Leverancier hoppers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 11:15

Je kent het wel, einde van het jaar, tijd voor de nieuwe zorgverzekeringspolis. Maar ook als je telefoon abonnement is afgelopen, en als de jaarrekening van de energie binnenkomt. Die ene vraag:

'Should I stay or should I go now?'

Ik ben normaal gezien wat lui en merkgetrouw. Zo gaat mijn telefoon abbo van T-mobile nog terug naar de tijd van 'Orange'. En wat was ik onlangs blij dat ze laatst een leuk nieuw aanbod hadden.

Anderzijds heb ik dit jaar mijn trouwe TV en internet leverancier gedag gezegd en ben in voor € 20,- minder per maand(!) een ander abonnement rijker.

Vaak krijg je als nieuwe klant betere deals. En dat loont. Het avontuur lonkt, mijn energie kan dus beter, mijn zorgverzekering wellicht ook. En volgend jaar hop ik gewoon weer!
Maar ik ben ook een beetje bang, stel dat er addertjes onder grasjes zitten? Kleine lettertjes die ik niet zie...

Wie is hier ervaren 'hopper'? Wat levert het op? Waar let je op? Of... Wat kan er misgaan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:19

Ik ben erg trouw. Vorig jaar voor het eerst van telefoon maatschappij gewisslt met mobiel maar wel nummer behouden. Ik had nog een 02 kaartje ver voor telfort. Zorgverzekeraar kan ik niet wisselen helaas. Ivm chronische ziekte word ik voor aanvullend nergens geaccepteerd. En zit nu niet bepaald bij goedkope maatschappij. Eerst wel een fijne maar die zijn overgenomen en opgegaan in zilveren kruis. Stroom aantal keren gewisseld maar zit nu principieel en goedkoop.

Maar heb met de telefoonoverstap heel veel ellende gehad, aansluitingen die het niet deden enz.

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:27

karuna schreef:
Ik ben erg trouw. Vorig jaar voor het eerst van telefoon maatschappij gewisslt met mobiel maar wel nummer behouden. Ik had nog een 02 kaartje ver voor telfort. Zorgverzekeraar kan ik niet wisselen helaas. Ivm chronische ziekte word ik voor aanvullend nergens geaccepteerd. En zit nu niet bepaald bij goedkope maatschappij. Eerst wel een fijne maar die zijn overgenomen en opgegaan in zilveren kruis. Stroom aantal keren gewisseld maar zit nu principieel en goedkoop.

Maar heb met de telefoonoverstap heel veel ellende gehad, aansluitingen die het niet deden enz.


Ja en dat stukje van die zorgverzekering vind ik zo belachelijk.
Mijn broertje heeft dat ook.
Je bent gewoon verplicht om ergens te blijven.
Daar zouden ze iets aan moeten doen

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:27

Ik ben overigens nog niet gehopt.
Ik zit er wel elk jaar aan te denken met mijn zorgverzekering

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:32

Ik dit ook ieder jaar te denken met mijn zorgverzekering :+ Maar vind het zo lastig om overal te gaan zitten vergelijken etc. Dus blijf altijd bij CZ hangen :+

mvdbijl

Berichten: 3674
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:38

Hoppen is niet altijd praktisch zo krijg ik bv elders zeker niet het zelfde tandartspakket of mag je eerste 2 jaar bepaalde behandelingen niet ondergaan. Dan betaal ik wel paar euro meer en blijf ik zitten..

Veel zorgverzekeraars passen hun aanvullende pakketen aan, die info krijg je rond deze tijd.

elektra hop ik wel, dat scheelt gewoon teveel..

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:43

Ik heb in het verleden wel gehopt met zorgverzekering maar ben nu weer terug bij mijn oude. Is wel een duurdere maar omdat ik zeer snel problemen heb met mijn tanden en een goede brol verzekering wil hebben was dat voor mij gewoon de beste keuze. Dan de minste risico dat ik zelf moet betalen.
Maar ben je super gezond jong persoon dan kan je bij de goedkoopste, maar daar is vaak ook het minste verzekerd, dus dat is altijd goed vergelijken. En natuurlijk zit je met veel zaken verzekerd waar werkelijk niks aan hebt...

Met de rest; tja ik ga wel nog hoppen. Ik heb telefoon, internet en tv nog bij 3 verschillende maatschappijen. Maar ik wacht even tot mijn keuze daar een goede aanbieding voor gaat maken. En dan komt alles bij elkaar. En dan zou ik minimaal 20 euro per maand besparen (en als dezelfde actie komt dan de eerste 6 maanden zelfs 60 euro p/m, daarna 30 p/m)

Anoniem

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:47

Ik heb zelf 1 jaar bij een andere zorgverzekeraar gezeten kon omdat ik binnen een jaar terug kwam zonder keuring terug in het max pakket bij mijn oude (let, ik zat daar al sinds het nog particulier was). Blijf daar ook lekker zitten.

Telefoon ben ik twee jaar geleden gehopt, altijd T-mobile klant geweest, maar ze hadden de telefoon die ik wilde niet op voorraad. Naar KPN gegaan, meteen alles overgesloten (ook Ziggo naar KPN) en nu allemaal leuke extra kortingen, dubbele data etc.

Energie zitten we al een paar jaar bij van de Bron, beter krijg jeh et niet hoor ik altijd als ik weer eens aangesproken word op straat. :+

Verzekeringen hop ik niet mee, die staan goed geregeld allemaal bij dezelfde al jaren.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:52

Telefoon heb ik al een paar keer gehopt, maar zit nu weer bij vodafone
energie niet, maar ik heb pas sinds vorig jaar daar mee te maken xD

zorgverzekering kijk ik elk jaar wel wat het goedkoopst en handigst is, maarik ben nu via de gemeente oa. zo goed verzekerd dat ik nog mooi een jaartje blijf.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:19

Wij vergelijken regelmatig even of we nog wel t goedkoopst uit zijn. :j

Voor energie zijn we pas overgestapt naar greenchoice. Ook even gekeken naar t bovengenoemde van de bron toen maar greenchoice was iets goedkoper en ze leveren beide groene energie, wat ik belangrijk vind.

Voor mn telefoon zit ik al jaren bij t-mobile die steeds het goedkoopst blijkt voor mij. Mijn vriend zit bij KPN echt al jaaaaren en hij heeft door de jaren heen allemaal verdubbelaars gekregen waardoor het heel nadelig zou zijn om weg te gaan.

Dan televisie/internet, ook nét overgestapt naar online, met onze wensen weer het goedkoopst.

Alleen qua zorgverzekering blijven we meer plakken. We zitten collectief via de werkgever van mijn vriend bij CZ. Zorgverzekering vergelijken blijft natuurlijk lastig, je kunt nergens echt goed vergelijken omdat aanvullende pakketten niet hetzelfde zijn en zo kom ik toch steeds weer uit bij CZ terwijl ik liever zou overstappen.
Het gaat mij dan voornamelijk om bril en tandartsverzekering en vergoedingen voor mijn verdere behandelingen. Dat blijft toch een lastige maar toch kijk ik ieder jaar weer. :j

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:24

Ik heb zelf nooit problemen dus ik heb "steeds" gehopt (nou ben ik pas 20 en regel ik het dus ook pas 2,5 jaar :+ )
Ik verwachtte bijvoorbeeld dit jaar dat ik een gaatje zou hebben - was niet zo *\o/* - dus heb ik dit jaar hogere tandarts verzekering gedaan.
Zo probeer ik het een beetje af te stemmen (en dit kwam ook gewoon net goed uit)
Ik zit dus zelf ook nog een beetje te kijken hoeveel ik nodig heb, maar komend jaar doe ik weer een lekker goedkope :j

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 14:45

De energievergelijker schotelt voor dat ik € 250,- zal besparen bij overstap. (welkomstpremie)

Toch denk ik, is dat écht? of is het een lekkermakertje en zit je uiteindelijk met ongeveer dezelfde kosten....

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:56

Gezien wij denken aan een kindje en ik niks aanvullend Heb, echt alleen de basis dus, en mijn verzekering amper iets vergoed bij aanvullende dingen denk ik dat ik komend jaar ga overstappen naar een verzekering waarbij ik daarvoor gedekt ben. Evenals voor bril en tandarts etc. Maar vooral voor een eventuele baby en bevalling vind ik dat belangrijk...

Dus nog maar even uitzoeken en vergelijken :D

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:37

Voor een bevalling zit eigenlijk alles wel in de basisverzekering, behalve als je een ziekenhuisbevalling zou willen zonder medische noodzaak. Eventueel kun je je nog extra verzekeren voor kraamzorg geloof ik, doe je dat niet betaal je een bijdrage van ca. 4 euro per uur. Die 4 euro komt ongeveer op hetzelfde bedrag neer als het bedrag waarmee je zorgverzekeraar omhoog gaat zou je je daarvoor aanvullend verzekeren. Beval je gelijk het eerste jaar nog en heb je om een of andere reden extra kraamzorg nodig dan is het fijn om je daarvoor te verzekeren, anders is het eigenlijk niet nodig.

Ik vergelijk elk jaar en hop ook wanneer dat nodig is. Even een middagje voor gaan zitten en alles is weer geregeld.

Anoniem

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:25

Ik shop altijd, met alles eigenlijk.. :j Vooral met energie loont dit door de welkomstpremies, daarmee stap ik ieder jaar over en met de jaarafrekening krijg je dan altijd een leuk bedrag terug :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101713
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:57

Kelly_ann schreef:
De energievergelijker schotelt voor dat ik € 250,- zal besparen bij overstap. (welkomstpremie)

Toch denk ik, is dat écht? of is het een lekkermakertje en zit je uiteindelijk met ongeveer dezelfde kosten....


Ik ben vorig jaar overgestapt van Essent naar Nuon omdat ze €250 cashback garandeerden...plus dan nog wat ik teveel aan voorschot heb betaald. Dat klonk erg aantrekkelijk dus overgestapt. Die €250 krijg ik in januari. Dus blijf nog ff zitten...komt er daarna een maatschappij met een leuke actie stap ik gewoon weer over. :D

Zorgverzekering kijk ik ook elk jaar naar en stap bijna altijd over...als het goedkoper dan dan doe ik dat.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:15

Ik shop liever niet - ik vind het zo'n verspilling. Ik weet dat het op individueel niveau wat op kan leveren, maar als geheel komt het er op neer dat we vooral gigantisch veel tijd en energie verspillen aan verkoop, reclame en administratie. En niet te vergeten deur-tot-deur-verkopers...

Dus in principe doe ik mijn best om een goede aanbieder te vinden die het redelijk ethisch aanpakt, en zolang ze het niet te bont maken blijf ik daar graag bij.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:42

Shadow0 schreef:
Ik shop liever niet - ik vind het zo'n verspilling. Ik weet dat het op individueel niveau wat op kan leveren, maar als geheel komt het er op neer dat we vooral gigantisch veel tijd en energie verspillen aan verkoop, reclame en administratie. En niet te vergeten deur-tot-deur-verkopers...

Dus in principe doe ik mijn best om een goede aanbieder te vinden die het redelijk ethisch aanpakt, en zolang ze het niet te bont maken blijf ik daar graag bij.

Je bent me voor, ik wilde precies t zelfde zeggen.
Wanneer t goed is, laat ik t zo. Die paar centen die ik goedkoper zou kunnen (wat nog maar de vraag is, op langere termijn) en dan t risico dat t op diezelfde langere termijn toch niet zo goed bevalt, is het me niet waard.
Ik geef niet zoveel om geld dat ik m'n tijd en energie daarin wil steken.

Elisa2

Berichten: 37110
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Leverancier hoppers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:40

Ik kijk altijd via Independer wat beter past/ goedkoper is en wissel dan gerust.

Laatst kreeg ik een brief dat mijn autoverzekering ineens E10,- duurder zou worden per maand ivbm de vele verzekeringsschade die ze zgnd uit moesten keren. {in het algemeen}
Dat zal prima, maar ik ben gelijk overgestapt en kon voor 10 euro goedkoper een verzekering afsluiten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:44

[***] schreef:
Gezien wij denken aan een kindje en ik niks aanvullend Heb, echt alleen de basis dus, en mijn verzekering amper iets vergoed bij aanvullende dingen denk ik dat ik komend jaar ga overstappen naar een verzekering waarbij ik daarvoor gedekt ben. Evenals voor bril en tandarts etc. Maar vooral voor een eventuele baby en bevalling vind ik dat belangrijk...

Dus nog maar even uitzoeken en vergelijken :D


Wat verwacht je dan dat er extra vergoed wordt? Er is bijna geen voordeel van aanvullend tov basisverzekering bij zwangerschap en bevalling ;)
Vrijwel alles zit in de basisverzekering :j
Ik zou ook niet overstappen als je nu nog niet zwanger bent. Als je binnen dit jaar niet zwanger wordt betaal je je scheel en heb je die voordelen niet. Zelf betalen loont vaak echt bij zorgverzekeraars. Helaas, maar wel waar.

Ik ben alleen basis verzekerd bij DSW, de beste verzekeraar vind ik :o alles wat ik aanvullend nodig heb betaal ik zelf, hoef je tenminste ook niet aan achterlijke voorwaarden te voldoen :=

jasz

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:53

Ik wissel heel veel, ik kijk elk jaar of ik naar een nieuwe zorgverzekering wil, naar mn mobiele abonnement, als de sportschool duurder wordt ga ik daar naar kijken en ik ben dit jaar ook van bank gewisseld. Ik ben nooit bang voor die addertjes onder het gras, zolang je het wel gewoon goed uitzoekt zit het wel goed.
Ik heb dus dit jaar een nieuwe zorgverzekering, een andere provider, een andere bank en ik ga binnenkort weer kijken of mijn zorgverzekering nog goed is.
Want laten we eerlijk zijn, een trouwe klant ergens blijven dat loont bijna nooit. Bij banken blijven ze alleen maar rente op je spaarrekening steeds meer naar beneden brengen en dit jaar zijn er ook gewoon hele grote verschillen in providers. Het kan gewoon echt een hele hoop schelen om af en toe te wisselen.

En als je niet wil wisselen; het helpt ook heel goed om gewoon even te bellen en te zeggen dat je wil opzeggen. Vooral bij internetproviders en je energie leverancier kan dat opeens veel gunstiger uitkomen. Er is daadwerkelijk een procedure voor mensen die gaan opzeggen, met een hoop extra's en voordeel om ze maar te laten blijven.
Dus echt, af en toe even dat soort dingen uitzoeken is een heel goed idee.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:28

jasz schreef:
En als je niet wil wisselen; het helpt ook heel goed om gewoon even te bellen en te zeggen dat je wil opzeggen. Vooral bij internetproviders en je energie leverancier kan dat opeens veel gunstiger uitkomen. Er is daadwerkelijk een procedure voor mensen die gaan opzeggen, met een hoop extra's en voordeel om ze maar te laten blijven.
Dus echt, af en toe even dat soort dingen uitzoeken is een heel goed idee.

Bij abonnementen op kranten/tijdschriften werkt dat ook! We hadden een jaarabonnement op de krant middels een aanbieding. Na dat jaar zouden we tientje per maand meer moeten gaan betalen. Even over gebeld en de komende drie jaar betalen we geen cent meer voor hetzelfde abonnement :).
Ergens de volle mep voor betalen terwijl er om de haverklap aanbiedingen voor zijn is m.i weggegooid geld :).

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:38

[***] schreef:
Gezien wij denken aan een kindje en ik niks aanvullend Heb, echt alleen de basis dus, en mijn verzekering amper iets vergoed bij aanvullende dingen denk ik dat ik komend jaar ga overstappen naar een verzekering waarbij ik daarvoor gedekt ben. Evenals voor bril en tandarts etc. Maar vooral voor een eventuele baby en bevalling vind ik dat belangrijk...

Dus nog maar even uitzoeken en vergelijken :D

Alles wat noodzakelijk is zit al in de basis.. Alleen de eigen bijdrage voor kraamzorg(4,30) en het bevallen in het zh moet je dan zelf betalen. In de aanvullende wordt dat wel gedekt en ook een lactatiedeskundige mocht je daar gebruik van willen maken :j