Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:51

Ik had via marktplaats 3 borden gekocht, in Friesland. Helemaal blij, want ze maken deel uit van mijn servies wat geproduceerd is tussen 1950 en 1980 en nu dus alleen maar tweedehands te koop is. Op laten halen door mijn broertje die daar woont. Krijg ik ze van hem: helemaal vol met krassen en de bovenste laag is er helemaal vanaf: al het mooie is weg -O-

Dus ik had de verkoper een berichtje gestuurd dat de volgende keer een eerlijkere advertentie misschien wel zo netjes was. Krijg ik terug dat er bij had gestaan dat ze gebruikt waren en dat ik maar op de Engelse e-bay moest kijken om te zien wat voor koopje ik had gehad.
Mijn ouders gebruiken eenzelfde servies al 40 jaar en al mijn andere stukken zijn ook minimaal zo oud, en die zien er toch echt heel veel beter uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:41

Wat zonde vjesta!
Wat betreft het te laat komen snap ik de verkoper helemaal, alleen dat berichtje is dan niet erg netjes... Ik had laatst het omgekeerde. Had een aquarium te koop gezet voor mijn zus, dat aquarium zou tussen half 4 en 4 gehaald worden, mijn zwager zou de koop afhandelen omdat ik moest werken. Krijg ik om vijf over half drie heel veel berichtjes met “hallo ik ben er” “hallo je doet niet open” et cetera. Ja als jij een uur te vroeg bent zonder iets door te geven is dat toch niet heel vreemd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110661
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:09

Vjesta, had je er van tevoren geen foto's van gehad?

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:04

Zo ik heb een goede ervaring! Gisteren een hoofdstel te koop gezet, is vandaag opgehaald. Soepel en snel! Superfijn. Mag ook wel eens :D

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:33

Cayenne schreef:
Vjesta, had je er van tevoren geen foto's van gehad?

Jawel, maar die waren niet duidelijk genoeg om dit uit te kunnen halen. En eerlijk gezegd verwachtte ik het ook niet. Mijn ouders hebben een handeltje gehad in dit servies, maar zo slecht als deze heb ik ze nog nooit gezien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:46

wat voor servies is het juist vjesta? Mijn oma is al een tijdje overleden maar heeft nog een hoop oud servies staan. Wie weet zit er nog wat tussen waar jij wat mee kan?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:16

Varekaj schreef:
wat voor servies is het juist vjesta? Mijn oma is al een tijdje overleden maar heeft nog een hoop oud servies staan. Wie weet zit er nog wat tussen waar jij wat mee kan?


Ik heb wedgwood midwinter autumn poppies, deze:
Afbeelding

Maar ik ben sinds een poosje ook helemaal verliefd op wedgwood midwinter spring, deze:
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:26

Ga het eens bekijken als ik nog een keer naar het huisje ga wat er staat. Weet niet of het deze week nog lukt maar doe iig mijn best :)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:08

Ik heb nog steeds last van de storing. Echt vervelend, aangezien de fiets van mijn dochter zondag opgehaald zal worden maar ik de koper mijn adres niet kon terugsturen. Hopelijk is deze niet afgehaakt

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:15

Ik had vandaag ook weer wat.. Een aantal dagen geleden bood er iemand op mijn vliegendeken, maar dit bedrag vond ik echt te laag. Uiteindelijk zijn we het dan eens geworden over de prijs en ze zou vandaag om 14.00 komen om de deken op te halen. Vervolgens kwam ze pas om 16.45 en had ze haar oude deken mee om te vergelijken: die was drie maten kleiner. Heeft ze nog even staan dubben met haar dochter omdat de deken die ze mee had veel te klein was en ze had verder geen boven- of onderlengte opgemeten dus dat schoot ook niet op. Uiteindelijk besloot ze dan toch maar verder te zoeken. :roll:

Dat je al niet op tijd komt is één, maar de maat staat netjes in de advertentie en we hebben het er via de berichten nog over gehad...

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:15

hier weer wat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
heb bow balance beugels te koop staan allemaal reactie van 30 en 40 euro. ook gelukkig wel wat reëele biedingen.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:27

Al 3 maanden lang heb ik 2 gloednieuwe superdure wedstrijdjasjes te koop. Waren over uit de collectie, dus hoef er geen hoofdprijs voor. Iedere keer ga ik weer akkoord met een bod, maar op het moment dat ik het geld bijna binnen heb, hoor ik niks meer. Dat is echt al heel veel keren gebeurd ibmiddels en dus heb ik ze nog steeds.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:05

Hier gaat het best vlot!

Vorige week bevestiging dat het zadel dus verkocht was na de pastermijn en vandaag gaan er weer 2 pakjes naar de nieuwe eigenaar: een wedstrijdjasje van HH en 2 sets beenbescherming. Alles voor de VP.

Gaat wel fijn zo :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:57

Ik heb ook maar weer een poging gewaagd om een heleboel op Mp te zetten, ben benieuwd.
Wij gaan verhuizen dus wil er eigenlijk wel graag vanaf.
Heb ook echt van alles, van dekjes tot eettafel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:09

Heb een bureau + bureaustoel op mp staan. Maar gaan alleen samen weg, want anders zit ik met een bureau (of stoel).

‘Ik heb een vraag’
Oke, wat is je vraag
‘Ik wil buro’
Oke, maar dus ook de stoel?
‘Ja’
Oke, wanneer wil je het ophalen?
‘Ik 20€ voor buro, wil niet stoel’
M’n vraagprijs is 40€ voor het bureau en de stoel samen.. de stoel nieuw was ook al 40€ dus inmiddels verlies ik wel al een beetje m’n geduld omdat ik al had gezegd dat ze samen weg gaan. Ik aangegeven dat de vraagprijs 40€ is, geen 20 en dat het dus samen weggaat en niet apart van elkaar.
‘Oke is goed’
Gevraagd wanneer ie het op wil halen
‘Geef adres ik woon in wijk x’
Even voor de goede orde; wijk x staat niet al te denderend bekend, account is net 1 dag actief en ik ben vaak alleen thuis met de kleine dus ik strooi niet m’n adres rond zonder afspraak te hebben gemaakt, dus ik geef aan dat ik eerst een afspraak wil maken maar dat wijk x hier wel vlakbij is. Voor z’n eigen indicatie.
‘Ik kom nu voor buro geef adres’
...

Ik heb hem maar succes gewenst met het zoeken naar een bureau.

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:11

Dat is echt zoooooooo herkenbaar en vermoeiend. :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:52

Hier ook al de eerste flut reacties binnen hoor.
Voor proffesionele tubes haarverf, meer als 50 tubes €25 bieden (inkoop is bijna €9 per tube).
Hele verhalen dat zijn bod super is en er meer verf te koop aangeboden word voor €1 of minder per tube, heb hem succes gewenst want van dat merk staan ze er echt niet voor die prijzen op Mp.
Vervolgens vragen welke kleuren ik heb, staat gewoon in de advertentie...

En voor scapa dekjes iemand die wel €10 bied voor 3 dekjes samen.
Ik weet dat ze niet meer in zijn maar dit word me toch te gek...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:57

Oh dat van die dekjes heb ik ook wel is gehad

10 euro inclusief op 2 eskadron cottons.. Dan geef ik ze nog liever gratis weg.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:02

Hier een fijne ervaring met een hoofdstel.
Of ik even de neusriem wilde meten ivm grote neus.
Zou moeten passen kreeg ik snel terug.
Direct geld over gemaakt en ik heb het ook meteen op de bus gedaan.
Mijn advertentie stond er denk ik een klein uurtje op. :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:52

Hoe lang wachten jullie gemiddeld op een reactie? Drie dagen geleden heeft er iemand een bericht gestuurd geïnteresseerd te zijn in de hoefrasp die ik te koop heb staan, maar vervolgens heb ik niets meer gehoord. Inmiddels is er ook een andere geïnteresseerde en die kan ik uiteraard ook niet dagenlang aan het lijntje houden. Het bericht is ook nog niet geopend/gelezen.

En dan heb ik ook nog iemand die iets over wilde nemen, maar dan vandaag het eerste deel zou betalen en over twee dagen de rest? Waarom kan het nou niet gewoon normaal gaan? :roll:

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:01

Ik wacht niet, de eerste die betaald heeft het. Staat ook in al onze advertenties trouwens.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:06

Normaal wacht ik hooguit paar dagen, als ik niks meer hoor gaat het naar de volgende.

MAAR! Beide pakjes die ik net heb verzonden gaan naar mensen die gerust een week geen kik gaven nadat ze info hebben gevraagd. En uiteindelijk hebben ze wel netjes de vraagprijs overgemaakt. Gelukkig voor hen waren er dus geen andere met interesse, dat klopt. Maar het kan dus alsnog wel gewoon prima gaan.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:06

Ik wacht niet, iig geen dagen.

Zo verkoop je geen enkele broek en zo verkoop je er 2 in een uur. Mag wel meer want ik heb er nog een paar.
Mijn jasjes lopen helaas helemaal niet. Gloednieuwe jasjes van Kingsland en Manfredi...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:10

Op kapaza heb ik maanden geleurd met een zadel, peesbeschermers en een wedstrijdjasje. Idem dito nadat kapaza overging naar tweedehands.
Acount gehackt, nieuwe aangemaakt, alles opnieuw erop en binnen de maand alles weg...

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:11

Zou het gewoon aan de ander verkopen Herfstwind..
Grote kans dat je niets hoort en de ander dan al voorzien is.
Drie dagen wachten lijkt mij lang genoeg.

Heb wel een fijne ervaring gehad :)
Door het afvallen moest ik nodig een kleinere bh hebben.
Maar goedkopere bh's zijn vaak niet stevig genoeg en een duurdere bh wordt het even niet.
Leuke bh gevonden van Marlies Dekkers op marktplaats.
Mocht hem overnemen voor 13,50 incl verzendkosten.
Gisteren betaald en vandaag gelijk al binnen :D
En de bh ziet er echt heel goed uit, nog als nieuw :)