Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:26

Iejoorr schreef:
Ik hoorde dat er mensen 4 uur vast hebben gezeten in een sprinter tussen Woerden en Gouda 8)7 Dat is pas zuur!


Klopt. Het heeft best lang geduurd voordat die trein veilig ontruimd kon worden. Er was ook flink veel schade door die kapotte bovenleiding en de machinist is ook lichtgewond geraakt.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:30

Inoterry schreef:
Iejoorr schreef:
Ik hoorde dat er mensen 4 uur vast hebben gezeten in een sprinter tussen Woerden en Gouda 8)7 Dat is pas zuur!


Klopt. Het heeft best lang geduurd voordat die trein veilig ontruimd kon worden. Er was ook flink veel schade door die kapotte bovenleiding en de machinist is ook lichtgewond geraakt.


Je zou maar heel erg moeten plassen ;( Aangezien sprinters geen wc hebben..

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:36

Volgens mij heeft dit type sprinter wel een wc, het leek mij eentje van het nieuwste type.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:47

BernetteO schreef:
Volgens mij heeft dit type sprinter wel een wc, het leek mij eentje van het nieuwste type.


Dit is juist het type sprinter waar die hele wc consternatie over ging :P maar sommige hebben wel een wc. Deze wel, geloof ik.

De nieuwste sprinters zien er anders uit!
Dat is deze:
Afbeelding

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:48

soloro schreef:
Inoterry schreef:
Klopt. Het heeft best lang geduurd voordat die trein veilig ontruimd kon worden. Er was ook flink veel schade door die kapotte bovenleiding en de machinist is ook lichtgewond geraakt.


Je zou maar heel erg moeten plassen ;( Aangezien sprinters geen wc hebben..

Aangezien er geen treinverkeer meer was op dat traject en de stroom waarschijnlijk van de kapotte bovenleiding is gehaald, zou dat toch gewoon langs het spoor hebben moeten kunnen. Zal alleen niet mogen vanwege veiligheidsrichtlijnen.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 02:05

Het was een SLT dus er waren inderdaad geen toiletten aan boord. Maar in een DDZ of andere treinsoorten waar het toilet met stroom werkt doet het toilet het ook niet als de bovenleidingspanning er af is. Dus er hebben aardig wat mensen met hoge nood in de trein gezeten vandaag. Maar het echte vervelende is dat als de bovenleidingspanning er af is, in die treinen dus ook de airco, ventilatie en de verwarming het niet meer doet. Het is echt niet fijn geweest voor de mensen die uren in die treinen hebben gezeten in elk geval :(:)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:35

Inoterry schreef:
Het was een SLT dus er waren inderdaad geen toiletten aan boord. Maar in een DDZ of andere treinsoorten waar het toilet met stroom werkt doet het toilet het ook niet als de bovenleidingspanning er af is. Dus er hebben aardig wat mensen met hoge nood in de trein gezeten vandaag. Maar het echte vervelende is dat als de bovenleidingspanning er af is, in die treinen dus ook de airco, ventilatie en de verwarming het niet meer doet. Het is echt niet fijn geweest voor de mensen die uren in die treinen hebben gezeten in elk geval :(:)

Oprechte vraag: als er echt geen treinverkeer is op dat traject, en het is duidelijk dat het probleem nog uren aanhoudt, waarom laten ze niet gewoon de hele groep lopen naar het dichtstbijzijnde station? Daar ben je, eventueel onder begeleiding van de conducteur, vrijwel altijd binnen vier uur wel.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:38

Ik wil er niet eens aan denken hoe het in die trein geweest is :7

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:40

Warboel schreef:
BernetteO schreef:
Volgens mij heeft dit type sprinter wel een wc, het leek mij eentje van het nieuwste type.


Dit is juist het type sprinter waar die hele wc consternatie over ging :P maar sommige hebben wel een wc. Deze wel, geloof ik.

De nieuwste sprinters zien er anders uit!
Dat is deze:
[ [url=m/DLYYod.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah oeps, verkeerd gekeken!
Dan heb je inderdaad helemaal pech... Vreselijk!

