legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:40

Afgelopen woensdag ben ik geopereerd aan mijn linkerhand, het gips gaat er morgen af. Gister begonnen met deze puzzel en net afgemaakt. Ik neem oxycodon tegen de pijn, dus was soms lastig focussen, maar het is gelukt. Puzzel is 16x48cm, 300 stukjes, merk is Trefl. Leuk formaat, ben er een paar uur mee bezig geweest.

Afbeelding


Afbeelding


Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:07

Ik heb net drie puzzels besteld bij de lidl. 3d Neuschwanstein, fluoriserende eifeltoren en 3d-bril onderwaterwereld.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:35

Mijn puzzels van de lidl komen zaterdag binnen.

Ben nu met deze bezig:
Afbeelding

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:01

Oh nee, sorry, deze heb ik tweedehands gekocht. Maar je mag hem wel hebben als ik hem af heb, tegen verzendkosten of ophalen? Ik moet nog wel even afwachten of hij compleet is.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:33

Haha ja, spannend :P
Maar de rand is iig compleet.

En ik heb mijn lidl puzzels binnen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:42

Bedankt voor de tip!

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:33

Ik heb vier 3d puzzels besteld bij Bol :D

De wolf puzzel ging erg moeizaam en ben ik mee gestopt. Nu ben ik bezig met de 3d Neuschwanstein en die vind ik erg leuk. Alleen wel iets te makkelijk, met het stappenplan en de cijfertjes, maar dat vind ik niet erg.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:23

En ze zijn al binnen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:02

Leuke puzzel!

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:56

Neuschwanstein is af. Niet moeilijk, voor 8 jaar en ouder, maar wel leuk om te doen.
Afbeelding
Afbeelding

Van de Harry Potter puzzel zal ik ook een plaatje posten als die af is. Zal nog een tijdje duren waarschijnlijk.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:06

Beterschap Daphx93. En leuke puzzel, ziet er moeilijk uit inderdaad. Ik zit ook thuis na een operatie. Vandaag of morgen ga ik weer met een nieuwe puzzel beginnen, ik denk de lichtgevende eiffeltoren of de 3d vissen van de lidl.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:17

Ik heb de rand af van de fluoriserende eiffeltoren van de lidl:

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:19

Ik hoef alleen nog maar de lucht :7

Afbeelding

Dit is de Eiffeltoren van de Lidl.
Hij is een beetje glow in the dark, maar dat krijg ik niet op de foto.


Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:27

Misschien is het al eerder voorbij gekomen, ik heb niet het hele topic doorgelezen, ben nog niet zo lang geleden binnen komen vallen.

Maar..

Bewaren julie je puzzels en zo ja, hoe?

Ik vind het zonde om de puzel meteen weer stuk te maken en in de doos te doen nadat ik er een af heb. Na al die moeite :P

Ophangen heeft niet mijn voorkeur, daar heb ik sowieso niet zoveel plek voor. En ik heb een soort doos met plankjes gezien:

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik zit ook te denken aan een soort portfoliomap met insteekhoezen. A1 lijkt mij een geschikt formaat voor 1000 stukjes. Ik vraag mij alleen af of de puzzels niet te dik zijn voor de hoezen. En of het praktisch is. Je zou ze dan eerst moeten lijmen denk ik.

Dus.. hoe bewaren jullie je puzzels?

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:55

Haha dat is ook een optie, een paar dagen wachten voordat ik hem afbreek. Dan kan ik ze weer weggeven of verkopen inderdaad. Maar gevoelsmatig wil ik ze toch als hele puzzel bewaren. Ik ben er nog niet over uit. Denken jullie dat het portfolio idee iets is?

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:47

Ik ben er nog steeds niet over uit of en hoe ik mijn puzzels ga opbergen. Maar ik heb nog even, want ik heb mijn Eiffeltoren puzzel nog steeds niet af. De lucht is lastig, maar ik heb de stukjes op vorm gesorteerd en kom nu met kleine stapjes steeds verder.

Dat is jammer Rebecca, maar ik kan mij voorstellen dat je het zat was. Je was best ver gekomen. Succes met de nieuwe :)

De wolvenpuzzel had ik ook niet afgemaakt, maar ik wil een nieuwe poging doen als ik de Eiffeltoren af heb. En dan de stukjes beter sorteren.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 03:01

Ik ben nu hier:

Afbeelding

Maar ik zit er niet elke avond aan en meestal maar 2 uur per keer.

Haha Rebecca, dat heb ik ook weleens, tijd vergeten. Ik begin meestal ook pas laat op de avond met puzzelen. Je bent al een stuk op weg, was je vanavond met de puzzel begonnen?
Zelf hou ik niet zo van Jan van Haasteren en Wasgij enz, maar ik vind het wel leuk om bij anderen te zien en als hij af is. Ik heb dieren- en landschapspuzzels. En 3d puzzels van gebouwen enz. Maar ik ben nu pas met mijn 3e puzzel bezig, dus ik heb nog wat te gaan :)

Knap SecretLIN en leuke puzzel. Ik heb wel interesse in een puzzel verkoop/ruil app. Een topic mag ook.

Laatst heb ik een grote kist gekocht trouwens om mijn puzzeldozen en gemaakte puzzels (in zijn geheel) in op te bergen. Maar nu past mijn Eiffeltoren puzzel er niet in :Y)
Ik zit te denken om platen (karton oid) tussen de puzzels te doen, met banden/elastiek eromheen en de puzzels dan te draaien, zodat ze tegen de zijkant staan.

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:18

Haha Rebecca :P

Leuk Dreamy!

Ik was vergeten te vertellen dat ik zelf een puzzel heb bedrukt :D
Ik heb een speciale printer en ik had een kale puzzel gekocht.
Daar een foto van mij en mijn hond op gedaan:

Afbeelding

Ik heb hem uit elkaar gehaald, ik ga hem binnenkort maken en dan inlijsten.

En ik wil de gemaakte puzzels straks opbergen zonder te lijmen (als dat lukt), zodat ik ze alsnog kan opbergen in de doos en evt verkopen.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:57

Thanks! Niet zo groot, 252 stukjes. Hij is 27x34,5 cm.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:37

Nice Rebecca!

En leuke puzzel KimL86, misschien dat ik hem zelf ook haal.

Bij mij ligt mijn Eiffeltoren er nog steeds, ik had afgelopen week geen tijd (gemaakt) om te puzzelen. En ik moet nog maar een paar stukken van de lucht. Mijn doel is om hem voor kerst af te hebben, dan kan ik met kerst bij mijn ouders een andere doen.

*edit. Ik doe ook eerst de rand. Daarna sorteer ik de stukjes, bijvoorbeeld in lucht en niet-lucht. En dan een helft in nog kleinere delen, op kleur. De lucht heb ik nu gesorteerd op vorm van de puzzelstukjes. Hoeveel gaten of uitsteeksels ze hebben.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 17-12-17 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:26

Ziet er gaaf uit Danseresje! Zal wel moeilijk zijn.

Matumi, ik heb een 3d puzzel gemaakt en daarna er nog een paar besteld, maar die moet ik nog maken. Ik ben er wel fan van. Die ik had was best makkelijk. Platen met cijfers erbij en dan een soort stappenplan. Net een soort ikea handleiding :P

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 01:15

Ik heb ook geteld en ik heb er 19, maar ben pas in november begonnen. Iets daarvoor al wel met puzzels inkopen. En ik ben nu bezig met het maken van mijn vierde puzzel. Ik overweeg om voor kerst puzzels te vragen, maar ik heb er nog best veel liggen om te maken.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 02:39

Goed bezig allemaal!

Ik ben nog steeds bezig met de lucht van de Eifeltoren. Vanavond wel weer een paar stukjes gelegd, voor het eerst in meer dan een week denk ik.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:23

Einde komt in zicht. Net het kleine vlak afgemaakt, nog maar 1 vlak te gaan *\o/*
130 stukjes

Afbeelding

En ze passen nu allemaal in 1 doos, dus dat scheelt.

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 02:16

Leuke puzzel!

Mijn Eiffeltoren is af *\%/* Eindelijk :')

Afbeelding

De lucht maken was echt lastig, blij dat ie af is :P
Maar wel een goeie oefening denk ik.

Als mensen nog tips zoeken voor vlakken met dezelfde kleur: bij mij hielp het om te sorteren op vorm en ik deed het 4e puzzelstukje zoeken bij 3 stukjes die ik al had. Als ik het 4e stukje had, dan 2 eraf halen en een nieuw 3e stukje erbij doen.

Afbeelding