Werken op je 13e

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:07

Ik weet dat ik er toen 15 gulden mee verdiende... gulden... o man, voel me weer oud :+

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 12:08

Sizzle schreef:
Een tuinder of tuincentrum zoeken soms ook wel oppotters (plantjes in potjes stoppen) in het zomerseizoen.

In de herfst kun je fruit plukken.

Winter is helaas niet zo makkelijk totdat je oud genoeg bent om in winkels aan de slag te gaan.

Snackbars zoeken ook wel vaak mensen inderdaad.



binnen een straal van 2 km 8 snackbars dus dat is ook een optie! Zoeken die alleen geen mensen rond de 15?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:08

murphypower schreef:
01San schreef:
Zijn heel veel kinderen die niet willen werken hoor en handje ophouden bij hun ouders!
Dus heel goed dat je wilt werken! :D
Zijn er kassen in de buurt? Volgens mij mag je daar al beginnen met werken.
Je wordt wel viezer dan in de supermarkt maar verdient net ietsje meer ook.


Er zitten wel wat kassen in de buurt, vies worden is geen probleem daar ben ik aan gewend tussen de paarden.

Dan zou ik het daar zeker proberen. Vroeger werkten daar heel veel tieners maar ze zijn door alle regeltjes over gegaan naar oost europeese arbeidskrachten. Voordeel van een kas kan zijn dat als jij de enige bent ze even een oogje toeknijpen en je zwart een centje kan bijverdienen.

Alle andere sectoren zoals supermarkten en krantenbezorgers moeten zich veel strakker aan de leefdtijdsgrenzen houden.

Ik vind het wel super goed wat je doet hoor +:)+ . Ik ging op m'n 16de bij de supermarkt werken, huurde voor een paar tientjes een weitje om de hoek en onderhield mijn 2 a-ponytjes ook zelf.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:10

Bij de snackbar bij ons in de buurt staan achter de toonbank wel meiden vanaf 15/16. Maar achter werken wel wat jongere. Schoonmaken, dozen uitpakken ed

Qua verdiensten is de kas vaak wel het beste.
Het is lichamelijk werk en soms wat eentonig maar onderling wel erg gezellig en je verdient er meer mee dan de rest was mijn ervaring.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 12:13

Oke dus even op een rijtje

-kassen
-snackbar achter de schermen
-helpen op stal
-bloemist
-supermarkt(vanaf 14)

Ik ga even research doen! Als iemand nog iets weet hoor ik het maar al te graag.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:25

Allereerst vind ik het super dat je op jouw jonge leeftijd al verantwoordelijk bezig bent met een baantje.
Maar toch wil ik je het advies geven om nog even door te sparen. Met een paard moet je toch altijd een potje extra achter de hand houden.
Heb je al met je ouders gesproken over de extra kosten? Hoe staan die in het verhaal?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 12:31

purny schreef:
Allereerst vind ik het super dat je op jouw jonge leeftijd al verantwoordelijk bezig bent met een baantje.
Maar toch wil ik je het advies geven om nog even door te sparen. Met een paard moet je toch altijd een potje extra achter de hand houden.
Heb je al met je ouders gesproken over de extra kosten? Hoe staan die in het verhaal?


Ja, zoals ik eerder al vermeld heb wil een extra baantje om een potje achter de hand te hebben ik wil het paard pas echt over 1 jaar kopen, ik heb nu genoeg geld om hem te kopen maar als ik nu ga sparen heb ik over een jaar ongeveer €800 gespaard voor als er iets gebeurd. Mijn ouders zeggen ook dat ik gewoon heel hard moet gaan sparen en het paard over een jaar kopen

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 18:34

vanaf 2018 ga ik een inkomsten en uitgave overzicht bijhouden


Afbeelding

vinden jullie dit overzichtelijk?

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:45

Denk dat je dan al een betere boekhouding hebt dan sommige volwassenen :P

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:52

Ik heb geen tips meer naast de tips die al gegeven zijn, maar wil gewoon even zeggen dat ik je ontzettend volwassen vind overkomen TS. Heel knap hoe je vooruit denkt en plant, denk dat die excel sheet een goed idee is, jij komt er wel :) !

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 18:58

Selina schreef:
Denk dat je dan al een betere boekhouding hebt dan sommige volwassenen :P


Dat is fijn om te horen!


Eef_Bam schreef:
Ik heb geen tips meer naast de tips die al gegeven zijn, maar wil gewoon even zeggen dat ik je ontzettend volwassen vind overkomen TS. Heel knap hoe je vooruit denkt en plant, denk dat die excel sheet een goed idee is, jij komt er wel :) !

Super bedankt, om eerlijk te zijn ben ik altijd al zo geweest, in groep 6 dacht ik er al aan hoe ik mijn geld uit kon geven *D

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:25

Goed bezig! Ik had op mijn 14e mijn eerste baantje in de supermarkt, daar werkte ik op de zaterdag en op dinsdag (alhoewel je volgens mij op je 14e alleen op zaterdag mag werken.

Ik wou dat ik zo goed met geld kon omgaan als jij :+
Ik ben nu 23, werk fulltime en nog krijg ik het nauwelijks voor elkaar om echt te sparen.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 19:40

Maanlicht schreef:
Goed bezig! Ik had op mijn 14e mijn eerste baantje in de supermarkt, daar werkte ik op de zaterdag en op dinsdag (alhoewel je volgens mij op je 14e alleen op zaterdag mag werken.

Ik wou dat ik zo goed met geld kon omgaan als jij :+
Ik ben nu 23, werk fulltime en nog krijg ik het nauwelijks voor elkaar om echt te sparen.


hahaha, soms is het lastig om de verleiding te weerstaan maar ik heb een doel waar ik voor spaar dus dat scheelt ook denk ik.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:45

Wat ben jij zo jong al zo goed bezig. Ik wou dat ik dat had gedaan :+
Misschien kun je eens bij een boer kijken, bij ons in de omgeving was dat nogal een ding. Dingen plukken bijvoorbeeld, is nu niet helemaal het seizoen natuurlijk.
En rond deze tijd zoeken ze wel kerstpakket inpakkers maar ik weet niet of daar een leeftijd aan gebonden is.
Je overzicht is super duidelijk!

Wat ik altijd deed is; al het geld wat binnenkomt eerst op zij zetten zodat ik een stap extra moest zetten om iets te kopen. Daardoor ga je er nog een keer over nadenken of je het geen wat je wilt kopen wel echt wilt hebben.
En dan aan het eind van de maand doe ik alles wat over is van bovenstaande potje in een potje wat echt op slot zit en dat is dan je echte spaarpot waar niks meer uit kan.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 19:49

MaTuMi schreef:
Wat ben jij zo jong al zo goed bezig. Ik wou dat ik dat had gedaan :+
Misschien kun je eens bij een boer kijken, bij ons in de omgeving was dat nogal een ding. Dingen plukken bijvoorbeeld, is nu niet helemaal het seizoen natuurlijk.
En rond deze tijd zoeken ze wel kerstpakket inpakkers maar ik weet niet of daar een leeftijd aan gebonden is.
Je overzicht is super duidelijk!

Wat ik altijd deed is; al het geld wat binnenkomt eerst op zij zetten zodat ik een stap extra moest zetten om iets te kopen. Daardoor ga je er nog een keer over nadenken of je het geen wat je wilt kopen wel echt wilt hebben.
En dan aan het eind van de maand doe ik alles wat over is van bovenstaande potje in een potje wat echt op slot zit en dat is dan je echte spaarpot waar niks meer uit kan.


Bedankt voor je duidelijke reactie, vanaf 2018 ga ik het volgende doen
verdiend geld --> in mijn schema zetten --> in mijn geldkluis doen --> niet meer aankomen


dat kluisje gebruik ik nu al en daar kan ik heel goed van af blijven

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:51


Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:52

Wat ben jij onwijs goed bezig!
Je doet je best een baantje te vinden, je houdt je administratie bij, je zet je ergens volledig voor in en je kijkt vooruit.. super! Mijn complimenten.

Hou dit vast want hier ga je je leven lang profijt van hebben!
Ik hoop dat je binnen niet al te lange tijd je doel hebt bereikt. Dat gun ik je.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:55

@ TS / murphylover

Je mag wel wat uitgeven hoor :+
Maar ik kocht bijvoorbeeld nooit meer snoep of broodjes in mn pauze of spelletjes.
Als je dan echt wel wat nodig bent omdat er iets stuk gaat moet je dat natuurlijk wel kunnen vervangen.

Oh en stoppen met de hobby die paardrijden heet, dat scheelt zoooooo veel geld haha! Grapje hoor

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 19:58

@veerledec
dankjewel ga het even doorlezen!

@Roosch
Bedankt, ik hoop het zelf ook

@MaTuMi
Ik stop meestal ook niet alles in het kluisje maar 80% van het geld, hihih stoppen met paardrijden is geen optie :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:04

Misschien kan je bij je in de buurt honden uitlaten of auto's wassen en stofzuigen. Daar verdiende ik vroeger best wel wat extra mee.

Weet niet hoe het met de arbeidstijdenwet zit op je 13de.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:07

Uit welke regio kom je? Misschien kunnen mensen dan beter met je mee denken of weten ze zelfs wel een baantje voor je :)

Met jouw enthousiasme en instelling is er altijd wel wat te vinden :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:10

Heb je veel familie en vrienden bij je in het dorp? Anders jezelf als kerstkaartbezorger aanbieden met de feestdagen. Voor een kwartje per kaart ofzo :) ook een leuk klusje

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Werken op je 13e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:14

@Keet honden uitlaten kan niet echt, kerstkaarten doe ik wel ieder jaar.

@pmarena Noord-Brabant Someren

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:17

Rond oud&nieuw, begin januari kan je bij de meeste gemeente's ook kerstbomen inleveren als kind en dan krijg je per kerstboom een bepaald bedrag. Weet niet of ze dat bij jou in de regio doen, maar hier zag ik begin januari altijd veel kinderen met kerstbomen slepen om zo een zakcentje te verdienen.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:18

soloro schreef:
Rond oud&nieuw, begin januari kan je bij de meeste gemeente's ook kerstbomen inleveren als kind en dan krijg je per kerstboom een bepaald bedrag. Weet niet of ze dat bij jou in de regio doen, maar hier zag ik begin januari altijd veel kinderen met kerstbomen slepen om zo een zakcentje te verdienen.


Jammer genoeg worden ze bij ons opgehaald :(