Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:05

Ik kan ook lucide dromen, vind het vooral handig dat ik nu al jaren geen nachtmerries meer gehad heb. Vervelende situaties worden in no time opgelost. Alleen met vuur/brand heb ik soms nog wat moeite, vroeger werd ik dan meteen wakker. Nu kan ik het wel soort van wegkrijgen, maar nog niet volledig. (B.v. dat mijn huis niet meer in brand staat, maar dat van de buren)
Verder denk ik ook niet dat ik al mijn dromen hier ga delen, is toch wat te persoonlijk vaak.
Mijn vingers heb ik nog nooit geteld, ik merk eigenlijk altijd vanzelf dat ik droom. :)

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.


Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:11

FemkeVH schreef:
Wat ik erg vaak droom, is dat mijn tanden los (komen te) zitten en dat ze daardoor niet meer goed op elkaar passen en er uit vallen. Heel apart


Ik droomde vroeger ook vaak dat mijn tanden of los kwamen of scheef gingen staan of uitvielen. Ik merkte dat ik deze dromen altijd had als ik mijn nachtbeugel droeg. Ik slaap met mijn mond dicht, tanden op elkaar en zo kwam er dus altijd veel druk op die beugel (heb er zelfs een keer een stukje af gebeten in mijn slaap, hadden ze nog nooit meegemaakt :') ). Nadat ik gestopt ben die te dragen, heb ik die dromen niet meer gehad.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:35

Ik heb dat idd ook soms dat ik eerder een toeschouwer ben, die een film kijkt.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:08

FemkeVH schreef:
Ik slaap ook met mijn mond dicht, en tanden op elkaar. Echter heb ik geen beugel. Heb geen idee waar het vandaan komt, maar heb die dromen met enige regelmaat


Misschien dat je dan toch iets te hard dichtbijt ofzo..
Ik heb de dromen iig niet meer gehad sinds ik beugelloos ben. :D

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:03

Tortilla schreef:
Ik zie in mijn dromen eigenlijk nooit gezichten scherp.. Ze zijn altijd blurry, maar dat heb ik in de droom zelf niet door. Ik weet immers zelf precies wie die persoon is.

Verder had ik als kind vaak een terugkerende droom dat ik midden in de tweede wereldoorlog zit. De locatie etc was steeds anders, maar een aantal keer was ik op vakantie in de Ardennen in het huisje van mijn opa en oma en kwamen er ineens allemaal tanks langs rijden etc.

Hebben jullie er met lucide dromen nooit last van bijvoorbeeld teleurgesteld wakker te worden? Ik ben bang dat ik, als ik lucide zou (gaan) dromen, mensen en dieren van vroeger 'oproep' die ik nu niet meer zie of nu dood zijn, en dan heel teleurgesteld wakker word omdat ik doorkrijg dat het niet echt was.
Zo droomde ik een paar weken terug dat ik bij iemand was die ik heel graag weer wilde zien en die redelijk abrupt uit mijn leven is verdwenen, en ben ik de hele volgende dag uit mijn hum geweest.


Marocje schreef:
Nee, want met een Lucide droom weet je dus dat je droomt. Kan alleen ff niet terughalen nu of ik weleens Lucide droom met personen die er niet meer zijn?


Daar ben ik het niet mee eens. Ik droomde soms dat mijn gestorven konijntje nog leefde. Dan besefte ik in de droom al dat dat niet waar was en dan verdween hij plots in die droom. Waardoor ik ging zoeken. Geloof me, dan word je echt niet blij wakker..

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:57

Ik kreeg gewoon het gevoel dat ik ze nog eens verloor eigenlijk, omdat ik het besefte en ze dus verdwenen. Als ik ze daarna terug wou krijgen in de droom, lukte dat niet meer.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:26

Ik heb ook nog nooit een slaapverlamming gehad, maar bij mij ging het lucide dromen ook redelijk vanzelf, dus heb er ook nooit echt methodes voor gebruikt zoals die realitychecks ofzo. Ik slaap ook nauwelijks op mijn rug..

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gigixponys

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:39

xxStitchxx schreef:
Captain, dat is ook zeker zo! Geloof er ook in. Het moeilijk is dat het ook voelt als opnieuw afscheid nemen. Het is dubbel.
Zo mooi en zo pijnlijk tegelijk. Ik moet erbij zeggen dat ik een burn out heb en meerdere trauma's ik daardoor een emotioneel wrak ben. Daardoor zal het ook zwaarder vallen en mis ik mijn pony heel erg. Gelukkig ben ik net begonnen met therapie. Ik hoop dat ik in de toekomst er dan meer kan van genieten, lucide dromen kunnen fijn zijn. Alen voor mij nu even niet.


Bij voelde zoiets ook als opnieuw afscheid nemen, waardoor ik me weer heel slecht voelde.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, dieseltje09, Googlebot, hagelslag, IASCrawler, Imhrien, luuntje, MerleSimone, moonsparkle, sasja0705, zuperzmoker en 59 bezoekers