Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:43

Dat is wel supernetjes Mamamiesje! Fijn dat er nog zulke mensen zijn.

Ik heb mijn zadel verkocht, gisteravond contact gehad met iemand en vanmiddag is hij opgehaald. Helemaal blij, want zo kan het ook gaan. :j Geld gaat mooi in het potje voor mijn nieuwe zadel. Nu nog twee te gaan. :j


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:05

Gelijk oversteken ga ik zeker niet doen, lijkt me niks :=

Ik verzend ook alleen met PostNL, het is dat of niets. Voor een kiala punt moet ik 20 km rijden en het duurt zo lang voor het eens aangekomen is. Ik bied wel eens aan om het naar een PostNL punt te sturen, dat kost dan €5,95 ipv €6,50.

Ik word wel een beetje moe van hoe slecht mensen lezen. Vragen sturen over dingen die letterlijk in de tekst (5 regels) van de advertentie staan :roll: Of mensen die een bod doen, ga ik akkoord, geven ze aan dat ze er nog over na moeten denken en dan vervolgens niks meer van zich laten horen... Nu al voor de vijfde keer gehad. ^) Dan denk ik echt van doe dan geen bod of wees op zijn minst zo fatsoenlijk om te zeggen dat je er vanaf ziet.

Fijn dat je het alsnog hebt Suzanne! :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-17 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:43

Of mensen die tot drie keer toe dezelfde vraag stellen en dan denken dat je niet door hebt dat het dezelfde persoon is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:58

swatch schreef:
Is marktplaats nou veel duurder geworden? Een advertentie plaatsen voor een zadel kost nu al 7 euro.
(Dat is dan de meest simpele....)

Ik dacht laatst al dat ik gek was geworden, ik meende dat een advertentie voor een zadel eerst iets van €4 kostte, maar kon laatst idd €7 afrekenen. Dat zadel gelukkig wel snel verkocht via marktplaats. Heb de advertentie aangepast naar een ander zadel wat ik te koop heb, maar die verkoop wil niet echt vlotten. Krijg wel biedingen en veel berichtjes met vragen, maar ik beantwoord alles netjes en snel en krijg vervolgens nooit antwoord -O-

Had iemand die een goed bod deed, dus akkoord gegaan. Stuurt ze een berichtje dat ze nog even wilde overleggen en het de volgende dag liet weten. Ik had anderhalve dag later nog geen bericht gehad dus gevraagd of ze het al wist. Ze wilde toch nogmaals overleggen en zou het weer de volgende dag laten weten. Dit is inmiddels al anderhalve week geleden. :Y)
Maar dat heb ik de laatste weken heel vaak, beantwoord je allerlei vragen en laten ze vervolgens niks meer van zich horen :roll:

Wel weer wat mooie verkopen gehad. Wat oudere dekens van mijn pony kunnen verkopen voor €10,- per stuk, waren nog prima maar ik gebruikte ze nooit meer. Wilde ze in de vuilnisbak gooien, maar heb ze toch eerst op marktplaats gezet. Inmiddels al twee mensen heel blij kunnen maken met een goede deken. En nog beter voor het milieu ook nog :j

En ook iemand heel blij kunnen maken met jassen en tassen voor haar pleegkind. Allemaal nog zo goed als nieuw maar helaas niet meer passend. Ik wilde ze in de kledingcontainer doen, maar het is veel mooier om er iemand blij mee te maken. :D Probeer er nu in het vervolg echt aan te denken om na te gaan of iemand het kan gebruiken in plaats van het direct weg te gooien. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:06

Ik handel alles buiten af of in de schuur, laat nooit mensen binnen en er is altijd iemand anders thuis die weet dat er iets gehaald wordt.

Mijn 2e zadel ook verkocht, fijn onderhandeld en super snel betaald. Mevrouw is er helemaal blij mee en ik heb weer geld voor het spaarpotje voor mijn nieuwe zadel :D Nog 1 zadel te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:37

Ik had dus iemand die een bod deed op mijn wintec zadel, waarop ik reageerde dat ik een andere prijs in gedachten had en wat ik er minimaal voor wilde hebben Ik had na een week nog niets gehoord, dus zijn bod verwijderd zodat anderen ook konden bieden. Plaatst hij zijn bod vervolgens opnieuw, dus ik stuur dezelfde reactie +uitleg waarom ik het bod had verwijderd en je raad het al, vervolgens gewoon weer geen antwoord :+

Ook iemand gehad die de vraagprijs bood, maar het nog 'even wilde overleggen'. Ik na een dag een berichtje gestuurd omdat ik hem niet te lang vast wilde houden, maar ze moest het toch nogmaals overleggen. Vervolgens nooit meer wat gehoord. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:03

Erg hé finnens, dat soort mensen.. Had ik ook. Verkocht een zadel en kreeg steeds vragen hoe oud het zadel was, wat de boommaat was, wat de staat was, etc. Stond gewoon letterlijk in de vijf regels van de advertentie :Y)

Mijn wintec zadel verkocht, mevrouw was er super blij mee. Heel fijn afgehandeld en een nette prijs voor beide partijen, dus ik ben weer blij. Zadel verkopen viel me uiteindelijk wel mee. :j Nu alleen mijn westernzadel nog...

Zojuist ook een deken verkocht, koper had er haast mee omdat ze hem met spoed nodig was. Als ik hem snel kon verzenden bood ze mij de vraagprijs+verzendkosten. Geen probleem, de PostNL locatie zit bij mijn werk dus ik kan hem zo afgeven, heb je hem de volgende dag in huis. Dezelfde avond betaald, dus direct een verzendlabel aangemaakt en morgen gaat hij de post op. Tevreden koper en verkoper omdat het zo snel afgehandeld. Heerlijk zulke mensen *\o/*

Ik ben bang dat ik zelf wel opgelicht ben... Had een jas gekocht via marktplaats, binnen 5 minuten betaald en vervolgens niets meer van gehoord. Dit was maandag, dus heb vandaag maar een berichtje gedaan of hij al verzonden was. Vervolgens een hele lijst met excuses waarom het niet is gelukt, ze zou hem morgen op de post doen. Ik snap wel dat er af en toe wat tussen komt, maar stuur dan even een berichtje en ga al helemaal niet beloven dat je het snel kan versturen als je dat niet kan. Het is gelukkig geen wereldbedrag (€17), maar ben ergens wel bang dat ik 'm niet ga zien.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:34

Mijn jas is inmiddels opgestuurd, maar volgens de bon weegt het pakket 10 gram. Ik hoop dus maar dat ze hem niet hebben gewogen op het postNL punt := Denk dat ik anders een lege doos ontvang :')

Wat jammer Rivaldo, vooral van die sleutelhanger... Ik hoop dat je hem terugvindt op marktplaats! Mocht je hulp nodig zijn met zoeken, pb gerust wat meer informatie, dan zoek ik mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:58

Ik vind dat altijd lastig... Het hangt er ook vanaf wat je er bij had staan (nieuw, zgan, gebruikt, beschrijving van de staat). Ik beschrijf de staat altijd zo goed mogelijk zodat daar geen gezeur over kan ontstaan. Weet jij zeker dat er geen vlekjes op zaten? Het kan natuurlijk ook een trucje zijn om geld terug te krijgen.... Maar voor een tientje een bijna nieuwe rijbroek is idd niet veel, dus dat ze het gevoel heeft te veel te hebben betaald vind ik een beetje onzin. Hoewel het natuurlijk wel heel vervelend is als je een "nieuwe" broek denkt te krijgen. Als je heel coulant bent kun je aanbieden om hem terug te nemen voor het aankoopbedrag minus de verzendkosten, maar ik zou het ook niet gek vinden als je het in dit geval niet doet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-17 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:38

Ik moest hier nogal om lachen, word je zadel natuurlijk meer waard van :D


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 03:38

Mijn koper moest vandaag nogal wat servicekosten betalen :=


Afbeelding

het is goed gegaan hoor, ze hoefde maar €0,40 te betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:42

silvericathy schreef:
ik heb er nu ook weer eentje...
ik zoek een goedkoop dekje, voorkeur zwart.. en mag dan gerust een ouder dekje zijn.

gevonden op mp een ouder dekje en stond verder geen prijs informatie bij de advertentie, hij stond op gratis.

dus ik gezegd interesse te hebben, maar of hij dan tegen verzendkosten weg mag of dat ze er iets voor wil hebben omdat hij op gratis staat...
Ze vraagt wat ik ervoor wil geven, naja..... uhm.. 10 inclusief verzendkosten.

wil ze er toch zeker meer dan 5 voor hebben.
vervolgens krijg ik een? toegestuurd, en of ik nog interesse heb...

was bezig met vanalles, dus kon niet meteen antwoordden.

vanmorgen, alweer een berichtje, dus terug gestuurd dat ik bij mijn bod van 10 blijf.

krijg ik terug... ja maar dan hou ik er maar 3,50 aan over.

ja.. heel mooi, maar uhmm.. dan had je de advertentie niet op gratis moeten zetten en gewoon een prijs moeten noemen.


Welke maat zoek je? Ik heb nog een Full dressuur liggen die voor een klein prijsje weg mag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:38

Als ik geen wisselgeld heb mogen ze bij mij ter plekke een marktplaats betaalverzoek voldoen, anders wijs ik ze het gat van de deur graag. Als koper is het jouw verantwoordelijkheid om te zorgen voor gepast geld als je wat koopt en anders is het toch echt het probleem van de koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:30

Erg he... ik had wat studieboeken te koop gezet. Gebruik ze niet en kan het geld goed gebruiken voor de DA rekeningen. Had een boek van €85,- nieuw, boek is in nieuwstaat, zelfs nog in de folie. Gaat er iemand €3,- bieden :roll:
Bieden mag, maar doe het dan wel een beetje serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:31

Hadden we hier ook, een joekel van een dressoir. Echte ouderwetse woonwinkel kwaliteit dus ontzettend zwaar ook. Komen ze aanrijden met een xsara, met heel wat geduw en creativiteit is het gelukt en het was maar goed dat ze niet zo ver hoefden te rijden :=

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:48

Ik had dat ook een keer met een honderdje. Was gelukkig wel een echte, ook even door een scanner gehaald, maar op het eerste oog vond ik hem ook nep lijken. De nieuwe vijftigjes vind ik ook erg nep aanvoelen. Overigens heb je voor minder dan een tientje een stift om biljetten te checken op echtheid, wellicht een optie voor als je veel verkoopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:21

Zojuist in 5 minuten een koop gesloten, ook wel eens leuk :D . Bod gedaan, was akkoord en direct betaald. Dus pony is weer verwend met een nieuwe deken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:44

Ik stond net even zo te kijken ; :oo :wow:
Een advertentie voor een shetlander jaarling zonder papier. Vraagprijs €1400!!! En dan serieus nog biedingen tot €800,- Dat kan toch niet? :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:41

Wat zonde vjesta!
Wat betreft het te laat komen snap ik de verkoper helemaal, alleen dat berichtje is dan niet erg netjes... Ik had laatst het omgekeerde. Had een aquarium te koop gezet voor mijn zus, dat aquarium zou tussen half 4 en 4 gehaald worden, mijn zwager zou de koop afhandelen omdat ik moest werken. Krijg ik om vijf over half drie heel veel berichtjes met “hallo ik ben er” “hallo je doet niet open” et cetera. Ja als jij een uur te vroeg bent zonder iets door te geven is dat toch niet heel vreemd...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:31

Ik zou het ook niet doen! Het Italië verhaal en de betaling zou ik niet vertrouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:04

Ik heb nu serieus iemand die boos is omdat ik het product voor iemand anders heb gereserveerd, want hij was de eerste die een bod deed. Jammer voor hem dat ik via een privebericht gelijktijdig een hoger bod kreeg. Alsof je je moet verantwoorden om iets niet aan iemand te verkopen :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:20

Haha dan sta je ook wel even te kijken :j
Wel sneu voor de ‘koper’.

Mijn marktplaats loopt ineens goed, had er een tijd geleden wat spul opgezet en daar kwamen geen reacties op. Gisteren nieuwe advertenties gemaakt en nu al 4 dingen verkocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:50

Gisteren viel mijn mond echt open van verbazing.. had een afspraak om een tuinset op te halen. De kopers waren er alleen te vroeg, was er zelf nog niet. Zijn ze gewoon op eigen houtje rond het huis gelopen en de (afgesloten!) achtertuin in gelopen om te kijken. Uiteindelijk hebben ze hem nog niet eens gekocht ook nog. Maar hoe bedenk je het om zomaar iemand tuin in te gaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:12

Ik was ook echt not amused. Wel de bevestiging om die sloten toch maar op het hek naar de tuin te zetten... Overigens is de tuinset gisteren verkocht aan een ontzettend lieve en aardige man, die heel erg netjes was. Die er ook nog eens €15 meer voor gaf dan de mensen van gisteren :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:57

Of een jong kind dat niet met iDeal kan betalen. Daarbuiten heb ik er nog nooit van gehoord dat iemand geld wilde opsturen. Vind het ook een vreemd verhaal. :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Dyphusion, GoogleAdsense, GrapeshotBot, marygoround, Ubermetrics en 144 bezoekers