BH’s kopen, wat een gedoe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 14:05

Af en toe word ik echt hartstikke gestoord van bh’s kopen. Altijd standaard naar Hunkemoller want daar meten ze je meteen op en dan weet je zeker dat je de goede maat pakt. Laatste keer dat ik werd gemeten zeiden ze vrolijk 70C, nou oké prima. Bh gekocht, en altijd fatsoenlijk gedragen.

Nu een half jaar later toch maar terug naar de Hunkemoller want de bh past nu niet meer zo lekker als eerst. In de winkel, mevrouw trekt haar meetlintje strak om me heen en zegt abrupt, “Nee, ik kan je hier niet verder helpen. Wij verkopen niks in 60.”

...huh? Ik vroeg nog of ze het zeker wist, ja ik had een 60. Dus ik vroeg waar ze dat dan wél verkopen, “Dat weet ik niet. Die moet je waarschijnlijk op maat laten maken.” -O-

Dus nou ja, ik kreeg een succeswens en mocht verder gaan zoeken naar een 60F. Nu hoop ik dus eigenlijk stiekem dat hier meer Bokkers ronddwalen met zo’n rot maat, die wel weten waar ik het vandaan moet halen.

Of misschien nog andere Bokkers die willen klagen :')


E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 17:15

Pfff ik wou dat ik wat meer in de buurt woonde bij al die speciaalzaken zoals die in Rotterdam waar jullie het over hebben. Ik woon in de omgeving Nijmegen/Venlo en ben daar eigenlijk nog niks tegengekomen behalve Hunkemoller en sporadisch een Livera. Maar als iemand toevallig een speciaalzaak hier in de buurt weet, zou ik het graag horen :')

Ferera schreef:
TS, ik heb nog een aantal hele mooie bh's in maat 60F van het merk Freya. Als je wilt mag je deze kosteloos hebben. Ik ben inmiddels naar een 65F gegroeid.


Dat zou erg prettig zijn! Zal even pb’en :)

Roquen schreef:
Weet je zeker dat je omtrek 60 is?


Ik zou het werkelijk niet weten, ik vertrouw altijd maar op wat de verkoopsters in de winkel me vertellen _O-

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 17:20

Emmaa_ schreef:
Maar hoe vind jij iets in omtrek 60 zitten? Een BH hoort als je hem koopt op het meest losse gaatje te zitten, maar ook dan nog wel redelijk strak. Mag niet lubberen of heel erg schuiven. Een goede BH laat overigens ook geen striemen achter in je schouders of bij de beugels.

Ik heb dus altijd 70 gedragen, nooit een 60 aangehad. Dus dat zou ik een keer moeten proberen. Ze hadden in de Hunkemoller waar ik was geen 60 dus kon ook niks proberen, helaas

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 17:25

Emmaa_ schreef:
En hoe zit 70? Als je die koopt, zit hij dan op het meest losse gaatje nog redelijk strak?

Nee op het loste gaatje zit hij net wat te los, ik heb 70 meestal op het strakste of middelste maar als ik de bh al een tijdje draag gaat ie toch wel een beetje losjes zitten. De bh die ik nu aan heb in 70 zit op zich nog wel aardig, niet dat ik kan zeggen dat ik erin verzuip maar het had beter gekund. Maar ik heb ook een bh van 70 liggen die wel wat aan de grote kant is

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 18:58

Ik vind het altijd een beetje eng om dure bh’s te kopen, ik ben nog maar 17 dus mijn maat verandert nog om de haverklap :')
Vooral als ik kijk naar mijn moeder (die voor haar borstverkleining zat aan een 80/85GG) en mijn zus (die nu aan een 80F zit) vind ik het een beetje spannend. Maar aan de andere kant zitten er bij m’n pa in de familie juist alleen maar dames met kleine maatjes tussen. Het kan dus alle kanten op :evaw:
Ik vond Hunkemoller e.d. dan toch een iets veiliger prijsje, dan vind ik het niet zo erg om regelmatig een nieuwe bh te kopen

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 14:45

Nou ik heb mijn moeder vandaag maar eens na laten meten, want die roept al de hele tijd dat ze niet gelooft dat ik 60 heb. Onder de borst heb ik 67cm, en mijn borstomvang is 84cm. Zou verder niet weten wat dat qua maat inhoudt aangezien het opzoeken me alleen maar nog meer verward _O-
Ik krijg dan op internet te zien dat ik op een 70A of 70B hoor te zitten, maar dat kan niet kloppen want daar krijg ik mijn borsten dus echt niet ingepropt :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: BH’s kopen, wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 16:23

Nou, vandaag met m’n pa even wezen winkelen in Boxmeer en meneer zag de Hunkemoller en herinnerde zich dat ik (vrij regelmatig :') ) wel iets te klagen heb over mijn bh’s en dat ik nieuwe wil. Dus hij zei laten we eens binnen gaan kijken. Ik verwachtte sowieso helemaal niks aangezien iedereen hier zei dat Hunkemoller geen echte goede lingeriezaak is (als je je wilt opmeten in ieder geval).

Op de een of andere manier heb ik toch daadwerkelijk iets dat past weten te vinden! De medewerkster wilde me opmeten, en ze zei dat ik in ieder geval een 65 of klein uitvallende 70 moest hebben, en ze ging meteen kijken of er iets aan de uitverkoop muur hing dat mij zou kunnen passen. En ja hoor! Uiteindelijk een bh in een 70E (so much for 60F _O- ) aangehad en die vond ik eigenlijk wel lekker zitten. Ik zat me uitbundig uit te leven in dat pashokje - denk aan springen en gekke bewegingen - en niet één keer viel er iets uit en er was ook aanzienlijk weinig beweging. Ik had naar mijn idee genoeg steun, en hij zat best mooi. En aangezien hij in de uitverkoop maar een tientje kostte dacht ik nou vooruit dan maar. Als het dan uiteindelijk toch niet helemaal alles is maakt dat niet zoveel uit. Ik ben uiteraard nog wel van plan om naar een speciaalzaak te gaan; deze bh even na laten kijken en ook meteen zoeken naar een fatsoenlijke sport bh. Maar voor nu ben ik toch wel aardig tevreden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Anoukjuuuhh, Brimi_Disa, Cantheon, carina, cinniz123, Dewii, fleurtjeuh, Fling, Googlebot, journee, Kabayo, knockout1, Knollboll, lanouska, linoleum, MerleSimone, nick_en_ik, NogSteedsGek, nonnekee, Rubio, Samantha89, sietske83, Silly_Woman, SjakieXX, sterregoud, Telpeva, wendyh, xChoco, YandexBot, Zeepsop en 141 bezoekers