tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:54

Hmmm ik stap hier ook even binnen, gewoon om mijn hart een beetje te luchten en misschien wat tips te krijgen hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
Ik ben bijna een half jaar geleden op mezelf gaan wonen, de eerste drie maanden sprak of zag ik mijn huisgenoten nooit, na die tijd ben ik door een nieuw huisgenootje uit mn schulp getrokken en nu is het met iedereen in huis dikke mik, huisfeestjes, veel zuipen, altijd samen eten, een grote familie kan je het noemen. Althans, niet helemaal, want uitgerekend de man waar ik een voordeur mee deel (er zijn verschillende delen in dit huis) en ik dat klikte heel goed. We klikten vanaf dag 1 al en binnen een week chillden we iedere dag, samen eten, muziek luisteren, veel goeie gesprekken over het leven in het algemeen of struggles waar we mee zaten, of wat we verwachten van de toekomst. Goed na twee weken was het wel duidelijk. We hebben een soort van relatie gekregen die hij nog niet naar buiten wilde brengen want door het leeftijdsverschil wist hij toch niet zeker of het zou gaan werken voor hem, leeftijd is geen ding maar voornamelijk de levensfases waar je in zit. Dus een huisrelatie, we hebben thuis allebei iemand nodig en dan zien we wel waar het heenloopt. Het ging allemaal eigenlijk toch heel erg de goede kant op, hij werd steeds meer open over onze relatie en merkte steeds meer aan m dat ie toch echt wel op zn gemak was als ik er was. Ik woonde praktisch bij hem (we delen geen badkamer of keuken maar het is een appartementje op de benedenverdieping van het huis) , dus aan zijn aanwezigheid raakte ik gewend. Rond valentijn allemaal lieve dingen, er werden cadeautjes gekocht, hij zei dat ie echt verliefd op me was geworden en bovendien dat ie van me hield, dat is al een stap opzich. Dacht ik. Want 5 dagen later , nadat ik m een weekendje wat minder gesproken had doordat hij veel van huis was, had meneer toch ineens nagedacht en vond ie dat we ermee moesten stoppen. Ik natuurlijk in paniek, kwaad geworden, gehuild, voornamelijk heel machteloos omdat je niks kan. Nog steeds vind ik dat ie geen goede redenen heeft, maar die verschillen in levensfasen en ontwikkeling die wij gaan doormaken dat zat hem toch erger in de weg dan ik dacht. Hij zegt dat ie iets stabielers nodig zou hebben dan. Hij heeft in mijn ogen een soort totaalplaatje voor zich hoe hij zn leven in wilt delen, over twee jaar een huis, vriendin, samenwonen, kinderen. Met mij is dat allemaal iets verder weg. Alleen loopt het leven niet zoals gepland dus leven met hem was ook niet precies wat ik voor ogen had, alleen was ik wel bereid om er veel voor op te geven. Goed, allemaal zeer lastig, maar het meest lastige is dat we samenwonen en we gewoon een manier moeten hebben hoe wij samen gewoon kunnen chillen , eten en op huisfeestjes zijn zonder dat er stomme dingen gebeuren. Tot nu toe zijn we nog geen 2 weken uit elkaar en is het al 2 keer geescaleerd. Het maakt het in de omgang met elkaar ook best awkward, als je elkaar de volgende dag weer ziet dan praten we niet veel, vooral als er huisgenoten bij zijn. Weet ook niet goed hoe ik met hem of hij met mij moet omgaan en waar dan de grenzen liggen. Verder probeer ik wel veel met hem te blijven praten zodat we weten wat we aan elkaar hebben, maar het wil nog niet echt lukken en die grenzen die vooral ik stel daar gaan we toch wel steeds weer overheen. Het is zo makkelijk, ik kan slecht alleen zijn dus het liefste ben ik bij hem, en dat kan niet meer dus ik zie m soms dagen niet terwijl ik weet dat hij gewoon 5 meter onder me zit. Ik hoor m sochtends weggaan, thuiskomen van zn werk, ik hoor welke muziek dat ie draait , ik hoor m nog net niet ademen zegmaar. En hoe ik ermee om moet gaan is nog een raadsel voor mij, misschien heeft het tijd nodig. Misschien afstand en dat zou betekenen dat ik of hij hier weg moet. Maargoed ben net begonnen aan mn studie en dit plekje is echt perfect, wil hier eigenlijk echt niet weg.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/


YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:49

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed. Ik weet zelf hoe stom ik ben geweest, zal deze fout ook nooit meer opnieuw maken nu ik deze pijn heb gekend. Snap ook heel goed wat lieveli zegt, misschien hard maar wel realiteit.
Maargoed ja, oplossingen moet ik wel hebben. Van verhuizen is echter nog lang geen sprake, het was al verschrikkelijk moeilijk om een plekje te vinden dichtbij mijn studie en terug naar huis is geen optie. Dus zal of, of zullen we, ermee moeten leven. Vanavond een goed gesprek gehad, al probeert ie dat dan tijdens het afwassen/koken eventjes op de tafel te gooien met keihard de muziek aan (gasten zijn zo lomp). Maargoed naderhand nog wel even goed over gehad, neigde een beetje naar de emotionele kant toe ook vanuit hem. " Kunnen we niet de hele nacht knuffelen" (ook fijn om te horen -O- ) of dat hij het ook heel lastig vind.
Maargoed we hebben nu wel een aantal vooral duidelijkere grenzen gesteld waar we niet overheen gaan. Voornamelijk met een drankje op wordt alles nogal gebagatelliseerd " oh maar je was dronken dus dan telt het niet" . Niet mee eens, klopt niet en dat werkt voor mij ook echt totaal niet. Is veel te verwarrend.
Goed voor voorlopig is het opgelost, maar ik heb wel eerlijk gezegd dat ik het ga aankijken hoe ik me erbij voel en als ik er niet overheen kom dan is de enige echte optie inderdaad wel verhuizen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:23

Dankjewel Cer :)

Ben hier weer even om afgelopen week van me af te schrijven, wat zwaar zeg. We zijn in de omgang met elkaar totaal veranderd, en er hangt ook echt flinke spanning en zijn steeds discussietjes of gesprekken met een negatieve ondertoon. In het begin waren deze discussietjes voor de grap, maar ik merk dat hij me in die discussies steeds meer begint te kleineren en te bekritiseren, ik hoor het ook van andere huisgenoten. Niks wat ik doe is goed, ik heb van de week 2 keer gekookt en niet eens een dankjewel gekregen, alleen maar wat er allemaal niet goed aan was. Nu denk je dus oh maar dan zorg je toch gewoon dat je hem niet ziet, jammert dat gaat niet. Hij zoekt me namelijk steeds op. Niet op mn kamer, maar ik zit vaak bij andere huisgenoten (we hebben allemaal eigen kamers/appartementen en geen gemeenschappelijke woonkamer ofzo) . Normaal zit ie na zn werk gewoon een beetje thuis, nu komt ie elke keer als ie mij ergens ziet zitten ook binnen en gaat ie een soort controle over me houden. " Sera ben je naar school geweest" "Heb je nog dit en dat gedaan" "Je moet een baantje gaan zoeken heb je dat al gedaan" en het ergert me mateloos want hij heeft daar gewoon geen zeggen meer over, hij heeft zich daar niet meer mee te bemoeien. Vooral niet als je verder toch alleen maar kritiek op me hebt.

Sorry jongens, maar dit moest er even uit, ben er namelijk echt flink klaar mee en wil vandaag dit uit de lucht hebben want het slaat totaal nergens op.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:21

elisedcl schreef:
Kennen jullie het gevoel als je denkt dat alles perfect zit? Dat je echt de perfecte partner gevonden hebt? Dat alles wat je nodig hebt in 1 persoon zit?
Dat is wat ik dacht.

We waren nog niet lang samen, maar alles ging perfect. In het begin was ik rustig. Was ik van plan om het heel rustig aan te doen. Maar toen vroeg hij aan mij om er echt voor te gaan. Dus dat deed ik. Ik zei hem waar ik bang voor was. De rede dat ik er eerst niet helemaal voor wou gaan was puur door het feit dat ik enorm bang ben. Altijd als ik voor een relatie wil gaan en mij volledig wil geven laat de andere mij volledig vallen en lig ik 2 weken plat op de zetel te wenen... Ja sorry, maar het lukt mij op zo een momenten niet om er volledig voor te gaan. In ieder geval. Ik deed dus wat hij vroeg. Liet mijn verleden volledig achter mij en ging ervoor. De laatste weken was alles anders. Hij deed geen moeite meer, had amper tijd voor mij, was heel kort tegen mij... In ieder geval, hij was alles wat hij eerst niet was.

