Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:51

Jeetje wat een ellende! Maken jullie wel melding van íeder incident?

koeien op de weg...


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:21

Neem je nog steeds elk incident op TS?

En heb je al advies gevraagd bij het juridisch loket?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:04

Kaus schreef:
En ik wil ook niet zomaar in elke willekeurige woning en wijk wonen. Dus daar heb ik liever wel enigszins een aandeel in.


Heel begrijpelijk, maar dan heb je aan urgentie ook weinig tot niks. Dan mag je volgens mij niet of hooguit 1 keer hun aanbod weigeren, heb je het aanbod dan niet aangenomen dan ben je je urgentie kwijt. Op zich logisch, want dan is het blijkbaar toch niet zo urgent, aan de andere kant snap ik heel goed dat je niet zomaar overal wil wonen. Buiten de woningbouw om zelf een nieuw huurhuis regelen klinkt dan toch als de beste/snelste optie.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:26

Otti1977 schreef:
Kan je niet met je telefoon filmend achter de deur gaan staan en even met de stoel schuiven. Desnoods deur op kier zodat je direct kan filmen? Omdat je zegt dat die meteen komt als je al met de stoel schuift.


Er zijn al zo vaak en zo veel ideeën geopperd om toch steeds al die incidenten op film/geluid te krijgen, maar TS ziet er geen brood in blijkbaar.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:24

Kaus schreef:
De buurman staat nu de godganse dag naar ons te schreeuwen vanaf zijn balkon. Ja, daar schrikken de honden van en dan gaan ze blaffen. Maar zolang niemand naar ze loopt te schreeuwen of half op ons balkon hangt is er niks aan de hand.


Pff, echt klote joh. Toch zou ik van de nood een deugd maken en je honden gelijk trainen om niet te blaffen op dat geschreeuw. Counter conditioning is daar een heel geschikte methode voor (het komt er in het kort op neer dat je schreeuwen gaat linken aan lekker eten). Zodra hij gaat schreeuwen ga jij met lekkers rondstrooien in de kamer (het moet zo lekker zijn dat ze ervan willen eten ondanks het geschreeuw).

Dit is goed voor jezelf (zo geef je zelf geen overlast waar andere buren over kunnen gaan klagen) maar vooral voor je honden! Zij zijn nu erg gestrest en juist door het schreeuwen/bonken/etc om te turnen tot een trigger voor iets positiefs kun je hun stress enorm verminderen.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:25

Goed idee pmarena!

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:50

Charaz schreef:
Weet je zeker dat de onderburen dit niet horen? Wij hebben in ons huis een houten vloer op zolder waarop een (blijkbaar niet zo n goed) ondervloer, als onze kat (van nog geen 4 kilo) loopt dan is het al alsof er iemand stampt.


Dat vraag ik me ook af. De politie vroeg - lijkt mij - niet voor niets of TS aan het stampen was terwijl zij (de politie) bij de buurman waren. Dan hebben ze toch flink geluid gehoord (waarvan niet duidelijk was waar het vandaan kwam, maar bij TS vandaan leek te komen).

Ik heb TS ook meermaals zien schrijven dat die en die kamer niet boven de buurman zit en hij daar dus geen last van kan hebben, maar muren/vloeren zijn vaak zo met elkaar verbonden dat de geluiden wel degelijk naar allerlei buren kunnen 'reizen'. TS heeft is geloof ik ook niet ingegaan op de vraag welke ondervloer gebruikt is (TS zegt niet verantwoordelijk te zijn voor isolatie, maar dat klopt echt niet) [edit: zie dat TS inmiddels de ondervloer genoemd heeft. Of linoleum daadwerkelijk een geschikte demping/geluidisolatie waarborgt onder een laminaatvloer weet ik niet].

Daarnaast heb ik ook al aangegeven dat TS het beste dat blaffen goed kan aanpakken, want wat de oorzaak ook is: je veroorzaakt zo zelf (meer) overlast en dat kan je in de problemen brengen (zoals nu ook gebeurd is). Zeker als je het middels counter conditioning aanpakt is het voor de honden ook héél erg fijn!
Laatst bijgewerkt door GDG op 12-04-18 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:20

Kaus schreef:
Al ons contact gaat via dezelfde wijkconsulent dus daar zijn geen verwarringen over. Hij heeft aangegeven het er bij te willen laten omdat het nu goed zou moeten gaan. Maar zoals hierboven dus beschreven gaat het dat niet -O- En zolang wij ons leven blijven doorleven gaat de buurman ook echt niet stoppen met op elke (passief) agressieve manier dan ook ons lastig vallen.

Toen ik begon over geld aan de telefoon (woensdag was dat meen ik) werd ik vrij bruut afgekapt dat als het zo moest ze helemaal niks meer gingen doen. Dus dat verlies neem ik dan liever voor lief :\

Helaas ook de laatste paar keren lastigvallen niet kunnen opnemen omdat we de apparatuur weer weg hadden gehaald.


Dat is niet handig (en een beetje onlogisch m.i.). Heb je het nu weer hersteld?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:17

KarmaChansy schreef:
Ik heb een husky en border in een appartement dat werkt trouwens prima, mijn honden leren al vroeg binnen slapen en buiten lekker spelen en gek doen en dat ook nog eens zonder bench ;)

Maar TS heeft een hond die nogal overmatig kan blaffen en ze krijgt dat blaffen niet onder controle, dat is niet echt lekker in een appartement.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:45

Is het nog wat geworden met één van de plekken die jullie aangeboden hebben gekregen?

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Dyphusion, GoogleAdsense, GrapeshotBot, marygoround, Ubermetrics en 144 bezoekers