tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SophieFT

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:29

Mag je je hier ook melden als het niet echt om een breakup gaat?
Ik zit in zo’n rotsituatie met mijn vriend, maar wil er geen eigen topic over openen en wil het graag even van me afschrijven

Love is our resistance

SophieFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:37

Super, ik kreeg ook meteen een pb, superlief!

Ik heb nu ruim een half jaar een relatie met een jongen. We zijn beide begin 20, ik studeer en woon nog thuis en hij werkt en woont op zichzelf. Ik ben daar meestal 2 of 3 nachten in de week, verder zien we elkaar ook eigenlijk niet.
Als we bij elkaar zijn hebben we het leuk samen, hij is echt een hele lieve en eerlijke jongen. Tuurlijk hebben we soms een discussie of een ruzietje, maar dat lossen we samen op.

Nu is er een ding waar ik echt heel erg over val, en dat is dat ik het idee heb dat ik niet besta als ik bij hem ben. Hij heeft naast werk best nog een druk leven qua sporten en vrienden. Ik ben iemand die meer thuis zit, mede omdat school bij mij veel tijd inneemt. Maar hij stuurt mij nooit eens een spontaan berichtje, en ik zou het zo fijn vinden om eens een slaap lekker berichtje te krijgen, of hoe het met me is ofzo. Maar dat gebeurt gewoon echt niet.
Vaak als ik hem een berichtje stuur hoe zijn dag is ofzo, krijg ik alleen goed terug.

Ik voel me aan de ene kant echt een dramaqueen dat ik dit als een probleem zie, aan de andere kant voel ik me ook gewoon vergeten ofzo. Ik ben eergisteren ziek bij hem weg gegaan, maar hij vraagt dan niet even hoe het met me is ofzo. En ik vind het moeilijk omdat hij dit eerst juist wel deed, dus het is ook niet dat hij gewoon weinig appt. Ook als ik bij hem ben zit hij regelmatig op zijn telefoon, vind ik geen probleem maar ik snap dan niet waarom ik dan nooit even een berichtje krijg. Eergisteren ben ik ziek bij hem weggegaan, en hij zal echt niet even vragen hoe het met mij gaat ofzo.

Nu hebben we het hier een paar keer over gehad, en hij vindt het ook echt vervelend dat ik daar zo mee kan zitten. En de volgende dag stuurt hij braaf een berichtje, maar daar blijft het bij.

Ik zit echt in een tweestrijd voor mijn gevoel. Ik moet óf accepteren dat dit gewoon niet gaat gebeuren, óf erg goed gaan nadenken of dit nog is wat ik wil. Op dit moment neig ik naar het laatste, maar het maakt het vooral zo moeilijk dat we het in het echt wél superleuk hebben samen. Als ik een paar nachten achter elkaar blijf slapen dan appen we helemaal niet, en dat vind ik ook niet erg want ‘s avonds spreken we elkaar toch weer. Maar aangezien het wel even gaat duren voor we gaan samenwonen, zal ik het voor nu toch moeten accepteren.

Er zijn daaromheen nog wel een paar kleine dingetjes wat ook meespeelt in mijn twijfels, maar het is vooral gewoon dat ik zo’n onzekere muts ben en bang ben dat ik zeur ofzo...

Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie misschien goede tips hebben voor mij.

Love is our resistance

SophieFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:53

Ja precies en dat is ook echt mijn dilemma, want zonder die stomme telefoons was dit hele gedoe er niet geweest :’)
Ik voel me gewoon vergeten ofzo en dat vind ik moeilijk. En ik heb nu ook zoiets van ik moet het gewoon loslaten maar ik weet echt niet hoe haha

Love is our resistance

SophieFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:58

karuna schreef:
Doorgaan met ademhalen. Of zelf berichtje sturen

Dan voel ik me alleen maar rotter omdat ik een kort antwoord krijg, en hij nog geen interesse toont _O-
Maar je hebt gelijk hoor! Ik moet het maar proberen los te laten denkik

Love is our resistance

SophieFT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:10

Bedankt voor jullie reacties!
Hij is wel bereid zich aan te passen, maar het gebeurt niet :’)

Ik heb zitten nadenken en het er ook even met een vriendin over gehad, en ik zal echt moeten proberen om het los te laten. Ook de omstandigheden er om heen zorgen misschien dat ik nu wel wat meer begrip voor de situatie heb. En meteen een goed punt voor mij om af te kicken van Mn telefoon haha

Love is our resistance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie