Zoveel geluk gehad...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:20

Gisteravond ging ik op weg naar mn nieuwe verzorgpaard. Het laatste stuk moet ik over een 80 kmpu weg. Toen k net op de weg reed zag ik een auto tegemoet komen, er reed nog een auto achter en er stond een auto rechts in de zijweg te wachten. De tegemoetkomende auto wilde (voor haar) linksaf die zijweg inslaan. Ik kwam dichterbij en ging er vanuit dat ze me zag, maar niets was minder waar. Op 50 mtr van haar sloeg ze af, mijn weghelft op...

He volgende moment probeerde ik te remmen maar tevergeefs. De klap was oorverdovend, en direct dacht ik dat ik in een boze droom zat en zo wakker zou worden. Maar ik was hartstikke wakker. Toen ik stil stond raakte ik direct in paniek. Mijn hand en knie deden de meeste pijn. De auto rookte en ik rook een rare lucht, dus ik wilde zsm de auto uit, ook al wist ik dat dat niet slim was. Gelukkig ging de deur nog open. De 2 mannen die er ook reden en stonden waren uit de auto gesprongen en kwamen mij en de andere bestuurder helpen. Maar er was chaos en ze lieten me alleen soms, dat vond ik verschrikkelijk.

Gelukkig kwam de man die in de zijstraat stond weer terug en hielp me zijn auto in. Hij was ook redelijk in shock, hij zag het voor zijn neus gebeuren en kon er niet over uit dat ze me niet had gezien. Ik begon gelijk te twijfelen of ik mijn lampen wel aan had. Uiteraard was dat het geval.

Eenmaal in de andere auto merkte ik dat mn hand gebroken, ik kon m niet bewegen. Ik moest rechtop zitten maar toen ging ik bijna out, daarna moest ik overgeven. Wat voelde ik me ellendig -O- Ook toen was ik even alleen en raakte ik nog meer in paniek. Ik heb geschreeuwd om hulp. Gelukkig bleven er toen wel mensen bij me.
De ambulance kwam redelijk vlot, ik kreeg een infuus (poeh daar maakte ik me druk om maar het viel onwijs mee). Gelukkig was mn verloofde er ook snel, die heb ik op een helder moment zelf gebeld, ik wilde niet dat hij zich nog meer ongerust zou maken als iemand anders hem zou bellen.

In de ambulance kwam de schok pas echt en ik moest onwijs huilen. Niet heel gek natuurlijk. Ik kreeg een zuurstofbrilletje omdat mn ribbenkast zo'n klap had gehad van de gordel. Uiteraard werd mn hoofd ook vast gezet omdat nek-en rugproblemen mogelijk waren. Al die tijd was ik goed bij, maar het was redelijk onwerkelijk, het ritje met de ambu en binnen gereden worden in een trauma kamer. Ik kijk veel eh-programma's, en nu lag ik er zelf.

Ik werd op zo'n plaat gelegd met mn hoofd vast maar damn, dat was onwijs afzien. Mn achterhoofd deed gruwelijk veel pijn door die plank, ik werd er naar van. Het duurde allemaal ook aardig lang, ik had pijnstilling maar dat werkte niet echt.

Gelukkig bleek na de ct-scan van mn nek en rug en rontgen van mn ribben en borstbeen alles in orde, alleen mn hand is dus stuk. Ik kon er niet over uit. Zo'n harde klap en dan slechts een gebroken hand en kneuzingen over mn hele lijf. Ik blijf er veel mee bezig omdat ik wil proberen er geen trauma aan over te houden. Maar het blijft bizar dat ik er zo goed vanaf ben gekomen. Vooral als ik zie hoe de auto eruit ziet. Ik heb echt 36 engeltjes bij me in de auto gehad...

Mijn auto...
Afbeelding

De bende.
Afbeelding

Hier staat een filmpje van de auto's.
https://112twente.nl/6mh6ZpKy

Mijn hand + morfine hoofd :')

Afbeelding

En mn paarse gips voor nu.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:40

Mloui schreef:
Ah gut, heb ik ze gisteravond toen ik aan het rijden was voor jou horen rijden. Sterkte met de genezing van de hand en toch ook de psyche.

Waar rijdt jij dan? :)
De andere dame had een zere knie en zere buik. Er zat ook nog een kind in maar die had verder niks behalve shock.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:58

xRivaldo schreef:
Die foto's! :oo Sterkte met het herstel en fijn dat je er toch nog enigszins goed vanaf bent gekomen.

De foto's blijven voor mij ook heel onwerkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:03

Bubblewrap schreef:
ikkedus schreef:
Even een tip voor anderen die in een soortgelijke situatie komen: als je je eigen auto verlaat —> niet bij iemand anders in de auto gaan zitten!
Bij vermoeden van nek/rugletsel mag je nml niet meer verplaatst worden zonder backboard en moet de brandweer de auto open knippen. Of dat is mij bij al mijn EHBO cursussen geleerd.
Gelukkig is dit bij jou niet gebeurd Joolien.

Even hierop aanhakend een blog van Van der Vlies:
https://www.politie.nl/blogs/00-korpsme ... 23438b368d

Ja ik wist dit maar ik was zo in paniek dat ik de gok heb genomen. Misschien stom, maar paniek overheerst alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:08

ikkedus schreef:
Snap ik helemaal hoor Joolien! Paniek, shock en ernstig behoefte aan steun en mensen om je heen. Ik zou ws precies hetzelfde hebben gedaan, maar dat kan dus heel rot uitpakken voor de eigenaar vd auto.
Is je eigen auto nog te reanimeren? Zag er wel flink beschadigd uit.

Ik gok dat die rijp voor de sloop is. Sowieso omdat beide airbags af gegaan zijn.

Ik wilde zelf naar een andere auto :P

Pff mn nekspieren doen zeer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:50

De schrik en vrdriet begint inmiddels te komen. Hoewel ik me vandaag nog best goed voelde. Mn lijf valt erg mee tot nu toe. wel spierpijn op allerlei plekken maar dat was te verwachten.
Mn hand gaat aardig al begint de kneuzing vervelend te doen. Mn duim is blauw en dik.

Nog even wat foto's. Best gek om mezelf terug te zien.

Afbeelding

Beetje de humor erin houden :')
Afbeelding

Mijn vriend is gisteren bij de auto geweest om mn bril en sleutels eruit te halen. Dat vond hij erg heftig...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:55

Qimm schreef:
Pfff Jolien... Wat een schrik en narigheid. Maar gelukkig ben je er nog! Zit het in de lucht ofzo? (heb zelf vrijdag de achterkant van een vrachtwagen geknuffeld)

Heel veel beterschap!!!

dat was vast geen vrijwillige knuffel? Hoe kwam dat zo?

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:07

Oi, das ook een beste klap geweest denk? Ongeschonden uit gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:23

Vandaag weer een slechtere dag. Voel me erg beroerd en moe. Doe ook niks want heb de energie niet.

Gelukkig loop ik nog bij een psych, mocht ik er ptss oid aan over houden. Ben sinds gisteren wel veel meer down en verdrietig.

Mn hand gaat redelijk, wel blauwe en dikke vingers, dat komt doordat vols mij mn hele hand+pols gekneusd is.
Afbeelding

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:21

Pfff ik voel me nu echt slecht. Koorts en misselijk. Vanmiddag de ha gebeld en die zei dat dat niet zo gek is maar voel me echt rottig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:38

Gelukkig wat beter. Toch echt volledig rust houden. Meer last van mn hand, van voornamelijk de kneuzingen van duim en pols.
Nee heb met mn hoofd niks geraakt gelukkig.

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:17

Mn hand is ontzettend opgezwollen en sinds gisteravond drukt het heel naar op het bobbeltje van mn ellepijp :( vannacht was mn hand ook helemaal aan het gloeien. Maar even de hap bellen denk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:01

Afbeelding
Niet goed nee? :=

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:44

Zodadelijk naar de spoedpost van Almelo. Ben me ook beroerd weer. Slap, misselijk.

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:43

Gelukkig niks ernstigs. Die dikke vingers horen erbij. Voelde me wel erg beroerd maar ook dat verbaasde de arts niet. Gewoon rust houden en niks doen.


Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:10

Ja die hand houd ik de hele tijd recht omhoog, dat doe ik automatisch al. T gips wat ik nu heb, is een soort noodgips van de eh gipskamer. Van de week ga ik naar de gewone gipskamer en krijg ik comfortabeler gips.

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:35

Afbeelding
Whoops mn duim werd ineens heel blauw en plots kwam er een rode plek op. Snel even een stuk ingeknipt en nu is mn hand aan t tintelen. Zucht...

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:48

Maar het is niet heel pijnlijk of zo.

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:15

Duim ziet er gelukkig al een stuk beter uit. Voel ook alweer een stuk beter :)

Ja die paniek Daantje, pfff zo intens...

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 06:28

Pff hand is ineens weer heel erg opgezet. Vingers tintelen enzo. Straks zsm de gipskamer bellen.

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:27

Vanmiddag naar t ziekenhuis voor mn hand. Morgen naar de fysio voor mn nek en rug, al is het maar uit voorzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:31

anjali schreef:
Joolien schreef:
Vanmiddag naar t ziekenhuis voor mn hand. Morgen naar de fysio voor mn nek en rug, al is het maar uit voorzorg.

In de acute fase zou ik niet teveel acties door de fysiotherapeut laten nemen.Door rust moet het toch eerst vanzelf wat genezen.Je hebt inderdaad zeer veel geluk gehad,beterschap toegewenst!

Ne geen gekke dingen hoor, alleen misschien wat oefeningen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:04

Mn hand vond t gips echt stom :')
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:52

Mlet erbij zetten dat het ws niet alleen door t gips komt hoor. Pols lijkt ook aardig gekneusd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:54

badeendje schreef:
Jeeeetje Jolien, wat heftig allemaal, en je vinger! meer blaar dan vinger! Pffff.

Heel veel sterkte

Dat is een blaarpleister tegen t schuren :P

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Avelienvd, diemth, Dominique_96, DoretteK, Esther, Hootje, lauralarissa, LouLi, LWDaisy, Nescio18, Pferdchen, Pinacolada, ReadTheRulez, Rosa_, Sterrendief, Xayah, xSannee, zuperzmoker en 67 bezoekers