Kleding versturen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 02:10

Hallo bokkers!
Bij deze even een vraagje; ik ben kleding aan het verkopen op United Wardrobe. Maar hoe kan ik deze kleding het beste verkopen?
Het gaat om blousjes en een broek, ik hoop dat deze in een a4 envelop passen.
Kan ik deze envelop dan gewoon met 1 postzegel versturen? Want ik zie op post nl brievenbuspakket staan. Dit kost 3.50, maar het lijkt mij dat door een normale envelop ook gewoon kan.

Groetjes!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:41

Lijkt me veel te zwaar voor 1 postzegel :?

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:43

Kijk wel naar het gewicht, 1 postzegel is voor het gewicht 0-20gram, en een A4 enveloppe is al 17 gram van zichzelf.

Kwa verzendkosten:
(Wel tot 1 januari want dan gaan de kosten omhoog)

0-20 gram (1 postzegel) - €0, 78
20 - 50 gram (2 postzegels) €1,56
50 - 100 gram (3 postzegels) €2,34
100 - 250 gram ( 4 postzegels) €3,12
250 gram tot 2 kg (5 postzegels) €3,90

Vanaf 1 januari 2018:
0 - 20 gram ( 1 postzegel) €0,83
20 - 50 gram ( 2 postzegels) €1,66
50 - 100 gram ( 3 postzegels) €2,49
100 - 350 gram ( 4 postzegels) €3,32
350 gram tot 2 kg ( 5 postzegels) € 4,15

Het gaat dus echt puur om gewicht,
Je kan wel 1 postzegel erop doen, maar als jouw afzender erop staat komt hij terug met een rekening voor de overige porto kosten, en administratie kosten.

Staat jouw afzender er niet op, gaat ie naar de gene voor wie het bedoeld is, en krijgt die een dikke rekening.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 07:04

Als je de postzegels zonder geldwaarde erop gebruikt, kun je gewoon het aantal postzegels plakken volgens de bovenste tabel van hierboven.
Je hoeft niet bij te plakken omdat de postzegels na 1 januari duurder worden (dat was vroeger wel zo, toen stond er geen 1 of 2 op de zegels maar het bedrag in cent en dan moest je na een prijsstijging gaan bijpraten).
Gewoon zorgen dat je dit jaar nog postzegels koopt, die gaan tegen het oude tarief.

Maar je moet er idd wel genoeg zegels opplakken naar het gewicht van het poststuk, dus als het ingepakt is, even op de weegschaal ermee.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 07:53

Ik verstuur kleding altijd als brievenbus pakket. Je krijgt er dan een track en trace code bij dus je kan ook kijken waar het is en je hebt bewijs dat het inderdaad is afgeleverd. De Hema verkoopt hele handige doosjes voor brievenbus pakketjes. Precies het juiste formaat.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:41

Als het door de brievenbus kan (je bent dan verbonden aan bepaalde maten natuurlijk) dan kun je kiezen voor:
- gewoon frankeren met postzegels. Dit gaat op gewicht volgens bovenstaande tabel. Je kleding wordt dan behandeld als normale brief, dus geen extra service;
- verzenden als brievenbuspakketje. Dit moet je laten frankeren bij een daarvoor bestemd punt en kost €3,50. Je krijgt daarbij ook een track and trace code waarmee je kunt bewijzen dat je de kleding hebt verzonden en de ontvanger het pakket kan volgen. Mocht er iets mis gaan bij de post, heb je dus iets meer in handen om het op te lossen.

Vaak kost de postzegelmethode ook al gauw €3,32 dus dan is een brievenbuspakje misschien ook best een goede optie. Ik laat de ontvanger kiezen wat hij/zij wil en zeg er altijd bij dat verzenden op eigen risico en eigen kosten is.

Ik pak brievenbuspakjes trouwens altijd in in een plastic boodschappentas die ik er helemaal strak omheen tape. Kun je alle lucht eruit persen en zit het stevig ingepakt, zonder dat je een doosje of stevige envelop hoeft te kopen. Envelop vind ik zelf te kwetsbaar als hij bijv nat wordt en je hebt er iets zwaars inzitten. Succes!

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:49

Bij united wardrobe absoluut met track & trace verzenden. Je krijgt je geld pas als de koper heeft aangegeven het pakket te hebben ontvangen. Heb je geen track & trace dan heb je dus geen poot om op te staan als de koper zegt het pakket niet te hebben ontvangen.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:23

Blousjes en een broek gaan nooit op 1 postzegel, dat is echt voor een lichte brief.
Weeg je envelop en ik vermoed dat je nog beter voor een brievenbuspakket kan gaan, dat is vaak het goedkoopste. Enige is dat ik niet weet of het wel door de brievenbus past, misschien net als je mazzel hebt.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:30

Idd 1 postzegel is veelste weinig.
Het even wegen en dan de juiste hoeveelheid zegeltjes erop.
Het beste is nog met code, dan kun je altijd bewijzen dat je het hebt verzonden.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:46

Het beste verstuur je zo iets als brievenbus pakket. Is iets van 3,65 maar je hebt een track and trace en je weet wanneer het us aangekomen.
Heb te vaak gehad dat mensem zeggen het niet ontvangen te hebben :(

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:43

1 postzegel is te weinig. Maar die boete die je evt krijgt hoef je niet te betalen hoor. Ze houden geen administratie daarvan bij... Je krijgt 1x een herinnering en that's it!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:51

iirrssjjee schreef:
1 postzegel is te weinig. Maar die boete die je evt krijgt hoef je niet te betalen hoor. Ze houden geen administratie daarvan bij... Je krijgt 1x een herinnering en that's it!



dat vind ik dan wel weer een beetje een kort door de bocht opmerking..
we kunnen toch niet met zn allen te weinig zegels gaan plakken omdat je de boete toch niet hoeft te betalen :+

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:03

Alja schreef:
iirrssjjee schreef:
1 postzegel is te weinig. Maar die boete die je evt krijgt hoef je niet te betalen hoor. Ze houden geen administratie daarvan bij... Je krijgt 1x een herinnering en that's it!



dat vind ik dan wel weer een beetje een kort door de bocht opmerking..
we kunnen toch niet met zn allen te weinig zegels gaan plakken omdat je de boete toch niet hoeft te betalen :+


Klopt, maar ik vind 1 postzegel al belachelijk duur ;). Ik doe het niet opzettelijk, te weinig postzegels (ik stuur ook nooit wat), maar mocht het toch gebeuren, dan betaal ik niet :+

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:22

Dus stel ik verkoop 1 blousje, dan kan ik deze in een plastic tas doen, die dicht tapen en online frankeren voor 3.50?
Dan krijg ik een code die ik uitprint en op het pakje plak. En het pakje lever ik dan af bij het postkantoor.
Zo moet het?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:30

Ja dat kan, zorg wel dat je een stevige tas hebt en niet een halfgebakken plastic tas ;)

Op het postkantoor scannen ze de barcode en dan is t allemaal prima

BigOne
Berichten: 38257
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kleding versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:32

Altijd een brievenbuspakket met track en trace a 3,95 verzenden.

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:35

bigone schreef:
Altijd een brievenbuspakket met track en trace a 3,95 verzenden.


Let op er is een prijstijging vanaf 1 januari en kost nu €4,25-. :)