorkom je echt niet.

Mij vertelden ze ook dat het met bescherming van de ontwerper temaken had. Misschien omdat hetgeen wat je in de winkel aantrekt nog niet pas is of helemaal niet bij je figuur staat. Dat ze willen voorkomen dat er foto's op het net gaan ronddwalen waarin de jurken er niet uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:54

Dubbelpost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:42

Ga op zoek naar een outlet in de regio. Dan heb je qua kant volgens mij genoeg keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:12

De bruidslingerie vond ik juist wel heel erg fijn om meteen met de jurk te passen. Ik heb een behoorlijke voorgevel en wil geen rollade met uitpuilende velletjes worden. Ik kreeg hierdoor meteen een goed beeld van hoe het uiteindelijk eruit zou komen te zien en wat wel of niet mogelijk is qua jurken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:29

Een hele mooie dag gewenst jolien!

De jurk vinden was voor mij het makkelijkst......nu de schoenen nog.....wat een ramp :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:37

Na weken van twijfel toch maar de knoop doorgehakt en deze schoenen besteld. Heel benieuwd hoe ze in het echt bevallen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:53

Mijn jurk was in de outlet €750,-. Maar inclusief vermaakkosten, mouwtjes maken, sierraden en torselet kwam ik op het dubbele uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:18

Vandaag de laatste pas gehad. De jurk is prachtig......

Maar de kapmouwtjes die ze voor me zouden maken vind ik verschrikkelijk ;( Ziet er totaal anders uit dan de standaard pasjes die ik bij aankoop heb geprobeerd.

Ze zouden met hetzelfde kant als de jurk iets voor me maken maar ik vind het er niet uit zien. Slecht afgewerkt, lomp van vorm en veel te weinig kant.

Ik heb de jurk en alles vandaag wel meegenomen en gezegd dat ik tevreden ben. Nog 4 weken te gaan en ik heb er geen vertrouwen in dat ze iets kunnen maken wat wel aan mijn perfectionistische eisen kan voldoen. Wil het ook niet op de laatste dag aan laten komen.

Mijn stiefoma is coupeuse en zij gaat me helpen er iets moois van te maken :D

Afbeelding
Bij aankoop


Afbeelding
Wat ze gemaakt hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:24

Had ook aan moeten geven dat ik niet tevreden ben maar ja wat dan? Ik heb nog 4 weken en dan moet ik er op het laatste moment op vertrouwen dat ze toch iets moois kunnen maken.

Het zijn losse stukken kant (exact aan de jurk) die ze op een onderlaag hebben gestikt. Dus met wat tijd, geduld en een goede lieve coupeuse moet dit mooi aan te passen zijn.

Het is dezelfde jurk maar dan een maatje kleiner. Ik heb nogal een grote voorgevel dus dan krijg je bovenin wat meer rijgwerk :') . Een maat groter had ik toen gepast maar die kregen ze op mn taille niet strak weges te ruim.

De standaard pasmouwtjes zijn te kort. Die krijgen ze er niet op tenzij je de hele dag je armen strak omlaag hebt. Daarnaast passen die qua kant en kleur niet bij de jurk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:19

Geen idee of die mouwtjes los te koop zijn. Ben ze online nog niet tegen gekomen dus als iemand een zoektip heeft dan hoor ik dat graag!

Donderdag ga ik al half NL door crossen naar mijn oma. Als het dan niet goed lukt dan toch maar op zoek naar standaard mouwtjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:48

dondeyne schreef:
Benieuwd hoe het bij jou is gegaan Gloa, kan begrijpen dat het erg balen is als het resultaat zo anders is dan je verwachtingen!

Het is monnikenwerk maar het wordt prachtig <3 . Gaan heel wat uren werk in zitten, omdat ik alles met de hand doe. Ben nu weer bezig het in elkaar te naaien.

Kant aan het verwijderen
Afbeelding

Vorm opnieuw afgespeld
Afbeelding

Al het kant eraf en knoopjes opnieuw erop gemaakt (2 ipv 3)
Afbeelding

Losse stukken kant netjes uitgeknipt. Rechts bruidsmodezaak, links na mijn knipbeurt
Afbeelding

Puzzelen maar
Afbeelding

Afbeelding

Nu alle stukken er weer netjes op naaien en overtollige onderlaag aan de zijkanten weg knippen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:47

@Shanna; nee ik heb er richting de winkel niets meer mee gedaan. Had helemaal geen zin in discussie of het op het laatste moment moeten wachten of ze het dan wel goed zouden doen.

@Irm; ik hoop ook echt voor je dat dat leed je bespaard blijft. Hangt er ook wel een beetje vanaf of het alleen pasmaken is of dat je grote wijzigingen wil hebben.

@Amandavd; mooie jurk. Snap dat je zo'n apart model graag wil passen maar met mijn ervaring nog vers in het geheugen zou ik namaken doodeng vinden :=

Nog 3 dagen...... alles weer gepast en de mouwtjes opnieuw afgespeld. Morgen de laatste lege stukjes opvullen met kant en de mouwtjes netjes vast zetten aan de jurk.

Boven hoe het nu is en onder hoe de winkel het gemaakt had. Ik denk dat ik er uiteindelijk voor bijna 40 uur aan werk in heb zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:38

Sinds een paar dagen hebben we de foto's compleet dus ik kan nu denk ik wel wat laten zien van de jurk en natuurlijk de mouwtjes waar zoveel werk in is gegaan.

Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joesje, Mo_86, Priscilla27, Rije, Wopkebrok en 21 bezoekers