Wordt 2018 positiever??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Wordt 2018 positiever??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 21:25

Ik open bijna nooit topics op dit gedeelte van het forum, maar ik wil de boel heel graag van mij afschrijven..

2016 en 2017 zijn zware jaren geweest.. Ik werkte tot juli 2016 bij McDonald's, kreeg helaas (alweer) geen vaste aanstelling. Via via kon ik bij Postnl aan de slag als koerier. Tijdens het gesprek werd gezegd dat ik tussen 26 en 34 uur per week aan de slag kon gaan. Prima, wat minder als wat ik deed, maar moet wel goedkomen. Puntje bij paaltje werden dat maar 12 uur per week... Met 5 pony's, een autootje en een gehuurde particuliere woning werd dat financieel wel erg moeilijk... Vaak aangegeven dat ik heel graag meer wilde werken en uitgelegd waarom, maar helaas, zij konden mij niet meer inplannen..

Omdat ik bij de verhuurders van mijn huisje (op hetzelfde terrein) stond ingeschreven, kreeg ik maar een kleine aanvullende uitkering. Een derde baantje erbij zoeken kon/mocht niet, want ik moest fulltime beschikbaar blijven voor Postnl. (Ik werk ook 2 middagen als instructie op een manege).. Gelukkig liet de McD. vestiging weten dat ze mij graag terug wilden hebben (mocht pas na 6 maanden). Dus waar ik halverwege 2016 financieel de boel nog goed op de rit had, was dat daarna bagger.. Gelukkig hele lieve huur"bazen", die veel begrip voor mijn situatie hadden en ik mijn achterstand die was ontstaan, mocht aanvullen wanneer mijn financiele situatie weer op orde was.. Wel hadden zij in december kenbaar gemaakt dat hun zoon weer terug wilde keren en of ik daarom naar andere woonruimte wilde zoeken (ik zat er 5 jaar en was destijds als tijdelijk aangeboden). 31 december laatste dag bij de Post, 1 weekje vrij en dan 9 januari 2017 bij McD beginnen *\o/* Dat was 2016...

2017:
vanaf 9 januari fulltime gaan werken. De beslissing genomen om mijn jongste pony te verkopen. Ze werd 3 jaar, ik wist dat ik weinig tijd ging krijgen om haar rustig aan te gaan beleren en gezien mijn financiele situatie was het ook maar beter.. Helaas ging mijn ook oude merrie ineens zichtbaar achteruit..

In februari is de jongste verkocht en opgehaald.. Wat deed dat zeer, maarja ik moest realistisch zijn.. Tussendoor zoeken naar nieuwe woonruimte en alvast spullen gaan uitzoeken..
Maart vooral bezig geweest met huis opruimen, spullen inpakken, wegdoen of verkopen..

April de beslissing genomen om de oudste in te laten slapen... Slik, au, maar ik moest realistisch zijn..
Eind april kreeg ik een woning via de woningbouw aangewezen, waar ik heel blij mee ben. De voorbereidingen op verhuizen kon nu echt beginnen..
10 mei kreeg ik de sleutel. Voor de verhuizing had ik 1 week vrij gevraagd en gekregen. Alles was strak geregeld en binnen een week was ik, met de konijntjes, helemaal gesetteld.

Juni stond in het teken van de verbouwing van een andere McD. vestiging, waardoor het die maand enorm druk is geweest bij ons.. In totaal 184 uur gewerkt en 25 uur op de manege gewerkt.. Maar alles met een goed doel: mijn financiele gaten opvullen...
Ook maar besloten om mijn andere jonge paard te koop aan te bieden.. Ook hierbij moest ik realistisch zijn en mijn al pijnlijke hart opzij zetten... Hij is in Augustus verkocht..

Juli en augustus stonden in het teken van fulltime werken en ponykampen begeleiden op de manege. Lange dagen, korte nachten.. Halverwege augustus aangegeven op het werk, dat ik vanaf september 4 dagen wilde werken, zodat ik 1 dag in de week helemaal niks had en bij kon komen (zeer fijne vestigings manager die dat goed begreep).. Augustus ook alle financiele gaten opgevuld en had ik zelfs geld over om te sparen *\o/* het harde werken wierp zijn vruchten af *\o/*

September ging moeizaam.. heel moe en emotioneel. Vond ik ook heel logisch en ben eind september naar de huisarts geweest om in ieder geval bloed te laten prikken om te kijken of de vermoeidheid door fysieke of mentale klachten kwam.. Een paar dagen later de uitslag: groot tekort aan vit. D, dus aan de ampullen.. Ook een gesprek met de praktijkondersteuner aangevraagd.. (daar loop ik nog steeds)