3 dagen geleden was hij dan ook langsgekomen om het uit te maken. Zijn uitleg? Hij heeft het enorm moeilijk met zichzelf. Hij is mentaal en fysiek echt in een put en hij wilt mij daar niet in mee sleuren. Hij wilt niet de “klootzak” uithangen tegenover mij gewoon omdat hij zich niet goed in zijn vel voelt. Hij kan geen 2de persoon erbij nemen als hij zichzelf nog niet eens kan verzorgen. Daar komt het op het kort op neer.

Ik ben er helemaal kapot van. Alles was zo goed tussen ons. We voelden ons alletwee echt goed bij elkaar en dat zei hij zelf ook. Maar dit is iets dat hij zelf wilt oplossen.

Nu ga ik hem gewoon tijd geven. Want dat is wat hij vroeg. Dus dan doe ik dat ook. Mijn respect tegenover hem. Ik hoop gewoon dat we later nog eens over zijn beslissing kunnen bijpraten want dit is wat we alletwee niet wouden...

Enja, ik ben nog maar 21 jaar. Maar ik heb voor die jongen dingen gedaan die ik voor niemand anders zou doen, ook niet in vorige relaties... Hij was het. Nee wacht, hij is het. Vanaf ik hem zag.


Heyhey, veel sterkte allereerst :(:) Ik snap exact waar je in zit, kan me ook ontzettend erin vinden. Ik was ook niet al te lang in een relatie, maar wel mezelf er al volledig in gegooid (al heb ik de eerste twee weken zo netjes rustig aan gedaan). eigen domme stomme fout, ik had beter moeten weten maar dat wist ik niet, ik had nog nooit een serieuze relatie gehad. Naderhand is mijn mening dat mijn ex me er tegen had moeten beschermen, hij is een stuk ouder dan ik en had dit aan kunnen zien komen. Hij wist hoe afhankelijk ik geraakt was van hem, dat bleef ik hem ook herhaaldelijk zeggen dat als hij iets met me op zou willen bouwen dat hij goed moest nagaan wat voor een belangrijke rol hij in mijn leven zou hebben en dat hij me niet zomaar kon laten vallen. Maargoed, gebeurde toch, gebeurd is gebeurd en nu vinden wat je ermee moet. Ik ben nogal direct hierin geworden, eerste twee weken heb ik gejankt tot ik bekant uitgedroogd was , dat gevoel kan ik ook echt niet beschrijven. Daarna keihard geweest voor mezelf en gezegd dat ik nu waarschijnlijk voor lange tijd beschadigd blijf en daar kan ik nu niks mee. Uberhaubt een relatie zit er voorlopig niet meer in, jammer dan maar. Wat je wel kan doen is de situatie accepteren zoals ie is. Geef niet alleen hem de tijd , maar ook jezelf om even na te denken wat je nu precies wilt met deze situatie. Vind je het het waard om te wachten op hem? Of is het makkelijker voor je om door te gaan met je leven? Een van de twee, maar kies vooral voor jezelf en wat voor jou het makkelijkst /beste is. In een opwelling beslissen is nooit goed, dus tijd tijd tijd en afstand. Again, sterkte Y;(

En pb box staat open , voor iedereen trouwens hier :j

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:25

Pfoeh, beetje nare avond. Huisgenoot (en dus de ex) kwam thuis en vrijwel gelijk heel verhaal over zn nieuwe date morgen. Het is ongeveer 2/3 weken uit. Dit is wel een beetje een klap in mn gezicht en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Voorbeeld. Liet aan iedereen een foto van dr zien. Ik hoef dat gewoon niet te zien, ik zou ook niet weten hoe ik erop moet reageren. We zaten met zn alle dus meer dan ffe wegkruipen achter je telefoon en je afsluiten van het gesprek kan je ook niet. Ik wil ook geen sfeer verpesten door naar mijn kamer te gaan ofzo.

Het is gewoon niet anders en ik kan er verder ook niks mee want we moeten beiden verder maar ik voel me er wel mega rot bij..

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:00

lieveli schreef:
Ja snap ik. Wat een banketstaaf. Dat hij een ander date hing wel in de lucht maar het zo in je gezicht wrijven is heel tactloos.

God wat hoop ik dat hij morgen explosieve diarree krijgt. En dat de geur zo blijft hangen om hem heen. En dat hij 3 dagen een zere kont heeft.

En geen zorgen, je komt hier overheen. Echt waar.

Iknow dit komt wel goed! Thanks :) ben ook wel verschrikkelijk klaar met m aangezien ie nadat het uit was en mij al pijn had gedaan daarna gewoon nog even doorging door aan me te gaan plakken en me naar huis te brengen en bij me te gaan slapen toen ik niet zo lekker ging op de drank. Dat zie ik nu pas in, dat zijn acties van toen echt niet door de beugel konden. Dus wat je zegt over m, volledig mee eens.
Maargoed dit vind ik dan weer zo’n naaistreek, en van mij krijgt ie niks meer dan een pokerface, janken doe ik wel op mn kamer, hij krijgt geen traan te zien. Gelukkig heb ik lieve andere huisgenoten die mij altijd helpen en waar ik altijd aan kan kloppen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:08

:) dankje. ja vind ik ook, maar ik wist al langer dat hij op dit gebied helemaal niet zo volwassen is , incapabel misschien :’) .

Oh trouwens, grappige was, gelijk nadat ie vertelde dat ie morgen die date had draaide ie zich naar mij en vroeg ie of ik vandaag eyeliner op had. Ik zeg ja dat kan je zien toch.
“Jaa dat maakt je mooi” was zijn reactie. Ik heb maar even wijselijk mn mond gehouden _-:(

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:54

Neverland schreef:
Ik zou echt gaan kijken voor een andere plek...

Snap ik, en hier heb ik ook echt goed over nagedacht. Met mensen over gehad. Het is niet mijn beste optie. Een nieuwe plek zoeken gaat me veel tijd kosten, of ik iets vind is nog maar de vraag (utrecht is niet makkelijk). Daarnaast moet ik alle focus leggen op mn studie nu. Ik heb deze plek harder nodig dan hem, als hij een chick heeft gevonden dan gaat ie zo hier weg en samenwonen. Hij is het ook zat, in een studentenhuis wonen, met zn 29 jaar. En wat betreft mij, ik zit hier sowieso nog wel 4 jaar voor mn studie. Ik kan gewoon even niet anders en eerlijkgezegd zit ik hier wel mega op mn plek, op deze rotsituatie na dan. Maar heel eerlijk, blijf ik wel plekjes in de gaten houden. Mocht er nou iets op mn pad komen wat betaalbaar is dan kan ik het nog overwegen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:33

Een hele grote knuffel voor iedereen hier..

Ik dacht dat ik er een beetje overheen aan het komen was en dat ik het in mn eentje wel ging redden, maar meneer is aan huisgenoot 2 begonnen , nota bene een van mn beste vriendinnen. Ik denk dat het inderdaad beter is als ik hier weg ga, het voelt alsof ik door iedereen voor de gek word gehouden en alsof het een grote hel is waar ik in ben beland. Had ik nu maar nooit contact gelegd met m’n huisgenoten, ik kan mezelf zo hard voor mn kop slaan nu.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:02

Dankjulliewel allemaal <3

Voel me echt flink voor de gek gehouden, en dan wanneer ik haar confronteer ermee in eerste instantie nog gaan liegen ook. " Ging om half 7 s' ochtends daarheen om de afwas te doen" .. geloofwaardig meid.
Later vertelde ze wel hoe of wat nadat ik aandrong en toen ben ik eigenlijk kwaad weggelopen omdat ik er geen woorden meer voor had, ik had alleen maar de neiging om haar een flinke ram voor dr harses te verkopen en op die momenten kan ik maar beter weglopen. Met hem hoef ik überhaupt geen contact of de confrontatie aan te gaan, want ik weet dat hij het toch wel links laat liggen en zich er verder niks van aantrekt, hij leert toch niet dus die energie ga ik er niet in steken.
Dat hij zich er makkelijk overheen zet dat is tot daaraan toe, dat moet je zelf weten en het feit dat jij a 2/3 weken weer gaat daten daar ga ik je absoluut niet voor in de weg zitten want dat is je eigen ding en dat ik me daar rot om voel dat moet ik zelf regelen. Maar je hebt ook met andere mensen te maken, en hun gevoelens dus je kan niet zo egoïstisch en laconiek zijn om dit soort acties te gaan doen. Dan ben je wel enorm laag.
En verder kan ik er veel woorden aan vuil maken maar eigenlijk heb ik er de energie niet eens meer voor en weet ik niet wat ik er nog mee ga bereiken. Ik denk dat ik hun nu maar eens links laat liggen en als ze echt om me zouden geven dan hoor ik vanzelf wel wat van ze. Zo niet dan ken ik m'n plek. Gelukkig heb ik nog een huisgenootje (waar ik echt mee woon, badkamer keuken mee deel) waar ik goed mee kan praten en die ook achter me staat. Dus ik hoop dat als ik niks anders kan vinden dat ik mezelf kan afzonderen van de rest en wel fijn met haar kan blijven praten en chillen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:23

Ik doe even een pb tje om het uit te leggen :)

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:11

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties, doet me echt goed en laat me weer even realiseren dat ik hier heel weinig in bijgedragen heb om de situatie zo te laten lopen.

Heb even alles teruggelezen/meegelezen, wat een nare exen lopen er rond zeg.. Echt van een totaal andere planeet. Dat onbegrip dat herken ik wel enorm, volgens mij een best terugkerend aspect wat betreft het beëindigen van relaties, heel rot.

Elise, ik zou hem echt links laten liggen , hoe moeilijk het ook is. Hij steekt er geen moeite in, hij wilt het niet op een nette manier oplossen, dan is het zonde van je eigen energie die je erin gaat stoppen.

Voor iedereen ook, wat mij heel erg helpt is me gewoon volledig focussen op m'n eigen leven om daar weer gemotiveerd doorheen te gaan. Het slechtste wat je kan doen is je dagelijks leven laten beïnvloeden door types zoals dat. Het is het niet waard en misschien lukt het soms niet (herken ik) maar blijf het wel in je achterhoofd houden. Jouw werk, studie, paarden, etc, is veel belangrijker dan de pijn die jouw momenteel aangedaan word/is. Ik probeer nu ook de woede op mn ex en die beste vriendin te laten luchten in mn studie, klinkt raar, maar het haalt je hoofd er 1 even vanaf en volgens mij uit mijn woede zich gewoon in keihard ijverig werken. Dat lucht best op!

Nog even terugkomend, " vriendin" heeft me net geappt met een heel jankverhaaltje maar dat ze nog steeds evenveel van me houd en dat als ik behoefte heb om te praten dat ze het graag hoort :') Stond ook nog in dat ze weet dat ze me hiermee pijn heeft gedaan en ze hoopt dat ik haar kan vergeven.
Nou eh, wat denk je zelf meid? :Y) Dat mensen zo dom kunnen zijn om te denken dat ze zulke dingen wel even kunnen flikken zonder consequenties. Het spijt me zeer, maar het gaat er hierdoor in huis niet gezelliger op worden en dat is absoluut niet mijn schuld. Ik hoef ze allebei gewoon niet meer te zien (is in principe mogelijk want ze wonen beiden in een ander deel van het huis) en ik hoef ze ook niet in m'n buurt. Ik denk ook dat dat is wat ik terug ga sturen, een simpele " Laat me met rust"
Ik moet wel zeggen, dit is wel de beste manier om over hem heen te komen, ik hoef absoluut niks meer met hem te maken te hebben of met haar. Dat gevoel van missen heeft zich nu verplaatst voor woede en dat is nog steeds niet best, maar wel beter dan dagen op mijn kamer zitten huilen. Ik sta er boven :j

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:26

Oh jongens wat kan ik hierom lachen maar wat ben ik ontzettend kwaad nog steeds. Ik was net 2 seconden wakker, en huisgenoot/ex houd eigenlijk altijd een prima afstand tussen zijn en mijn deur en gaat eigenlijk nooit naar boven. Nu vond meneer het een goed plan om om half 9 sochtends naar boven te komen met een heel simpel “Yo Sera”
Ik heb op de meest monotone manier gezegd “Praat niet tegen me” en daarna de deur dichtgegooid. Duidelijk genoeg. En nu ga ik een lekker weekendje naar mn ouders, paarden en honden, even rustig aan uitwaaien en hoofd leegmaken. Hopelijk gaat die woede dan een beetje weg want dat is wel een issue

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:58

xDenies schreef:
Heb je al eens een goed gesprek met die man gehad?

Vaak genoeg, steekt ie niks van op, hij leert er niks van. Kan het binnenkort wel weer es proberen, absoluut geen zin in maargoed. Elk geval niet voorlopig, ik ben echt te kwaad om het gesprek op een rustige nette manier te laten verlopen.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:19

Ik had misschien beter kunnen zeggen dat ie me met rust moet laten, in ieder geval is dat wat ik bedoelde met praat niet tegen me. Net gedaan, voordat ik weg ging heb ik aangeklopt en gezegd dat ie me met rust moet laten en vervolgens weggelopen. Helaas voor hem zat zn zus bij hem en vloog haar hond door mij naar buiten (wist niet dat daar een hond zat) , dus hij over de zeik. Misschien niet slim en onvolwassen, ben ik me bewust van , maar mijn doel is dat het duidelijk is. Met mijn eigen huisgenootje afgesproken om binnenkort om de tafel te gaan met hem en met haar erbij om het gesprek in goeie banen te leiden. Maar voorlopig nog even niet.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:11

SophievdV schreef:
Waarom wil je het gesprek aan gaan? Welk doel heb je voor ogen?

Wilde ik eerst eigenlijk niet, maar huisgenoot (die ook bij dat gesprek gaat zijn) kwam met het voorstel. Ze vroeg zich af of het niet goed was om elkaar ffe in de ogen aan te kijken, goed te verwoorden waarom ik zo gekwetst ben en wat hij nog te vertellen heeft aan te horen. Ik vond dat daar wel wat in zat en had er inderdaad eventueel wel behoefte aan, maar niet nu. Dan weet ik dat het gesprek het verkeerde pad in gaat slaan en sowieso weet ik niet hoe ik reageer als ik hem nu voor me heb.

Vandaag wel heerlijk met mijn minipaardje getraind (hij gaat zo enorm vooruit en dat gaf me weer even kracht) en met de honden gefrisbeed en hardgelopen. Morgenavond ga ik weer terug en wil me daarna volledig focussen op mijn project, ik wil het echt heel graag en ik hoop dat ik dit weekend de kracht terug kan vinden om me op school 100% te kunnen focussen.

Dankjulliewel voor jullie steun, ik vind het heel fijn om er zo nu en dan even wat over kwijt te tikken . Heb zelfs een brief geschreven waarin ik alles wat ik aan m kwijt wil in heb geschreven. Ga er niks mee doen, maar het is lekker om al die gedachtes op papier te zetten .

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:58

SophievdV schreef:
Maar zo'n gozer gaat nooit eerlijk het gesprek aan. Deze jongen begrijpt volgens mij niet helemaal hoe het werkt in de wereld. Hij zit in een ander deel van het huis toch?


Daarom bood mijn huisgenootje aan om erbij te zitten. Eromheen draaien heeft geen zin want ze weet toch alles, in ieder geval van mijn kant en ze heeft het er ook vaak genoeg met hem over dus haar erbij betrekken moment dat ze het zelf aanbied vind ik alleen maar positief. Want, ik ben inderdaad bang dat als ik alleen het gesprek aan ga dat het niet heel positief eindigt of dat meneer weer aan komt zetten met z'n peperdure woorden en mij geruststelt en dan gaat het 2 weken goed en daarna escaleert het weer. Zij kan gewoon ervoor zorgen dat hij luistert naar mij en misschien ook beter verwoorden dan ik wat hij veroorzaakt heeft nu.
Ik denk eigenlijk dat ik in het gesprek gewoon mijzelf duidelijk wil maken en dat er daarna niet veel hoeft te veranderen, ik voel toch geen behoefte om samen te eten oid bij hem. Ben eigenlijk vooral benieuwd of ie spijt heeft of dat hij vind dat hij wel in z'n recht staat. Dat zegt ook wel iets.
Ben voor mezelf nagegaan of ik gewoon kan vergeten en dan nog wel gezellig mee kan eten, maar dat kan ik niet. Ik zie dat echt niet voor me en ik ben ook echt bang dat ik buiten de boot ga vallen. Dus dat is uitgesloten.

