Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:24

Mijn scharrel heeft volgens mij een groot probleem of ik moet me zorgen gaan maken. Hij moest om 4.30 uur werken, maar is vanaf 22 uur gisteravond niet online geweest en berichtje wordt ook niet afgeleverd (1 vinkje).. Zijn telefoon is zijn wekker en alles zo ongeveer.. Staat ook altijd aan, maar nu dus niet? Zit ook te denken of er misschien iets ergs is gebeurd.. Ben normaal geen stresskip ofzo, maar dit is niet normaal :n

Na mijn scheiding vorig jaar had ik het 1e jaar ook geen behoefte aan een relatie, was alleen een beetje aan het scharrelen.. Nu zou ik het wel weer willen, een leuke relatie, maar zie het allemaal wel :)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:45

Relaxed schreef:
Darah, heb je hem dat ook laten weten?

:j
Ik heb geappt dat ik er niet op reken.


Hmm apart Relaxed, snap dat je je zorgen maakt!

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:51

F_Orumster schreef:
Pol en Sophie, dat hoeft ook niet en je komt er vanzelf weer aan toe.
Ikzelf kom uit een 8 jarige relatie (eind mei verbroken) en de laatste 2 jaren waren zo zwaar dat ik nog steeds niet open sta voor een nieuwe relatie. Wel raakte ik na een maand of 3-4 nieuwsgierig naar hoe het aanvoelt, een andere man en ga ik heel soms op date. De chat investering is voor mij de grootste drempel en heb ik niet altijd zin in. In mijn tinderprofiel staat dat ik geen haast heb om een nieuwe relatie aan te gaan, dus ik speel met open kaarten.

Een beetje meelezen vind ik wel vermakelijk en leerzaam zodat je vast de dating etiquette opdoet :D


Dit is heel herkenbaar! Ik ben inmiddels bijna 3 jaar verder nadat mijn 10 jarige relatie verbroken is en merk dat ik nu pas heel langzaam weer open begin te staan om iets met iemand op te bouwen. Die nieuwsgierigheid naar een ander was er al wel eerder, vandaar ook dat ik nu al een tijdje een scharrel heb. Het is inderdaad grappig dat je vanzelf merkt dat je er weer aan toe bent. Hier nog steeds geen haast, want nog steeds heel druk met mijn eigen leven en nu past er eigenlijk geen man in. Grootste 'ding' vind ik het investeren om iemand te leren kennen en te besluiten of diegene wel of niet bij je past. Makkelijkste zou zijn als je dat hele deel gewoon kunt overslaan en weet dat t goed zit, bij elkaar past en verder wilt samen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:05

Jibbel schreef:
Makkelijkste zou zijn als je dat hele deel gewoon kunt overslaan en weet dat t goed zit, bij elkaar past en verder wilt samen.


Bij mij wilde het ook een hele tijd niet slagen. Er waren altijd twijfels van mijn kant of van zijn kant en door die onzekerheid is het plezier van het daten er na een tijdje wel af. Ik heb meerdere keren Tinder erop en eraf gegooid, gewoon omdat je elke keer als er weer iets niet slaagt je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Totdat ik een jongen tegen kwam in de feesttent en een praatje met mij kwam maken. Hij vroeg mijn nummer, appte mij de volgende ochtend meteen dat hij mij die volgende vrijdag op date mee wilde nemen. Vanaf het moment dat we aan het eind van die avond hebben gezoend wisten we meteen dat het van beide kanten goed zat en zou ik dit nooit weer willen ruilen voor al die stomme onzekere dates waarbij de mannen na 5 dates nog niet weten wat ze willen. Don't settle for less.. :D

Gisteren waren we 3 maanden samen en we zijn nog steeds stapelgek op elkaar <3

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:13

Leuk al die succes verhalen maar dan moet je alsnog de juiste tegen komen :)

Ik heb aankomende zaterdag een date en volgende week dinsdag. 2 totaal verschillende gasten dus ben benieuwd :+
Denk dat ik de 1 te jong vind en de ander te soft maar ik zal t wel zien :)

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:19

Yonker, enige manier om daar achter te komen is proberen!

Ketly, je kan natuurlijk in het wild ook iemand tegenkomen die na 10 dates nog twijfelt en op Tinder iemand die gelijk weet wat hij wel en niet wil. Dat hou je toch overal en enige manier om daar achter te komen is toch daten en proberen.

Relaxed, ik zou me er niet te druk om maken. Gebeurt iedereen wel eens. Gewoon telefoon die kapot is, batterij leeg, etc. Rustig afwachten, druk maken kan later altijd nog wel.

Date 2 staat gepland :D volgende week zondag gaat hij voor me koken.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:22

Ik bedoelde ook zeker niet dat dat niet via Tinder kan hoor :D Ik bedoelde dat als je steeds geen duidelijkheid of vage signalen krijgt, je meer verdiend dan dat en dan het soms gewoon even duurt tot de ware op je pad komt. Ik ben mijne nu toevallig in het wild tegengekomen, maar natuurlijk kan je ook via Tinder de juiste tegen komen.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:26

Heb ook maar tinder geinstalleerd :+ Bij de beschrijving gezet dat ik er gewoon voor de lol zit en in ben voor een goed gesprek. Tot nu toe twee lui die gewoon gezellig praten, dus ik zie wel hoe alles gaat lopen :') Dat swipen is indd verslavend hahaha!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:28

Oja, ik ben zelf geen haar beter. Heb tijdje gedate met jongen waarvan ik na eerste date al wist dat niks zou worden, maar het was wel leuk tijd vermaak. Ook wel duidelijk gezegd dat ik niet iets zag worden, maar wel gezellig was. Is het aan hem of hij dat wil of niet.

Moet wel even wennen aan de leeftijd weer. Mijn ex is vijf jaar jonger en ben nu toch aan ‘zoeken’ naar iemand die even oud of ouder is. Toch heel verschil weer mentaal en lichamelijk :')

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:35

Ketly schreef:
Ik bedoelde ook zeker niet dat dat niet via Tinder kan hoor :D Ik bedoelde dat als je steeds geen duidelijkheid of vage signalen krijgt, je meer verdiend dan dat en dan het soms gewoon even duurt tot de ware op je pad komt. Ik ben mijne nu toevallig in het wild tegengekomen, maar natuurlijk kan je ook via Tinder de juiste tegen komen.


Het irritante van online daten is de volgorde. Als je iemand 'in het echt' tegenkomt, dan selecteer je eerst op aantrekkingskracht/gedrag/klik en ga je erna elkaar beter leren kennen maar met al een kleine basis. De route met online daten is andersom, je gaat eerst wat info uitwisselen waarbij je je nog niet zo open geeft en het ook moeilijk is om nu echt jezelf te laten zien. Iemand kan weinig/welbespraakt overkomen op de app, maar sociaal onvaardig zijn etcetera. En dan heb je nog het fysieke aspect wat online niet kan beeldgevormd worden.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:41

Daarom was ik ook voorstander van snel afspreken, dan verandert die volgorde niet heel erg.
Als je eerst eindeloos gaat zitten appen en denkt elkaar te kennen heb je al een beeld gevormd dat uiteindelijk totaal anders kan zijn (en misschien wel heel erg tegen kan vallen).
Kort appen zodat je een indruk hebt of die persoon uberhaupt is waarmee je een keer een kop koffie wil drinken en dan gaan. Dan ga je er in ieder geval zonder beeld een vooroordelen in, dat is het leukste en werkt het beste.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:46

F_Orumster schreef:
Ketly schreef:
Ik bedoelde ook zeker niet dat dat niet via Tinder kan hoor :D Ik bedoelde dat als je steeds geen duidelijkheid of vage signalen krijgt, je meer verdiend dan dat en dan het soms gewoon even duurt tot de ware op je pad komt. Ik ben mijne nu toevallig in het wild tegengekomen, maar natuurlijk kan je ook via Tinder de juiste tegen komen.


Het irritante van online daten is de volgorde. Als je iemand 'in het echt' tegenkomt, dan selecteer je eerst op aantrekkingskracht/gedrag/klik en ga je erna elkaar beter leren kennen maar met al een kleine basis. De route met online daten is andersom, je gaat eerst wat info uitwisselen waarbij je je nog niet zo open geeft en het ook moeilijk is om nu echt jezelf te laten zien. Iemand kan weinig/welbespraakt overkomen op de app, maar sociaal onvaardig zijn etcetera. En dan heb je nog het fysieke aspect wat online niet kan beeldgevormd worden.


Daar heb je gelijk in! Maar onbewust schets je toch een beeld in je hoofd van iemand die je via internet leert kennen op basis van de gesprekken die je voert en eventuele foto's die je uitwisselt. Het voordeel van elkaar in het wild tegen komen is dat je wel meteen een indruk hebt van deze persoon hoe die ook werkelijk is in het echt. Ik snap dat je na een eerste date misschien nog even wilt laten bezinken of de persoon die je over de telefoon hebt leren kennen ook echt aansluit bij het beeld dat je in het echt van die persoon hebt. Maar ik ben wel van mening dat als er na enkele dates nog steeds twijfels zijn of dat er weinig initiatief wordt genomen om een vervolgdate te plannen, dat het zonde is om je tijd daar in te steken. Iedereen verdient het toch even veel om de juiste aandacht en liefde te krijgen in een (beginnende) relatie? Los van de relaties waarbij beide kanten ermee akkoord gaan dat er geen toekomst in zit.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:52

Toch is uit onderzoek gebleken dat mensen elkaar positiever beoordelen als hun eerste ontmoeting online was, dan wanneer deze irl was. Komt juist omdat je al een beeld van iemand zn persoonlijkheid hebt gevormd en daar van gecharmeerd bent (of niet, en dan dus ook niet gaat daten).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:53

Ja ik weet ook niet of ik mijn vriend ooit had benaderd in het echt. Hij mij in ieder geval niet, veel te verlegen daarvoor. En ik vind dat ook heel eng. _O- Past mooi bij elkaar. :)*

Flessuh

Berichten: 1424
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Hindeloopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:56

Minimus schreef:
Heb ook maar tinder geinstalleerd :+ Bij de beschrijving gezet dat ik er gewoon voor de lol zit en in ben voor een goed gesprek. Tot nu toe twee lui die gewoon gezellig praten, dus ik zie wel hoe alles gaat lopen :') Dat swipen is indd verslavend hahaha!


Het is pas echt erg als je Tinder plus hebt.. dan heb je geen limiet meer op het aantal likes dat je uit kunt delen dus dan kan je echt hard doorgaan :+

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:02

Hier vriendlief ook via Tinder leren kennen :D
Klikte meteen op de eerste date en de week erna had hij een verrassings date naar de Efteling geregeld, en sindsdien altijd samen gebleven. Hij woonde wel een stuk verder weg dus anders hadden we elkaar waarschijnlijk nooit ontmoet :D

Nu met Sinterklaas 1,5 jaar samen en inmiddels wonen we ook al zo'n 10 maanden (succesvol :') ) samen! <3

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:03

Ik ben normaal ook van snelle afspreken. Nu dus pas na 1,5 week omdat eerder niet lukte. Hoe langer duurde, hoe meer ik ging twijfelen of ik hem wel leuk zou vinden in het echt. Achteraf onterecht, hij is in echt leuker dan verwacht.

En in echt elkaar leren kennen kan ook alsnog verkeerd beeld geven. Jongen waar ik het hierover had dat niks was, was met drank op in feesttent erg los en gezellig. Maar later zonder drank op ineens verlegen en erg rustig. Niks voor mij. Als ik die nuchter had leren kennen, was gelijk duidelijk dat niks voor mij was.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:09

Mijn 2 dates voor volgende week app ik toch al even mee, afspreken kwam er niet van. Nu ben ik normaal ook wel van snel afspreken. Ik verlies vaak mij mijn interesse als dat niet gebeurd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:14

Voordeel van online daten vs in het wild: die drempel om op iemand af te stappen is weg. Ik had mijn vriend al gespot in college tijdens een korte cursus. Toen die eerste x binnen stapte dacht ik: ow hallo daar, gaat deze cursus toch nog leuk worden <<)

Maar denk maar niet dat ik ook maar een woord gesproken heb met 'm toen. Heb na die cursus weer eens Tinder aangemaakt en na een paar keer swipen kwam ik hem tegen haha. Hij vroeg na iets van 4 berichtjes al of ik eens wat wilde gaan drinken.. toen durfde ik het wel aan om op date te gaan.

Was ik hem niet tegengekomen was ik nog steeds single gok ik. Ik kap het altijd af op moment dat ze vragen om op date te gaan. Het hele idee dat je tegenvalt etc.. nu had ie me iig al gezien in studiemodus (net een tokkie dan :') ).

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:21

Deze stille meelezer kruipt ook weer even uit de meeleeshoek...
Na een hele tijd geen getinder etc. na een hele moeilijke break-up in augustus ben ik toch weer aan het daten geslagen. Met mijn ex was het altijd heel erg onzeker wat we waren omdat we in verschillende landen woonden en we beide nogal angstig werden van vastigheid. Uiteindelijk durfde ik mij wel open te stellen en werd al snel m'n hard gebroken... Eind van de zomer tot ongeveer een maand geleden toch nog veel gepraat met elkaar, waar ging het mis, houden we dan niet meer van elkaar, waarom lukt het nou telkens niet tussen ons, ondanks dat we zo graag wel bij elkaar willen zijn? Tegen beter weten in toch weer het een en ander gebeurt, maar erna eindelijk naar mijn verstand geluisterd en voor mezelf gekozen. Na een jaar gedoe wist ik waar ik aan toe was: een vent die 100% voor mij kiest en daar open over is en klaar voor is. Neemt niet weg dat ik er een goede twee maanden echt flink kapot van ben geweest en 0 zin had in serieus gedate.

Nooit gedacht dat ik mezelf dit ooit zou horen zeggen, maar ik ben toe aan een relatie. Sinds het uit is heb ik wat aangemodderd met twee gasten, meer voor de leuk want zag met beide nooit toekomst. Afgelopen weken heb ik die beide afgekapt. De ene kreeg te veel gevoel erbij, en heel hard misschien, maar daar zat ik met hem niet op te wachten := En ik ben gewoon ontzettend klaar met het nutteloze, eindeloze gedate zonder betekenis of toekomst.

1 klein probleem: Ik ga in januari voor minstends 3-4 maanden in Rwanda wonen en verhuis mogelijk erna terug naar Kopenhagen voor m'n scriptie.
En toen had ik vorige week een Tinderdate.
En is hij veel te leuk en lief.
Voelt het gelijk veel te fijn.
En wat nu? Goede vraag :')


Darah, lekker links laten liggen die gozer. Als het hem wel uitkomt zal hij misschien weer eens appen, maar dan weet je meteen wat z'n intenties zijn. Je bent veel meer waard dan een adhoc scharrel.

Wat een ontzettend leuke date linoleum! Moet echt een filmisch moment zijn geweest in dat reuzenrad!

Over de angst voor daten, precies om wat MissFloorx beschrijft app ik eigenlijk zo min mogelijk of niet constant de hele dag door voor een date. Stel de daadwerkelijke date valt tegen, dan voel ik me inderdaad schuldig om het af te kappen erna. Nou ben ik op welgeteld 2 tinderdates geweest dus ben ik ook geen expert :+

Ik vind het eigenlijk aan de ene kant ook wel fijn dat je via Tinder beter kan filteren dan in het wild. Gebeurt ook vaak genoeg dat je iemand tegen komt in de kroeg, heb je een leuke avond en spreek je erna misschien nog een keer af, maar blijft het toch vaak casual, is die klik er niet zonder een feestje of zoiets.
Door eerst wat foto's te zien en wat te appen kan je toch wel polsen of iemand hetzelfde gevoel voor humor heeft, wat hij voor werk doet, interesses heeft etc.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:53

Leuk die succesverhalen!

IRL of online ontmoeten hebben allebei zijn charmes. Ik ben wel een voorstander van redelijk snel afspreken.
Aantrekkingskracht vind ik erg belangrijk en soms ontbreekt dat.

Lastig Tutti_Frutti dat je in januari weg gaat voor een paar maanden! Woont je tinderdate ook in Kopenhagen?

Mijn scharrel komt niet voor de seks overigens, ik hoef ook geen relatie met hem. Denk dat er momenteel wat anders speelt bij hem, maar wees dan een vent en zeg het gewoon :')

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:57

Ik woon inmiddels alweer sinds juli in Den Haag (loop in NL stage), date woont ook in de randstad.
Nu komt het best oke uit dat ik weg ga, want meneer komt net uit een hele lange relatie en zit dus eigenlijk niet perse te springen om gelijk weer een vaste relatie aan te gaan. Neemt niet weg dat we elkaar nu een week kennen en elkaar daarvan 4 dagen gezien hebben en we dus best wel hard die kant op gaan :=

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:48

Hallo daar ik kom ook weer even aanwaaien. Alles bijgelezen maar jullie gaan veel te hard! Over leuke geslaagde dates gelezen en veel onzekerheden in het dateleven. Ik lees veel geklaag over mannen die zich niet willen hechten of aan iets vasts toe zijn maar ik geloof dat sommigen hier ook wel last van hebben, waaronder ikzelf |o

Ik blijf het ook een gedoe vinden, zoveel tijd investeren in Tinder. Maar anderzijds is mijn vrije tijd ook beperkt dat ik pas echt tijd vrij wil maken voor een date als ik iemand echt interessant vind. Dus daar moet dan weer veel gechat aan vooraf komen. Afgelopen weken was ik niet bezig met Tinder want nog redelijk hoteldebotel van mijn buitenlanddate, maar ik denk dat daar binnenkort wel weer verandering in komt O:)

Afgelopen weekend weer een dagje met buitenlanddate doorgebracht. Daarvoor ook heel veel nagedacht en nu hem weer te hebben gezien tot de conclusie dat dit geen relatiemateriaal is. Hij maakt wel iets bij me los maar er zijn nu al veel te veel minpunten (en ergernissen) over hem op te noemen. We kunnen gewoon een goede fwb zijn, maar ook daarvoor heb ik besloten dat hij nu maar eens het initiatief moet gaan nemen om langs mij te komen. Ik gok alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren want toen ik vorige week een balletje daarover opgooide zei hij dat hij dat wel eens kon doen als hij paarden in Duitsland ging proberen om daarna bij mij en mijn paard langs te komen. Meneer zijn topografie is niet zo best want Duitsland is hier nog wel een eindje vandaan.... En daar maakte ik dus ook uit op dat hij niet zomaar een dag vrij wil maken om bij mij te komen. Gevoelsmatig heb ik gistermiddag 'afscheid' genomen, ik sluit niet uit dat ik hem nog ga zien maar ik ga er niet mijn best meer voor doen.
Enerzijds vind ik het wel jammer dat het niet zo is als ik het voor me zag maar anderzijds ga ik me nu ook niet vasthouden aan of hopen op een plaatje dat er niet gaat zijn. Dus mezelf beschermen en niet meer de moeite nemen om 2 uur er heen te rijden. Mijn kostbare tijd ga ik lekker investeren in mezelf nu.

Voorlopig heb ik geen tijd (en behoefte) om Tinder weer te installeren, ik heb te veel andere dingen aan mijn hoofd. Waaronder mijn studie en mijn paard waarvoor ik gevoelsmatig chronisch tijdtekort voor heb, en nog een dilemma waar ik uit moet komen die mogelijk mijn leven flink op zijn kop gaat zetten.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:57

Linda, wel fijn dat het weekend wat meer duidelijkheid heeft gegeven. Toch een soort van afsluiting. Altijd makkelijker dan ergens tussenin blijven hangen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:10

Het is bijna alsof ik mijzelf hoor praten Linda := Heb momenteel heel erg dezelfde instelling qua daten... Vooral geen tijd en zin in drama of onduidelijk gedoe. Natuurlijk alsnog jammer dat hij niet al te enthusiast was om eens naar jou toe te komen, maar zou er vooral niet te veel over in zitten en inderdaad lekker je eigen dingen doen als hij toch geen relatiemateriaal is. Fwb constructies moeten juist vooral heel zorgeloos en vrijblijvend zijn, anders werkt het niet vind ik. Denk je dat hij de dag ook zo zag, als een afsluiting?

Nou zeg ik hierboven dus geen behoefte aan onduidelijk gedoe maar het feit dat ik straks laaaaaang weg ben, m'n date nog even niet toe is aan een vaste relatie en we eigenlijk veel te klef en lief met elkaar zijn na 3-4 dates doet wel al wat alarmbellen afgaan. Waarom loop ik altijd zo hard van stapel en ben ik hopeloos slecht in casual zijn zodra ik iemand echt zie zitten....