Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:46

k kocht voor de oudste vaak suede knielappen op de markt en bij de betere stoffenwinkel. Vaak zoveel mogelijk in de kleur van de broek zelf en dan deed ik direct beiden knieën. Moet zeggen dat het dan wel altijd terug in de kast ging als speelkleding en niet meer voor netjes oid.


Gisteren de kledingkasten van beiden zoons eens uitgezocht. Gevoelsmatig heeft de jongste (4, 110/116) nooit zoveel in zijn kast liggen en ben ik geneigd altijd kleding voor hem mee te nemen 'want de oudste heeft wel genoeg'. Het blijkt dus juist andersom te zijn, dus gisteren bij o.a. jayno een vest, spijkerbroek, 3 tshirts, een polo en twee truien voor hem gekocht van o.a. Quapi, knot so bad en tygo&Vigo. Hoop dat het past want zijn allemaal van die tussenmaatjes (146/152) terwijl zoonlief nu eigenlijk 140/146 heeft.

Ik zoek nu nog een paar warme vesten die zich makkelijk laten matchen, ik vind vooral sobere hoodies met weinig uitstraling. Helaas vind hij een capuchon niet fijn dragen. Als iemand nog iets leuks tegenkomt houd ik me aanbevolen! Blauw en oranje tinten staan hem vaak wel mooi

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:17

Ja ik voel me eigenlijk best schuldig nu. Hij kleed zichzelf al jaren aan, en afgelopen week gaf ik hem op zijn kop omdat hij al voor de zoveelste keer koos voor vest X en broek Y. Weerwoord kreeg ik niet en gedwee pakte hij iets anders.
Achteraf gezien logisch als de helft van de kleding in je kast te klein of te groot is, of een knoopt mist :o

Paar maanden geleden wel een hele stapel CARS broeken voor hem gekocht, maar die lagen nog ongedragen in de kast. Nu begrijp ik waarom: Er zit geen verstelmogelijkheid in, dus ze zakken voortdurend van zijn uberranke lijfje :o Bij de jongste heb ik dat toch sneller in de gaten aangezien ik daar de kleding nog voor klaar leg.

Na mijn zwangerschap gaan we dus maar eens saampjes ouderwets de stad in voor een leuke garderobe aanvulling. :D :+

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:01

Liezel1 schreef:
hebben jullie ervaring met Jayno.nl?
Heb er net een bestelling geplaatst.... zal me benieuwen.


Ja hele fijne ervaringen mee. Ik krijg mijn volgende pakketje van hun morgen binnen :j

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:27

Hier slapen onze jongens in flanellen pyjama's, o.a. Claesens had destijds hele fijne in kleine maatjes, maar zelfs Zeeman heeft soms fijne in het assortiment.
De baby begint straks onder een thermodekentje, maar krijgt daar zodra het kouder wordt nog een wollen dekentje bij (als ze al in haar wiegje ligt, want meestal slapen ze snachts gewoon bij mij in bed tot ong een jaar).

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:33

Onze bestelling van jayno is ook weer binnen, heel tevreden! Ik zal morgen even foto'tjes maken, stond onze zoon erg leuk. Oa. Quapi en Tygo&vito (tot dusver een merkje waar ik wel over te spreken ben)

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:49

Oh my.... Mijn ouders trokken mij vroeger altijd zulke sokjes aan. Ik moet er nu echt niet aan denken voor dochterlief :o

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:48

Caro: Heel stom misschien maar ik heb destijds voor een vriendinnetje met een prematuur baby'tje de HEMA rompertjes 50/56 in de kookwas gestopt met als gevolg dat ze een prima passend rompertje had. Je zou het wellicht eerst uit kunnen proberen met 1 item en indien succesvol nog een wasje kunnen draaien...

Ik zoek voor ons dametje nog een voetenzak voor in de maxicosi. Voor in de wintermaanden heb ik een heel fijn skipak dat ook mogelijkheden heeft om de gordeltjes erdoorheen te doen :)

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 03:49

Gisteren de trotse ouders geworden van ons babymeisje, een wolk van een baby van bijna 10 pond :o :o Mevrouw past dus mooi niet in maatje 50/56 en gaat direct door voor 62.... Fijn shoppen. Als iemand nog leuke zachte boxpakjes weet te vinden houden we ons aanbevolen <3

Afbeelding

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 03:44

Hier de jongste telg in pampers maatje 2. We stappen van de week over naar maatje 3 omdat ik ze aan de achterzijde al te kort vind worden. Mevrouw is nog geen 3 weken oud :+
Voor de middelste altijd kruidvat gehad, de oudste heeft alleen pampers gedragen :)

Kleding kopen en verkopen via MP doe ik eigenlijk niet.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:17

Ik koop veel zachte kleertjes van katoen en dat houd ze snachts dan ook aan. Babymeisje is nu 4 weken oud.
Pas als ze een halfjaar zijn oid kleed ik ze echt om voor de nacht.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:36

Hier zit ons meisje van 5 weken oud in maat 62, en gaat voor bovenstukjes bijna naar 68.
Oudste heeft tot zijn 4e jaar in 86/92 gelopen :')
Middelste zit met zijn 4 jaar al in 116/122 :+

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:58

Leuk die name it trui!

Afgelopen week is ons kleine meisje ook weer verwend. Paar leuke jurkjes van Feetje, z8 en dirkje gekocht en ook cadeau gekregen (en een gruwelijk lelijk sweatstof jurkje met tule, again... :o )

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:10

Hier gebruik ik altijd ossengalzeep voor de meest ranzige vlekken. Ik krijg eigenlijk alles eruit.

Voor ons meisje (2,5 maand oud, 64cm en 7 kilo :o ) hebben we vandaag een merino wollen omslagdoek gekocht op een kerstmarkt hier in de buurt. Ideaal ding en ze slaapt er heerlijk rustig onder. Hij kan ook gebruikt worden als boxkleed. Zo blij mee <3

Afbeelding

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:12

Oh en mijn moeder heeft onlangs nog een jurkje van z8 gekocht uit de collectie van vorig jaar. Ik wist eerst niet zo goed wat ik ervan moest vinden, maar vind het haar toch wel leuk staan <3


Afbeelding

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:27

MaritB: Ja ze is heel flink, maar ze was bij geboorte al bijna 10 pond en speelt zodoende een beetje vals ;)

Het dekentje is écht heel fijn, en ik vind het printje zo leuk <3. Het is alleen wat log om vast te houden en wat prijziger in aanschaf (€80,- nu in de aanbieding, normaal 109 geloof ik)

Onze boerderij is in de wintermaanden vooral op de bovenverdieping intens koud, soms maar 12 graden oid. Vannacht kreeg ik haar echt nauwelijks op temperatuur. Extra dekbed erbij gepakt, slaapzakje aangetrokken en nog voelde ik onbehagelijk koud lijfje tegen me aan (we slapen samen).
Inmiddels ligt ze al sinds 16.30u in dromenland met dit dekentje, keurig op temperatuur. Ideaal! :j

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:12

IMJ: Nee 100% nederlandse roots, maar we krijgen het vaker te horen. Mijn man is vrij donker en ik vererf nogal aparte ogen naar het schijnt met een breder neusschot en een epicanthus. :+ :(:)

Jes: Wauw, twee jaar en al zindelijk willen worden. Knap hoor!

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:26

Hier ligt ze er los op :)
Vriendinnetje van mij gebruikt al jaren schapenvachten en heeft ze er ook altijd los op liggen. Misschien dat anderen het anders doen?

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:50

[*]
havermout schreef:
Zijn er nog leuke sites met korting? 50%?


bol.com heeft dagdeal sale tot 50% maar vraag me altijd af in hoeverre dat nu echt scheelt, gevoelsmatig zijn hun altijd best aan de prijs ofzo.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 02:39

Dank Jes!

Ik ben alleen fan van de rompertjes van HEMA en enkele boxpakjes. Over het algemeen vind ik het behoorlijk aan de prijs (en de kleuren écht afschuwelijk, zeker een paar jaar geleden!).

Leuke trui van nik en nik!

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:08

Ik zoek graag naar een balans voor onze jongens. Ik vind het helaas veel van hetzelfde en heb zelden een 'wauw' factor. Een kinderlijke print vind ik prima, maar dan wel gecombineerd met bijv. een stoere spijkerbroek of een blousje. Een hele volwassen look vind ik niet zo mooi.
De nieuwste aanwinst voor onze oudste zoon is deze Vingino trui:
Afbeelding

Voor ons meisje houd ik van truttig. Merken als Quapi en z8 spreken me helemaal niet aan voor haar: Felle kleurtjes, afschuwelijke bontjes, printjes en teksten... Nee bedankt.
In de HEMA liep ik vandaag in de sale tegen een superzacht boxpakje aan dat ik toch maar heb meegenomen. In het echt is hij zó cute :j

Afbeelding

Afbeelding

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:54

Gefeliciteerd keet! welkom bij de grote babyclub :p Alles goed gegaan?
Hier was de jongste tot onze verbazing ineens 4.760gr, en die zat idd met 1 week in maatje 62 :+ zo jammer van mijn 50/56 pakjes :(
Maar stiekem hopen wij dat ons in de toekomst nog 1 kindje is gegund, dus dan gewoon maar hopen op een (kleiner) babymeisje. En anders wordt het een jongetje in een jurkje :+

Ik moet echt op mijn handen zitten om niet nog meer te kopen, zo verleidelijk die sale.... :o

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:35

Ik ben heel tevreden met feetje voor de spekbeentjes van onze dochter. En ook bij HEMA heb ik al meerdere fijne, wat rekbare items gevonden.

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:04

Ohhh ik heb vandaag even de nieuwe collectie van feetje in real life mogen bewonderen. Hele leuke korte broekjes, maar ik durfde ze niet te kopen.... Geen idee welke maat guppie tegen die tijd heeft?
Ze zit nu in 68 met 3 maanden, gewicht 6.970 gram en een lengte van 65cm. Ik gok dat ik dan al naar maat 80 moet kijken?

Ik heb voor de liefhebbers nog een super fijn en warm skipak te koop van 3pommes, maat 68. Wij hebben het cadeau gekregen van mijn moeder, maar helaas past ons meisje hem niet (ze heeft een vrij lange romp) kaartjes hangen er nog aan. NP 59,95 (collectie W17/18)

Afbeelding


Teckelsetje hierboven vind ik echt super leuk en vrolijk, waar is die van?

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:32

Ik verafschuw ook Disney en vergelijkbaar. Mijn zoons mogen in iedere maat één keer een shirt/trui/vest kopen mét een print van hun keuze.

Momenteel is dat voor mijn 4 jarige 1 t-shirt van brandweerman Sam (maat 110) en 1 longsleeve met darth vader (maat 116).
En voor mijn 9 jarige een t-shirt van star wars (maat 140).

Ik heb van de week even basics ingeslagen, 50% extra kassakorting op de al gegeven 50%-70%.... 3 vesten, 1 blouse, 5 longsleeves, 3 (thermo) spijkerbroeken en €37,35 lichter :') Ik koop pas het volgende kwartaal weer nieuwe (merk)kleding heb ik met mijn afgesproken, ehm...

Ik moet nu alleen heel nodig leuke schoenen maat 27 zien te vinden voor max. 40,- Hele uitdaging! :+

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:06

Jeetje dames wat gaan jullie hard :o

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, Esther, HELder, Jara, Jorissie, Kitty_, laran, LiDi, LuCa88, marit34, Poosje81, Vavane, xTammyy, YandexBot en 140 bezoekers