Skiën, welke kleding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 09:08

Hoi bokkers!

Morgen ga ik een dagje skiën in Bottrop, een overdekte skihal dus.
Ik heb ooit als kind 1 keer op ski’s gestaan, dus het is nog wel vrij nieuw voor mij :') .
Ik heb dus ook geen skikleding. Wel een dikke water en winddichte paardenjas, maar geen skibroek. Kan het heel erg kwaad om in gewone broek of trainingsbroek te skiën of toch maar even kijken of ik ergens ski kleding kan krijgen? Vind dat zo jammer voor 1 dagje...

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:11

Kan je goed skiën? Anders zou ik in elk geval een regenbroek over je trainingsbroek aantrekken. Dikke sokken, handschoenen en een muts zijn ook lekker.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:14

Doe maar een trainingsbroek. Idd zonde om voor 1 dagje speciale dingen te gaan kopen. Wel één of meerder reservebroeken meenemen.
Je gaat het misschien eerder te warm dan te koud hebben (inspanning en geen wind)

Veel plezier in de sneeuw !

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:24

Kun je in die hal geen skibroek oid huren? Wordt in van die indoorhallen ook nog wel gedaan hoor. En anders in ieder geval een warme en liefst soort van waterdichte broek. Als je een paar keer om gaat in een trainingsbroek ben je nat tot op je onderbroek ;)

Verder handschoenen uiteraard, een warme trui, dikke sokken.. Een muts is ook aan te raden ja!

Veel plezier :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:35

Je kan daar ook kleding huren, zal gewoon alleen een broek doen dan. Jas heb je al wel. Als je veel valt dan ben zo nat, en dat is dan echt heel koud!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:43

Ik zou toch wel een skibroek huren / lenen ergens. Waarschijnlijk ga je toch wel vallen en met een trainingsbroek word je echt wel koud en nat.

Je jas lijkt me prima. Verder waterdichte handdschoenen en een skihelm. Maar die helm kun je daar vast ook huren.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:50

Kleding best in laagjes doen, dus niet 1 dikke pull, maar een paar dunne dingen over elkaar. De meeste mensen kleden zich veel te warm, gaan zweten en dan is het onaangenaam. Vooral oppassen met niet-ademende kleding (jas?).
Ik zou gewoon reservekledij meenemen (ook onderste t-shirt) en in de pauze lekker droge spullen aandoen.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:31

Je kunt inderdaad even kijken of ze geen kleding verhuren.
In bottrop weet ik dat helaas niet. Bij snowworld verhuren ze wel kleding, maar dat vind ik wel redelijk aan de prijs.

Je kunt ook eens kijken bij bijvoorbeeld scapino, daar heb je vaak voor 30 tot 50 euro een fatsoenlijke skibroek. Als je dat toch te duur vindt, kun je ook een regenbroek over je joggingbroek heen trekken.
Heb je wel iemand mee die je kan uitleggen hoe je moet skiën? Anders zou ik ook nog een lesje bij boeken.

Edit: Zorg zeker voor handschoenen, vaak zijn deze zelfs verplicht.

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:32


Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:33

Daar zou ik niet speciaal wat voor aanschaffen nee. Je kunt een legging met trainingsbroek erover overwegen. En dan nog een set reserve mee want met vallen en sneeuw wordt dat wel klam. En dan lekker naar huis je goeie goed weer aan.

En evt als je bij iemand nog kan lenen zou toch ook wel mooi zijn, dus kun je ook nog proberen. Maar niet te moeilijk doen als dat niet lukt.

Is 1 dagje en als je skien niks vindt ben je toch al meer in het restaurant te vinden ;-)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:37

Waterdichte broek altijd handig. Scapino heeft nu aanbieding 30 euro skibroeken. Helm huren wel zo veilig en handschoenen ook. Zorg voor waterdichte bescherming anders ben je zo doorkoud en pijnlijk.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:04

Ik zie in snowworld wel regelmatig jongens in spijkerbroek of joggingbroek de piste af rollen maar of dat nou echt fijn is betwijfel ik. Heeft niet een vriendin, familielied, studiegenootje, collega etc een broek te leen? Goor ligt hier helaas nogal ver vandaan anders kon je zo een broek bij me komen ophalen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:08

Als je niet valt heb je genoeg aan een spijkerbroek hoor. Daarboven een trui en de jas die je noemde, prima zat vergeet je handschoenen niet, die zijn verplicht op zo'n baan.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:30

thermo onderkleding, isolatielaag en ski broek en jas om te zorgen voor bewegingsvrijheid en dat je droog blijft.

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:46

Een thermolegging en sportbroek werken meestal al prima :) Heb ik weken mee geski'd tot ik een skibroek heb aangeschaft.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:53

Ik zie ook regelmatig mensen in een spijkerbroek skiën lijkt me echt niet fijn. Trainingsbroek kan wel maar dan wel met een regenbroek ofzo eroverheen. Anders krijg je het echt heel koud. Goed handschoenen en huur een helm want skiën is niet zonder risico's.

Edit: en heel veel plezier natuurlijk!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 20:25

Eigenwijze ik is toch in thermolegging met trainingsbroek gegaan, had genoeg droge kleding mee maar dit was helemaal niet nodig, ben niet gevallen :)
Vond t wel echt ontzettend leuk, lag alleen wel veel ijs op de piste en duurt zo lang voor je weer boven bent.....

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:46

Ik ben destijds gewoon gaan snowboarden in Landgraaf met een thermolegging en een rijbroek erover omdat daar veel stretch in zit. Dikke sokken aan en klaar.
Droge kleding en een handdoekje had ik bij in een rugzakje, gewoon even omkleden op het toilet en ik was weer droog en warm.

Veel plezier!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:59

Je hebt de helm toch ook achterwege gelaten? Ik ski nog steeds vol trots zonder zo'n onding. Geen gezicht, net als een cap in het Z en hoger. En veilig is het ook niet, het belemmert gehoor, en gezicht.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 10:17

germie schreef:
Je hebt de helm toch ook achterwege gelaten? Ik ski nog steeds vol trots zonder zo'n onding. Geen gezicht, net als een cap in het Z en hoger. En veilig is het ook niet, het belemmert gehoor, en gezicht.

Ik weet niet of je dit nu serieus bedoeld of niet, maar ik heb inderdaad de helm achterwege gelaten :')

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:19

germie schreef:
Je hebt de helm toch ook achterwege gelaten? Ik ski nog steeds vol trots zonder zo'n onding. Geen gezicht, net als een cap in het Z en hoger. En veilig is het ook niet, het belemmert gehoor, en gezicht.


Meen je dit nu serieus?

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:35

germie schreef:
Je hebt de helm toch ook achterwege gelaten? Ik ski nog steeds vol trots zonder zo'n onding. Geen gezicht, net als een cap in het Z en hoger. En veilig is het ook niet, het belemmert gehoor, en gezicht.


Als een helm je zicht belemmert moet je hem niet achterstevoren opzetten.
Verder is je opmerking echt idioot. Beter een stomme helm dan een kapotte schedel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:59

Goof schreef:
germie schreef:
Je hebt de helm toch ook achterwege gelaten? Ik ski nog steeds vol trots zonder zo'n onding. Geen gezicht, net als een cap in het Z en hoger. En veilig is het ook niet, het belemmert gehoor, en gezicht.


Als een helm je zicht belemmert moet je hem niet achterstevoren opzetten.
Verder is je opmerking echt idioot. Beter een stomme helm dan een kapotte schedel.


_O- mijn gedachte....

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Skiën, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:02

Ik weet niet wat voor helm jij hebt op gehad Germie, maar ze belemmeren dus echt geen zich, geen gehoor of wat dan ook := of ben jij ook een van die types die zonder handschoenen /bril skiet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:04

Germie bedoelt het juist sarcastisch(?) als ik het goed heb, in de zin van: 'doe die helm op, voor je eigen veiligheid' ;)

Leuk dat het skieën geslaagd was ts!

Edit: even teruggezocht in Germie's berichten. Maar als het goed is heeft ze bewust geen helm op met skieën. Dan heb ik niets gezegd ;)