Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:54

Ik ga nog laaang niet.. Over 3 tot 5 jaar pas wss. Maar lees alvast mee voor tips enz..

ik heb wel al hele lange lijstjes gemaakt van wat ik moet hebben.. de kleinere dingen (zoals alles voor in de keuken: bestek, pannen, borden, glazen, theedoeken, keukendoeken etc...) koop ik nu al in kleine beetjes in.. daar besteed ik zo'n 25 - 40 euro per maand aan. Ik heb een inloopkastje waar ik alles kan bewaren in kisten en dozen.

Daarbuiten kan ik per maand nog genoeg sparen (500 - 650 pm)

Als ik straks over een paar jaar dan mn huisje heb dan heb ik genoeg geld om meubels en wasmachine etc van te kopen. Daar heb ik nu geen plek voor natuurlijk :')

Alleen de assecoires zoals plantjes en kaarsen enz. komen pas als ik erin zit want die zijn t minst belangrijk.. vind ik :P

F13+1


Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:44

Saskiaa_ schreef:
Rebecca schreef:
Lyst mar smuk , klein maar fijn . Snap alleen niet de tafel , kan je die niet beter draaien?

Nee? Op die foto's wilde ie nog niet goed uitgeschoven worden en was ie nog vierkant. Toen maakte het dus niet uit hoe ie stond. Nu heb ik hem wel uitgetrokken en staat de langste kant langs de muur. Dat geeft de meeste ruimte. Op sommige foto's lijkt ie misschien wat in het looppad te staan idd. Dat is vertekend door de foto's denk ik. :j


Wow, dan heb je nu vast wel al een heleboel Cindy! Ik heb een aantal jaar van alles gevraagd voor mn verjaardag en zo nu en dan zelf eens iets gekocht. Ik hoefde niet veel bij te hebben toen ik eruit ging. :)

valt mee, 3 opbergboxen van 80 liter vol :')

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:53

Voor mij duurt het nog wel even. Ik verwacht tussen half en eind 2017 op mezelf te kunnen wonen. Ben nu al kleine dingetjes aan het kopen zoals borden en pannen enzo.. krijg er door dit topic al echt
zin in haha. Ik lees wel mee voor alle eventuele tips.
Wel had ik een vraagje aan wie er alleen woont: Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan boodschappen per maand?

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:11

Ik heb ff rondgekeken op internet, als ik zelf laminaat zou moeten kopen (ervanuit gaande dat ik voor alle kamers bij elkaar 50m2 nodig heb, kan ik als goedkoopste vinden 4.99 per m2 dus kom ik al uit op 250 euro. Dat moet toch veel goedkoper kunnen of is het nou echt zo belachelijk duur het laminaat?

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:32

Ik weet nog niet wat ik koop. Het duurt ook nog wel ff voor ik op mezelf ga wonen maar ben me alvast aan het orienteren op de prijzen. Dan weet ik hoeveel ik moet sparen.

Ik vond het best duur wat ik zag. Vandaar mijn vraag, maar ik moet voor goede kwaliteit dus op nog veel meer rekenen?

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 07:27

Ik wacht ook nog steeds. Eerst nog 2 jaar flink sparen (heb nog niet zo veel )
Ondertussen lees ik ook gewoon lekker mee ;)

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:41

Leuk, Naomi!
Verschilt per woningvereniging hoe t werkt. Maar hoeveelste je staat heeft te maken met oa aantal reacties en hoelang je ingeschreven staat. Ik heb weleens 70ste gestaan en daarna op 198 :P

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:10

Hello!
Ik woon nog thuis, maar ben van plan (ik hoop) om tussen augustus en december op mezelf te gaan wonen. Ik heb dus nog even. Ik ben nu bezig met uitzetlijsten maken (ik heb al een hoop staan hier, in mijn mini-inloopkast) maar ik moet wel nog zoveel meer hebben!
Ik had een paar vraagjes aan jullie, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! (vragen zijn vooral gericht op degenen die al op hunzelf wonen)

1. Kochten jullie alles nieuw of tweedehands? (alleen qua meubels en apparaten)
2. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt daaraan?
3. Na aankoop van alles, ook de dure dingen, lijkt het mij slim om een buffer te hebben. Hadden jullie die en hoeveel hadden jullie ongeveer? (mag in PB, als je deze niet wil beantwoorden is het ook prima)
4. Voor degenen die alleen wonen: hoeveel ben je per maand kwijt aan boodschappen? Ik dacht zelf voor mezelf klaar te zijn met 150 per maand in mijn eentje, maar heb ook al reacties gehad dat ik minimaal 400 kwijt ben per maand (ja, alleen)

Ik wil graag op mezelf wonen, maar ik twijfel of ik alles nieuw moet kopen of niet en wat voor buffer ik het beste kan hebben, na alles gekocht te hebben.
Ik heb al rondgevraagd in mijn omgeving maar de antwoorden variëren van 1000 tot 10000 dus ik weet het even niet meer. Ik verdien minimumloom, dus ruim uitkomen zal ik nooit. Maar wil een goede start hebben straks in mijn huisje. Ik hoop dat jullie de vragen willen/kunnen beantwoorden :D

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:24

youaremystar schreef:
Toen ik opmezelf ging wonen, ging ik meteen samenwonen.
Veel meubels hadden we al, vooral vriendlief. Hij woonde al langere tijd opzichzelf.

We hebben toen een nieuwe bank, tv en wasmachine gekocht. Daarvoor waren we ongeveer €1500 kwijt. We hadden geluk dat Media Markt toen btw vrije dagen had, dat heeft ongeveer €500 gescheeld.

We hadden een mooie buffer, maar toen ging het opeens heel slecht bij vriendlief op zn werk en liepen ze op een gegeven moment een maand loon achter. Die buffer word nu pas weer opgebouwd.

Voor 2 personen zijn we denk ik rond de €200/€300 per maand aan boodschappen kwijt. Wij gaan altijd naar de Lidl en ik ben echt een koopjes jager. Haal vaak vlees of potten groenten bij AH met de 1+1 dagen. Dus soms hoeven we geen vlees en groenten te halen.


Als je bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine koopt oid hoef je daar geen buffer voor te hebben ivm garantie. Dat scheelt wel.

thnx voor de tip, dat is inderdaad waar. heb ik niet eens over nagedacht, terwijl ik het zelf nog had over garantie haha :+

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:28

thnx voor de tips iedereen :)

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:58

Hier ben ik weer :D
Ik las dat een rechtsbijstandverzekering niet verplicht is. Hebben jullie die afgesloten? Waarom wel of waarom niet?

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:57

shilady schreef:
Ik ben echt ontzettend hard aan het reageren op huurwoningen maar het moet echt in een bepaald dorpje zijn en voor een bepaalde prijs dus dat is vrij moeilijk


Kan je niet nog vaker reageren, op elk huisje dat je kunt betalen in elk dorp die op de site staan?
heb ik bij mij ook gedaan en nu ik al 2x in de top 10 sta (op plek 9) ga ik pas reageren op wat ik echt wil qua dorp/buurt/prijs/aantal kamers..
Zo kom je wel wat sneller bovenaan en volgensmij kun je altijd nee zeggen als je wordt uitgenodigd.
Hier word vaak de top 10 uitgenodigd voor een groepsbezichtiging.
Als je nee zegt bij de bezichtiging wordt je niet omlaag geplaatst, dit gebeurd alleen als me 3x achterelkaar niet reageert op de uitnodiging voor een bezichtiging.

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 07:19

Ik heb donderdag de 15e een groepsbezichtiging. Ik ben nr. 7 :D :D

F13+1


Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:13

Thanks! :D

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:13

Straks is de bezichtiging en inmiddels ben ik nr 4 :D

@miss_lizje op die van mij staat mijn jaarinkomen van 2016, datum waarop die is vastgesteld en mijn BSN
Verder staat er ook niets op. Je kunt gewoon naar de site gaan van de belastingdienst, inloggen met je digiD en dan bij inkomen, onder het jaar 2016 staat het. Daar staat ook bij dat je het kan uitprinten, zo heb ik het gedaan.

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:23

Huisje was fantastisch! ik was dus nr 4..er stonden 3 boven mij waarvan er 2 niet waren. Die er wel waren was 1 stelletje. Het stelletje gaf al aan dat ze voor een andere woning gingen. Maar ze hebben nog tot morgen (vrijdag) 12.00 om na te denken of ze m niet toch willen.
Hebben ze morgen nee gezegd of niks laten horen, dan is het huisje van mij!! En laminaat is ter overname het is nog even spannend tot morgen 12.00 maar dan weet ik het ☺☺

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:03

IK HEB HET HUISJE! Dinsdag papieren laten controleren en tekenen :D

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:06

thanks!

F13+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie