Liefde op het eerste gezicht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:33

Ts, je verhaal is hier een beetje warrig. Was jij het ook niet in een ander topic die verliefd was op een homo en je twijfelde of je wat voor een vriendin voelde?

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 16:14

Anoniem schreef:
Ik kan me ook goed in het 'psycholoog' verhaal vinden. Overigens kan een psycholoog je ook gewoon een goede basis geven en handgrepen voor het leven, alleen noemen ze het dan vaak een lifecoach o.i.d.
Sterker nog, dát wordt ook continu herhaalt.

TS, één ding; een man of vrouw in een relatie/huwelijk blijf je vanaf. Leuk dat jij vindt dat dat 'niks' zegt 'want je ouders...' maar zo werkt het natuurlijk niet.

Het is niet raar als je op vrouwen valt, maar jíj lijkt (sorry voor de harde woorden) op alles te vallen wat aandacht aan je geeft of een zak geld bij zich heeft.

En dáárover zou je best eens kunnen gaan babbelen met een psycholoog of maatschappelijk werker. Want bij iedere relatie denk jij 'ach dat zegt niets, alles kan kapot, hij gaat toch bij z'n vrouw weg'.


Sorry hoor, maar geld, ik wil alleen maar liefde, iemand die echt voor mij gaat. En liefde kun je niet kopen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:18

Leer eerst van jezelf te houden en maak dat je je zaakjes op orde hebt vooraleer je je in een relatie stort...
Immo ben je erg zoekende maar je gaat de antwoorden niet vinden bij een ander...

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 17:08

Gaat verder wel prima, ik sta positief in het leven. Al heb ik nog vaak veel stress en 'moodswings. Snel overprikkeld, waar ik moe van word, weet niet goed wat daartegen zou kunnen helpen... Nu bezig om m'n bedrijf in de paarden op te zetten, dat gaat niet in een dag... Ik wil later kunnen zeggen dat ik als vrouw alles zelf heb gedaan, zonder hulp van familie of vrienden. Toch blijft mijn diepste verlangen om een groot gezin te stichten en die ambities te laten voor wat het is.

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:11

Je verhaal op de vorige pagina is voor mij nog steeds een raadsel, misschien kun je daar nog iets op toelichten.

Voor wat betreft je overprikkeling; daar kun je echt prima aan werken. Ik wil je er eventueel wel over pb' en als je wil. Als je kan voorkomen dat je overprikkeld raakt zit je misschien beter in je vel.

Anoniem

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:13

Ik denk dat liefde op het eerste gezicht meer inhoudt dat je je soulmate hebt gevonden... ik ken het gevoel, en dat gevoel ken je niet totdat je het zelf mee hebt gemaakt. :) Ik geloof er dus zeker in. Echter mocht het niet zo zijn, waardoor je vervolgens met een groot, gapend gat in je hart rondloopt waarvan je niet verwacht dat het ooit gevuld kan worden.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:17

Gucci_ schreef:
Gaat verder wel prima, ik sta positief in het leven. Al heb ik nog vaak veel stress en 'moodswings. Snel overprikkeld, waar ik moe van word, weet niet goed wat daartegen zou kunnen helpen... Nu bezig om m'n bedrijf in de paarden op te zetten, dat gaat niet in een dag... Ik wil later kunnen zeggen dat ik als vrouw alles zelf heb gedaan, zonder hulp van familie of vrienden. Toch blijft mijn diepste verlangen om een groot gezin te stichten en die ambities te laten voor wat het is.

Ik zou eerst met behulp van professionele hulp gaan kijken wat de onderliggende oorzaak is van je problemen.
En ik ben het eens met de anderen die vinden dat je echt hulp nodig hebt
En als je je echt waardig voelt en bent, blijf je uit het huwelijk

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 17:41

Ik weet denk ik wat het onderliggende probleem is, ik heb komende week weer een afspraak en ga daarvoor in behandeling. Sporten helpt mij om mijn hoofd te legen, maar nog niet genoeg. Ik hou dingen teveel voor mijzelf soms.

Inderdaad een ingewikkeld verhaal op de vorigepagina :D :') Het gaat om een man die een relatie heeft met een man. Dit heb ik eerst heel lang tegen niemand verteld, mijn vriendin weet het nu en wie het is. Maar ik heb sterk het vermoeden dat zij nu denkt dat ik ook op vrouwen val.

Anoniem

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:02

Waarom zou ze dat denken?
Wat maakt het uit?
En vooral; waarom praat je daar niet met haar over?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:41

Wees dan gewoon duidelijk tegen die vriendin...
Die man is dan ook niet de hoofdprijs ;-)...
Wat wil je nu eigenlijk: een bedrijf of een groot gezin?

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:18

Ik heb bij jouw ideeën al een paar keer het gevoel gehad dat je onbereikbare dingen interessant vindt. Dat je juist wilt hebben wat je niet kunt krijgen?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:19

Kinke schreef:
Ik heb bij jouw ideeën al een paar keer het gevoel gehad dat je onbereikbare dingen interessant vindt. Dat je juist wilt hebben wat je niet kunt krijgen?


Waar een wil is, is een weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:51

SavannahNx schreef:
Kinke schreef:
Ik heb bij jouw ideeën al een paar keer het gevoel gehad dat je onbereikbare dingen interessant vindt. Dat je juist wilt hebben wat je niet kunt krijgen?


Waar een wil is, is een weg.


Dan moet TS wel eerst weten wát ze wil. De afgelopen anderhalf jaar is ze al heen en weer geslingerd van emigreren naar in eigen land blijven, bijna zwanger van een amerikaanse getrouwde man, nu weer verliefd op een man die al een relatie heeft met een andere man (maar hey dat zegt niks aldus TS), een HBO opleiding maar dan toch een MBO opleiding, zelfstandig ondernemer worden, een manege willen starten zonder enige kennis van zaken of een ondersteunende bankrekening, dan heeft ze weer wel werkervaring en dan ineens weer helemaal niks, huilend weggaan bij een manege omdat ze op d'r kop kreeg dat ze de paarden te lang borstelde en ga zo nog maar even door.

Tja. Ik gok dat TS zo 1,2,3 niet weet wat ze wil en zo 4,5,6,7,8,9 ook niet.

En nee, ik heb niet al d'r berichten nog even nagespit maar ik heb een goed geheugen en ik spendeer (te) veel tijd op Bokt.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:54

SavannahNx schreef:
Kinke schreef:
Ik heb bij jouw ideeën al een paar keer het gevoel gehad dat je onbereikbare dingen interessant vindt. Dat je juist wilt hebben wat je niet kunt krijgen?


Waar een wil is, is een weg.


Ach hou toch op :+ Misschien moet je eens vaker een topic van TS volgen.

Er is niks mis met (grote) dromen maar je moet wel een beetje je voetjes aan de grond houden. Deze man is dus in een relatie met een man. Lijkt me sterk dat TS dan de liefde van z’n leven is. Hou de eer aan jezelf TS en laat het voor wat het is. Als het we meant to be is komt het op een later tijdstip nog wel een keer voorbij. Deze man is bezet, lekker met rust laten dus.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:41

Ik heb topics van TS gevolgt en hij was ook meer wat sarcastisch bedoeld dan serieus :)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 03:10

Hoe oud ben je eigenlijk ts?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110674
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 05:21

Als ik me niet vergis is TS inmiddels 25.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:08

Gucci_ schreef:
Wildgirl schreef:
Ik geloof er zeker in.
Helaas mocht het in mijn geval niet zo zijn, heeft me ook een behoorlijke tijd gekost om dat los te laten.
Is het wederzijds bij jou ts?


99% zeker :P

Ik probeer het hele verhaal te volgen maar dit blijft me verwarren >;)
Zijn er werkelijk tekens dat het misschien wederzijds is, of is dit toch alleen het ‘huwelijk zegt niks’ verhaal?

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:13

Citaat:
Ik probeer het hele verhaal te volgen maar dit blijft me verwarren >;)
Zijn er werkelijk tekens dat het misschien wederzijds is, of is dit toch alleen het ‘huwelijk zegt niks’ verhaal?


Precies hetzelfde hier, heb heel het topic doorgelezen maar het is best verwarrend allemaal

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:10

ik Vind je verhaal warrig en heel onduidelijk.

Wel ben ik van mening dat je niet moet gaan stoken in een relatie
Dus je gevoelens bij je moet houden en hem met rust moet laten.

Dat jou ouders hun huwelijk niet werkt betekent niet dat jij het recht hebt om je in een relatie van een ander te gaan mengen omdat hun relatie misschien maar “vriendschap” in jou belevingswereld is.

Als hij de eerste stap zet “prima” (vind ik het nog slecht van hem en jou)
Hoe zou jij het vinden als iemand jou relatie kapot wilt maken omdat diegene gevoelens voor Jou partner heeft ....

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:32

Ts,

Ja liefde op eerste gezicht bestaat.

ik leerde op het werk iemand kennen die vanaf dag 1 stapel verliefd was.
ik vond hem ook aantrekkelijk maar had een vriend en heb er dus niks mee gedaan.( ik heb netjes mijn relatie die toen al niet lekker liep eerst helemaal afgesloten voor ik verder ben gaan kijken zo dat ik zeker wist dat het geen 1dags bevlieging was en ik spijt zou krijgen)


en dan blijf je gewoon van de persoon met relatie af.
na dat ik en mijn ex uit elkaar gingen heeft hij gelijk zijn kans gepakt en ik ben hem daar heel dankbaar voor.
had hij geprobeerd te stoken in wat ik toen had.
had hij noooit meer kans gemaakt.


Je blijft af van dat wat bezet is. hoe leuk het ook is.
als je voor elkaar bestemd bent komt het van zelf goed, zo blijkt.

daarbij Ts.
er zijn mij ook al meerdere van je Topics opgevallen en ik denk inderdaad dat het geen kwaad kan om met een vertrouwens persoon/psycholoog oid te praten

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:53

Palmera schreef:
Ik geloof in (seksuele) aantrekkingskracht op het eerste gezicht. En dat kan in sommige gevallen uitgroeien tot liefde. Dan is het dus heel eenvoudig om dat, in die specifieke gevallen, liefde op het eerste gezicht te noemen.
Maar liefde is iets wat moet groeien terwijl aantrekkingskracht direct kan onstaan. Nee, liefde op het eerste gezicht bestaat dus, imo, niet.


Amen..

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:46

Anoniem schreef:
Dan moet TS wel eerst weten wát ze wil. De afgelopen anderhalf jaar is ze al heen en weer geslingerd van emigreren naar in eigen land blijven, bijna zwanger van een amerikaanse getrouwde man, nu weer verliefd op een man die al een relatie heeft met een andere man (maar hey dat zegt niks aldus TS), een HBO opleiding maar dan toch een MBO opleiding, zelfstandig ondernemer worden, een manege willen starten zonder enige kennis van zaken of een ondersteunende bankrekening, dan heeft ze weer wel werkervaring en dan ineens weer helemaal niks, huilend weggaan bij een manege omdat ze op d'r kop kreeg dat ze de paarden te lang borstelde en ga zo nog maar even door.

Tja. Ik gok dat TS zo 1,2,3 niet weet wat ze wil en zo 4,5,6,7,8,9 ook niet.

En nee, ik heb niet al d'r berichten nog even nagespit maar ik heb een goed geheugen en ik spendeer (te) veel tijd op Bokt.


Wat een soap :')

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 18:58

listiglistje schreef:
En als mannen eenmaal voor mannen gaan, dan zijn poesjes niet meer interessant....just sayin :7


Echt? Begint dat oplaatst niet te vervelen? :')
Een man heeft niet dat extra gaatje waar tweerichtingsverkeer doorheen gaat _O-
Daar heb je wat aan na negen maanden en de rest van je leven.


Maar even serieus, als antwoord op die laatste reacties. Mijn leven loopt wat raar. Bij deze man, is het gevoel zo sterk, dat is niet te omschrijven... Al die verkeerde types die ik tegen ben gekomen de laatste jaren, daar had ik dat gevoel niet bij, ik wist wel dat zij toch niks om mij gaven. Ja, ik weet precies wat ik wil, zoals zo vaak gezegd, zijn dat kinderen. Emigreren, was het plan ja, maar toen ik hem tegenkwam, wilde ik niet meer. Verder moet ik hier wel blijven, voor de paarden, afwachten of ik hier een vergunning kan krijgen. Studeren ga ik niet meer doen, daar word ik gewoon niet gelukkig van. Emigreren is dan plan B. Ik sta op met hem in mijn gedachten en ga ermee op bed, maar het is allemaal erg verwarrend en moeilijk.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:00

Maarre.... De man is homo en in een relatie. Dus forget it.