Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:20

Ik heb een vraag. Een paar jaar geleden heb ik een soort blog gevolgd over een vrouw die bevriend was met iemand in de Amerikaanse gevangenis die uiteindelijk geëxecuteerd is. Volgens mij heet het dagboek van een executie maar ik kan het nergens meer vinden. Kan iemand helpen? Volgens mij zat ze zelfs op bokt

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:56


Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:33

Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee en zou graag met jullie mee praten over onze ervaringen. Ik ben 23 jaar, schrijf momenteel sinds kort met een gevangene uit Amerika en dat bevalt mij erg goed. We spreken elkaar een aantal keer per dag via JPay maar hij verhuisd nu naar een andere plek. Daar kunnen we alleen bellen en schrijven, dit zal dus wennen worden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verdere ervaringen! :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:02

Hi sarcasm
het topic is helaas een beetje stil gevallen niet veel actieviteit meer
maar het gaat nog goed
ik maak zelf gebruik van een gratis email bij mijn federale penpals
ik ga ook graag op bezoek en stuur ze afentoe is wat boeken via barnes and nobles en dat vinden ze hardstikke leuk.
Ik moet zeggen heb ook tijden dat het schrijven en intensief contact houden erbij inschiet maar de meeste waarmee ik schrijf hebben ook nog familie waar ze steun van krijgen dus dat haalt druk weg.

Ik heb ook voormalig penpals in het echt ontmoet als ze vrij waren en ik moet zeggen dat is toch totaal anders dan dat je ze in die prison setting ontmoet en leer kennen.
Het is ook leuk maar je moet ook op je hoede zijn wil je dit doen ze zijn meestal erg aardig tegen ons in brieven maar bv bij 2 van mn pp weet ik dat ik ze niet snel in het echt wil ontmoeten
de een heeft een stoornis waardoor hij nogal heftig kan reageren en hij is meerdere keren over geplaatst
meestal wel 1 a 2x per jaar.. en de ander daar deed ik even een google onderzoekje op en toen kwam eruit dat hij dus op de sex offender lijst staat ivm het niet netjes aanraken van een vrouw..plus hij is een keer ontsnapt met 2 andere mannen en hebben degene die klusjes doen rondom de gevangenis half dood geslagen..toen ik dat verhaal las dacht ik ik heb dus al die tijd met een beest geschreven ? In het artikel deed de klusjesman zijn verhaal en hij was na een klap dus knock out maar ze zijn op hem in blijven slaan als beesten . Dus staar je niet blind op hoe "lief" iemand is. Ze zijn er niet voor niks gekomen en meestal hebben ze nog veel meer gedaan dan waarvoor ze zitten

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:23

Goed om te horen dat jij al zolang bezig bent met schrijven! Hoeveel PP's heb je in totaal?
Schrijf je met Amerikanen of ook met Nederlanders, omdat je aangeeft ze ooit ontmoet te hebben.

Ik zou mijn PP ook wel willen ontmoeten.. Research heb ik ook gedaan naar mijn PP, maar ik kan helaas weinig op Google vinden. Hij zit vast voor Assault with Intent to Commit Murder.

Weten jullie misschien wat het betekend als iemand zit bij Substance Abuse Treatment Facility? Is dit voor drugsgebruik of kan dat ook om agressie training o.i.d. gaan?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:29

Drugs gebruik

Okay daar zou ik dus ook liever niet mee willen af spreken na zn gevangenis tijd
Als je iemand haast dood mishandeld ben je een bepaald persoon..


Ik heb 2 penpals die vrij zijjn gekomen daar heb ik eigenlijk niet meer intensief contact mee.
Nu nog 4 penpals die vast zitten maar het contact is verschillend de een spreek ik elke dag en van een ander krijg ik eens in de zoveel maanden een sein van leven dus erg verschillend maar ik zit niet elke dag met een pen in mn hand die tijden zijn voorbij :P

Ik heb ook nog een nederlandse pp gehad en daar heb ik wel intensief contact mee.

