Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:49

Ik heb de mazzel dat ik maar heel weinig contacturen heb, meestal 10-12 per week (WO rechten). Werkgroepen probeer ik echt voor te bereiden. Hoorcolleges schiet er helaas vaak bij in.

Maandag, dinsdag en woensdagavond, met nog vrijdag als ik in de stad zit, zijn dagen waarvan ik vanaf 6 activiteiten heb met commissie/huis/club. Verder een lange afstandsrelatie, geef ik vanaf maart bijna ieder weekend zeilles, wonen er veel vriendinnen in de randstad, terwijl ik in het noorden zit, maak ik met mijn commissie alle posters voor events, ga ik ook graag nog wel een avond uit, sport ik 2x per week en pas 2x per week 3-5 uur op. Ik moet zeggen dat ik zelf ook regelmatig verdwijn in m'n eigen chaos.

Ik heb een bullet journal, zondagavond wordt die voor zover mogelijk ingevuld en omdat je hem volledig zelf intekent hou ik bijvoorbeeld altijd ruimte over voor dingen die niet perse op een dag hoeven, maar die wel gedaan moeten worden in een week.

Bij mij verdwijnt de balans ook wel vaak moet ik zeggen hoor, vooral de verhouding studie/leuke dingen doen. Buiten de tentamenperiodes doe ik eigenlijk te weinig, maar ben ik voornamelijk leuke dingen aan het doen en aan het zeilen. In de tentamenperiodes zit ik 3 weken lang keihard te blokken. Ik neem me al sinds ik studeer voor dit anders te gaan doen, maar het lukt nog niet helemaal. Maar tot nu toe haal ik wel m'n vakken, desnoods met een her. Het is vooral voor de choas in m'n hoofd dat wat meer balans soms lekker is. Maar ja, ik studeer, geniet van het studentenleven en haal m'n punten; de chaos neem ik soms voor lief. Deze instelling maakt het ook wel makkelijker te handelen soms. En dus wel heel netjes de agenda bijhouden :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, IASCrawler, JackAebe, Jolynne, kaatje89, YandexBot en 156 bezoekers