Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:20

Ja, daar was ik wel benieuwd naar toen ik toenstraks weer heb gewacht tot degene aan de andere kant stopte met bellen...

Ik neem anonieme nummers, 0800 en van dat soort nummers dus nooit op. Ben ik nou raar of doen jullie dat ook?
Meestal Google ik daarna het nummer en vaak is het spam...

iiSunshine

Berichten: 1242
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:22

Ik wordt eigenlijk nooit gebeld door een 0800 of anoniem nummer. Maar deze neem ik nooit op, behalve als ik een telefoontje verwacht wat eventueel een anoniem nummer kan zijn. Als het belangrijk is voor mij staat diegene wel gewoon in mijn telefoon met naam.

Anoniem

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:23

ik neem alleen overdag de onbekende nummers of onbekende bellers op. Na 7 uur neem ik niet meer op. Als het dringend is blijven ze bellen en als het een verkooppraatje is, bellen ze morgen maar terug.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:23

Ik neem bijna nooit nummers op die ik niet herken. Als ik gebeld wordt door een onbekend nummer zijn het vaak recruiters, die mailen maar, ben toch niet op zoek. Anoniem al helemaal niet. En inderdaad, ik google de nummers vaak

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:24

Ik neem anoniem nooit aan, 0800 ook nooit, en een nummer dat niet in mijn contacten staat laat ik een van mijn ouders opnemen.

MallyBelly

Berichten: 3531
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:25


Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:25

Ik neem meestal wel op, niet altijd, maar heb wel automatische 'Do Not Disturb'-tijden. En dan hoor ik het niet, dus kom ik ook niet in de verleiding.

Ik vind niet weten wie er belt of waarom meestal vervelender dan het wel weten, en bovendien blijven ze het anders vaak nog een paar keer proberen, dus anoniem neem ik meestal wel op.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:26

Heel stom maar ik neem eigenlijk alleen nummers op die ik ken, of als ik een belangrijk telefoontje verwacht. Ik heb echt een hekel aan telefoneren, vooral als ik niet weet wie met wie ik ga praten, dus is het een stuk makkelijker om gewoon niet op te nemen. Ik probeer iets beter te worden met telefoon opnemen, maar voor nu is het een echte ramp :')

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:26

Nee bijna nooit juist heb ik een hekel aan. Ik laat hem overgaan en dan ga ik zelf terugbellen :') Belachelijk.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:26

Anoniem neem ik nu weer wel aan (tijdje niet, toen het steeds buitenlandse callcenter waren die dan niks zeiden als je opnam) Heb al paar keer gehad dat anoniem Q-music of de huisarts was. Vooral de laatste zou onhandig zijn als ik die zou missen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:27

Tegenwoordig wel weer vaker dat ik anonieme nummers oppak, het blijkt dat ziekenhuizen etc vaak anoniem bellen |o

Gelukkig heb ik weinig last van telemarketeers.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:30

Ik neem bijna nooit telefoontjes op als ik ze niet verwacht, aangezien mijn telefoon praktisch altijd op stil staat. Ik zie het gewoon niet :')
Mijn werk belt wel regelmatig anoniem, maar die spreken tegenwoordig ook de voicemail in als het dringend is. Als het niet dringend is sturen ze een mailtje.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:31

Ja neem ik gewoon op, als het een verkoper is zeg ik dat ik geen interesse heb.
Mijn werk belt ook anoniem en de meeste van mijn collega's ook omdat wij in spoedsituaties ook weleens met onze privé telefoon bellen als de collega de dienst telefoon in gebruik heeft (werk in de hulpverlening).
Bovendien vind ik het mateloos irritant als mensen mij niet opnemen omdat ik anoniem bel als ik werk.

De enige reden dat ik niet opneem is als ik (fysiek) in gesprek ben met iemand, maar dan bel ik altijd terug


Selina schreef:
Heb al paar keer gehad dat anoniem Q-music of de huisarts was. Vooral de laatste zou onhandig zijn als ik die zou missen.

Het gebeurd dus regelmatig dat mensen niet opnemen als de spoedpost of de meldkamer naar patiënten belt voor aanvullende info of instructies, heel vervelend.



Azmay schreef:
Tegenwoordig wel weer vaker dat ik anonieme nummers oppak, het blijkt dat ziekenhuizen etc vaak anoniem bellen


Waarom die smiley erachter? Wij hebben een tijdje niet anoniem gebeld en dan midden in de nacht telefoon of SMS krijgen met allerlei vage berichten is enorm irritant als je net 3 tellen je ogen dicht hebt of als je zit te wachten op telefoon van een collega. Om dit soort dingen te ondervangen bellen wij anoniem.

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:31

Nee, ik neem wel vrijwel altijd op als mijn dochter of mijn vriend mij bellen. Of mijn ex, omdat hij de vader van mijn dochter is (co-ouderschap). Verder maak ik meestal belafspraken, bij langere gesprekken. Dan heb ik ook de rust en tijd om te kletsen. Maar meestal what's app ik. Ik heb geen zin en ook geen tijd om continue bereikbaar te zijn voor iedereen. En onbekende nummers vind ik erg irritant. Mensen en instanties met dit soort nummers spreken maar wat in. Ik hecht belang aan mijn leven en mijn tijd en heb geen behoefte steeds opgeëist te worden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:31

Ik neem überhaupt bijna nooit mijn telefoon op. :+ Als mijn vriend of familie belt wel, of als ik een belangrijk telefoontje verwacht. Maar verder eigenlijk bijna nooit omdat ik er geen zin in heb of omdat het niet uit komt. Mensen appen daarna wel of spreken mijn voicemail in. :) Anoniem neem ik nooit op. Dan moet je je nummerherkenning maar aanzetten of je spreekt mijn voicemail in, dan bel ik je terug.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:33

Ik heb alle nummers die nodig zijn in.mijn telefoon staan. Als 1 van deze nummers bellen neem ik altijd op. Onbekende nummers is afhankelijk of ik aan het werk ben of niet. Mocht het wel een bekende zijn zonder herkenbaar nummer dan bellen ze mijn man wel en anders bel ik terug op een moment dat ik kan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:41

Anoniem enkel als ik telefoon van de dierenarts verwacht, anders moeten ze maar wat inspreken.
Van die 0800 nummers neem ik nooit op en nummers die ik niet herken laat ik vaak ook inspreken, bel zelf wel terug als ik terug wil bellen :')

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:42

Anoniem en vreemde nummers neem ik niet aan, als het belangrijk is spreken ze de voicemail maar in. Toevallig vanmorgen nog anoniem gebeld hahah

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:44

Ik neem altijd op, vooral ook omdat mijn zus belt met een anoniem nummer, soms artsen ook. Mijnnmobiele nummer hebben niet veel mensen daar wordt zowiezo niet op gebeld voor reclame.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:45

Anoniem wel, omdat onze artsen (werk in een verpleeghuis) vaak anoniem bellen en ik mijn telefoon vaak doorgeschakeld heb staan.
0800nummers enzo eigenlijk ook meestal wel, maar alleen als het me uitkomt. Laat ik op een wat minder gelegen moment makkelijker voorbij gaan.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:45

Tot je een keer een telefoontje mist van hulpverlening waar dan ook dat er iemand is opgenomen...
Zo heb ik ooit een telefoontje weggedrukt toen ik in gesprek met de juf van school was.. bleek mijn vader met hartklachten met de ambulance meegenomen te zijn. Vanaf toen neem ik gewoon op, wel vraag ik het even aan een eventuele gesprekspartner of het oké is. :)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:48

Wij nemen de rare of onbekende nummers ook nooit op.
Rare nummers zoeken we eerst op en als het iets normaals blijkt te zijn nemen we ze de volgende keer wel op.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:48

Vaak wel. Niet altijd. :)
Eigenlijk alleen als het niet uitkomt laat ik hem liggen.

Mijn werkgever belt ook nog wel eens of ik een dienst op kan vangen op anoniem nummer, dus daardoor ben ik wel over de anonieme-nummer-angst heen. Helaas neem je dan dus soms ook wel eens KPN enzo op. :')

JudithGigi

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:49

Ik neem nooit nummers op die ik niet ken :o :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:50

Polly schreef:
Azmay schreef:
Tegenwoordig wel weer vaker dat ik anonieme nummers oppak, het blijkt dat ziekenhuizen etc vaak anoniem bellen


Waarom die smiley erachter? Wij hebben een tijdje niet anoniem gebeld en dan midden in de nacht telefoon of SMS krijgen met allerlei vage berichten is enorm irritant als je net 3 tellen je ogen dicht hebt of als je zit te wachten op telefoon van een collega. Om dit soort dingen te ondervangen bellen wij anoniem.


Ik heb angst om te telefoneren en doe het alleen omdat het echt moet.
Anonieme nummer nam ik dus nooit op want dat waren altijd mensen die ik niet hoef te spreken, als het belangrijk was belde ze maar met een nummer in beeld.
Heb dus behoorlijk wat telefoontjes gemist die achteraf belangrijk waren. Zelfs toen ik wel op ging nemen want mijn telefoon gaat niet altijd goed af dus dan mis ik ze gewoon en kan ik niet terug bellen want het was anoniem.
Vreselijk vind ik dat -O-