Heb zowel in Amerika als Nederland bezocht en het is leuk om de verschillen te zien. Hier in Nederland zijn de bewaarders heel relax en in Amerika zijn ze zeer scherp en streng .

Ik schrijf sinds 2012 .

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:24

Ja precies, dat klopt zeker.
Wel bijzonder dat je met gedetineerde hebt afgesproken.
Is het altijd vriendschappelijk geweest? Gezien inmate's vaak ook behoefte hebben aan een soort van relatie?

Het lijkt mij echt een ervaring om mijn PP te gaan bezoeken in Amerika maar weet niet of ik het zou durven... Die gevangenissen in Amerika lijken mij inderdaad zó anders dan hier.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:03

Ja sommige hebben mij wellis ten huwelijk gevraagt enzo :+
Maar ik ga daar niet op in want zoals ik zei de meeste zijn in hun gevangenis tijd erg lief maar ik weet natuurlijk niet 100% van hun verleden en ik ben op facebook ook wel actief in van die prisonsupport groepen en daar zijn ook veel vrouwen uit amerika wie als penpal zijn begonnen maar als vriendin of vrouw zijn geeindigt en dat loopt niet altijd goed af veel worden voor geld gebruikt of de dag na vrijlating gedumpt.

Een van mijn amerikaanse penpals zat dus 10 jaar vast en was hoog in rang in de gevangenis en ook op straat zat hij in een gang en tijdens de ontmoeting was hij vrij dominant erg het voortouw nemen en toch toegeven dat hij nog steeds volop in de zaken zit en ook details geven over het vermoorden van mensen. Ik bleef wel chill maar op zoon moment merk je dat je van verschillende werelden komt en zo anders bent. En vooral het geweld wat ze verdedigen en rechtvaardigen waar wij onze ogen voor willen bedekken en niet aan kunnen zien is voor hun normaal. Ik zal je trouwens is pb sturen van een programma wat in amerika word uitgezonden waarbij je mee kan kijken wat er in een gevangenis zaal af speelt zo heb je een beter inzicht op wat hij mee maakt en ziet.

Je kan prima op bezoek gaan in de gevangenissen hoor ze vinden het meestal een hele eer en doen alsof ze onze koningin ontvangen ook de bewaarders vragen altijd So youre here all the way from the netherlands huh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:00

Mavelle schreef:
Wie weet er wat er is gebeurd met de blog van Travis Runnels? Words by Travis.. Ik kan de website niet bereiken en ook de Facebook pagina lijkt niet meer te bestaan.


Toevallig heb ik net Mind of a murderer af gekeken en was ik even benieuwd hoe het ervoor staat met zijn straf, kwam ik op dit topic uit via google :P
Hij wordt geïnterviewd, best interessant programma.

Viel me op dat de andere geïnterviewde het hadden over vrienden van over de hele wereld, was al benieuwd of dat via schrijven was, maar blijkbaar dus :) Travis kreeg veel bezoek uit het buitenland, bijzonder vind ik dat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:00

:wave:

Ik heb nu via Inside Outside een adres gekregen van een man in een gevangenis in Texas. Hij zit levenslang. Morgen maar eens gaan zitten voor de eerste brief...ik vind het wel spannend hoor. :=

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:11

Ik heb na ongeveer een jaar niks meer te horen van mijn schrijfmaatje een kerstkaart ontvangen. toch maar weer een brief terug gestuurd. ben benieuwd of hij nog terug schrijft

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:15

Spannend dames!
Ris kan van alles betekenen meschien had hij gewoon al die tijd niet veel geld te besteden
en het gebeurt bij mij ook wellis dat ik bekant een jaar niks hoor of dat er een contact verwaterd maar dan is het wel leuk om uiteindelijk toch weer wat te horen en te zien dat je niet vergeten bent.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:18

shilady schreef:
Spannend dames!
Ris kan van alles betekenen meschien had hij gewoon al die tijd niet veel geld te besteden
en het gebeurt bij mij ook wellis dat ik bekant een jaar niks hoor of dat er een contact verwaterd maar dan is het wel leuk om uiteindelijk toch weer wat te horen en te zien dat je niet vergeten bent.


mwaa hij heeft me toen letterlijk gezegd dat hij het vervelend vond dat ik niet zo vaak met hem belde en dat ik veel met andere mensen om ging. toen heb ik terug gestuurd dat ik buiten hem om ook nog een leven heb en dat vond ie niet zo leuk.

maargoed. misschien is ie nu weer geïnteresseerd, ik vond het altijd erg leuk om met hem te schrijven.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:40

Ik heb er ook zo een maar die heeft ook een geestelijke stoornis
hij wou ten eerste een relatie en trouwen waarom ik nee zei
en hij vroeg ontzettend veel aandacht ik kreeg echt 3 a 4 brieven per week en op een gegeven moment net zo iets als jou gezegt en ja dat viel niet zo goed toen zei hij dat hij me nooit meer wilde horen blablabla daarna weer een brief van ja sorry heb spijt dat ik dat zei.. Nu laatst weer wat gehoord na lange tijd
en ik hou matig contact ik wil nooit meer meer dan 1 brief per week schrijven :Y)

Denk dat die van jou toch heeft ingezien dat hij een goede vriendin kwijt was en het eigenlijk nergens om gaat

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:45

Ik heb vandaag mijn eerste brief op de bus gedaan. Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat ik antwoord krijg...als ik antwoord krijg. :')

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:17

Duurt meestal wel een weekje of 2 a 3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:40

Ja, daar ga ik idd ook van uit. :j

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:40

Heey ik meld me ook weer! Ik ben nu 19 (in tegenstelling tot eerder dit topic) en het kriebelt nog steeds om te gaan schrijven. O.a om mijn Engels te oefenen. Ik ga rustig opzoek naar een penpal :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:06

Hoe zoek jij ze dan? Via een organisatie of gelijk een gevangenis aanschrijven?

Het is voor mij nu 2 weken geleden dat ik de brief heb verstuurd...ben heel benieuwd wanneer ik antwoord krijg...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:55

Dat zal dan vast niet lang meer duren Bellatrix.
Leuk dat jullie schrijven of gaan schrijven!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:59

Vind het wel spannend, hoe zal hij reageren en kan ik ijn handschrift wel lezen. :=

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:20

Wat een interessant concept zeg! Kende dit nog niet. Helaas ben ik nog geen 18 en moet ik dus nog even wachten met schrijven, maar het lijkt me we erg leuk om een keer te gaan doen! Ik ga het topic in ieder geval volgen O:)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:48

ik heb trouwens ookal een aantal weken geleden paar brieven gestuurt en toevallig ook email contact diegene zei nog niks ontvangen te hebben vorige week dus de post is weer erg traag... baal ik van.

Je kan gewoon schrijven hoor kunga je hoeft niet je id erbij te doen

rockwitch

Berichten: 11718
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:52

Ik lees hier al een tijd mee, heb zelf ook een tijd geschreven met Casey die in Arizona vast zat voor (wat wij hier kleine vergrijpen vinden) bezit van marihuana en hij heeft geprobeerd de benen te nemen bij zijn arrestatie. Maar omdat hij al langer af en toe wat dingen uitgevreten had hebben ze hem toen voor iets van 7 jaar veroordeeld ofzo. Inmiddels is hij alweer wat jaar vrij en hebben we soms nog contact via FB. Hij doet hard zijn best om aan het werk te blijven, en hij heeft inmiddels een dochtertje. Dus op zich doet hij het goed.
Maar ik zou dus nooit iemand onder de 18 aanraden om te schrijven, want het kan best heftig zijn en het wordt niet voor niks geadviseerd dit pas boven de 18 te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:04

Ik heb mijn eerste brief binnen!! *\o/* *\o/*

Hij komt wel over als een warm persoon. Hij zit vast in Texas, voor moord. Maar hij schoot die man dood om zijn vriend te beschermen dus was het zelfverdediging...hij gaat nog in beroep. Hij heeft wel al heel veel over zichzelf verteld. Ga hem van het weekend terugschrijven. :D