Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:47

DeMolenhoek schreef:
Toevallig geen zadel? :+

Ik ben bang dat ik deze week het schip ben ingegaan. Wel met een zadel. Weet iemand hoe lang je moet wachten (qua aantal dagen) voordat je aangifte van oplichting kunt doen? Gaat om een zadel dat 14 februari verzonden zou worden. Tot op heden is hier niets gearriveerd en verkoper reageert niet op berichten als ik om een track en trace nummer vraag. Ze blijven aangevinkt staan als niet gelezen.

Baal echt. Ging niet om honderden euro's, was al een ouder zadel...maar toch.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:37

-O- ik wacht het nog af tot na het weekend...misschien is bij mijn zadel de inkt ook op! :+

Rosabel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:38

BritgetF; Klopt helemaal. Dat heb ik ook direct gedaan...maar er is 1 probleempje...het zadel was het enige item dat ze te koop had. Heb haar nog wel onder mijn favoriete verkopers. Dus afwachten tot ze weer iets adverteert en dan inderdaad direct toeslaan.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:40

Ik begrijp het ook niet helemaal: de betreffende verkoper is al 8 1/2 jaar verkoper op de marktplaats. Ik dacht echt dat het dan wel vertrouwd was. |(

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:24

Ik weet wat je doormaakt...je kan het banknummer wel checken op de politie site. Dan krijg je wel te zien of het geregistreerd staat als verdacht. Ik ga maandag aangifte doen van oplichting. Ben het na 10 dagen spuugzat en idd de stress eromheen. Ik word 's ochtends meteen boos wakker. Dat is niet bevorderlijk.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:23

Ik wacht nog altijd op een zadel.... -O- we zijn nu 3 weken verder. -:(-

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:01

Chabby schreef:
Ik heb zo'n rot dag. Erg naar nieuws gekregen. Ik kreeg een bericht dat ik een bank mocht ophalen waar ik interesse in had. Toch nog iets leuks vandaag. Het vervoer was al geregeld. Krijg ik net een bericht dat de verkoper wel 100 kilometer verder woont dan dat ze bij de advertentie had staan.

Dát herken ik. Toevallig afgelopen week iets leuks (kleinigheidje) voor dochterlief gezien. Kind helemaal blij, afgesproken dat we het na schooltijd komen ophalen, want de verkoper zat vlakbij.Afspraak gemaakt, prijs overeengekomen, ik vraag naar het adres, is het meer dan een uur rijden. Terwijl de adverteerder op marktplaats slechts 5 km bij me vandaan zou zitten. Dus de hele boel maar afgeblazen en kind moeten teleurstellen.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:27

Briitje,

Ik heb een soortgelijk geval 2 maanden geleden gehad met een zadel. Uiteindelijk via heel veel speurwerk en een eigen aangelegd dossier van 49 pagina's voor de eventuele aangifte, zelf achter het adres van van de betreffende persoon gekomen.

Wij zijn begonnen met 00,1 cent dagelijks over te maken met het verzoek tot contact. Tegelijk via mp berichten ook iedere keer verzoek tot contact gestuurd. Alles ging in het dossier en uiteraard kregen we geen reactie van de verkopers kant. Maar dan heb je wel bewijs dat je geprobeerd hebt contact te leggen. Ook het bankrekeningnummer in combinatie met de naam was bij ons erg vreemd.

Nu was onze verkoper (en partner) gelukkig erg slordig met het nalaten van sporen in combinatie met foto's van het product en de achtergrond, waarna we uiteindelijk via Google streetview en facebook achter het juiste adres zijn gekomen (onze oplichter had op marktplaats maps wel de juiste stadnaam ingevuld, maar met een compleet ander adres). Het was een grote gok, maar wij zijn op een zaterdagochtend met 4 man heel vroeg in de auto gestapt en 200km gaan rijden naar dat adres. Dan gok je dat er iemand thuis is, dat er open wordt gedaan en dat de oplichter meewerkt. Wij hadden geluk; het zadel lag gewoon in de schuur en de oplichter was zo verbouwereerd, dat we het zonder problemen mee hebben gekregen. Hadden we het niet gekregen dan waren we linea recta met het dossier
aangifte gaan doen in de betreffende plaats. Dat schijnt namelijk de beste procedure te zijn; aangifte doen in de gemeente waar het "misdrijf" plaats vond, in dit geval de woonplaats van de oplichter.

Heb jij om te beginnen een rekeningnummer gekoppeld aan een naam toen je ging overmaken? Is die naam te googlen of terug te vinden op Facebook? En begin met het aanleggen van een dossier. Dat werkt makkelijker bij een eventuele aangifte.

Sterkte ermee; ik weet dat ik weken zo vreselijk boos was op die persoon. Vooral 's nachts....

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:41

Ja, dat doe ik nu ook voor zover mogelijk. Alles ophalen, ongeacht de afstand.

Toch is het vreselijk jammer dat juist die ene rotte appel die ertussen zit, ervoor zorgt dat je je vertrouwen in de mensheid weer een stuk kwijt bent. 99 keer gaat het goed, maar juist die ene zorgt dat het voor altijd is verpest.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:09

Zoe_97: 5 werkdagen na overmaken van het bedrag kan je al aangifte doen bij de politie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie