Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:44

Ik heb net 8 uur in een auto gezeten en dan is een kussen en een fleecedekentje wel heel fijn. Verder wat te eten onderweg. Gewoon een lekker broodje en wat koeken. Hier een grote chipsliefhebber, dus ik had ook nog een zak chips meegenomen. Onderweg nog ergens een kop soep en/ of macdonalds gezien en verder red je je wel. Er is genoeg te zien onderweg (ik mag iig graag naar buiten kijken). En als de sfeer een beetje leuk is, zijn die 12 uren voorbij voordat je het weet.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:58

Vorig jaar heb ik een busreis van 16 uur gemaakt in Canada(met 3 tussenstops). Helaas voor mij was dat op Canada Day(1 juli), waardoor ALLES dicht was. Ik was er vanuit gegaan wel wat te eten te kunnen kopen onderweg, maar dat kun je beter niet doen. Ik heb die hele dag geleefd op 3 twix repen uit een automaat, een pizzapunt en een zak chips. Meer was er niet te krijgen.

Dus ik zou zeker iets van broodjes of boterhammen meenemen en peperkoek of energierepen zijn ook geen slecht idee. Verder zou ik je een fles water adviseren, die kun je vaak wel ergens bijvullen en zo hoef je er geen 3 mee te nemen.

Meeste andere tips zijn wel genoemd denk ik. Ik vind reizen in een bus wel fijn, daar slaap ik beter in dat een vliegtuig haha!
Goede reis!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:01

mvdende schreef:
Bij de xenos hebben ze hele kleine slaapzakken. Nog geen kg en ideaal voor z'n busreis. Ik ben best fan van noedels. Neem een bakje waar ze goed inpassen en een thermoskan heet water mee.
Babydoekjes zijn ook handig voor van alles en nog wat


Ik zou echt niet blij zijn met een medepassagier die noodles gaat zitten maken in de bus. Dat blijft de rest van de rit stinken in die bus.
Neem een broodje mee en eet bij de stops gewoon iets warms als je dat perse wil.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:12

O, ja paracetamol is ook altijd handig om bij je te hebben! Dat is best lastig aan te komen in het buitenland.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:26

Ik vind een nekkussentje en fleece dekentje essentieel. En verder neem ik altijd iets zoets en iets hartigs mee. En de verpakking moet weer dicht kunnen. Verder kan een krentenbol best goed tegen reizen.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:33

Toen ik met Flixbus naar Praag ging(14 uur) hadden we stopcontacten en WiFi in de bus dus dat was heel fijn. Ik heb geen kans gehad om iets te eten te kopen, ook omdat ik erg blij was dat ik een fijn plekje in de bus had. Die wilde ik niet afstaan :+ . Ik zou genoeg drinken meenemen en wat snacks die inderdaad niet al te sterk ruiken.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:03

Neem niet te veel mee is mijn tip. Met slangenreizen toen zo'n trip naar Londen gemaakt, maar had maar weinig ruimte voor mijn spullen dus mijn hoeveelheid troep nam ruimte voor mij weg :+

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:15

Iets warms kopen onderweg heb ik geen hele goede ervaringen mee. Vaak is de tijd die je krijgt zo minimaal dat voordat de laatste van de bus iets heeft kunnen bestellen, je alweer de bus in moet. Heb je wel het geluk dat je genoeg tijd hebt, is het eten vaak schreeuwend duur. Nee hoor, geef mij maar noedels, al is het maar als backup en om eventueel tijdens een stop te eten.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:26

mvdende schreef:
Iets warms kopen onderweg heb ik geen hele goede ervaringen mee. Vaak is de tijd die je krijgt zo minimaal dat voordat de laatste van de bus iets heeft kunnen bestellen, je alweer de bus in moet. Heb je wel het geluk dat je genoeg tijd hebt, is het eten vaak schreeuwend duur. Nee hoor, geef mij maar noedels, al is het maar als backup en om eventueel tijdens een stop te eten.

Ik word misselijk van een broodje pindakaas naast mij, een ander misschien van noedels. Lijkt me niet dat je met iedereen rekening kan houden, dus als je iets warms mee wilt nemen TS gewoon lekker doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:52

Ik heb altijd:

-Boer'njoghurt met muesli (is precies één portie met lepeltje en al)
-Wasa sandwich, lekker en makkelijk.
-Iets van fruit, bijvoorbeeld druiven ofzo.
-Flesje water of sapje ofzo
-Iets lekkers zoals chocola
-zoethoudertje (kleine dropjes, salmiakruitjes, Läkerol)

Dan heb ik meestal mijn telefoon met films en muziek erop (overigens heb je tegenwoordig in heel europa roaming, wat niets extra's kost, dus als je een abbonement hebt kan je gewoon internetten). Als je een iPad hebt kan je offline netflix series opslaan. Dan heb ik nog mijn powerbank, een goed boek en wat tekenspulletjes ofzo. Mini spelletjes zijn ook leuk.

Verder nog:

-handcreme
-gelreiniger
-zakdoekjes
-afvalzakje
-muntgeld voor toiletten

Anoniem

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:01

Qua eten is het toch redelijk fatsoenlijk, een beetje basis normen en waarden zeg maar, om dingen die niet al te veel geuren te eten als je in een (kleine) publieke ruimte bent. Pindakaas, noedels, sinaasappels, gekookt ei, veel knoflook bijvoorbeeld zijn dingen die imo gewoon not done zijn.

Een lange, dunne sjaal vind ik een goede. Verrassend warm als dekentje is dat.
Een vest met capuchon, de capuchon rol je op als prima kussentje.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:32

Toen wij met Eurolines naar Londen gingen mochten wij niet eten in de bus.
Dit mede vanwege de geur en eten kon je doen tijdens de stop of op de boot.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:23

Er is al veel genoemd, maar ik heb als tip om geen koolzuurhoudende dranken te drinken. Moet je vaker van naar de wc

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 01:00

Iedereen super bedankt voor de tips.
Ik vertrek straks en heb voldoende eten en drinken mee.
Veel laagjes aan, fleecedeken mee.
Boek mee,films gedownload,extra boeken op storytell gezet.
Nu dus over mee heen laten komen en ervan genieten.

marije1109

Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:37

Heel veel plezier, ben benieuwd hoe je het ervaren hebt.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:18

Goede reis TS! En veel plezier in Londen.

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 15:05

Dankzij jullie tips goed voorbereid de bus ingegaan.
Heenweg verliep super,kei leuke chauffeur en de hele weg gekletst.
Terug reis had ik iets meer moeite mee omdat we in de nacht terug gingen.
Het is me zo mega meegevallen dat ik nu al weer aan het kijken ben wanneer ik weer terug ga.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:59

Mooi zo :) Was het leuk in Londen? Veel plezier vast voor de volgende busreis :)