Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 15:37

Sinds een paar weken zit ik ziek thuis en de pakkettenbezorgers hebben daar weet van gekregen :') . Ik woon in een hofje met ongeveer vijftien rijwoningen en ben de enige 'thuiszitter'. Nu bellen dagelijks pakketbezorgers aan om alle pakjes voor de buren in ontvangst te nemen. De eerste twee dagen vond ik niet niet erg, maar nu ben ik het beu en heb de pakketbezorger gisteren en vandaag mét pakjes weggestuurd.

In de hal stonden de afgelopen twee weken allemaal pakketten opgestapeld. Ben hoogzwanger, dus kan ze ook nergens anders wegzetten. Sommige buren laten het gerust een dag of vijf staan, voordat ze eens aanbellen en al die tijd staat hun rotzooi bij mij in de gang. Zelf als iets bestel via internet en ik ben niet thuis, laat ik het bezorgen bij een afhaalpunt of bij iemand die wel thuis is en die ik vooraf informeer of dat niet erg is. Vind ik wel sociaal en wil buren niet tot last zijn.

Maar wat vinden jullie? Laten jullie pakketten gerust bij jullie buren bezorgen? Nemen jullie ze wel aan en hoe gaan jullie om met buren die ze niet komen ophalen? Gaan jullie ze zelf bellen?
Laatst bijgewerkt door Mazida op 29-11-17 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:38

Ik neem ze gewoon aan. Komen ze wel netjes op tijd ophalen.

5 dagen laten staan is wel asociaal.

Mijn pakketjes komen ook altijd bij de buren :o

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:39

Ik heb liever niet dat mijn buren ze aannemen en heb ze dat ook gezegd. Of nou ja, iets vriendelijker, dat dat van mij echt niet hoeft en ik het geen probleem vind als ze dat niet doen. Juist fijner. Maar ze vinden het zo banketstaaf voor de postbode :+
Waar het mogelijk is kies ik altijd voor de optie 'Afleveren bij afleverpunt', maar die is er niet altijd. Ik neem ze zelf wel aan van de buren overigens. Als ik thuis ben. En dat ben ik vrij weinig :D

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:40

Misschien een briefje bij de buren in de brievenbus doen dat ze het wel binnen 2 dagen moeten komen ophalen?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:42

Ik doe het wel maar begrijp ook wel weer dat je er geen zin in hebt.

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:42

Ja ik neem ze aan maar woon in buitengebied en krijg dus hooguut van mijn schoon ouders ( naaste buren) verder zou ik in jou geval de pakket dienst beantwoorden met nee als het er zo veel zijn dan zetten ze het maar voor de deur of komen ze weer gewoon briefje op de deur gericht aan pakket bezorgde ivm teveel pakjes van de buren maak jij extra uren

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 15:44

Ik neen zelf geen pakketten meer aan. Kan nu weer normaal door mijn halletje lopen en hoef me niet te ergeren aan al die dozen en heb ook geen zin mijn buren achterna te bellen of een briefje door de bus te duwen of ze hun koopwaar komen ophalen :') . Heerlijk zo. En ben ook niet close met de buren. Hiernaast zijn ze nooit thuis en de andere buurvrouw zegt nooit gedag of zwaait niet terug als ik wel iets vriendelijk zeg. Dan ga ik voor hen ook niet voor postkantoor spelen en zeker niet voor de hele straat. Heb nu anderhalve week als postkantoor gefunctioneerd :+ en nu is het mooi klaar. Heb mijn buren meer gezien dan ooit, maar kon nog geen bedankje fa. Nee, zelfs een buur die vreemd opkeek dat ik in hoogzwangere positie zijn pakket niet optilde en overhandigde :7
Laatst bijgewerkt door Mazida op 29-11-17 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:45

Van de buren direct naast ons pakken we ze wel aan. Komt sporadisch voor, mensen zijn op leeftijd dus meestal thuis + bestellen niet zoveel.

Ikzelf probeer altijd de optie te kiezen waarbij je pakket gewoon op een afleverpunt bezorgd wordt; de meeste grote webshops bieden dit wel aan. Of ik zorg er natuurlijk voor dat ik zelf thuis ben die dag.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:46

Ik neem ze zelf alleen aan van mijn twee buren aan beide kanten en nog eentje ernaast. Gaat het verder de straat in hebben ze pech :j

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:46

Ik heb het nu trouwens andersom. Pakketje van mij staat al een paar dagen bij de buurman. Die is alleen nooit thuis als ik het op wil halen :+

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:46

Als je er zoveel krijgt, snap ik het heel goed dat je op een gegeven moment zegt, geen pakketjes meer.
Ik probeer - indien mogelijk - het bij een afhaalpunt te bezorgen of anders 's avonds. Nu kerstcadeaus laat ik bij m'n ouders bezorgen (m'n ma is vaker thuis) Maar niet overal kan je je voorkeur aangeven, m'n vriend en ik werken fulltime dus helaas, de buren ontkomen er soms niet aan. Wel worden pakketjes bij verschillende buren bezorgd. Wel vaak een pakketje bij de buren 3 deuren verder (die ik niet ken) en dan voel ik me wel altijd banketstaaf. Vooral toen ik een keer een bosje bloemen bezorgd kreeg en ze het toen in een vaas hebben gezet. Zou gewoon fijn zijn als je bij elke webshop kan kiezen voor een afhaalpunt.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:47

Ik neem ze wel aan voor onze buren, zij ook wel eens voor mij. :j Maar we halen het altijd snel op en zó vaak komt het niet voor. Als het 5 dagen bleef staan was dat gelijk de laatste keer, daar zou ik geen zin in hebben. Ook niet om pakketpunt-van-de-wijk te spelen trouwens. Bij onze vorige woning was dat ook zo, ik werk vanuit huis en de pakketbezorger kende mij dus kwam ook vaak bij mij voor andere pakketjes. Uiteindelijk heb ik dat een paar keer geweigerd, daarna vroeg hij het ook niet meer (tenzij ik zelf iets had besteld en hij sowieso bij mij moest zijn). Ik word er ook echt zenuwachtig van, zit ik de hele dag te wachten tot de bel gaat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:47

Wat ontzettend asociaal dat mensen die pakketten dan gewoon 5 dagen bij jou laten staan! :n
Als mijn pakket bij de buren ligt loop ik meteen heen, vind ook dat ze hem niet eens aan hoeven nemen, maar zij vinden het geen probleem. Als ik de optie heb laat ik hem ook altijd bij een DHL of Postnl punt afleveren. Maar ook daar laat ik het geen 5 dagen liggen :n
In jouw geval, ik zou de pakketten niet meer aannemen, het is immers geen verplichting.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:47

De buren naast ons hebben volgensmij aandelen in pakketjes ofzo.. :') afgelopen maanden was het dikwijls zo dat er 3/4/5 keer per week iemand aan de deur stond met een pakketje voor hun.. eerder nam ik het altijd aan, maar ophalen ho maar, vaak genoeg na een paar dagen het pakketje zelf naar de buren moeten brengen.

Dus tegenwoordig neem ik het niet meer aan, gelukkig weten de meeste bezorgers dat en bellen ze ook niet meer aan :) Andere buren geen 'problemen' mee, die komen het netjes zsm ophalen dus dat neem ik wel gewoon aan.

Ikzelf probeer het zoveel mogelijk naar een afleverpunt te laten sturen, gaat dat niet, dan zorg ik dat ik thuis ben.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:48

Buren nemen aan van ons en wij van de buren. Probeer zelf ook wel eens op zo'n afhaalpunt pakjes te laten bezorgen. Wil niet dat er constant pakjesbezorgers aanbellen bij mijn buren haha.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:49

Ik probeer zoveel mogelijk op afhaalpunten te bezorgen, maar soms lukt het niet en dan ben ik blij dat de buren ze aannemen. Zodra ik een briefje in de deur heb haal ik het ook gelijk op.

Ik ben dus blij met mijn buren, maar ik kan me zo voorstellen dat als je dagelijks veel pakjes krijgt en je de hele dag vervolgens gestoord wordt door ophalers en daan nog met pakjes blijft zitten dat je daar niet blij van wordt.

Ik zou bij het afhalen van de buren wijzen op het feit dat je heel veel pakjes van de buurt krijgt en dat er dus ook afhaalpunten zijn en dat jij dat dus niet bent (op een vriendelijke manier).

Of, dat verzin ik nu net hoog, foto maken van alle pakjes in de gang en die uitprinten en met een mededeling dat je geen afhaalpunt bent maar nu wel als zodanig wordt gebruikt en dat dit niet wenselijk is, kwinkslag maken naar het feit dat sommige buren ook denken dat je gratis opslagruimte beschikbaar hebt. Dit briefje in de postbussen gooien bij de buren die nooit thuis zijn en alles wel op huisadres laten bezorgen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:49

Ik neem ze bijna altijd aan. Als ze na een dag niet zijn opgehaald, dan bel ik aan bij de buren met het verzoek het pakje te komen halen of ik breng het zelf als het niet te zwaar is :) Onze gang is namelijk vrij klein en als er meer dan 3 grote pakketten staan, kan ik de deur niet meer uit.

Mijn pakjes komen ook wel eens bij de buren, maar daar kies ik niet zelf voor.. Als ik er niet ben of niet snel genoeg open doe, gaat het automatisch naar de buren, of ik dat nou leuk vind of niet. :')

Mijn vriend werkt vanuit huis en dat is nu ook bekend geworden bij de bezorgers. Hij neemt alleen nog pakketjes aan van onze directe buren en niet meer van de halve straat.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:51

Onze buren nemen de pakketjes wel aan als wij niet thuis zijn, en als ik ze dan vriendelijk bedank voor het aannemen kijken ze me stront chagerijnig aan en krijg ik te horen "ja zal wel moeten he". Dus heb ze verzocht om de pakketjes aub niet meer aan te nemen als ze daar geen zin in hebben..

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 15:52

Hier had iemand vorige winterbanden besteld. Stonden vijf dagen in de hal en kon er amper langs met mijn zwangere buik :') . Geen zin meer in [&] . Vind ik het trouwens best aso als je nooit thuis bent al je pakketten bij de buren te laten bezorgen.

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:53

Ik neem niets aan, behalve voor mezelf. In een verleden gedonder gehad met kapotte inhoud van een pakket en daar kreeg ik de schuld van.

Mijn eigen pakketten, alleen bij zooplus bestel ik, laat ik op de zaak bezorgen. Indien er dan nog niemand is belt de bezorger me op. Als ik thuis ben ben ik in 5 minuten op de zaak en wacht de bezorger even. Als ik niet thuis ben haal ik het zelf later op bij hun magazijn.

Prima geregeld zonder buren tot last te zijn. :)

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:55

Ik neem wel pakketjes aan van mijn buren en andersom ook. Fijn toch als je elkaar kan helpen?

5 dagen laten staan komt hier dan ook niet voor, ze komen altijd dezelfde dag nog of we halen ze dezelfde dag nog op.

Als de buren toevallig niet thuis zijn als we komen om op te halen dan komen ze het meestal brengen als ze zien dat wij wel thuis zijn. Erg fijn want laatst had ik een briefje in de bus dat het was afgeleverd op nummer 70 en dat zijn we dus zelf :+

Nou ben ik meestal thuis als de bezorger komt maar soms niet en dan is het toch fijn dat het dan bij de buren ligt.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:58

Ik neem ze ook aan voor de buren maar eentje heeft ook de gewoonte te wachten tot ik het zat ben en het bij hun aflever.
Vanmorgen stond de postbode met weer een pakket voor ze voor de deur, terwijl de vorige nog niet opgehaald was.
Met de pakketbezorger afgesproken dat als ze morgen niet opgehaald waren hij ze weer mee zou nemen en retour afzender zou doen.
Prima oplossing, zo leren ze het af.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:59

Ik neem ze wel aan, maar wil zelf absoluut NIET bij de buren hebben. Dus ik plak altijd een briefje op de deur (als het niet anders kan met bv een pakketpunt) met "niet bij buren afgeven". Dan ga ik het liever zelf een dag later alsnog op een pakketpunt ophalen.

Ik vind dat zelf zo vervelend voor hun, en dan moet ik ook nog 's avonds ze lastig vallen om mijn pakje op te komen halen. Voel me zo banketstaaf als ik aan de deur sta. Terwijl ik het gek genoeg helemaal niet erg vindt om eens iets van de buren aan te nemen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:01

Zolang ik niet hoef te tekenen neem ik ze aan van de buren uit onze straat,dus ook van 3 huizen verderop.
Mijn paketten worden door onze pakket bezorger óf in de schuur gezet, of in de keuken als we de deur open gelaten hebben.Dat vind ik prima,ik vertrouw deze Turkse man volledig.
Laatst bijgewerkt door gohya op 29-11-17 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:02

Ik neem pakketjes aan. Zij doen dat ook voor mij, alhoewel ik niet vaak pakketjes krijg. Ik woon in een appartement met nog 3 (oudere) stellen op de hal. Het afleveringspunt is ver weg en zelf baal ik als een stekker als ik daarheen moet, dus bedenk ik dat de medebewoners dit ook vinden. Ik vind niet dat mijn buren me tot last zijn, als ik een pakje aanneem. Kleine moeite, graag gedaan.