Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:24

Ze hebben het misschien niet door dat het hetzelfde deken is :')

Ik heb een pesthekel aan tweedehands.be, Pfoe. Geïnteresseerden kunnen een chat beginnen over je product. Je krijgt dan elke keer apart een mail " X heeft je een chat gestuurd" waarbij je via de mail moet doorlinken.
Waarom kan het niet gewoon met een mailtje rechtstreeks in je inbox zodat je direct alles kan lezen en communiceren? Bijzonder omslachtig dit.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:40

@ Rena100: ja klopt, maar als belg gebruik ik MP niet :P
Vroeger had je tweedehands.be en kapaza, waarvan ik die laatste véél handiger en gebruiksvriendelijker vond. Heb geen idee of ik die chat kan uitzetten eigenlijk, zou ik eens moeten opzoeken.

Merk nu sinds 2 dagen dat ik niet meer kan inloggen van een ander toestel dan via de laptop. Site geeft telkens aan "foute combinatie e-mail/paswoord". Terwijl dat via de laptop dus wel perfect gaat. Met die chat kan ik dus nooit reageren eer ik thuis ben. Met reacties via mail gaat dat wel.

Heb een akkoord voor de lime bandages. Nu afwachten tot het geld er op staat en dan kunnen die alvast de deur uit. Is weer €7,50 voor de zadelpot :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:04

Och en dan die zoekfunctie met de postcode en de kilometers. Geef ik in "20km" en krijg ik als eerste advertenties zaken die aan de andere kant van het land liggen. Met dan de prachtmelding bovenaan je scherm "om je slaagkans te vergroten hebben we je zoekrange wat uitgebreid".

Dat vraag ik toch helemaal niet!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:18

Mijn paard heeft 185 als maat. Vaak een maat die je inderdaad goed kan scoren in uitverkopen :)) Ik zou vooral eerst uitzoeken wat een shire deken is. Ik heb er al van gehoord op bokt en weet dat het een relatief goed merk is. Anderen weten dat misschien niet en kiezen daarom dan liever voor een naampje wat ze wel kennen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:52

Ik zie vlak voor de winter begint (of een eerste koudeprik) dat veel winkels en webshops plots een vlaag van "dekenfestival" beginnen te geven. 1 kopen is 10%, 2 kopen is 20%, dat soort zaken.
Of "dit weekend alle dekens aan 25% korting" met nog een goodiebag erbij. Ga daar maar eens tegenop boksen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:49

Als het goed is heb ik 1 van de komende dagen het geld binnen voor 1 set bandages *\o/*

Helaas TA voor 1 van de pony's op bezoek gehad. Ipv in het zadelpotje mag de opbrengst recht naar de "paardenpot"v -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:14

nu ben ik de rare verkoper :+

Heb 2x een set bandages verkocht. Ging bij beide kopers ietwat langzaam qua communicatie (lees, om de dag kreeg ik reactie) maar al bij al wel alles netjes kunnen afspreken en betalingen zijn binnen. Gelijk berichtje gestuurd dat ik vandaag de pakjes ga afgeven in het verzendpunt. Label 1 lukt prima... en toen ging de printer offline -O- En krijg 'm ook niet meer hersteld.
Dat wordt dan maandag afprinten op het werk en gelijk door naar het postkantoor. Scheelt dat het dichtbij huis is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:35

Afwachten tot het op de rekening staat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:56

ojajoh: prachtig antwoord. Mijn thee kreeg net geen vliegles :')

Hier zijn de 2 sets bandages de deur uit gegaan intussen en heb iemand die interesse heeft in een singel. Kleine bedragen, maar ze zijn wel welkom (en de ruimte in de kast ook).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:03

Ik had een busse rotary D-trens gevonden bij een ruitershop die online veilingen doet met outlet spul. Stond op bieden. Gloednieuw bit, kaartje er nog aan. Even stout geweest, ietsje meer dan de helft geboden incl verzenden. Bod geaccepteerd, helemaal blij *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:06

Het is "veiling" in de zin van dat je vrij kan bieden. Gaan ze akkoord, dan krijg je een berichtje, zoniet dan melden ze het en krijg je eventueel een tegenbod. Is een soort eigen MP om hun outlet te verkopen. Enige wat er eventueel bijkomt zijn dus verzendkosten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:41

De afhandeling van de aankoop van mijn busse bit gaat echt vlot! Had beetje twijfels over de tijdsduur omdat het maar om een outlet-artikel gaat, maar niks van! Bod was snel geaccepteerd, gisteren betalinggegevens gehad, betaling overgemaakt en normaal gaat het vandaag of morgen op de post :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:11

Ik werk niet meer met kiala/ups. Kost een fikse hoop geld en gedoe om te kunnen versturen. Daarnaast blijkt Bpost voor pakketten < 2kg zelfs goedkoper te zijn. Je betaalt €4 voor verzenden naar een postpunt en €5 naar een thuisadres. Pakje is dag nadien normaal al op bestemming. Vind ik een stuk betere service dan het geprutst op de UPS-site en minstens een week wachten eer het op het afhaalpunt van de koper is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:17

Ik lees dat de 2e bieder sneller wil komen kijken en daarbij een hoger bedrag voor ogen heeft voor de stal. Ik lees NIET dat die de stal effectief voor die hogere prijs ook direct absoluut 100% zeker gaat meenemen.

Persoonlijk vind ik het dan niet netjes naar de 1e bieder toe, want beiden hebben ze voor zover ik het lees dezelfde intentie: komen kijken en indien OK, meenemen.
Dat is niet hetzelfde als melden "ik kom 'm morgen absoluut 100% zeker ophalen voor die prijs, ongeacht de staat".

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:23

Op de belgische MP kan je je zadel nog gratis adverteren. Ik merk wel dat zadels in Belgie over het algemeen minder opleveren qua prijs in NL.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:18

Ik wil wel proberen? Stuur maar via PB.

Heb alleen feestje vanavond dus geen idee of ik 'm direct kan vertalen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:49

Aan de Belgen in dit topic: opletten op tweedehands.be voor hackers! Ze sturen via 1 van je advertenties zogenaamd een vraag "is dit artikel nog voorradig?". Wanneer je reageert geef je blijkbaar je inloggegevens prijs.

Mijn account is zo vorige week gehackt door ene Albanos thagheaveli die vragen had over een zadel wat ik te koop heb. Ik had tegelijk nog een andere verkoop lopen die soepel ging dus had echt niks door en de vragen over het zadel waren redelijk normaal...

Sinds gisteren kreeg ik via messenger echter vragen over verschillende merken auto's. Auto's die ik niet heb. 1 van die personen gaf aan dat mijn account dus vol oplichterij stond, dat er absurde en slechte Nederlandse mails vanaf kwamen.
Mijn account is nu dus idd geblokkeerd vanuit de website zelf. Ik kan probleemloos een nieuwe aanmaken, de hulp van hen is super maar oppassen geblazen dus.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:45

Voor het eerst een keer contact gehad met iemand via Marketplace op FB, en gelijk hele fijne communicatie. Ging om een zadel. Het was toen net op proefperiode voor 5 dagen bij iemand, als het niet verkocht zou zijn kreeg ik een seintje. De 5 dagen gingen voorbij, geen nieuws dus ik dacht "verkocht".
Zondag alsnog plots een berichtje via Messenger dat het zadel terug beschikbaar was. Héél erg blij, is mijn droomzadel, de perfecte maten én de kleur die ik graag wou aan een hele mooie prijs.
Mag het zaterdag ophalen om te testen en te laten nakijken door mijn zadelmaker :D Komt denk ik via een ruitershop die ermee ophoudt en nog 2x/week open is. Vandaar dus gelijk afgesproken op een dag dat ze nog klanten ontvangen, hoeven ze niet extra aanwezig te zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:16

Ik heb ook een mooie. Zadel gaan ophalen, betaling gedaan met 5 dagen tijd om te proberen en passen.

Zadel gepast, veel te breed en het kantelt. Raar, ik heb nochtans echt die maat nodig. Naar mijn zadelmaker geweest. Het was oorspronkelijk idd die maat, maar wss door veelvuldig gebruik op allerlei types paarden is dat gaan uitzakken/wijder gaan staan. Of het is gewoon extreem opgerokken qua boom. De originele ernaast gelegd en het scheelt 2cm in breedte aan de schoft!

Hij durft niet zeggen of die boom 2cm smaller gezet kan worden, noch dat het dan wel zou passen etc. Hij wil het wel navragen maar ik dacht "laat maar zitten, teveel risico en gedoe". Dus ik stuur de verkoper dat ik het zadel terug wil brengen ivm extreem te wijd.

Man, wat een gedoe! Ik kan niet passen, het is exact de goede maat, ik moet er een wolletje tussen duwen, noem maar op. Nu wil ze dat ik eerst haar zadelpasser laat kijken "want 2cm smaller maken kan heus wel".

Heb er mijn buik van vol, maandag sta ik daar op de stoep en kan ze maar zorgen dat ze het terug neemt. Gelukkig heb ik alles bewaard dat dat ook zo afgesproken is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:35

Ik word stilletjes aan helemaal *tuut* van een koper.

Tijdje terug was mijn account op tweedehands gehackt, dus begin deze week een nieuwe aangemaakt en een dressuurzadeltje erop gezet. Binnen de dag reactie van iemand met interesse.
Ik had aangegeven dat ik binnen 20km wel wou langskomen om te laten passen en anders alleen mits kilometervergoeding en op voorwaarde dat de afstand realistisch was. Koper wou dat ik zou langskomen, de vergoeding was voor haar goed. Krijg ik de locatie... 127km enkele rit aka 1,5u rijden. Nou wil ik best wel wat rijden, maar dat was toch een pokke-eind naar bijna de grens met Frankrijk. Vond ze zelf ook wat ver en €50 vergoeding was wat veel. Stelde ze voor dat ik naar hartje Brussel zou komen, op een weekdag, om 17u. Ik had al meermaals aangegeven dat ik werk tot 16u en dus NOOIT, niet per auto en niet per trein, daar tijdig kon geraken.
Dit weekend had ik concours, dus dat kon niet.

