Het zoveelste overlast topic

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Reneee_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Sörenberg

Het zoveelste overlast topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 23:16

Maar... ik hoor mijn buren van twee hoog en ik woon op de begane grond

Ben inmiddels twee keer naar boven geweest met de vraag of het alsjeblieft wat zachter mag omdat ik vroeg op moet. De eerste keer werd er netjes gereageerd dat de muziek zachter zou gaan. Echter ben ik de trap nog niet af of ik hoor heel hard: boeien, boeien, boeien. Eenmaal terug in huis is vrij duidelijk dat de muziek echt niet zachter is gegaan. Dus maar weer terug naar boven gelopen, twee andere jongens doen open. Dus ik weer rustig uitleggen dat ik vroeg op moet en of ze alsjeblieft rekening willen houden met de buren. Deze twee jongens werden boos en kwamen met een stel drogredenen aan. Dat ik dan maar niet in een appartement moest wonen en dat ze een keer een feestje hadden dus ik niet moest zeuren. Daarna werd de deur voor m’n neus dichtgesmeten met de mededeling dat ze binnen een kwartier weg waren.

Die laatste reden kan ik in komen, ben de eerste keer dan ook heel redelijk geweest en heb ze nog veel plezier gewenst met hun feestje. De deur dicht smijten schiet me dan wel in het verkeerde keelgat. Inmiddels zijn we drie kwartier verder en het wordt niet heel veel stiller. Laten we zeggen dat het geluid alleen maar meer wordt, zoals ook de alcohol en daarmee het geluid van de stemmen. Het klinkt alsof het geluid recht boven het appartement boven me zit in plaats nog een appartement daar tussen.

Mag ik inmiddels de politie bellen? Het is pas 11 uur en als ik later op had gemoeten had ik het vast minder erg gevonden. Iemand nog een ander alternatief dan de politie bellen? Wil ook geen burenruzie veroorzaken.

Oh ja, ik heb al oordoppen in.

Wie heeft de gouden tip?

"Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan." Pippi Langkous


Reneee_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Sörenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 23:31

Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Wettelijk gezien zijn er geen regels wat betreft overlast dus het is lastig in schatten. Al denk ik dat dit toch wel als officieel overlast wordt bestempeld...

Boos worden tegen mensen die dronken zijn, werkt vaak averechts helaas.

@alane het is de eerste keer vandaar dat ik ook niet direct een telefoontje wil plegen.

"Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan." Pippi Langkous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie