Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:34

Uiteindelijk wel, last minute :') ik had 't niet meer verwacht :')


Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:12

Dat is het risico van particulier kopen. Wie zegt dat ze 't niet zelf hebben gedaan. Het is erg dat je soms zo moet denken, maar ze hadden ze dan ook op kunnen halen en ter plekke de stukjes kunnen tellen.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:38

Tja heel eerlijk, ik denk (en wellicht de verkoper ook): je hebt het opgehaald. Had je niet ter plekke kunnen kijken welke puzzels 't waren?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:07

Ergernis van de dag... Men komt iets ophalen maar neemt het niet gepast mee. Uiteindelijk maar voor minder meegegeven. Ik heb nou eenmaal geen wisselgeld in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:04

Normaal gaat het ook altijd goed eigenlijk, dus ben ook niet gewend om erbij te moeten zeggen dat diegene t wel gepast mee moet nemen. Nou ging t om 60 cent verschil (ze had alleen 3,40 of 5€) maar goed, wijze les voor de volgende keer; er extra bij vermelden dus :')

En misschien levert t goed karma op ofzo, k weet t niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:49

Ik heb een vrij dik/stevig jasje van h&m te koop staan. Dappere dodo weer hoor op de mail (je kan op de foto ook gewoon zien dat het een wat dikker jasje is én bij de levering staat ophalen of verzenden, 6,50 met postnl); past het door de brievenbus?

Tuurlijk, wat jij wil, succes d'rmee. Niet klagen als je jasje vast komt te zitten in de sorteermachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:58

Ach hetzelfde hier met een ledikantje. Ding staat al gedemonteerd en al in de berging dus staat niet in de weg, maar de biedingen (en vervolgberichten) zijn echt honds. Ik wil er 30€ voor, wat imo echt geen onaardige prijs is voor een stevig en in hele nette staat zijnde ledikant, met matras en allemaal hoeslakens voor eromheen. Krijg ik een bod van 20€. Leuk en aardig, maar 30€ vind ik een meer dan nette prijs (we hebben het niet over een goedkoop ikea ledikant, al heb ik die ook nog :+ ) en na 2 weken krijg ik een mail van diezelfde bieder 'tja hij staat er nog steeds he? Ga je hem nou nog voor 20€ aan me verkopen of wat?'

Als het nou een andere toon was geweest, prima. Of als je zegt 'hey, zullen we elkaar tegemoet komen op 25€' maar met zo'n 'of wat?'....

Heb ook maar gezegd dat ie míj niet in de weg staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:22

Och ik doe voor m'n vriend een 'outlet' op marktplaats 'beheren'. Gaat dus om gloednieuwe producten, kaartjes er nog aan en alles, maar dus voor een héél stuk minder geld. Bieden dus ook uitgezet en dan komt er weer een; ik bied X, kreeg gelijk z'n adres erbij en of ik 't ff op wilde sturen.

Ik aangegeven dat de prijs vast zit (zit ruim 40 eu onder de adviesprijs) en dan krijg ik terug dat ik 'm in m'n.. ahum. moet stoppen.

Koop het dan maar bij de concullega, doeiii...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:16

Bij eenmooicadeau.nl kan je wel een leuk (brievenbus)kadootje samen stellen, gewoon een kleinigheidje :) heel lief van zowel de verkoper, maar ook van jou dat je toch nog iets terug wil doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:57

Dat soort mensen snap ik echt niet...

Vorige week ook.. ik had een kledingpakket erop, met allemaal zo goed als nieuwe en nooit gedragen merkkleding, voor 12,50. Vrij groot pakket (10/15 stuks kleding)doos was iig echt groot). Kreeg ik een reactie of de prijs niet wat omlaag kon. Nou eh, nee. Ja want ze zat in de bijstand en had weinig kleding dus of ik niet nog wat extra shirtjes had. Had ik niet, maar wel een jasje van de h&m dus die heb ik erbij gedaan, stond netjes op sollicitaties etc dus dan denk ik; ik help er iemand mee.

Krijg ik na het ontvangen van de doos een berichtje van d’r, dat ze het wel een beetje jammer vond dat ik er geen shirts bij had gedaan en dat ze hier niks aan had omdat ze dit geen leuke kleding vond.

De kleding stond gewoon in z’n geheel op de foto dus ze wist wat ze kocht.
Laatste keer dat ik iets extra’s doe voor een ander. Waar halen mensen het lef vandaan...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:37

het nummer dat iDeal aangeeft is een tussen-rekening van/via Marktplaats zelf. Dat je dan op opgelicht-websites uitkomt komt waarschijnlijk vooral doordat er ook op die manier genoeg mensen zijn/worden opgelicht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:10

x_spekkie_x schreef:
Ik heb voor het eerst het iDeal betalingsverzoek gebruikt via Marktplaats. Werkt goed. Alleen ik kreeg geen melding (via email) dat er betaald was door de koper. Kun je dat ergens instellen? Ik vind dat wel irritant, ik zit niet continu op de Marktplaats website te kijken of er nog berichten zijn, daar krijg ik namelijk mail van.

En heb ik het als brievenbuspakket verstuurd, bewust iets meer betaald voor track&trace, wordt het alsnog niet de volgende dag geleverd... dus nu moet de koper ipv zaterdag wachten tot dinsdag, dat vind ik echt stom van PostNL.


Dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer de zendingen opgehaald zijn bij dat PostNL verzendpunt. Als die al langs zijn geweest gaat ie natuurlijk niet meer mee naar de zaterdagronde. Niks stoms van postNL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:44

Heb je geen navigatie die een ‘verwachtte aankomsttijd’ aangeeft?

Heel eerlijk, als ik tussen 10&11 afspreek (als koper óf als verkoper) dan blijf ik ook niet langer wachten dan noodzakelijk hoor. Jij was misschien 10 minuten te laat, maar misschien heeft ze al 20x voor jan banketstaaf gewacht.
Ik communiceer zelf altijd de verwachtte aankomsttijd (wat de navi op dat moment aangeeft) en laat het ook weten als ik in de file sta. Als ik als koper op een verkoper moet wachten, iemand is er om de uiterlijke tijd (11u) nog niet, dan ga ik ook niet wachten maar ga ik gewoon door met de dag..

Als ik tussen 10&11 afspreek met iemand ga ik er vanuit dat iemand niet op ‘t laatste moment pas wegrijdt. Doe je dat wel en kom je dus zonder tegenbericht later dan gemeld.. tja pech voor de koper.

Waarom moet de verkoper melden dat ze om 11 uur weg ging/weg moest? Als je afspreekt tussen 10&11 kan je daar zelf ook rekening mee houden. Zeker op zondag :+

En nee, ik heb me de afgelopen 2,5 jaar niet meer verslapen en ik zet ook keurig m’n wekker als ik een afspraak maak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:09

Heb een bureau + bureaustoel op mp staan. Maar gaan alleen samen weg, want anders zit ik met een bureau (of stoel).

‘Ik heb een vraag’
Oke, wat is je vraag
‘Ik wil buro’
Oke, maar dus ook de stoel?
‘Ja’
Oke, wanneer wil je het ophalen?
‘Ik 20€ voor buro, wil niet stoel’
M’n vraagprijs is 40€ voor het bureau en de stoel samen.. de stoel nieuw was ook al 40€ dus inmiddels verlies ik wel al een beetje m’n geduld omdat ik al had gezegd dat ze samen weg gaan. Ik aangegeven dat de vraagprijs 40€ is, geen 20 en dat het dus samen weggaat en niet apart van elkaar.
‘Oke is goed’
Gevraagd wanneer ie het op wil halen
‘Geef adres ik woon in wijk x’
Even voor de goede orde; wijk x staat niet al te denderend bekend, account is net 1 dag actief en ik ben vaak alleen thuis met de kleine dus ik strooi niet m’n adres rond zonder afspraak te hebben gemaakt, dus ik geef aan dat ik eerst een afspraak wil maken maar dat wijk x hier wel vlakbij is. Voor z’n eigen indicatie.
‘Ik kom nu voor buro geef adres’
...

Ik heb hem maar succes gewenst met het zoeken naar een bureau.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:16

Tja wat het ook is; de collecties wisselen tegenwoordig zo snel en er zijn zó veel merken dat je ook maat net iemand moet vinden die op zoek is naar dat jasje uit collectie & jaargang x in maat Y..

Ik heb een paar (paarden)jassen verkocht van HV Polo en Harrys Horse etc, maar die heb ik voor dezelfde prijs verkocht als ik ze (nieuw) gekocht had. Maar ja, wel in een ruiteroutlet dus dat was al niet zo duur meer..


Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:46

Oh heerlijk ja zulke mensen. Verkoop je iets voor 4 euro, maar ja, ik verzend alleen met PostNL en dat betekent dus 6,50 verzendkosten als het met pakketpost moet. "Ja, dan zijn de verzendkosten duurder dan het ding zelf"

Ja eh, gefeliciteerd. Klaag maar bij PostNL :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 06:44

Mwah. Als jij ze in het geheel verkoopt, dan wil je ze ook bij elkaar houden gok ik ivm waarde (complete collectie). Daarnaast; als het al wat oudere strips zijn kunnen ze met brievenbuspost nogal vlot beschadigen.

Ik had het vorige keer met babykleding. Hele doos voor 5€, en dan toch een die het dan hier terplekke uit wil zoeken en dan ‘een prijsje’ af wil spreken. Jongens, we hadden het over 20-30 kledingstukken voor 5€. Verkoop het thuis lekker door, ik ben geen winkel.

Nu een die op m’n jasje heeft gereageerd, ik was akkoord gegaan met d’r bod. Radiostilte. Daarna ineens ‘ja ik twijfel hoe het jasje valt’. Ik vertelt hoe en wat (jasje zit overigens op zo’n paspop) en hop weer radiostilte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:56

Banyu schreef:
upendo schreef:
Eigenlijk vind ik dat best wel vreemd. Hoeveel moeite is het nou om zo'n ding in een envelop te stoppen, postzegels erop te plakken en in de brievenbus te mikken? Als iemand er blij van wordt, doe ik dat wel hoor..


Hier ook iemand die absoluut niet wilde verzenden. Ja ga niet naar andere kant van het lang rijden. :+


Maar, stond het in de advertentie of niet? Want dat is vaak nog wel een dingetje. Op MP kan je ook selecteren op 'ophalen' 'verzenden' 'ophalen en verzenden'.

Bijvoorbeeld met die strips; als ze verkocht worden als "lot" dan begrijp ik daaruit dat ze dus in zijn geheel verkocht worden, geen losse stuks..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:41

Zo zag ik pasgeleden een advertentie op marktplaats, een compleet gehavende doos, maar hij was "gloednieuw". Maar inderdaad ook alleen de foto van de doos. Goede verkoopfoto :')

Ik heb twee ledikantjes te koop staan (één thuis gebruikt, de ander bij opa en oma gebruikt). Allebei voor 20eu per stuk. Niet de hoofdprijs zou je denken.

Knakkerina die eerst 10 euro biedt. Ik aangegeven; 20 euro is al een prima prijs dus om daar nou nog de helft onder te gaan zitten... Dikke doei..
Vervolgens biedt ze 15 euro, met daaronder 'groet, *andere naam* '
maar wel onder d'r eigen account, dus lekker snugger. Weer aangegeven; nog 5 euro erbij en je bent er.

Vervolgens biedt ze op m'n andere ledikant 10 euro. Om het daarna weer snel terug te trekken :') Krijg lekker het heen en weer..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:04

... Met een festivalticket wordt er ook meermaals voor gewaarschuwd; niet versturen maar ophalen of alleen via ticketswap o.i.d.... Maar goed...

Hier valt het me op dat men inderdaad ongeduldig is. Een bod op een jasje, maar ik was aan het werk dus geen tijd om te reageren. De dag daarop reageerde ik, en dan krijg ik "ik heb al wat anders gekocht, had je maar eerder moeten reageren hoor".

Veel plezier dan he, azijnpissert :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Colien, ComscoreBot, douschka, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, hagelslag, Inney, jadeken, janna, Jorex, luuntje, Melanie_D, Noor, Sjors050, tinker_sally en 72 bezoekers