Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 22:32

Beste bokkers,

Aankomend voorjaar of aankomende zomer zou ik heel graag de beginselen van het zeilen onder de knie krijgen. *\o/* Op internet lees je echter vooral veel over jeugdkampen...

Heeft iemand hier ervaring met het behalen van de basis zeildiploma's op 'latere' leeftijd (ik ben pas 21, maar de echte jeugd dus al voorbij)? Zijn losse lessen aan te raden of juist een week intern? Zijn er specifieke zeilscholen aan te raden?

Alle tips zijn welkom!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:05

Ik weet dat in mijn oude dorp een zeilschool zit waar je ook intern kan leren. Het heet zeilschool de kikkert.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:15

Ik zou gewoon eens bij een zeilclub in de buurt navragen. De zeilclub waar ik lid ben geeft volgens mij jeugdzeillessen tot 21 jaar, maar verderop zit een zeilschool die les geeft aan jong en oud en in veel verschillende soorten zeilboten.
Clubs zijn meestal wat goedkoper, maar ook wat minder professioneel, daar worden de lessen meestal door vrijwilligers gegeven.
Zeilen is in ieder geval ontzettend leuk :j Ik en mijn vriend hebben ons een jaar of 4 geleden een klein open bootje aangeschaft en wat leren zeilen door veel youtube filmpjes te bekijken en veel boeken te lezen, en inmiddels gaan we elke jaar met onze tweede, grotere zeilboot op vakantie en zijn we al een wereldreis aan het plannen voor over 5-10 jaar. Het is best verslavend :))

Anoniem

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:17

Ik ga in mei een opfriscursus doen bij zeilschool De Kikkert :D Is een volwassenenkamp. Ik ben overigens ook 21. Als je interesse hebt om aan te sluiten, stuur even een pbtje!

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:22

Wat leuk! Ik heb alleen ervaring met leren zeilen op jonge leeftijd. Ik weet niet of je in de buurt van water woont, onze zeilvereniging gaf ook zeilles aan 'beginners' waar geen leeftijd aan verbonden zat.
Naast het zeilen bij een zeilvereniging gingen wij altijd op zeilkamp bij PEAN(in Friesland) zij bieden ook zeilkampen aan voor mensen boven de 18.
Ik zelf vond altijd de zeilkampen(intern) het leukste. Je bent allemaal een week met het zelfde bezig. Ik heb het idee gehad dat die lessen meer zijn blijven hangen dan de wekelijkse lessen die ik bij de vereniging had.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 23:31

Wat leuk, zo veel reacties al! :D

De Kikkert had ik inderdaad gevonden. Zo'n week intern daar klinkt ideaal! Ik ga nog wel even verder kijken voor wat vergelijkingsmateriaal. :)

Ik heb al vaker mee gezeild met mensen! Het is inderdaad heerlijk en daarom wil ik nu zelf ook graag mijn diploma's halen. Het probleem is dat ik in Nijmegen woon... Niet echt in het noorden bij alle zeilscholen in de buurt dus. Ik zal toch eens gaan kijken of losse lessen hier in de buurt mogelijk zijn, maar ik denk dat een week ergens intern gaan nog steeds wel iets is wat ik graag wil.

Leuk Eefj33! Ik heb alleen nog helemaal geen ervaring, dus een opfriscursus lijkt me niet heel geschikt... Ik ben wel erg benieuwd of het volwassenenkamp gaat bevallen!

Weet iemand of het haalbaar is om in een (mid)week je Kielboot I te halen?

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:50

Hangt van het weer af ;).

Wat ik mij kan herinneren is dat ik na het pinksterweekend en de zomervakantie(week) samen meestal een CWO mee naar huis nam. Eerste CWO's hoef je wel minder punten te behalen dus makkelijker te doen in een kortere tijd. Maar ik heb ook eens een week gehad met weinig wind waardoor je simpelweg niet de gevraagde dingen had kunnen oefenen.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:09

Kielboot I vond ik niet zo heel moeilijk en heb ik ook in een paar dagen gehaald. Dus als je al eens gezeild hebt en een beetje gevoel hebt voor de wind en zeilstanden, moet dat wel te doen zijn!

Overigens is het ook heel leuk om in een laser of splash wat lessen te nemen, dan lijkt het in een kielboot alsof je overal super veel tijd voor hebt :D

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:11

De Ulepanne in Balk geeft ook zeilweken en zeilweekenden met instructie.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Zeilles of zeilkamp (jong)volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:59

Ik vind zeilen ook erg leuk, dus ik lees graag even mee. :-)