Voorgesteld dat ze het bedrag zou overmaken, ik zou het opsturen met T&T + verzekering en zij kon 3 dagen proberen. Past het niet, dan zendt ze het op eigen kosten terug en ik maak het aankoopbedrag weer naar haar over. Vond ze prima. Vrijdagmiddag zo afgesproken.
En sedert dat moment heb ik zowat om de 4u een mail. "Hier de printscreen van de betaling is het al onderweg". "Heeft u de betaling al ontvangen, ik kan niet wachten om het te testen". "Is het pakket al aangemaakt?" "Wanneer denkt u dat het zadel hier zal zijn"? "Heeft u mijn mail ontvangen, is het al onderweg"? en ga zo maar door.

Ik werk nog gewoon, het duurde een dagje eer het geld erop stond. Alles ligt klaar voor verzenden, enkel nog een goede doos vinden. Maar ik krijg er dus de kriebels van dat het niet door lijkt te dringen dat ik dus niet elke seconde mijn mail kan checken, dat ik niet zoals een winkel even de boel pak en bij de Post binnen kan duwen, dat een overschrijving niet binnen de 10 minuten rond bij de verkoper aan komt.

Vind deze dame heel erg pusherig en uiterst ongeduldig, is de eerste keer dat ik dat meemaak. Ze wist dat ik gisteren niet vrij was ivm wedstrijd en toch had ik gisteravond alweer 3 mails "heeft u het al verzonden en wanneer heb ik het". Pittig mailtje terug gestuurd dat zoals reeds eerder gezegd de betaling ontvangen is, dat ik ermee bezig ben maar dat het verdorie heel fijn zou zijn als ze me op zijn minst de tijd zou geven om de boel in te pakken en weg te brengen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:40

Nu ben ik een rare verkoper denk ik.

Voor de dame met het zadel: alles lig klaar, is de doos gescheurd -O- en dan nog op zo'n manier dat ik ze niet kan herstellen.

Een andere dame had via de website een berichtje gestuurd voor een wedstrijdjasje. Haar eigen mailadres stond erbij, dus gelijk gereageerd. Krijg ik vandaag weer een berichtje, weer via de website, met dezelfde vraag en "ik weet niet of u mijn mailtje heeft gehad". Dus teruggestuurd dat ik al gereageerd had, dit keer zowel via de website én haar eigen adres.

Lijk wel zo'n type die wat te koop heeft maar dus niet reageert op geïnteresseerden :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:49

Ik baal even :))

Hele tijd een zadel te koop gehad, amper tot geen reactie. na de hacking nieuw profiel aangemaakt, vrijwel direct een geïnteresseerde die de prijs bood die ik in gedachten had. Was even zoeken om het te verzenden maar morgen gaat het pakket die kant op voor de afgesproken pasperiode.
Krijg ik net een bod dat zo even €100 hoger ligt -O- Balen voor mij maar ach, afspraak is afspraak. Dus de bieder een berichtje gestuurd dat ze bedankt is voor de interesse maar dat het zadel momenteel besproken is voor een pasperiode, en dat ik haar nadien nog op de hoogte zal houden.

Zo heb je maanden 0,0 respons en zo willen ze het plots allemaal.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:59

Wat een zadelissues :+

Ik heb eindelijk een goede verpakking kunnen knutselen. Zadel ingepakt met bubbeltjesplastic, 2 dozen over elkaar, goed getaped, plastic erover, extra getaped, label betaald... Is de inkt in m'n printer op -O-
Morgen snel op het werk afdrukken en dan gelijk wegbrengen. Het is écht mijn week niet!

Iemand had gereageerd op een wedstrijdjasje, of een XXS HH past voor een kind met maatje 152. Ik heb geen kinderen... En ze wou ook nog een detailfoto voor de juiste kleur. Snel de mouwlengte en ruglengte gemeten van het jasje, maar dan die foto. WAT EEN GEZEIK om die kleur goed te krijgen :)) Het is een donkerbruin jasje maar hoe ik 'm ook hield of probeerde, door lichtinval leek dat ding steeds maar lichter dan ie werkelijk is. Uiteindelijk toch gelukt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:26

Ik had dat boek ooit in Nederlandse druk. Een keer uitgeleend en nooit meer terug gehad ;(
Kan 'm wel stiekem vragen voor mijn verjaardag over een maandje...


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:13

Ik heb maanden gezeuld met spullen, nooit (een deftige) reactie erop gehad. En nu als het goed is binnen de week verkocht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cthyy, Fris, Ghazella, lastig, nuscaniels, TessaxQuincy en 30 bezoekers