Jolien87

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:42

oomens schreef:
Inoterry schreef:
Het was een SLT dus er waren inderdaad geen toiletten aan boord. Maar in een DDZ of andere treinsoorten waar het toilet met stroom werkt doet het toilet het ook niet als de bovenleidingspanning er af is. Dus er hebben aardig wat mensen met hoge nood in de trein gezeten vandaag. Maar het echte vervelende is dat als de bovenleidingspanning er af is, in die treinen dus ook de airco, ventilatie en de verwarming het niet meer doet. Het is echt niet fijn geweest voor de mensen die uren in die treinen hebben gezeten in elk geval :(:)

Oprechte vraag: als er echt geen treinverkeer is op dat traject, en het is duidelijk dat het probleem nog uren aanhoudt, waarom laten ze niet gewoon de hele groep lopen naar het dichtstbijzijnde station? Daar ben je, eventueel onder begeleiding van de conducteur, vrijwel altijd binnen vier uur wel.


Eerste wat in mij opkomt: niet iedereen zal dat eind kunnen lopen.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:47

oomens schreef:
Inoterry schreef:
Het was een SLT dus er waren inderdaad geen toiletten aan boord. Maar in een DDZ of andere treinsoorten waar het toilet met stroom werkt doet het toilet het ook niet als de bovenleidingspanning er af is. Dus er hebben aardig wat mensen met hoge nood in de trein gezeten vandaag. Maar het echte vervelende is dat als de bovenleidingspanning er af is, in die treinen dus ook de airco, ventilatie en de verwarming het niet meer doet. Het is echt niet fijn geweest voor de mensen die uren in die treinen hebben gezeten in elk geval :(:)

Oprechte vraag: als er echt geen treinverkeer is op dat traject, en het is duidelijk dat het probleem nog uren aanhoudt, waarom laten ze niet gewoon de hele groep lopen naar het dichtstbijzijnde station? Daar ben je, eventueel onder begeleiding van de conducteur, vrijwel altijd binnen vier uur wel.



Omdat de deuren schijnbaar niet opengingen. Er waren ook mensen die slim dachten te zijn om mensen te bellen die per auto reizigers kon oppikken, maar ze mochten de trein niet uit.


Bovendien stonden er nog een aantal treinen aan beide kanten van dit traject die eerst terug moesten naar dichstbijzijnde station dus reden er wel treinen. Daarnaast moest de trein waar het in dit verhaal over gaat met een diesellock worden weggereden en zal je zien dat die er net aankomt wanneer ze aan het lopen zij. En zo zijn er meerdere veiligheidsreden te bedenken waardoor lopen geen optie is. En een heel protocol. ;)


Wat ik dan niet snap, is waarom het zo lang moest duren dat de andere treinen wegwaren en er geen andere trein aankwam rijden om de reizigers over te laden. Of was de bovenleiding zo ernstig beschadigd aan beide kanten dat dit niet mogelijk was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:31

Bij bovenleiding breuk mag je om veiligheidsredenen de trein niet uit. De deuren zijn door personeel ook zonder spanning te ontgrendelen.

Er gaat in 1x een heel groot stuk spanningsloos. Maakt niet uit of het een grote of kleine schade is. Daardoor kan er in 1x in een groot gebied geen trein meer van de plek komen en dus ook geen hulptrein gestuurd worden. Ik denk dat het om de volgende redenen lang heeft geduurd:
- voordat treinen weer weg mogen van een gestrande plek moet eerst gekeken worden of de rest van de bovenleiding op het traject wel in orde is of dat daar ook potentieel gevaar is. Als ik de foto's bekijk dan is een vergelijkbaar ongeluk een paar jaar geleden ook gebeurd met een iets minder stevige trein. Die machinist is aan 1 oog blind geraakt, de andere grotendeels zichtverlies en heeft een hersenbeschadiging opgelopen. Dan wordt er geen enkel risico genomen voordat gestrande treinen van hun plek mogen.
- als treinen lang zonder spanning staan dan lopen ze letterlijk leeg en en krijg je je stroomafnemer niet meer zo makkelijk omhoog of je installaties komen niet in bedrijf. Je kan ze grotendeels wel beschermen tegen het leeglopen maar dat zijn handelingen die we niet tot nauwelijks uitvoeren (dus kans dat je het niet helemaal goed doet) en eigenlijk ook niet aan te raden zijn met reizigers aan boord.
- de locatie is verschrikkelijk ongunstig. Midden in de polder zonder grote toewegen. Lastig om daar een calamiteitenteam of bussen ter plekke te krijgen.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:35

oomens schreef:
Inoterry schreef:
Het was een SLT dus er waren inderdaad geen toiletten aan boord. Maar in een DDZ of andere treinsoorten waar het toilet met stroom werkt doet het toilet het ook niet als de bovenleidingspanning er af is. Dus er hebben aardig wat mensen met hoge nood in de trein gezeten vandaag. Maar het echte vervelende is dat als de bovenleidingspanning er af is, in die treinen dus ook de airco, ventilatie en de verwarming het niet meer doet. Het is echt niet fijn geweest voor de mensen die uren in die treinen hebben gezeten in elk geval :(:)

Oprechte vraag: als er echt geen treinverkeer is op dat traject, en het is duidelijk dat het probleem nog uren aanhoudt, waarom laten ze niet gewoon de hele groep lopen naar het dichtstbijzijnde station? Daar ben je, eventueel onder begeleiding van de conducteur, vrijwel altijd binnen vier uur wel.


Naast de redenen die Gloa hierboven heeft genoemd, waren het schijnbaar ook allemaal erg drukke treinen. Grote kans dat er mensen in zitten die geen grote stukken kunnen lopen en voor mensen met veel bagage is het ook echt niet prettig om lange stukken naast een spoor te lopen. En nu zit er tegenwoordig een evacuatietrap in elke trein, maar er moet ook in verband met de veiligheid eerst toestemming voor worden gegeven voordat we mogen evacueren. En als dat eenmaal mag, duurt het bij een drukke trein nog vrij lang voordat iedereen er uit is. En 1 conducteur kan geen 200 man of meer langs het spoor overzien en dus de veiligheid niet garanderen. Dus de kans dat iedereen op die manier, veilig en wel, binnen 4 uur weg is, is ook niet echt groot.
Als er in een gestrande trein heel weinig mensen zitten, die allemaal goed ter been zijn, kunnen er ook net wat makkelijker dergelijke beslissingen genomen worden. En dan hangt het er nog een beetje vanaf hoe ver je dan bij het dichtstbijzijnde station ben. Als ik bijvoorbeeld precies tussen Bergen op Zoom en Rilland-Bath in zou staan ga ik echt dat hele roteind niet lopen :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:41

Geen ergernis maar wel een aparte ervaring. Ik ging achterin de bus zitten en er kwam een jongen naast me zitten en die begon op een gegeven moment zijn zelfgebakken koekjes aan te smeren :+ Ik zei nee dankje. En hij bleef dwingend zeggen EET NOU EET EEEET NOU! Heb denk ik 7 keer nee dankjewel gezegd totdat ie zn schouders ophaalde en er zelf maar van begon te eten :')

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:25

:’) :’)

Hier net controle in burger? Nog nooit meegemaakt, drie mannen die in hun dagelijkse kleding vervoersbewijzen controleren.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:11

Flying_Angel schreef:
:’) :’)

Hier net controle in burger? Nog nooit meegemaakt, drie mannen die in hun dagelijkse kleding vervoersbewijzen controleren.

Ach hier had ik maandag 3 van die ns veiligheidmannetjes vergezeld met 3 agenten. En dat in een trein met een lengte van 2 coupé's :') was erg imposant!

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:47

Mijn 2e bus ‘s op de heenweg en mijn 2e bus op de terugweg zijn eigenlijk standaard 5 minuten te laat. Op de heenweg kan de chauffeur er niet zo veel aan doen. Dat is denk ik gewoon planning. Maar op de terugweg stap ik vaak bij het beginpunt op en daar vertrekt hij al 5 minuten te laat. Terwijl hij van de parkeerplaats er naast moet komen.

Er zit/ligt nu ook een man achterin de bus kei en keihard te snurken. Ik zit bijna helemaal voorin en kan hem heel hard door het lawaai van de motor heen horen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:00

Wat betreft stranden met de trein: ik heb het weleens meegemaakt terwijl we ongeveer 100 meter van het station (=plaats van mijn bestemming) waren. In totaal hebben we 5 kwartier stil gestaan. Heel fijn met buitentemperaturen van dik 25 graden in een oude trein zonder airco :') Gelukkig konden de ramen open.
Ik snap dat het veiligheidstechnisch niet kan, maar het was wel even zuur dat we er niet uit mochten :') Ik kon mijn huis vanuit de trein zien.

Lien_

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:41

Ik heb afgelopen zomer een keer een paar uur vastgezeten :+ onderweg van Wales daar de Engelse zuidkust. Geen kapotte trein, maar ze konden ergens niet langs rijden, gingen steeds stukje heen en weer een stukje terug. Heb toen de laatste trein uit de stad waar ik moest overstappen gemist, maar treinbedrijf heeft toen een taxi geboekt.
100m van je eindstation vastzitten lijkt me wel echt jammer :+

Railcatering hier was goed bezig, ze komen langs en iemand vroeg of ze nog flesjes frisdrank hadden, de man antwoordt ‘ja een heleboel!’ en loopt flink had door. Passagier er achteraan roepen dat ie wat wilde kopen, ‘oh sorry dat had ik niet door’ _O_

Op Valentijnsdag deelden ze in de trein in de ochtend gratis croissantjes en sinaasappelsap uit. Natuurlijk geen ergernis, maar zo leuk!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:52

Lien_ schreef:
Railcatering hier was goed bezig, ze komen langs en iemand vroeg of ze nog flesjes frisdrank hadden, de man antwoordt ‘ja een heleboel!’ en loopt flink had door. Passagier er achteraan roepen dat ie wat wilde kopen, ‘oh sorry dat had ik niet door’ _O_


Hahahaha, dat is iets wat ik zou kunnen doen aan het eind van een lange dag :') Gewoon omdat ik iets anders versta en iemand in z'n lichaamstaal niet duidelijk is en dan loop ik maar door.. Gelukkig heb je het over een man, dus ik was het niet :+

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:22

Telefoongesprekken hoeven niet op de luidspreker, ik herhaal niet op de luidspreker. Zeker niet op dit tijdstip ;(

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:46

Die nieuwe sprinters waarvan de borden alleen dat plaatje met die trein op die brug laten zien... >;)

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 03:42

Niet zo zeer een ergernis maar wel iets wat ik weer zo lekker typisch vond. Ik zie gisteren een vrouw naar een bushalte rennen. Bus komt er aan, stopt netjes, chauffeur doet de voorste deur open en wacht netjes tot mevrouw in gaat stappen. De vrouw staat echter bij de achterste deur. De chauffeur wacht toch zeker bijna 1 minuut maar ze komt niet naar de voorste deur, dus rijd hij weg. De vrouw rent weg, naar een huis waar kennelijk kennissen wonen. En wat ik dus zo typisch vind dat ik haar, op het moment dat wij daar langs liepen, hoorde schelden op die rotchauffeur die haar niet in de bus wilde laten en gewoon zo weg reed :? :x 8)7 . Ik denk dat ik morgen toch maar eens een mailtje naar het betreffende vervoersbewijs stuur. Als die domme muts een klacht in zou dienen moet die chauffeur misschien verantwoording af gaan leggen. Geheel onterecht in dit geval.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:21

Mensen die hijgen omdat ze de trein op het nippertje gehaald hebben, maar niet zo fris uit hun mond ruiken %)

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:23

Steeph schreef:
Die nieuwe sprinters waarvan de borden alleen dat plaatje met die trein op die brug laten zien... >;)

Precies dit!