Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:53

Leuk !!! :)


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:42

Hij mag foto's ontvangen dus ik heb een stel afgedrukt en ga morgen een brief terug schrijven. Het is fijn om te lezen dat hij zo blij is met een brief van een vreemde...het vrolijk zijn dag echt op.

Vjestagirl

Berichten: 26622
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:52

Ik meld me ook weer eens in dit topic. Jaren geleden zat ik hier al, en ik heb gisteren weer eens wat brieven op de post gedaan. Meerdere mensen, want ik heb best wel wat tijd doordat mijn werk hele grote pieken en dalen kent. Ik ben benieuwd :)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:55

Jij schrijft met meerdere tegelijk?

Vjestagirl

Berichten: 26622
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:58

Ja :). Dat deed ik een paar jaar geleden ook en dat beviel goed. Brieven komen met verschillende intervallen binnen (aangezien sommigen er wat langer of korter over doen om terug te schrijven, en sommige gevangenissen er langer of korter over doen om post te verwerken). Het enige waar ik écht op let is dat ik nooit 2 mensen uit dezelfde gevangenis aanschrijf.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:05

Dat laatste begrijp ik goed ja.

Met war voor mensen schrijf je nu? Man/vrouw? Leeftijd?

Vjestagirl

Berichten: 26622
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:10

Bellatrix schreef:
Dat laatste begrijp ik goed ja.

Met war voor mensen schrijf je nu? Man/vrouw? Leeftijd?


Ik schrijf eigenlijk alleen met mannen. In het verleden wel met vrouwen geschreven, maar ik vond die al heel snel zeurderig overkomen, geven al snel iedereen de schuld behalve zichzelf. Maar in het dagelijks leven ben ik ook gemakkelijker met mannen dan met vrouwen, dat scheelt misschien.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik gisteren 5 eerste brieven op de bus heb gedaan O:) := . Ik ben nogal over-enthousiast. Ik heb mensen gekozen die qua leeftijd dicht bij mijn eigen leeftijd zitten. Eentje bewust uit de 'needs mail' categorie, omdat ik me heel goed voor kan stellen dat als je je blauw betaald voor zo'n profiel (die prijzen :wow: ) en er dan nog steeds niemand op af komt je je helemaal eenzaam gaat voelen.

Waar ik wel naar gekeken heb is dat het geen mensen zijn die zitten voor identiteitsdiefstal.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:12

Ik kon niet kiezen met wie ik wilde schrijven, ik ben via het bureau Inside Outside aan een adres gekomen van een man uit Texas. Wist dus niets van hem, ook niet wat hij had gedaan.

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:11

Ik heb n.a.v. dit topic vandaag twee brieven geschreven naar twee verschillende gevangenen.
Ik heb dit topic eerder ook al eens voorbij zien komen, maar durfde toen niet goed. Nu de stap gezet.
Ik heb een man geschreven die on death row zit sinds al heel wat jaren, John. En ik heb iemand geschreven die minimaal 8, maximaal 18 jaar moet zitten, Zack. Hij heeft er nu 3 jaar op zitten.
Morgen ga ik ze op de bus doen. Ben benieuwd..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:13

Wat goed van je!

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:23

Thanks! :D

Ik had vandaag eens gelezen dat gevangenen alleen brieven mogen ontvangen die volledig geschreven zijn in het Engels met zwarte of blauwe pen, zonder stickers, parfum etc. Klopt dit? Ik kan helaas niet meer terug vinden waar ik dit las.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:31

Geen idee maar dat zal wel per gevangenis verschillen. Mijn brief was in het groen getypt omdat mijn zwarte inkt op was in de printer. Is gewoon aangekomen.


gerlindie

Berichten: 4612
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:57

Ik ga dit topic even volgen en er over nadenken :j
Ik word in april 18, dus dan mag ik het pas gaan doen. Het lijkt me mooi om te doen, maat aan de andere kant voelt het ergens toch een beetje 'onveilig', al weet ik dat dat eigenlijk niet zo is.

