Welke bank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:18

Ziek thuis, dus mooi tijd om dit eens uit te zoeken. Ik zat altijd bij Rabobank en ben vorig jaar overgegaan naar Knab. Dit bevalt niet erg goed, ik vind dat overboekingen van/naar andere banken langer duren en de creditcard die inclusief is, is totaal niet gebruiksvriendelijk (geen app en duurt meerdere dagen voor overzicht is bijgewerkt)

Het gaat me dus zowel om de bank als de CC.. Ik vind het prettig om meerdere betaalrekeningen te hebben, maar dan liefst zonder teveel extra kosten (Knab is 5 euro per maand incl CC en onbeperkt betaal- en spaarrekeningen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:23

Ik ben eigenlijk nog geen bank tegengekomen waarbij meerdere betaal en spaarrekeningen in het pakket erbij zit. Alleen nog bij KNAB. (Heb zelf overigens alleen maar goede ervaringen!)

Misschien dat ASN en SNS een aanrader zijn. Ik ben zelf bij ASN vandaan gekomen en heb nog een paar rekeningen lopen bij SNS. :j ASN is 2 euro geloof ik per betaalpakket en dan nog 20 euro per jaar creditcard. En SNS is iets van 3 euro en dan ook nog losse creditcards.

Let wel, bij elke betaalrekening moet je een nieuw pakket afsluiten dus meer maandkosten.

Je zou ook nog naar BUNQ kunnen kijken, maar ik geloof dat je daar per transactie betaalt of duur per maand.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:31

Ik zit bij ING en ben daar wel tevreden over. Ze hebben een handige app zodat je altijd geld kan overmaken en dit is altijd heel snel. Creditcard kan je aanvragen bij je rekening maar zit er niet standaard bij.

Anoniem

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:41

Triodos uiteraard.
Enige echte sustainable bank ik Nederland ( ASN is nog steeds onderdeel van SNS)

En verder prima om mee te werken. Prima app uiteraard, zoals alle banken volgens mij.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:04

Ik zit zeer tevreden met meerdere rekeningen en CC bij de ABNamro, kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:07

ABN Amro is 3,15 per maand met max 5 betaalrekeningen en incl een CC. Zij hebben een zeer gebruiksvriendelijke app.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:08

Liselot schreef:
Ik zit zeer tevreden met meerdere rekeningen en CC bij de ABNamro, kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd.


Heb je voor de CC ook een app? Of kun je makkelijk online meteen je afschrijvingen zien?

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:11

Creditcard bij en afschrijvingen zie ik gewoon in de ABN Bankieren app.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:15

Babsiej schreef:
Creditcard bij en afschrijvingen zie ik gewoon in de ABN Bankieren app.


Ok, dat is al fijn idd. Bij Knab moet ik online inloggen en wordt pas na dagen bijgewerkt. Ik had hiervoor een CC via ANWB (via ICS) en hier was de app altijd meteen up to date (winkel nog niet uit en stond er al bij) Vooral op vakantie vind ik dat wel prettig.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:17

Relaxed schreef:
Liselot schreef:
Ik zit zeer tevreden met meerdere rekeningen en CC bij de ABNamro, kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd.


Heb je voor de CC ook een app? Of kun je makkelijk online meteen je afschrijvingen zien?


Heb je ook een app voor van ICS, werkt heel handig
Geloof dat je hem ook direct in de ABN app kan zetten, maar dat heb ik zelf niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:18

Kun je bij ABN ook tot een bepaald bedrag geld overmaken zonder een cardreader oid?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:20

Ja dat kan. En je kan zelf dat bedrag instellen :j
Ook pinlimieten ed kan je heel makkelijk zelf instellen

Anoniem

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:20

ASN heeft ook ICS maar bij mij is hij niet heel up to date :+ :=

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:33

Ik ben onlangs van ING overgestapt naar Triodos en dat bevalt goed. Het enige wat ik jammer vind, is dat je geen contant geld op je rekening kunt laten storten omdat Triodos geen filialen heeft. Maar dat is dan ook het enige :)

Ben weggegaan bij de ING toen ik wat meer inzicht kreeg via https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/banken/

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:40

Ik zit bij ING en ben erg tevreden. Ik vind vooral de app erg gebruiksvriendelijk, geen gedoe met kastjes die je nodig hebt, gewoon een pincode. Daarnaast zijn vrijwel al mijn overboekingen meteen zichtbaar; spaaropdrachten altijd, naar en van andere ING rekeningen ook en van en naar andere banken ook erg snel. Zelfde geldt voor mijn creditcard.

Anoniem

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:41

Dat je zonder kastje kan werken is ook wel lekker, ga ook ff kijken bij ING..

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:51

Hier ook een tevreden ING gebruiker, al wil manlief liever overstappen naar een 'groenere' bank. Ik vind ING wel qua gebruiksgemak heel fijn. Geen kastje nodig voor internetbankieren en de mogelijkheid om je spaarrekening te splitsen in meerdere spaardoelen via de app vind ik super handig. Zo hebben we onder 1 spaarrekening een potje voor onvoorziene huishouduitgaven, een potje voor vakanties, potje voor afschrijving van de auto, potje met andere spaardoelen. Vind ik super gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:36

Waarom ben je weg bij de Rabo? Ik vind het een fijne bank, CC zie ik ook in de app staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:33

_Nelleke_ schreef:
Hier ook een tevreden ING gebruiker, al wil manlief liever overstappen naar een 'groenere' bank. Ik vind ING wel qua gebruiksgemak heel fijn. Geen kastje nodig voor internetbankieren en de mogelijkheid om je spaarrekening te splitsen in meerdere spaardoelen via de app vind ik super handig. Zo hebben we onder 1 spaarrekening een potje voor onvoorziene huishouduitgaven, een potje voor vakanties, potje voor afschrijving van de auto, potje met andere spaardoelen. Vind ik super gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

Ik ben ook een hele tevreden klant bij ING, zowel persoonlijk als zakelijk. Vind het hartstikke makkelijk dat ik mijn CC afschrijvingen gewoon in dezelfde app kan bekijken en die wordt zo snel geüpdate dat ik de winkel nog niet uit ben of ik kan het al zien. Geen gehannes met kastjes, meerdere spaardoelen, ik ben fan. Maar zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jouw man, ik wil naar een groenere bank en dan bij voorkeur ASN. Ik wacht alleen al een paar maanden tot ze functies gaan doorvoeren die ze bij de ING ook hebben :))

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:34

Spaardoelen is bij ABN ook, heel handig idd!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:39

Emmaa_ schreef:
Ik ben ook een hele tevreden klant bij ING, zowel persoonlijk als zakelijk. Vind het hartstikke makkelijk dat ik mijn CC afschrijvingen gewoon in dezelfde app kan bekijken en die wordt zo snel geüpdate dat ik de winkel nog niet uit ben of ik kan het al zien. Geen gehannes met kastjes, meerdere spaardoelen, ik ben fan. Maar zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jouw man, ik wil naar een groenere bank en dan bij voorkeur ASN. Ik wacht alleen al een paar maanden tot ze functies gaan doorvoeren die ze bij de ING ook hebben :))


Yep dan zouden wij ook naar de mogelijkheid kijken om over te stappen. :))

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:45

Hier ook hetzelfde verhaal. Ik ben qua gebruiksgemak zeer tevreden over ING, die app is echt ideaal, gewoon betalen met je telefoon zonder pasjes of kastjes, en is heel snel met geld overmaken.. maar ik wil eigenlijk al heel lang overstappen naar een groenere bank. Triodos of ASN. Maar ik ben ook bang dat ik een hoop gedoe tegen kom. Ik weet nu al dat ik zo'n kaartlezer de tweede dag al kwijt ben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:52

8nnemiek schreef:
Hier ook hetzelfde verhaal. Ik ben qua gebruiksgemak zeer tevreden over ING, die app is echt ideaal, gewoon betalen met je telefoon zonder pasjes of kastjes, en is heel snel met geld overmaken.. maar ik wil eigenlijk al heel lang overstappen naar een groenere bank. Triodos of ASN. Maar ik ben ook bang dat ik een hoop gedoe tegen kom. Ik weet nu al dat ik zo'n kaartlezer de tweede dag al kwijt ben :+


Precies dit.. Daarom blijven wij ook nog bij ing. Werkt makkelijk, goed overzicht. Geen gedoe met kastjes die je kwijtraakt.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:55

Triodos.
Prima app, eigen CC en uitstekende 'secundaire voorwaarden' rondom je geld, incl goede beleggingen.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:52

Hier nog een tevreden Triodos gebruiker.