Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Dani, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xanthippe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:06

Ik ben op zoek naar een knuffeldoekje voor mijn zoontje, nieuw zijn ze nergens meer te krijgen.
Dus ik heb een oproep geplaatst in verschillende verkoopsgroepen uit de buurt en ik krijg na een halve dag een berichtje: " Ik heb nog zo eentje liggen".
Ik: "Euh ja, oké. Bedoel je dat je het dan ook wil verkopen?" :+
Zij: "Ja hoor, mijn zoontje speelt er toch niet meer mee."
Ik: "Oké super, hoeveel had je er nog graag voor?"
Zij: "Geen idee wat het nieuw kosste."
Ik: "Ik denk een euro of 7, wat denk je van €2"?
Zij: "Dat moet ik aan mijn man vragen, ik laat je iets weten".

...

Serieus? :? Voor een knuffel? Van €2? Waar je zoontje toch niet meer mee speelt? Had je het misschien niet beter éérst gechecked of je het mocht / kon verkopen?

Rare mensen inderdaad ja.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:05

Xanthippe schreef:
Ik ben op zoek naar een knuffeldoekje voor mijn zoontje, nieuw zijn ze nergens meer te krijgen.
Dus ik heb een oproep geplaatst in verschillende verkoopsgroepen uit de buurt en ik krijg na een halve dag een berichtje: " Ik heb nog zo eentje liggen".
Ik: "Euh ja, oké. Bedoel je dat je het dan ook wil verkopen?" :+
Zij: "Ja hoor, mijn zoontje speelt er toch niet meer mee."
Ik: "Oké super, hoeveel had je er nog graag voor?"
Zij: "Geen idee wat het nieuw kosste."
Ik: "Ik denk een euro of 7, wat denk je van €2"?
Zij: "Dat moet ik aan mijn man vragen, ik laat je iets weten".

...

Serieus? :? Voor een knuffel? Van €2? Waar je zoontje toch niet meer mee speelt? Had je het misschien niet beter éérst gechecked of je het mocht / kon verkopen?

Rare mensen inderdaad ja.

Uiteindelijk heeft het een week geduurd, maar ik ben toch aan mijn knuffeldoekje geraakt!
Ik had vorige donderdag gestuurd of ze al iets wist, omdat ik vrijdag in haar stad zou zijn, maar geen antwoord. Hoorde ik de volgende dag dat ze was vergeten terug te sturen omdat haar buurman in elkaar was geslagen. Mijn eerste reactie was "yeah, right, een excuus zoals een ander, hier komt niets meer van". Uiteindelijk toch op zaterdag kunnen afspreken en toen ik daar was, lag het bloed en een deel van buurman zijn tanden op de stoep.
Ik stond er wel even van te kijken hoe zo'n verhaal waar je meteen van denkt "wat een slecht excuus", toch waar kan zijn.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:26

magicmist schreef:
geen marktplaats, maar facebook frustratie.
Ik had een uniek ding te koop.
Meer dan 400 reacties erop. ja ongelooflijk..
ik had gezegd bieden vanaf 150 euro, de biedingen liepen snel op. Om het netjes te houden had ik er een eindtijd in gezet. Uiteindelijk meer dan 300 geboden.
Deze bieder zag er toch vanaf.
daarna alle onderbieders geappt. Niemand had meer interesse. Wel kreeg ik een hoop dreigpb's. Mensen die beweerde dat het ergens goedkoper was etc etc. Dat ik een oplichter was, want dit was niet in NL te krijgen..

Advertentie er weer opgezet.
Nu over de 100 reacties. weer dreig pb's etc.
Iemand had wel serieuze interesse en had hem gereserveerd voor haar.
Zou zaterdag bellen. niet gebeurd, toen zouden ze zondag bellen.. weer niets.
Maandag wilde iemand anders hem kopen. Toegezegd. belt die vrouw van eerst. Ja sorry, maar helaas..
Wel verkocht voor veel minder, maar maak er liever iemand blij mee en was de dreigingen nogal beu.

Ik ben nu toch ook wel heel nieuwsgierig wat je te koop had staan :+

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:36

Dat is inderdaad wel leuk ja!
Maar dan bedreigingen krijgen over zoiets? Vreemde wereld tegenwoordig >;)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:15

Gisteren een heel fijne ervaring gehad. Met een vrouw afgesproken via FB voor een jasje voor mijn zoontje. Daar aangekomen stonden er heelder dozen te wachten, die ik allemaal mocht doorspitten en alles mocht weg voor €0,50. Jasjes, broeken, t-shirten, hemden, truien, ... alles voor een halve euro! Alle kleren in perfecte staat, en kwam ze iets tegen met een vlek op, haalde ze dat er zelf uit en legde ze aan de kant, dat wou ze niet verkopen.

Daar al heel snel een hele doos uitgehaald om mee te nemen, en toen zei ze dat ze zelf nog kleren verkocht en of ik daar misschien interesse in had? Ja tuurlijk, laat maar zien! Nog een kleedje en 2 tshirtjes voor mezelf mee genomen, het was een heel vruchtbaar bezoek! :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:40

Ik heb de laatste week een paar prullen aangeboden op Facebook, en ben er elke keer heel snel en makkelijk vanaf geraakt.
Een oude fiets was de volgende dag al weg, en mijnheer nam vrolijk nog een 2e (die ik zelfs niet de moeite vond om internet te zetten) gelijk mee.
Een puzzel stond er een week op (meer geduld heb ik er niet mee :') ), zat net klaar in de doos voor de kringwinkel, toen er toch nog reactie op kwam en ook die was een dag later weg.
Ik heb nu nog een paar oude PC-spelletjes, een pokerset for dummies en een gezelschapsspel, maar die gaan toch effectief in de kringwinkel terechtkomen, denk ik.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:36

Pearlx schreef:
Ik had geboden op een product, verkoper reageerde lekker snel dat ze akkoord was en met het totaalbedrag. Dus ik geef mijn adres alvast en vraag waar ik het naar kan overmaken. Krijg ik vervolgens twee dagen geen reactie. Vandaag een reactie gehad, maar in plaats van het rekeningnummer krijg ik "Ik ben benieuwd voor wie 'product' is?"

Wat een vreemde vraag, wat gaat hen dat nu aan?
Heb je geantwoord?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:32

Laat haar maar doen, ver gaat ze er niet mee komen.
Had ze inderdaad maar in de winkel met garantie moeten kopen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:42

Ik heb ook nog een goeie koop gedaan.
Op facebook had ik gereageerd op een paar schoentjes en een paar sloefjes voor mijn zoontje. Gelukkig was ik zo slim om bij het ophalen (ik laat nooit verzenden, wil het altijd kunnen zien en nakijken) zijn huidige sloefjes mee te nemen, zodat ik de zolen tegen elkaar kon houden en zeker niets te klein zou kopen.
Het was een last minute idee, maar wat was ik blij dat ik het had gehad! De sloefjes, die een maat groter hadden moeten zijn als de huidige, waren beduidend kleiner. Dus die laten staan en de schoentjes waren goed. Dan toch nog een paar sloefen meegenomen dat nog een paar maten te groot is, maar ze waren zo schattig.
Gesteld voor 2 paar perfect uitziende schoenen/sloefenvoor €15.
Lang leve veilingen voor kinderspullen waar ze zo snel uitgroeien! *\o/*

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:23

Vraagt er een vrouw een herenfiets te koop op FB. Het zoekertje stond er nog maar net op, nog geen reacties. Dus ik heb mijn vriend meteen foto's laten maken van zijn fiets die we gaan verkopen, doorgestuurd, met alle uitleg erbij. We zijn ondertussen 2 dagen verder en er is zelfs nog geen reactie op gekomen. Geen probleem an sich, maar dadelijk zet ik hem zelf op FB te koop, en hopelijk komt er daarna geen gedonder als ie weg is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie