Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 14:02

We hebben een tablet met de sleeptalk app bij de voordeur liggen. Die neemt dus onze luide geluiden op (hond die blaft) maar ook als er geschreeuw op de gang is. Camera is daar dus niet echt voor nodig want dan heb je alleen een voordeur op beeld staan.

Ik vind het ook moeilijk om er flink tegenin te gaan als alle instanties je met lieve woordjes en regeltjes proberen af te winkelen... -O-

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:13

Kaus schreef:
We hebben een tablet met de sleeptalk app bij de voordeur liggen. Die neemt dus onze luide geluiden op (hond die blaft) maar ook als er geschreeuw op de gang is. Camera is daar dus niet echt voor nodig want dan heb je alleen een voordeur op beeld staan.

Ik vind het ook moeilijk om er flink tegenin te gaan als alle instanties je met lieve woordjes en regeltjes proberen af te winkelen... -O-

En daarom heb je juridische hulp nodig.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:56

Maar je hoeft er ook niet flink tegenin te gaan. Maar je kan wel duidelijk aangeven dat je graag geholpen wil worden, omdat dit jou woonplezier verstoord en je niet meer kan doen als wat je nu al doet. Hun proberen jou af te winkelen met hun woordjes en regeltjes en jij laat het gebeuren. Ga eens gewoon op je strepen staan en eis dat er een oplossing komt.

En als je dat niet wil en je laat het maar laten gebeuren in afwachting tot je een nieuwe woning hebt dan weet ik het ook niet meer..

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:17

Kaus schreef:
Ik vind het ook moeilijk om er flink tegenin te gaan als alle instanties je met lieve woordjes en regeltjes proberen af te winkelen... -O-


Daarom kun je dat beter aan een jurist overlaten.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:25

Jeetje dat dit nog steeds gaande is. Wat vervelend!
TS ik zou me toch maar juridisch in gaan dekken en dan een procedure starten tegen de woningoperatie. Juridisch loket kan je daar heel goed bij helpen!

Bang zijn dat de buurman je lichamelijk geweld aan doet hoef je niet te zijn, dit soort figuren doet dat niet zomaar. Dan had hij het ook al lang gedaan.
Zolang jullie niets lichamelijks doen slaan bij hem de stoppen niet verder door. Die emmer water zou ik dus idd niet gooien want dan is het hek echt van de dam vrees ik.
En al zou hij wel wat doen is er nog geen man over boord, dan is hij namelijk strafbaar en ben je er in 1 klap van af. Niet zo'n angstige houding aannemen!
Daarnaast las ik dat je nog steeds af en toe de deur voor hem opent,ook daar kan je beter mee stoppen. Echt doen alsof hij lucht is, dat werkt het beste.
Deze man is duidelijk psychisch ziek en het is zaak dat hij ergens ondergebracht wordt waar zijn gedrag geen kwaad kan.

Echter lees ik in je verhaal dat er meer leipo's in jullie flat wonen dus wellicht zit je dan ook in een verkeerde buurt? Dan doet de politie en woningbouw vaak al een stuk minder helaas, weet ik uit ervaring. (Hier 2 dorpen verder is een buurt waar de politie niet niet eens durft te komen zonder ME-busjes etc., kan je nagaan := )

Wat je tevens kan doen is een aantal stickers en bordjes kopen en die op de deur hangen.
Met daarop dat jullie cameratoezicht hebben bijvoorbeeld. Schrikt vaak ook wel wat af.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 16:36

Tja, zonder nou meteen heel generaliserend over te komen wonen er erg veel vluchtelingen hier en zijn de enige blanke personen arme studenten. Nu had ik daar dus geen vooroordeel over, heb daar niet eens over nagedacht toen we hier gingen wonen. Maar helaas -O-

Heb JL gebeld, morgen tijdens het spreekuur even langs. Dan gaan we het erover hebben. Jullie hebben inderdaad wel gelijk dat het handig is te weten wat onze rechten zijn. En zélfs dan ga ik waarschijnlijk over me heen laten lopen. Waarom is dit zo lastig... :\

Edit: wat ik trouwens dan ook wel weer ongelukkig vind. Wij zijn eigenlijk altijd thuis, blijven thuis voor pakketjes, bezoek (duh) of als we wat dan ook verwachten. Stickers op de deur dat we geen gelovigen en verkopers aan de deur willen. Kennelijk, maar ik weet niet honderd procent zeker of ik het geloof, is de woningbouw een paar keer langs geweest toevallig wanneer wij er niet waren. Bellen een paar keer aan, hond gaat te keer. Tja, dan vonden ze buiten proportioneel... Nu snap ik dat ergens wel, hij blaft ook flink als er niemand is om hem te corrigeren, dan raakt hij in paniek. Maar er bélt normaal gesproken niemand aan als wij er niet zijn. Ze pakken ons steeds op situaties die niet voorkomen tenzij zijzelf of de buurman ze veroorzaken. Dat voelt toch niet eerlijk :n
Laatst bijgewerkt door Kaus op 23-04-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:39

Kaus schreef:
Tja, zonder nou meteen heel generaliserend over te komen wonen er erg veel vluchtelingen hier en zijn de enige blanke personen arme studenten. Nu had ik daar dus geen vooroordeel over, heb daar niet eens over nagedacht toen we hier gingen wonen. Maar helaas -O-

Heb JL gebeld, morgen tijdens het spreekuur even langs. Dan gaan we het erover hebben. Jullie hebben inderdaad wel gelijk dat het handig is te weten wat onze rechten zijn. En zélfs dan ga ik waarschijnlijk over me heen laten lopen. Waarom is dit zo lastig... :\

Omdat je over je heen laat lopen }>

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:43

Kaus schreef:
Tja, zonder nou meteen heel generaliserend over te komen wonen er erg veel vluchtelingen hier en zijn de enige blanke personen arme studenten. Nu had ik daar dus geen vooroordeel over, heb daar niet eens over nagedacht toen we hier gingen wonen. Maar helaas -O-

Heb JL gebeld, morgen tijdens het spreekuur even langs. Dan gaan we het erover hebben. Jullie hebben inderdaad wel gelijk dat het handig is te weten wat onze rechten zijn. En zélfs dan ga ik waarschijnlijk over me heen laten lopen. Waarom is dit zo lastig... :\


Goed dat je het JL hebt gebeld :), geef daar ook aan dat je het heel erg lastig vind!
Geef gewoon aan wat je wil, het JL geeft aan wat je wel en niet kan. Blijf op je strepen staan en laat je niet zomaar afwimpelen.. En nee is niet makkelijker gezegd als gedaan, want ik zat in hetzelfde schuitje waar ik mensen maar over me heen liet wandelen, en het is niet makkelijk om dat zo 1,2,3 te veranderen maar het helpt wel :)

Succes TS

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:45

Ja idd, als je deze situatie wilt oplossen zul je jezelf een schop onder je kont moeten verkopen. Geen slachtofferrol aannemen maar kom voor je eigen rechten en woongenot op! Uiteindelijk gaan de mensen van de woningbouw ook na kantoortijden weer naar hun eigen huis, maar jij blijft in de ellende zitten.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:16

Wat is dat nou weer voor bullshit dat het buiten proportioneel is dat honden blaffen als je aanbelt!

Laat je niet gek maken hoor, want dat slaat echt hélémáál nergens op. Een hond mag best blaffen als er aangebeld wordt. Net als dat je overdag luid muziek mág afspelen. En dat je piano mag spelen. En dat je mag boren.

Als je honden ene half uur lang aan 1 stuk blijft blaffen. Dát is overlast. Maar aanslaan als de bel gaat? Schij toch uit he.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:57

Goh, als de honden tekeer gaan en dit word bij wijze van spreke niet getolereerd laten ze dan ook maar de monjes van de kleine kinderen dicht plakken. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:46

Idd mijn hond slaat ook aan als er iemand met een andere hond langs de voordeur loopt. Blaft misschien voor een minuut.

Ik zou wederom zeggen: hadden jullie maar geen dieren moeten toestaan.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 04:59

Dat zal je altijd net zien dat je er niet bent.
Wat bedoel je met in paniek raken?
Blijft hij dan heel lang blaffen?

Nu de woningbouw dit gezien/gehoord heeft blijft het helemaal woord tegen woord.
Ik ben eigenlijk bang dat jullie hier niet meer uit gaan komen.

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:07

hond is niet achtelijk, als er aangebeld wordt en de hond gaat daarop blaffen, persoon gaat niet weg, blijven de meeste honden wel blaffen omdat de persoon er nog steeds staat. ze hoeven bij mij echt niet aan te komen van we hebben staan luisteren en je honden blaffen wel lang.. ja hehe.

Aanbellen en weglopen zijn ze zo stil (hebben wij ook bewezen met filmopnames en geluidsopnames... omdat buurvrouw vond dat ze veel herrie maakten als ze ging luisteren, mens is doof dus komt naast de voordeur luisteren hier of ze stil zijn...duhhh)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 16:38

Hmm ben wel blij dat jullie zeggen dat blaffen heel normaal is. Ze blijven inderdaad dan steeds aankloppen om te kijken of we écht niet thuis zijn. Dan blaft de Cattle gerust al die tijd door. En het is geen kleine chihuahua dus die blaf hoor je ook wel.

Als er eenmaal een paar keer is aangebeld is de Cattle toch wat meer gespannen. Dan reageert hij net wel sneller op stemmen van voorbij lopende mensen etc. Wat hij normaal gesproken dus niet doet. Dat duurde even maar hij hoort nu prima het verschil tussen aanbellen bij ons of bij de buren. Zelfs wij twijfelen altijd waar er wordt aangebeld.

Alleen de stem van de buurman is een grote trigger. Als hij die alleen al gewoon op de gang hoort gaat hij blaffen. Maar dat heeft hij er natuurlijk wel zelf naar gemaakt met schreeuwen tegen ons en tegen de honden :+

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:49

Hoe gaat het nu?

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:03

Ik hoop dat de stilte die er nu is een goede stilte is want ik maak me wel een beetje zorgen nu :(

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:13

maras schreef:
Ik hoop dat de stilte die er nu is een goede stilte is want ik maak me wel een beetje zorgen nu :(

Is volgens mij nergens voor nodig, den dat ts gewoon geen zin heeft om te reageren of er is geen nieuws.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 13:59

Ik had mn eigen topic per ongeluk ontstipt, excuus!

Heerlijk rustig eigenlijk wel. We merken nog steeds wel dat de buurman heel erg op onze geluiden reageert door muziek heel hard aan te zetten wanneer de hond eens aanslaat of met zijn eigen voordeur gaat slaan wanneer en een deur bij ons dicht zwaait. Maar buiten dat laat hij ons gewoon met rust.

Nu weten we natuurlijk niet wat hij achter de schermen uitspookt dus we blijven rustig verder zoeken naar een nieuwe woning. Maar dan wel echt een woning waar we een hele lange tijd willen gaan wonen en geen vervelende buren hebben :Y)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:19

En toch is dat laatste erg lastig om vooraf in te schatten.
Mijn zus dacht 5 jaar geleden ook dat ze fijne buren had, die kwamen zich netjes voorstellen en leken heel degelijke mensen te zijn. Maar vooral buurman maakt er een potje van door haar bijvoorbeeld te begluren, zijn auto heel dicht tegen die van haar te zetten en midden in de nacht zijn gitaar- en zangkunsten te oefenen. en dit zijn slechts een paar voorbeelden. Er valt niet met die man te praten, dit wisten de straatgenoten die er al jaren wonen te vertellen, zelfs de politie zat met de handen in het haar. Ze hebben al eens zijn muziekinstallatie ingenomen maar niet veel later had meneer gewoon weer een nieuwe gekocht.
Tot overmaat van ramp kwamen ze eind vorig jaar vertellen dat er in maart een uitbouw van 3 meter zou komen, dat alles al rond was en dat er niet over te praten viel want ze stonden in hun recht. Dit was toch wel de druppel voor haar dus nu gaat ze kalmpjes aan kijken naar een ander huis.

En dit zeg ik niet om je te ontmoedigen maar dat soort dingen blijven toch vaak een gok, of je moet vrijstaand gaan wonen, maar dat mag ook wat kosten. :=

Dorien66

Berichten: 1651
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:49

Jolien87 schreef:
En toch is dat laatste erg lastig om vooraf in te schatten.
[...] of je moet vrijstaand gaan wonen, maar dat mag ook wat kosten. :=

Dat is ook geen garantie voor geen overlast :n

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:24

Hoe gaat het nu TS?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:10

Ben ook al benieuwd of er al vooruitgang in zit :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 15:11

Ja, rustig... Er wordt nog steeds geplast in de gang maar de andere buren gaan wel normaal met ons om. Aan het plassen wordt ook nog steeds niks gedaan dus. Woningbouw doet verder ook niks meer.

Buurman valt ons nog steeds wel lastig maar blijft wel binnen de regeltjes. Als hij bijvoorbeeld op de galerij is en wij staan in onze gang (deur ertussen dus) vindt hij het altijd wel even leuk om ons door de deur uit te schelden. Maar hé, hij belt niet aan dus dat mag. Verder kijkt hij ons altijd met de meest vieze blik aan als hij ons tegenkomt op straat, niet te beschrijven, best intimiderend ook.

Naar mijn idee is er nu wel iets gaande bij de buurman. Ik hoor hem erg veel in de weer, mensen over de vloer, geen afval meer op het balkon en in zijn gang dus daar lijkt wel actie te zijn ondernomen. Voorheen dachten we namelijk nog weleens dat we misschien eens moesten aanbellen om te kijken of hij nog wel leefde :=

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:15

Kaus schreef:
Ja, rustig... Er wordt nog steeds geplast in de gang maar de andere buren gaan wel normaal met ons om. Aan het plassen wordt ook nog steeds niks gedaan dus. Woningbouw doet verder ook niks meer.

Buurman valt ons nog steeds wel lastig maar blijft wel binnen de regeltjes. Als hij bijvoorbeeld op de galerij is en wij staan in onze gang (deur ertussen dus) vindt hij het altijd wel even leuk om ons door de deur uit te schelden. Maar hé, hij belt niet aan dus dat mag. Verder kijkt hij ons altijd met de meest vieze blik aan als hij ons tegenkomt op straat, niet te beschrijven, best intimiderend ook.

Naar mijn idee is er nu wel iets gaande bij de buurman. Ik hoor hem erg veel in de weer, mensen over de vloer, geen afval meer op het balkon en in zijn gang dus daar lijkt wel actie te zijn ondernomen. Voorheen dachten we namelijk nog weleens dat we misschien eens moesten aanbellen om te kijken of hij nog wel leefde :=



Zijn er trouwens nog andere mensen in het gebouw met honden?

Maar wel fijn dat het rustig is. En laat die kleuter van een buurman lekker in zijn eigen sop gaar koken, en gewoon negeren, dan zal het misschien van zelf wel een keer over gaan. En wat fijn dat je andere buren weer normaal doen.