Wicca, wat denk jij?

Moderators: Giolli, Mjetterd, Dani, ynskek, Nala, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Mondy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:14

Morganlefay schreef:
Denk dat je beter eerst kan uitleggen wat de oorsprong is dan gelijk allerhande symbolen hanteren.
Wicca, ik gebruik liever een andere omschrijving, wordt door velen als hekserij gezien.
Zeker in een Calvinistisch ingesteld land als Nederland is dat toch echt op tenen gaan staan.
Weet niet je leeftijd maar weet wel dat na je 40ste dit soort zaken wat duidelijker worden en zijn.
Dat gebruiken van je krachten en dan bedoel ik er aan verdienen je dit met rente terugkrijgt en wel in de negatieve zin.
Jongeren met dit soort zaken confronteren zeker als ze zelf nog zoekende zijn is vragen om lelijke reacties.
Wees zuinig op wat je nu al kan en geef het alleen aan degenen die het grotere begrip ervan (her)kennen.

volgens mij is ts 12, dat heeft ze al eens in een ander topic gemeld..

zelf denk ik dat ze wat te jong is om goed over te brengen wat wicca precies is.
Want wat ze later in dit topic ook aangeeft dat ze vertelt heeft dat t 'goed' is en dat het vroeger gezien werd als satanisme doet ook erg 'jong' spreekbeurt aan..

denk zelf dat ze inderdaad beter ook in had kunnen gaan op symboliek en historie.. mede ook idd op het calvinisme in Nederland en de invloed daar weer van op de covens.

Maar denk dus dat ze het topic wellicht wat te jong heeft aangesneden, voor een publiek dat te jong is om de kern eruit te kunnen vissen. waardoor je dus een soort van 'heidense hekserij' idee krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie