Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:00

Ohhh wat leuk dat er activiteit is in dit topic :D ! Mag ik mezelf ook melden? Zie dat er hier ook mensen in het topic zitten uit mijn regio, dus dat maakt het helemaal leuk :o (trainingslocatie Kaatsheuvel e.o., leslocatie Sittard, beide fantastische locaties met héle lieve mensen).

eva1969 schreef:
Ah top, ik ben benieuwd!

Hebben wij elkaar niet al eens gezien? :o Les je op donderdag?

Tink89 schreef:
Nu op vakantie, maar daarna ga ik bij een les kijken. Ben benieuwd!

Weet zeker dat het je gaat bevallen :)

mirriezz schreef:
Leuk paardje! Bij ons op de dansschool hebben we al gemerkt dat juist de pro's ook veel barhangen, en dat ze het leuk vinden om ondertussen wat tips te geven.
Voorbeeldje: met een avond vrijdansen zetten wij een waardeloze tango in, ons tempo lag veel te hoog. Wij lekker klooien, want het liep natuurlijk voor geen meter. Na 3x het setje basispassen kwam er iemand die wij nog nooit gezien hadden naar ons toe, om naast ons de basispas mee te dansen in het juiste tempo. Heel fijn :) op die manier kun je dan als beginner ook gewoon leuk meedoen, al ziet het er wel crappy uit naast een pro.

Wij hebben binnenkort diner dansant ter ere van de kerst :) ik denk dat dat ook heel leuk gaat worden

Deze interactie is echt heel leuk! Mensen helpen heel graag, ze kijken nooit op je neer, en andersom zijn mensen ook altijd heel dankbaar als je ze helpt :).


MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:45

Tink89 schreef:
Sittard ja, dans je bij clara?

En dit weekend is het een beetje druk, maar misschien kom ik volgende week wel kijken.


Ja klopt :)! Heel blij met haar.

Welke dag ga je kijken? Waarschijnlijk zien we elkaar vanzelf dan wel een keer :).

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:45

eva1969 schreef:
@ MissMiekje, mijn eigen les is op vrijdag maar ik heb wel eens op donderdag ingevallen als de danspartner van mijn man niet kon.

Op maandag kijk ik vaak bij de latintraining van mijn zoon.


Ja uw zoon ken ik wel vanuit de NDO :), traint ook in Kaatsheuvel? Of nog steeds Waalwijk?

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:58

Oh ik zie dat ik me verder nog niet heb voorgesteld, oeps :o . Ik ben Mieke, nu 21 jaar en recentelijk voor het eerst gestart in de Hoofdklasse NADB, samen met mijn vriend, alleen ballroom :). Begin dit jaar 2 keer uitgekomen in de masterclass bij de NDO, daarvoor een paar wedstrijden National Amateurs, een enkele keer WDC gedaan (Assen/Nieuwegein/Eindhoven), heb helaas wat partnerwissels gehad, maar nu heel erg blij met mijn partner die nooit meer weggaat <3 . Danste in de wit-zwarte jurk afgelopen jaar :) (volgens mij was er daar ook maar 1 van haha). We trainen op maandag/donderdag in Kaatsheuvel, vrijdag in Oss/Elshout, en op dinsdag les in Sittard bij Clara.

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:30

eva1969 schreef:
@MissMiekje, na wat speurwerk geloof ik dat ik je jurk ken maar verder kom ik nog niet hahaha. Ik ben ook meer latin-georiënteerd, sorry.

@Bicci, wat fijn zo'n leuke dansavond. Daar kan je weer even mee vooruit.

Wij vanmorgenvroeg weer een fijne privéles gehad. Lastig dat ik me nog te onzeker voel om alles op een trainingsavond door te lopen. Dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken. Misschien komt dat ooit nog.


Ohja nee ik dans geen latin :o , we komen elkaar vast nog eens tegen! En wat betreft de trainingsavond, gewoon doen hoor +:)+ , er zijn vaker recreatieve dansers die gewoon hun geleerde dingetjes uit de groepsles even willen doornemen, daar kijkt niemand raar van op :)! Fijn dat je les goed ging!


bicci schreef:
weer een heerlijke dansavond opzitten in Hoeven..
nu de gemiddelde leeftijd toch ietsje lager, haha
fijne vloer is het toch daar, zwevend en ruim.
flink meters maken, heerlijk..


Waar is het precies in Hoeven? :) Ik ken het helemaal niet...
Toch fijn hè zo'n dansavond, is hartstikke leuk om vrijblijvend alles weer eens op te frissen.

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:13

Tink89 schreef:
Ik ga komende week echt kijken in Kaatsheuvel!

Voor de mensen die bij Clara en in Kaatsheuvel dansen: is het niveau vergelijkbaar? Bij Clara heb ik tot en met het eerste half jaar topklasse gedanst en weet niet zo goed bij welke les ik in Kaatsheuvel kan gaan kijken..


Als je bij Clara vandaan komt ben je heel erg degelijk opgeleid, niveau ligt bij Clara wat hoger dan het landelijk gemiddelde wat iemand met jouw aantal jaren ervaring zou moeten kunnen. Dansen is meer dan alleen figuurtjes *\o/* .

Je kan uiteraard altijd een stukje voordansen en degene die de lessen geeft laten kijken in welke cursus je het beste past, dat is het makkelijkste en scheelt het meeste gedoe :).

Ik kom altijd trainen na de donderdagles, dus ik zie daar altijd wel een stukje van, ik vind dat wel een hele toegankelijke les (weet niet welk niveau dat is), maar dat is een les die ik inschat op ongeveer goud niveau? Ik denk dat je daar gerust eens naar kan kijken.

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:54

mirriezz schreef:
Ik ben blij dat wij niet zo'n gladde vloer hebben dan! Bij ons kun je prima op je gewone schoenen dansen nu.

Ik heb daar nog een vraagje over trouwens. Ik dans meestal op hakken, ik vind dat prettig met draaien. Balans gaat gelukkig goed.

Nu zie ik de dames in de les voor ons (wedstrijdgroep ofzo) met van die dopjes onderaan de hakken dansen. Mij lijkt dat wel wat ter behoud van mijn schoenen en de vloer van de zaal, maar kunnen zulke dopjes wel om 'normale' schoenen?

En als dat dan kan... Waar koop of bestel ik ze dan? Ik woon in Zeeland, zou hier geen enkele danswinkel weten. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit gezocht naar zoiets


Ja Kaatsheuvel is wat dat betreft wel een bijzonder vloertje, het wordt iedere week gladder, tot de vloer weer zijn 3-wekelijkse boenbeurt krijgt, en dan is die ineens super stroef :D. Ik ben overigens team "het kan niet stroef genoeg zijn" :D. Maar ik vind hem sowieso fijner dan de zgn. visgraat-vloeren, die zijn namelijk altijd glad, valt niet tegenop te krabben/oliën.

Over de dopjes, die horen officieel om de hak van dansschoenen heen, daar zijn ze voor gemaakt, merkafhankelijk. Om hakken van gewone schoenen heb ik ze nog nooit geprobeerd, maar volgens mij blijft dat niet zitten. Die krengen zijn een drama om er omheen te krijgen, maar als ze eenmaal zitten verschuiven ze geen millimeter, zou ook hele gevaarlijke situaties opleveren als dat wel zou kunnen. Of ze de levensduur van je hakken verlengen.. mwah :), de levensduur van de vloer wel denk ik. Misschien als je wat langer met dansschoenen wil en kan doen zou dat wel kunnen. Ik gebruik ze daar zelf niet voor, bij mij zijn schoenen met zo'n hak al na 1 seizoen "op". Ik gebruik ze omdat ze me meer grip geven (want ze zijn van rubber), ze maken je hak een fractie breder (dus net wat meer balans) en ze maken je schoenen ook een halve centimeter hoger :). Werkt in mijn voordeel, omdat ik wat klein ben en iets lengteverschil heb met mijn partner.

Plekken waar je ze kunt halen zijn de dansschool, RoAn (online), en nog wel wat webshops. De ene hak is de andere niet, ook dat verschilt per merk, je kan dus niet zomaar iedere heelprotector (duur woord voor die dopjes) onder iedere hak doen :). Hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden!

@ Tink89: hoe beviel de vrijdagles? :)

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:50

Ik zag dat er in de fb-groep "Danspartner gezocht/dance partner search" nu 2 heren van ongeveer vergelijkbaar niveau waren :) (eentje van 20, eentje van 25 dacht ik), dus zeker de moeite waard om te proberen!

MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:15

eva1969 schreef:
Ja spekglad is ie meestal, klopt maar het went hoor.
Misschien zie ik je vanavond of de 27e dan.


Lang leve water en olie :D !

Wij komen misschien ook de 27ste, ligt aan hoe het druk het is met de tentamens.


MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:55

Nee wij zijn niet op de dansavond geweest helaas, druk met school.. wel gisteren! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, LiDi, Marocje, Pieneappel en 214 bezoekers