Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:36

nou ik heb ook weer iets aparts: ik had interesse in een laptop.

Afgelopen zaterdag tot een akkoord gekomen en gisteren naar mevrouw toe. Kom ik daar is ze nog bezig om hem leeg te maken en naar fabrieksinstellingen te zetten.
Al om al heb ik er een uur gezeten, maar na bijna een uur was hij nog aan het op starten.
Ik vraag me af of dat normaal is dat dat zo lang duurt; "zet de computer niet uit, bezig met opstarten"

pfff, in plaats dat de computer aangeeft hoe lang dat nog duurt. Heb dik 50 minuten naar een draaiend rondje zitten kijken. Ik ben toen ook maar naar huis gegaan en ze komt hem van de week brengen. Ik ben benieuwd ...

Ik heb zoiets ook al een kleine jaar geleden gehad met een telefoon. Kom je... zijn ze nog foto's één voor één er af aan het halen. En ik maar wachten ....


bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 06:47

Kirja schreef:
Pff ik heb een beetje het gevoel dat ik genaaid word.. Wat zouden jullie doen?

Op 24 april mailcontact gehad en een akkoord bereikt over een paar rijbroeken, meteen het geld overgemaakt en ze zou ze gelijk verzenden, met Kiala.

Op 27 april nog geen mail van Kiala dus haar een berichtje gestuurd waar ik op 1 mei als antwoord kreeg dat ze zelf weggeweest was en degene die ze voor haar weg zou brengen was het vergeten En ze zei letterlijk, ik breng het nu meteen weg.

Zowel afgelopen vrijdag als gisteren heb ik bericht gestuurd of het al verzonden is.
Gisteren ook in de mail gezet dat ik ze deze week nodig heb en het geld al 2 weken geleden betaald is..
Ik krijg geen reactie meer en ik zie zojuist dat de advertentie die er gisteren nog wel op stond verwijderd is :(


Misschien is de advertentie verlopen? Heb je geen andere advertenties van de persoon bewaard, dan kun je daar onder een andere naam interesse in tonen en een afhaalafspraak maken.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:16

Zuchini schreef:
Ok dit wil ik even bij jullie checken. Koper is akkoord gegaan met de koop. Ipv dat hij het geld overmaakt, vraagt hij mij om 1 cent over te maken naar zijn rekening. Ik vertrouw dit niet zo, maar misschien is het iets nieuws van ing?

Hoi, wil je mij betalen ik heb een betaalverzoek gemaakt van 0,01 euro http://slimverzoek.nl/ce97e206b953f22a5d5d36a2c7106991


wijziging: Laat maar zitten, het duurt hem te lang, zegt hij. Heb hem direct geblokkeerd. Het is maar 39, de Romy 85 kleur jeans



ik las dit er over op marktplaats, dat is zodat hij kan betalen, zonder uitwisseling van rekening nummers om anoniem te blijven, tenminste zo begrijp ik uit de tekst.

http://help.marktplaats.nl/help/account ... -berichten

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:23

Ik had wat kinderspeelgoed wat weg kon. Ik zet het op facebook onder het mom gratis af te halen. Per advertentie stonden er meerdere dingen op de foto en in de tekst er bij, alles of niks, niet uitzoeken.

Krijg een mevrouw die reageert, die reageerde op vier advertenties. Echter er was ook een advertentie waar nog twee andere mensen op hadden gereageerd. Die wilde ik dus ook aan iemand anders geven, onder het mom meer mensen gelukkig maken. Mevrouw mocht dus drie advertenties gratis ophalen, nou ze was me toch onaardig omdat ze de vierde advertentie er niet bij kreeg.

Een hoop over en weer bericht waarbij ik haar zeg dat ze het ook niet hoeft op te halen als ze zo ondankbaar is. Mevrouw gaf aan niet ondankbaar te zijn, maar het niet kon begrijpen waarom ze de vierde advertentie er niet bij kreeg. Er stond volgens haar alles of niks, lijkt me nogal logisch dat dat per advertentie gelde. Ze zei dat ze het wel wilde hebben, maar jullie raden het al, ze kwam niet opdagen. En eerlijk gezegd ben ik daar al lang blij mee, want zo´n hebbert gun ik dan al gelijk niks meer.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:52

Zo raar vind ik het niet hoor, ik heb zo eens een grote kast in Groningen gekocht. 150 km verder op, en vroeg of ze hem tegen meerprijs wilde bezorgen. Dat hebben ze toen ook gedaan. Ik heb toen wel de helft eerst overgemaakt.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:49

Ik zeg altijd standaard, graag gepast betalen, er is geen wisselgeld in huis.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:52

Rosabel schreef:
Ik ben bang dat ik deze week het schip ben ingegaan. Wel met een zadel. Weet iemand hoe lang je moet wachten (qua aantal dagen) voordat je aangifte van oplichting kunt doen? Gaat om een zadel dat 14 februari verzonden zou worden. Tot op heden is hier niets gearriveerd en verkoper reageert niet op berichten als ik om een track en trace nummer vraag. Ze blijven aangevinkt staan als niet gelezen.

Baal echt. Ging niet om honderden euro's, was al een ouder zadel...maar toch.


Wat ik altijd doe met grotere bedragen en ik kan het echt niet ophalen, is de verkoper opslaan onder favorieten verkopers.
Je zou via een ander account kunnen reageren op een ander artikel, afhaalafspraak maken om zo het adres te krijgen. Wel daarna netjes afzeggen, maar het adres heb je dan.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:03

Ik heb naar een persoon een bericht gestuurd, hoe oud een item is.
Betreft een item dat er net drie dagen op staat en de vraagprijs over de 1000 euro is.
Drie dagen geleden een mail gestuurd en gisteren weer, maar geen reaktie. Lijkt ook niet gelezen.
Bah, hier houd ik niet van.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:01

hier gaat het even niet zo lekker, ik heb naar drie verschillende mensen een reaktie gestuurd met een vraag over het item, en van geen van allen een reactie. Ook geen groene vinkjes, ik heb mijn twijfels of ze wel goed aan komen.


bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:47

Ik heb voor twee weken geleden iets gekocht, 80 euro (10%) aanbetaald, daar ik het pas kan ophalen eind mei, omdat ze het zelf ook nog nodig hebben. Nu wil ik er toch van afzien, daar het toch niet gaat passen. Stomme fout van mezelf. Vinden jullie het kunnen (aso) als ik er van af zie en de aanbetaling laat houden of vinden jullie dat ik verplicht ben het te kopen om dan zelf maar weer door te verkopen? Er waren destijds wel meer dan 15 mensen die het artikel hadden bewaard. Advertentie staat er overigens niet meer op. Mijn voorkeur gaat voor afzeggen en de aanbetaling laten houden.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:15

Volgens mij niet, tenzij je bv een kopie van je id of bankpas hebt gegeven, maar met alleen de gegevens kan hij volgens mij niet zo veel. Ik zou er zelf niet wakker van liggen.

p.s Misschien is hij niet meer actief als fraudeur en zijn leven aan het beteren door te beginnen met te leren voor een eerlijk beroep. Vandaar de aankoop van schoolboeken.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:32

Ik heb ook weer wat raars mee gemaakt. Ik had iets gezien op marktplaats van 1500 euro. dit verhaal gaat dus niet over 1 of ander goedkoop prut dingetje van een euro. Een afspraak gemaakt dat ik er tussen twee en drie zou zijn. Meneer vroeg me ook nog eens 10 minuten van te voren te bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik bel, met 10 minuten ben ik bij u. Althans bij een opslag stond het item. Daar aangekomen belt meneer, het duurt nog een kwartier, hij was nog boodschappen aan het doen. Vreemd, je wist dat we zouden komen, ik zou het boodschappen doen afbreken en naar de opslag gaan. Na 50 minuten was hij er nog niet, weer gebeld, neemt de telefoon niet op. Nog eens 10 minuten gewacht en nog steeds geen man en weer geprobeerd te bellen, zonder succes. Ben toen weg gereden naar huis. 50 minuten rijden voor Jan met de korte achternaam.

Onderweg naar huis belt meneer, waar ik was? Ik ben me toch boos geworden, ik trok hem bijna door de telefoon. Nou het artikel hoef ik niet meer, hij had toch even kunnen bellen dat een kwartier toch niet haalbaar was. Verteld hij mij doodleuk, dat hij de telefoon in de auto had laten liggen met de boodschappen. Pardon? Dan moest je of nog boodschappen halen toen ik vertelde dat ik er bijna was of je bent naar huis gereden om eerst even de boodschappen uit te laden. Totaal ongeloofwaardig verhaal. Mijn hele middag naar de fielesteinen en benzine vernagelt voor Piet Snot.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 06:31

xZiva_ schreef:
Mijn mp account (heb ik al zo'n 12 jaar) was geblokkeerd omdat iemand had aangegeven dat ik een oplichter was? :o?
Ik verkocht gewoon een eskadron dekje van mezelf :+ (snap wel dat eskadron een 'risico' is op mp)

Volgende dag kon ik er wel weer op. Apart :')



Ik had toch wel contact opgenomen met MP, twaalf jaar account is toch aardig wat, ik en vele andere kopen niet snel iets bij iemand die slechts net actief is.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:56

ja hoor, ik heb al een aantal keer iets gekocht via dat online / gelijk oversteken betalen. Bevalt eigenlijk wel heel goed via ideal betalen. Kost wel iets van 40 cent extra, maar ik vind het eigenlijk heel handig en super snel. Ook niet het risico een nummertje verkeerd in te voeren.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:05

Tyrcanol schreef:
Maar wie bepaald dat dan? Leest mp de berichten?

En als de post het pakket kwijt raakt?

En brievenbus post zonder code ? :+


En het iDEAL gebeuren ? Ik kreeg een melding om iDEAL te blijven gebruiken moet ik mijn id kaart in scannen.


O zo'n melding heb ik (nog) niet gehad, lijkt me ook niet dat dat mag, ivm privacy en fraude gevoeligheid. Dan kunnen ze beter als ze een rekening willen controleren met 1 cent overboeking doen, zoals bv bij paypal. Maar ik heb het ook alleen nog maar gebruikt om te betalen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:31

ik heb het niet gehad, mijn ouders wel. Ik vertrouw het niet een kopie van een id geven, dus dat ga ik ook zeker niet doen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:00

_Zsazsa_ schreef:
Nou mijn cap inmiddels niet gehad en we zijn echt al 6 weken verder. Verkoopster had geen T&T code en ging meteen op vakantie waardoor ik 2 weken geen fatsoenlijk reacties op mijn mails kreeg.
Ik wil nu mijn geld terug en vind ook dat ik daar recht op heb. Ben bang dat zij daar niet aan mee gaat werken. Dit is echt de eerste keer in 10 jaar dat er zoiets bij me gebeurd. Mooi balen dat het om veel geld gaat. Wat zouden jullie doen?



Haar opslaan bij je favoriete verkopers, zeer spoedig reageren onder een andere naam bij een andere verkoop. Vervolgens een ophaalafspraak maken, adres controleren met de naam en er heen. Ze heeft hem duidelijk niet verstuurt, anders kon ze het wel aan tonen of je had wat ontvangen. Als dit niet lukt, aangifte doen wegens oplichting.
Ook marktplaats in de gaten houden voor zelfde cap advertentie, ook al is het een andere naam. Reageren onder andere naam, bankgegevens vergelijken en kijken of het de zelfde is, dan weet je of het inderdaad een oplichter is.

Wat ook zou kunnen is dat ze het vergeten is door haar vakantie, maar het rare is wel dat ze niet reageert. Ik denk dat je flink bedonderd bent. Was er veel geld mee gemoeid?

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:44

SecretLIN schreef:
niemand die nieuwe shirtjes wil kopen echt leuke dingen vraag maar 2.50 per stuk.. jammer bij kringloop vragen ze nog meer voor gedragen spul.. heb 250 stuks liggen.. ga ze nu maar naar Suriname sturen


Kun je ze niet inleveren bij een kledingzaakje die tweedehands verkoopt onder in consignatie? Dus dat je 40 tot 50% van de verkoop prijs krijgt?

