Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:22

Ik hoop dat iedereen komt waar ze moeten komen! Ik vind het wel grappig dat jullie in Nederland meer sneeuw hebben dan ik hier in Zweden :+ normaal is het andersom _O-

Goede tip is toch om wat extra kleding etc mee te nemen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:24

Ik moet morgen van Weesp naar Drachten.. heb er een slecht gevoel bij, maar neem al de trein van 8.11 ipv van 9.11. Hopen dat dat goed komt :’)

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:25

Lienie_F schreef:
Is er ook een app voor de bussen? Ik moet morgen al heel vroeg met de bus, maar de planner van de syntus zelf doet het niet


OV Info is een fijne app!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:25

Gewoon 9292ov.nl vind ik ook fijn werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:27

melissac schreef:
Ik moet morgen vanuit apeldoorn naar [plaats], als dit weer aanhoudt dan ben ik bang dat ik dat niet ga doen. Morgen wordt het waarschijnlijk code rood namelijk..


In [plaats] rijdt er sinds eind van de middag geen enkele bus meer, treinen geen idee... Maar succes alvast :(:)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:27

kirri schreef:
Ik hoop dat iedereen komt waar ze moeten komen! Ik vind het wel grappig dat jullie in Nederland meer sneeuw hebben dan ik hier in Zweden :+ normaal is het andersom _O- .

ik stuur het graag jouw kant op >;)

:')
kirri schreef:
Goede tip is toch om wat extra kleding etc mee te nemen.


en schoon ondergoed, sokken, een oplader, een powerbank, een tandenborstel, en geld voor als je gestrand raakt en ergens moet overnachten, mits er nog plek is.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:34

Hoeveel vroeger gaan jullie van huis weg morgen?

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:38

Ik ben bijna thuis *\o/* bijna 4 uur onderweg geweest IPV 2 uur.

Over de metro: vandaag in Scheveningen reden de trams aardig goed terwijl de bussen en de treinen allemaal problemen hadden, dus ik denk dat de metro misschien ook meevalt?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:40

Wij waren rond half 10 thuis!

Met de auto naar station, toen trein naar Zutphen, bus naar Dieren en daar de trein naar Arnhem.
Resten van het ongeluk gezien bij Velp, en we moesten langzaam rijden ivm suïcidaal persoon op het spoor.

Was me een reisje wel!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:40

Ik moet morgen vanaf Nieuwe wetering de bus naar Schiphol en dan de trein naar Zwolle... Ga ik wel... Ga ik niet... >;)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:42

ik moet 12 uur open dus een kwartier á twintig minuten van te voren aanwezig. normaal ga ik tien voor half 11 van huis maar nu ga ik toch echt tussen 9 uur en half 10 van huis.
En als het via twitter al word gemeld dat de bussen stoppen met rijden, hebben we (ik en ook één van m'n collega's) een probleem.

Denise een goeie reden voor een lang weekend :+ ?

Esther dan baal je flink hé hoe laat was je vertrokken?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:48

Yentaah schreef:
Ik moet met de trein naar Amsterdam, zie er echt tegenop.. die trein ligt er wel vaker uit, fingers crossed dat hij gewoon rijdt. Ik heb geen keus, moet echt in Amsterdam komen vanavond :(

Morgen dagje spijbelen want Gouda liep ook helemaal vast, nu hopen dat ik morgen wel de trein kan nemen.. Wat een ellende {:)-:(

Edit; ik heb mijn antwoord :')


Afbeelding

LillvalantoS
Berichten: 320
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:01

Morgen om 2 uur gaat de “sneeuwstorm” (?)beginnen dus advies is gegeven om ochtend te gaan (als dat nog mee zit) en middag en avond zeiden ze “als je niet weg hoeft ,beter binnen te blijven ..
Euuhh morgen loop ik in een bubbeltjesplastic pak rond :Y)
Ik moet morgen van gouda naar Naarden voor n consult/intake afspraak om half 4voor Mn rug waar ik nu 6 maanden op wacht... gevolg: dat ik dus nu met man en macht alles uit aan het spitten ben om die afspraak toch echt door te laten gaan _O-
En ik nog in eerste instantie lachen in de zin van ; heb ik ff geluk dat mijn afspraak dinsdag is en niet maandag.. oliebol heb ik dus verkeerd gekeken jullie begrijpen dat het lachen mij nu wel is vergaan he :')
Nu afwachten als treinen niet lukt gaan we toch proberen met de auto .
Laatst bijgewerkt door LillvalantoS op 11-12-17 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:02

Unique6 schreef:
Hier ligt 9292 ook plat.. Ik hoef morgen maar een kort reisje (45 min) naar Amsterdam. Ik denk dat ik de wekker maar een stuk vroeger ga zetten. Ben benieuwd of de metro wel gewoon rijdt ??


Ik woon naast de metro in Amsterdam ZO, heb ze de hele dag gewoon zien rijden :) Weet niet waar je precies heen moet, maar het stuk tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Amstel zal denk ik in elk geval geen problemen geven, in de tunnel blijft het gewoon rijden. Mijn ervaring is eigenlijk sowieso dat als al het andere er mee op houdt de metro als enige nog rijdt hier :)

LillvalantoS
Berichten: 320
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:03

Yentaah schreef:
Yentaah schreef:
Ik moet met de trein naar Amsterdam, zie er echt tegenop.. die trein ligt er wel vaker uit, fingers crossed dat hij gewoon rijdt. Ik heb geen keus, moet echt in Amsterdam komen vanavond :(

Morgen dagje spijbelen want Gouda liep ook helemaal vast, nu hopen dat ik morgen wel de trein kan nemen.. Wat een ellende {:)-:(

Edit; ik heb mijn antwoord :')


[ [url=m/HK0Sr6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kort maar krachtig antwoord :')
Ja hoorde ik idd ook dat t hier in gouda helemaal stil ligt .. hoop idd dat morgen er toch wat rijd.. en dat die nee toch echt een ja word :j

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:07

Sanned schreef:
Unique6 schreef:
Hier ligt 9292 ook plat.. Ik hoef morgen maar een kort reisje (45 min) naar Amsterdam. Ik denk dat ik de wekker maar een stuk vroeger ga zetten. Ben benieuwd of de metro wel gewoon rijdt ??


Ik woon naast de metro in Amsterdam ZO, heb ze de hele dag gewoon zien rijden :) Weet niet waar je precies heen moet, maar het stuk tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Amstel zal denk ik in elk geval geen problemen geven, in de tunnel blijft het gewoon rijden. Mijn ervaring is eigenlijk sowieso dat als al het andere er mee op houdt de metro als enige nog rijdt hier :)

Top, bedankt voor je antwoord! Ik ga naar station Amsterdam-Sloterdijk en vanaf daar naar de amstelveense weg

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:08

Anoniem schreef:
melissac schreef:
Ik moet morgen vanuit apeldoorn naar utrecht, als dit weer aanhoudt dan ben ik bang dat ik dat niet ga doen. Morgen wordt het waarschijnlijk code rood namelijk..


In Utrecht rijdt er sinds eind van de middag geen enkele bus meer, treinen geen idee... Maar succes alvast :(:)


Dit valt wel mee hoor! Ik ben om half 9 gewoon door bus 28 thuis afgezet :)

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 00:13

Ik moet morgen vanuit arnhem naar wageningen via ede-wageningen.
De ochtend heen gaat miszchien wel lukken maar als in de middag het weer lisbarst dan twijfel ik of ik wel thuis kan komen...
Of misschien toch maar thuis blijven...

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:16

Ik zit ook het meeste met thuis komen... Ik wacht morgenochtend de voorspelling af. Het KNMI verwacht morgenochtend een goede voorspelling neer te leggen welk gebied in NL het meeste sneeuw kan verwachten en wat dat qua verkeer betekent. Zie het niet zo zitten om in Zwolle te stranden (ik doe daar een minor, dus ik ken ook niet veel mensen om daar te overnachten).

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:18

Vaak genoeg gebeurt dat bij grote waarschuwingen voor slecht weer, uiteindelijk niets aan de hand was. Altijd weer lastige afweging.

Als het werkelijk in de soep loopt, kan ik wel iemand een slaapplaats bieden...

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:24

In zuid Oost Brabant hebben er vanmiddag een hele poos geen bussen gereden door de sneeuwval.
Ik hoef morgen alleen maar naar stal, ga mooi in de ochtend daar ze in de middag en avond weer sneeuw verwachten.
Dat is het dan het voordeel van geen werk hebben. :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:26

Nou, ik ben ook eindelijk thuis. Heb er 5 uur over gedaan ipv 7. Heb elke trein die naar het noorden van Duitsland maar gepakt, want ze hadden geen idee wat wanneer kwam opdagen := mocht het laatste stuk (half uur) naar huis lopen, want ze hebben het in de laatste 15 minuten gepresteerd om de vertraging zo hoog op te laten lopen dat ik mijn bus heb gemist.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:55

senna21 schreef:
Vaak genoeg gebeurt dat bij grote waarschuwingen voor slecht weer, uiteindelijk niets aan de hand was. Altijd weer lastige afweging.

Als het werkelijk in de soep loopt, kan ik wel iemand een slaapplaats bieden...


Ik moest zowel afgelopen vrijdag als vandaag nog naar Rotterdam op en neer. Iedereen idd nog een beetje flauw doen over noodpakketten meenemen. :')

Het enigste wat ik er van gemerkt heb is dat je niet en daar je snelheid iets moet aanpassen. Verder heerlijk rustig op de weg. :D

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 02:14

Ik wacht ook af tot morgen ochtend, als er dan niks veranderd is blijf ik thuis. Geen zin om in Utrecht vast te zitten. :')

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:44

Ik heb vanmorgen extra een trein eerder genomen zodat ik optijd op school zou zijn, krijg ik nu een berichtje dat de les niet doorgaat :’)
Vanmiddag heb ik nog een andere les maar lijkt me heel sterk dat die wel doorgaat...