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:13

Bellatrix schreef:
Geen idee maar dat zal wel per gevangenis verschillen. Mijn brief was in het groen getypt omdat mijn zwarte inkt op was in de printer. Is gewoon aangekomen.

Oh dat zal misschien wel kunnen idd dat het per gevangenis/straf verschilt.
Ook had ik gelezen dat foto’s alleen uitgeprint mogen worden op normaal papier en dus niet op foto papier. Iemand die weet hoe dit zit? Of waar ik de regels terug kan vinden?

Edit: dit is wat ik heb gevonden over de prisons in Texas:
“In addition to letters, inmates can receive 4"x6" photos. Polaroid photos are not allowed as they present a security issue.“
Dus alleen geen polaroid. Verstaan ze daar dan ook de foto’s onder die je kan laten uitprinten op foto papier bij de fotograaf of bij de HEMA bijv?
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 18-03-18 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:14

Ik overweeg het ook. Ik heb me redelijk ingelezen en profielen bekeken van de inmates. Toch houdt iets me wat tegen, ik kan er niet helemaal mijn vinger opleggen. Sommigen hebben echt afgrijselijke dingen gedaan, en die mensen gun ik dan ook geen ´lichtpuntje´, hoewel je hier natuurlijk ook op kan sorteren. Daarnaast ook het idee dat mijn volledige naam en adres bekend zijn bij een wildvreemde.. Wellicht vraag ik de kerk of ik hun adres mag opgeven om de brieven daarheen te laten sturen als ik de knoop heb doorgehakt.
Ik vind het initiatief wel heel bijzonder en het is iets wat me intrigeert. Ik lees hier rustig nog even mee naar de ervaringen van anderen. Ik wil er 100% achter staan voordat ik een brief ga sturen.

Wat heeft jullie doen besluiten om op die specifieke persoon te schrijven? En hebben jullie het idee dat je echt iemands leven ermee kan verrijken? Voelt het voor jullie veilig?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:24

Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen
dan kan je ook ervoor kiezen om bv een soldaat te schrijven of gewoon een normaal eenzaam iemand in een ander land

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:25

_Ekenna schreef:
Bellatrix schreef:
Geen idee maar dat zal wel per gevangenis verschillen. Mijn brief was in het groen getypt omdat mijn zwarte inkt op was in de printer. Is gewoon aangekomen.

Oh dat zal misschien wel kunnen idd dat het per gevangenis/straf verschilt.
Ook had ik gelezen dat foto’s alleen uitgeprint mogen worden op normaal papier en dus niet op foto papier. Iemand die weet hoe dit zit? Of waar ik de regels terug kan vinden?

Edit: dit is wat ik heb gevonden over de prisons in Texas:
“In addition to letters, inmates can receive 4"x6" photos. Polaroid photos are not allowed as they present a security issue.“
Dus alleen geen polaroid. Verstaan ze daar dan ook de foto’s onder die je kan laten uitprinten op foto papier bij de fotograaf of bij de HEMA bijv?


Gewoon normaal maat foto wat uit de automaat komt bij bv kruitvat gewoon de kleine maat

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:32

shilady schreef:
_Ekenna schreef:
Oh dat zal misschien wel kunnen idd dat het per gevangenis/straf verschilt.
Ook had ik gelezen dat foto’s alleen uitgeprint mogen worden op normaal papier en dus niet op foto papier. Iemand die weet hoe dit zit? Of waar ik de regels terug kan vinden?

Edit: dit is wat ik heb gevonden over de prisons in Texas:
“In addition to letters, inmates can receive 4"x6" photos. Polaroid photos are not allowed as they present a security issue.“
Dus alleen geen polaroid. Verstaan ze daar dan ook de foto’s onder die je kan laten uitprinten op foto papier bij de fotograaf of bij de HEMA bijv?


Gewoon normaal maat foto wat uit de automaat komt bij bv kruitvat gewoon de kleine maat


Ja.. maar polaroidfoto’s zijn foto’s die direct uit een camera worden afgedrukt op foto papier. Dus waarom zouden polaroid foto’s dan niet mogen en gewone foto’s bij de HEMA afgedrukt wel? Ik dacht dat het misschien te maken zou hebben met het materiaal, maar dat is dus niet het geval?
Ik denk weer veel te veel na volgens mij. :D

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:38

Oedi schreef:
Ik overweeg het ook. Ik heb me redelijk ingelezen en profielen bekeken van de inmates. Toch houdt iets me wat tegen, ik kan er niet helemaal mijn vinger opleggen. Sommigen hebben echt afgrijselijke dingen gedaan, en die mensen gun ik dan ook geen ´lichtpuntje´, hoewel je hier natuurlijk ook op kan sorteren. Daarnaast ook het idee dat mijn volledige naam en adres bekend zijn bij een wildvreemde.. Wellicht vraag ik de kerk of ik hun adres mag opgeven om de brieven daarheen te laten sturen als ik de knoop heb doorgehakt.
Ik vind het initiatief wel heel bijzonder en het is iets wat me intrigeert. Ik lees hier rustig nog even mee naar de ervaringen van anderen. Ik wil er 100% achter staan voordat ik een brief ga sturen.

Wat heeft jullie doen besluiten om op die specifieke persoon te schrijven? En hebben jullie het idee dat je echt iemands leven ermee kan verrijken? Voelt het voor jullie veilig?


Of ik hun leven kan verrijken weet ik nog niet uit eigen ervaring, maar ik heb genoeg verhalen gelezen op fora’s waar de prisoners er erg blij van werden. Voor mij voelt het prima veilig. De een komt de gevangenis nooit levend uit (on dead row), ook heeft hij nooit met handlangers gehandeld ofzo. Ik heb hem uitgebreid gegoogeld en zijn proces op YouTube bekeken.
De ander zit nog minimaal 5 jaar (max 15) voor overtredingen waar ik niet direct bang van word.

De man on dead row heb ik geschreven omdat zijn tekst in zijn profiel me aansprak en omdat ik vind dat hij de dead penalty niet verdient. Ik ben er sowieso geen voorstander van.
De ander heb ik geschreven omdat hij in zijn profiel en op z’n foto’s zo normaal lijkt en klinkt. Dat klinkt heel stom en super kortzichtig, ik weet het. :')
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 18-03-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101270
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:45

Ik heb gewoon 10x15 foto's erbij gedaan. Bij de hema afgedrukt. Dat mag gewoon. Maar denk echt dat het per gevangenis verschilt.

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:47

Hmm.. ik zal het ze dus eens moeten vragen als ze reageren want via Google word ik niet echt wijzer. :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:13

Er staat poloroid photos are not allowed dus het mag NIET
ook niet uit jou onschuldige camera

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:20

shilady schreef:
Er staat poloroid photos are not allowed dus het mag NIET
ook niet uit jou onschuldige camera

Dat is toch precies wat ik zeg?

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:23

Polaroid foto’s zijn foto’s die uit polaroid camera’s komen rollen, die mogen niet, zoals ik al aangaf.
Maar die polaroidfoto’s die uit die polaroidcamera’s komen rollen zijn dacht ik van hetzelfde materiaal als de foto’s die je bij de HEMA/Kruidvat laat afdrukken. En ik linkte het verbod van polaroid foto’s aan het materiaal waar ze op afgedrukt worden, maar er zal dus wel een andere reden zijn waarom polaroid niet toegestaan is en afgedrukte foto’s bij de HEMA/Kruidvat wel.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:30

Klopt!

Ze zijn de laatste jaren ook strenger geworden door smokkel
ik mag nu bv ook geen kaartjes meer sturen enkelt brieven naar degene die ik schrijf.. Is jammer want het is net wat leuker met een verjaardag..............


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, xxmichellexx en 20 bezoekers