In september begin ik een tweedehands kleding winkeltje, maar helaas zijn jou shirtjes meer voor de zomer, anders hadden ze wel bij mij in de winkel gemogen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:06

haha, ik had een partijtje kleding die ik ging ophalen voor mijn tweedehandswinkeltje die ik in september open. De kleding was iets minder dan dat ik had verwacht. :( Ik vertelde dat het voor een tweedehands kleding winkeltje was en dat ik het gebruik als winkel vulling / start voorraad werden ze nieuwsgierig. Ik vertelde dat ze normaal 40% van de opbrengst na verkoop kregen, toen kwamen ineens de mooiste kleding stukken uit de kast. :D Dus zo zie je maar, komt het toch nog goed uit *\o/*

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:10

[quote="Ojajoh"]
zijn er nog mensen die dat durven kopen dan? Ik wil ook goedkoper naar pretpark maar durft dat echt niet via een particulier want je wordt opgelicht waar je bij staat [quote]

Ja hoor, wij :D

afgelopen week kaartjes gekocht en gisteren een heerlijk dagje drievliet gehad voor een prikkie.
Ik moet ook wel zeggen dat mevrouw ook erg goed van vertrouwen was, ik had de kaartjes al (verzilverd) voor ik had betaald.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:22

ik wacht meestal 24 uur, echter als ik zie dat ze wel gelezen hebben dmv de vinkjes wacht ik maar een half dagje.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:15

Ik was in "gesprek" met een verkoper, prijs overeengekomen, ik vertelde dat ik het wel wilde ophalen in het weekend. ik ga naar mijn werk, zes uur later reageer ik weer op de voorgestelde dag / tijd van haar, krijg ik te horen, verkocht aan iemand anders, want mijn reactie bleef te lang uit.
Nou ja zeg, 6 uur later....ze hebben ook niks geen geduld meer. Je kunt toch aan de vinkjes zien, dat iemand het nog niet heeft gelezen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 07:37

Ik heb een hele slechte ervaring, ik had iets gekocht van 90 euro in een goed als nieuw staat, volgens de advertentie. Nou echt niet... het artikel is overduidelijk veelvuldig gebruikt en absoluut niet in nieuwstaat, vertoont uiterlijke schade en slijtage door veelvuldig gebruik.
Nu heb ik verkoper bericht en deze zegt dat ze er de volgende keer wat beter op zou letten in advertentie beschrijving. Wat heb ik daar nu aan, ze heeft gewoon opgelicht vind ik.

Nu overweeg ik een slechte beoordeling te geven, echter kan ze dat ook bij mij als koper? Ik heb namelijk geen zin om mijn account van meer dan 10 jaar kapot te maken.
Ik vermoed namelijk dat ze het me niet in dank af gaat nemen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:02

Romy1234, ik heb al met haar contact gehad, dat staat ook in mijn bovenstaand bericht.

Ik ben zeker niet de persoon om gelijk een slechte beoordeling te geven, echter ik heb al het een en ander met de persoon op en neer bericht en ze wil niet tot een oplossing komen. De enige oplossing die ze aandraagt is dat ze er de volgende keer beter op gaat letten. Dat noem ik geen oplossing en bovendien daar heb ik toch niks aan?
Ze heeft iets verkocht als zo goed als nieuw wat in overduidelijk gebruikte staat is met zichtbare slijtage.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:01

Chabby schreef:
Fennee schreef:
Is er vanavond iemand bij je Chabby? Raar type inderdaad en de ‘hoe is het met mijn vriendin?’ kan hij/zij(?) ook zo maar op een andere manier bedoelen in dit bijzonder aparte verhaal.

Nee, ik woon alleen. Ik ben ook pas twintig. Het is vanavond ook al donker en aangezien het om een konijn gaat, zet ik het ook niet klaar in de gang zodat de koper het huis niet in hoeft. Ik twijfel om af te zeggen, maar ik ben huiverig voor een negatieve ervaring.



Brrr, als ik die vragen lees, denk ik gelijk aan één of andere viespeuk, die zich aan je wilt vergrijpen.
Ik zou je moeder met honkbal knuppel achter de deur zetten.
Sterker nog, het klinkt me zo eng, dat ik niet eens mijn adres had gegeven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aalmel, Boheme, goldith, GoogleAdsense, ingvdh, Jessica_1998, lovemyhorse1, meintje, Rijsa, Rooss_24, Shetje14, Vagabondo en 83 bezoekers