Hij woont in het stukje aanbouw, dus als je binnenloopt heb je links een deur en daarachter zijn appartement. Als je de trap omhoog neemt zitten onze drie kamers zegmaar. Dus je deelt een voordeur maar woont niet per definitie samen. Ik kan m tegenkomen, maar in principe hoef ik geen contact met hem te hebben. Vind het wel heel banketstaaf voor m'n huisgenootje want we hebben net een nieuw meisje erin en alles ging eigenlijk net prima en we hadden hem ook bij de hospi betrokken zodat het met hem ook klikte en dat we met z'n vieren een leuke tijd konden gaan hebben. Dat gaat hem nu gewoon niet meer worden.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 02:24

Ondertussen 3 maanden verder. Bij mij ook lekker aan de ups en downs, met vooral veel downs. Ik heb enorme last gekregen van alle negatieve gevolgen van mijn adhd (sinds mijn beste vriendin met mn ex het bed in was gedoken , en allebei huisgenoten +:) ) Vooral erg veel heftige stemmingswisselingen. Nu de laatste paar weken merk ik aan mezelf dat het ondertussen wel echt de verkeerde kant op gaat, en ik baal van mezelf dat ik me niet allang heb kunnen herpakken. Hiermee verknal ik mn studie, mijn sociale contacten, mijn fotografie.
Dit alles is van kwaad tot erger gegaan sinds de breuk. Ik ben mijn plezier in veel leuke dingen (fotografie, paarden, feestjes) kwijtgeraakt dus heb ik nu contact gezocht met de huisarts voor een eventuele psycholoog.

Ik merk aan mezelf dat ik de hele situatie nog steeds geen plekje heb kunnen geven en dat de woede op hun beiden mij nog steeds tot aan boven m’n hoofd zit. Heb ondertussen wel gesproken met madame, die haar excuses wel quasi aangeboden had maar in het gesprek vooral duidelijk maakte hoe banketstaaf het wel niet voor haar was dat iedereen in huis er op deze manier achter moest komen. Dikke vette eigen schuld? dom ei :')

Maar het is fijn om eventjes wat te schrijven, en ik hoop dat ik hier snel gesprekken over kan hebben want ik kan het nog steeds niet loslaten wat er gebeurd is. Het is voornamelijk zo frustrerend voor jezelf, ik wil gewoon doorgaan en het achter me laten maar ik krijg het niet voor elkaar.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:21

Jullie zijn superlief, dankjewel voor alle steun! Fijn om te horen dat een psycholoog een goede keus is, de twijfel of ik me niet gewoon aanstel en het gewoon tijd moet geven zat me wel in de weg. Maar het begon me zo in de weg te zitten in dagelijks leven dat ik gewoon eerst weer even alles op de rit wil krijgen , en dan maar met hulp :)) Ik zoek de laatste tijd wel heeel veel afleiding bij mijn ouders thuis waar mijn 3 paardjes staan <3 Hier kan ik dan nog best wel van genieten.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:15

Wauw, ik dacht echt dat ik de enige was, stom natuurlijk want dat is nooit. Voel me zo stom dat ik er nog steeds niet helemaal overheen ben. Maar aantal huisgenoten snappen de manier waarop ik ermee om ga niet. Ik hoef niks met hem te maken te hebben dus zoek hem niet op. Deze manier werkt prima voor mij maar ik blijf de vraag krijgen hoe het gaat tussen ons en waarom ik me op de achtergrond hou omdat dat toch helemaal niet nodig is en het ligt toch achter je. Blijf toch rare blikken krijgen dat ik het gewoon niet hoef en mezelf er geen plezier mee doe. Dan krijg ik toch weer het gevoel alsof ik me gewoon aanstel. Maar dat is gewoon echt niet waar. Fijn om te horen dat degene die hulp hebben gezocht er ook echt mee geholpen zijn! Dat geeft me toch een fijner gevoel :)

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie