Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:25

Ik neem meestal wel op, niet altijd, maar heb wel automatische 'Do Not Disturb'-tijden. En dan hoor ik het niet, dus kom ik ook niet in de verleiding.

Ik vind niet weten wie er belt of waarom meestal vervelender dan het wel weten, en bovendien blijven ze het anders vaak nog een paar keer proberen, dus anoniem neem ik meestal wel op.


Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:56

Croo schreef:
Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen, waaronder belangrijke telefoontjes zoals het ziekenhuis, dat ik het niet meer dan normaal vind om op te nemen. En het is ook niet zo vreemd dat zij met een anoniem nummer bellen, anders zou iedereen terug gaan bellen.


Ze kunnen ook gewoon met het algemene nummer bellen. Onze huisarts belde bv anoniem, maar ze hebben nu ontdekt dat ze het centrale nummer kunnen koppelen, zodat je ziet wie belt - echt veel fijner! Ook handig om andere redenen - sta ik in de rij van de supermarkt dan zal ik een telefoontje van de huisarts of ziekenhuis wellicht wel opnemen en desnoods uit de rij stappen, waar ik dat niet ga doen voor een onbekend nummer.

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:07

Polly schreef:
Dus als ik met de auto met een ernstig zieke patiƫnt sta moet ik eerst de centrale bellen om te vragen of die met nummer herkenning naar de familie willen bellen en dan weer doorverbinden naar mij, wat denk je nou zelf?


1. dat mag best wat minder aanvallend
2. het schijnt dus dat je dat in kunt stellen

Maar daarbij: ook als ik wel zou willen opnemen gebeurt het vaak genoeg dat het niet meteen kan: omdat ik onder de douche sta of in de auto zit of net mijn handen vol heb of omdat ik het niet hoor omdat ik mijn telefoon in mijn jaszak heb laten zitten en daardoor het geluid niet meteen hoor of op de manege loop of wat dan ook.
Ik word niet vaak gebeld (en ben vziw ook niemands noodnummer) maar mis wel met enige regelmaat telefoontjes. Bel je dan anoniem dan is er in elk geval geen kans dat ik daar wat aan kan doen. (Zeker als er ook niets wordt ingesproken op de voicemail.) En dan ga ik er ook geen moeite voor doen. Hoor ik dat iemand later terugbelt of dat ik kan terugbellen, dan kan ik daar wel moeite voor doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, chinnie, ChristaMoor, goesju, GrapeshotBot, III, jmvdh, Ladyson, Loeky01, lovelynutia, Maanon_, Melanie_D, Whisky00, xSannee, YandexBot, Zebrastreep en 179 bezoekers