Oktober: Tot dan toe had ik alles positief ingezien, alles met een glimlach aangepakt, alle uitdagingen aangegaan, geen uitdaging uit de weg gegaan... En toen ging de auto kapot... waar ik eindelijk financieel er beter voor stond, kon ik wéér opnieuw beginnen... Dit is een groot knak moment voor mij geweest.. Een jaar hard door bijten, realistisch zijn, gevoelens opzij schuiven, je dromen/plannen vooruit blijven schuiven.. Ik was er klaar mee.. Het was heel lang geleden dat ik mij zo naar gevoeld heb, ineens was de bodem zoek.. Alles gaat vanaf dat moment langs mij heen. Ik sta op met hoofdpijn en ga naar bed met hoofdpijn.. Na het werken zat ik nog een uur thuis na te shaken van de spanningen, een keer flauwgevallen, zweet- en paniek uitbarstingen.. allemaal relateerde ik dat aan oververmoeidheid.

Eind november nog maar weer naar de huisarts: Overspannen zo ie zo.. Ga je nu door, zit binnen nu en 6 maanden helemaal in een burn-out.. -O- In overleg met de vestigingsmanager de ziektewet in gegaan...
In het begin kon ik echt amper wat dingetjes ondernemen. Naarmate ik langer thuis zat, ging het met vallen en opstaan weer stapje voor stapje de goede richting op. Begon dingen weer positiever te bekijken, maar moest enorm oppassen met wat ik deed, op welk moment.. De vermoeidheid kon ineens als een donderslag bij heldere hemel toeslaan..

Owja, mijn jonge paard heeft zich in oktober ook nog op een ontzettend knullige manier geblesseerd. Hiermee naar de kliniek geweest om te onderzoeken: Achillespees heeft een flinke optater gehad.. 6 maanden stappen..

Voor mij kon het niet snel genoeg 31 december worden.. een punt achter dit jaar zetten, met een "schone" lei beginnen.. Oudjaarsavond bij mijn oudste broer gevierd. Was super gezellig. Zeer moe, maar voldaan thuis gekomen.

En toen was het 1 januari. Total loss van afgelopen nacht.. lang in bed blijven liggen, heel effetjes met paardlief gewandeld, de konijntjes verzorgd en weer mijn bedje ingedoken. Totdat mijn maag begon te protesteren en ik eten ging maken...
Ik hoorde ergens water vallen, maar kon het in eerste instantie niet plaatsen.. Totdat ik bij de wasmachine omhoog keek... Lekkage... Morgen de woningbouw maar bellen.... Wordt dit jaar nog erger als afgelopen jaar??????



DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wordt 2018 positiever??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 15:42

Bedankt voor je reactie :)

Klopt, een groot deel van de struggels heeft ook met de financiën te maken. Echter kon ik er 5 onderhouden met fulltime werk. Okee, ik kon rond komen en geen vakantie meer vieren, maar dat zijn keuzes die ik voor mij zelf gemaakt heb :P . Nu zou ik met fulltime werken en inderdaad "nog" 2 pony's financieel wat makkelijker hebben...

Het zal wel heel cliché overkomen, maar de pony's zijn, zeker op dit moment, de reden om mijn bed uit te komen.. Ik heb geen vriend/relatie (meer), mijn sociale leven is op stal en op het werk en mijn opa en oma's bezoek ik met regelmaat (wat zij erg waarderen). Thuis is mijn terugtrekhonk. Lekker mijn plekje om tot rust te komen, alles van mij af te kunnen zetten.

DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wordt 2018 positiever??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 20:14

Bedankt Janneke

Financieel maakt het nu weinig uit of ik 1 of 2 weg doe. (1 staat voor zo goed als voor niks). Moet ik dan mijn toekomst plannen, welke binnen (zonder teveel tegenslagen) 2 jaar werkelijkheid kunnen worden, alweer gaan opschuiven? Verkopen van 2 pony's die ik nodig heb om mijn doel te kunnen bereiken? Wegdoen wat daar geschikt voor is?? Ik kan ze prima onderhouden, mits ik fulltime kan blijven werken, waar dan ook. Ik heb met hetzelfde werk en daarbij behorende (lage) inkomen er 5 van kunnen onderhouden, waarom dan niet 2??
Sorry als het wat bot overkomt, Is absoluut niet mijn intentie en ik waardeer het enorm dat er wordt meegedacht, ben alleen niet zo goed in om om dingen heen te draaien

DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 20:53

Ja klopt, daar heb je ook absoluut gelijk in. Toch Is het zo dat wanneer je een achterstand van ruim €5000,- in 9 maanden hebt kunnen rechttrekken, je daarna weer kunt gaan opbouwen. Voor alle ellende begon stond ik er financieel goed voor. Had ik overal gevulde potjes voor (potje auto, potje pony's, potje huis, en spaarpotje). Geen duizenden euro's, maar wel wat voor een reparatie voor de auto of voor een nieuwe wasmachine. Wanneer je ineens maar 1/3 (soms zelfs 1/4) van wat je normaal aan inkomen hebt, binnenkrijgt, gaat alles ineens heel snel... dat heb je niet even ineens weer aangevuld..

Voor de oudste pony heb ik inderdaad al een bijrijder :)
Voor de jongste Is dat geen optie voorlopig, zeker niet nu ivm een blessure..

DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:10

Bedankt :) Soms is het moeilijk en is het moeilijk om je hoofd niet te laten hangen of je kop in het zand te gaan steken. Ervaring heeft mij geleerd dat het dan helemaal de verkeerde kant op gaat..

Nog heel even terug te komen op Vanillia: ik ben het nog steeds helemaal met je eens mits de omstandigheden atijd al moeilijk en haast niet haalbaar zijn :) Dan is een paard houden gewoonweg teveel aan luxe en absoluut not done..

DJZ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:26

Imaginaerum schreef:
Dat denk ik ook. Vanuit de beschreven situatie zou ik ook geen meerdere paarden/pony's en 24 konijnen nemen.
Misschien kun je nadenken over een opleiding die je meer kansen geeft op een vaste baan en boven het minimumloon?
Als je dan je basis helemaal op orde hebt, is er vast wel weer ruimte voor luxe zaken. :)


De paarden en konijnen waren er al lang voor alle ellende begon :) (eerste pony is 10 jaar geleden, konijnen volgden een jaar later en dit zijn er op een piekmoment bijna 45 geweest)
Ik ben zeker aan het nadenken over ander werk/opleiding.. (dit staat voor nu even on hold) Ik weet gewoon niet wat ik zou willen.. In de zorg zoeken ze veel mensen en het is een breed vakgebied..Schoonmaakwerk zou ik zelfs ook zien zitten. Echter wordt je hier ook voor een minimum loon aangenomen en een leidinggevende/manager functie zie ik totaal niet zitten. Je hebt dan alleen maar gezeik, zowel van onderaf, als van bovenaf.. nog meer stress.. Dan had ik mij binnen de McD. allang en breed omhoog kunnen werken. Laat mij maar lekker onderaan die werkladder werken. Op de vloer, daar waar er nog met handen en voeten gewerkt moet worden, waar je creatief bezig moet zijn.. Maarja er zijn zoveel andere mensen die ongeschoold/laagopgeleid zijn en dit werk kunnen/moeten doen..

Citaat:
TS ik ga wel mee met wat Imaginaerum zegt. Nog los van de burn-out/overspannen wordt het misschien wel tijd om eens het roer om te gooien. Wat als McDo je straks weer eruit mikt en je naar het zoveelste poedersuiker moet? Even heel bot gezegd..

Wat is je vooropleiding? Heb je een MBO diploma? Iets andets om op voort te borduren?

Ik ben de laatste die zal zeggen dat je een dikke vette spaarpot moet hebben, maar je moet wel realistisch blijven. Ik zou het ook heel leuk vinden om een paard te hebben, zou ongetwijfeld ook goed voor me zijn (voor m'n lijf en state of mind) maar de financiele druk is het niet waard. Heel cru gezegd; een paard kan je over 5 jaar ook nog wel kopen. Een doel even 'on hold' zetten zodat je je kop boven water kan houden is ook echt geen schande. Maar ik denk dat dit wel het punt wordt waarop je wel echt keuzes moet gaan maken; kies je voor constante onzekerheid en twee paarden, of wil je bouwen aan zekerheid en de paarden later weer oppakken?

Wat is de meerwaarde om nu krom te blijven liggen als je eraan onderdoor gaat?


Mijn vooropleiding is MBO niveau 2 dierverzorging.. (niv. 2 omdat ik voortijdig ben gestopt omdat ik 10 jaar geleden in een depressie terecht kwam wat totaal buiten deze ellende valt) Niet iets waar ik wat mee kan :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie