Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:40

Bokt is altijd zó handig voor dit soort dingen, dus kunnen jullie mij helpen!

Voor aankomende zondag heb ik een personeelsuitje en heb net gehoord dat er voor de avond een dress code is. Casual Elegance...
en ik heb géen flauw benul wat daar bij past. met googlen kom ik ook niet ver bij deze exacte dress code

Zelf ben ik geen jurken persoon, ook niet persé het figuur voor. het moet makkelijk omkleden zijn van de normale kleding overdag waarschijnlijk spijkerbroek en trui met sneakers. en dus passen bij de avond. meer dan de dress code weet ik niet

spijkerbroek lijkt mij niet echt een optie, dus ik zat te denken aan een zwarte pantalon, met een wat opvallender blouse/shirt eronder en dan een net donker jasje erop. met een enkellaarsje met hak eronder.

maar wat verstaan jullie onder casual elegance?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:40

Mooie jumpsuit met goeie hak komt in mij op

Edit:

Zoiets bedoel ik

Afbeelding

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:47

Bij zo'n model idd heel mooi, of het ook bij mij mooi staat weet ik niet. maar volgens mij heb ik ergens nog wel een jumpsuite, dus wel een optie om in het achterhoofd te houden en te passen ^^
qua hak heb ik wel pumps, maar hoog gaat niet ivm mijn enkels. maar wil sowieso wel iets met een hakje, en niet plat vind ik toch wel netter

bedankt voor de tip vast!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:51

Het lijkt mij dat casual elegance hetzelfde is als casual chique, in dat geval zou ik gaan voor een nette outfit - dus geen spijkerbroek met trui en gymp, maar een zwarte broek met hakje, blouse en lang vest of een variatie daar op. Een mooi gekleed jurkje of idd een jumpsuit kan ook leuk zijn! Iets wat niet te opvallend is, maar wel netjes.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 23:23

op casual chique vind je wel meer inspiratie!
jasje erover ga ik denk ik wel doen ivm mijn bovenarmen. en heb geen blouse met lange mouw.

vind het wel lastig, wil niet overdressed maar ook niet underdressed aankomen

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 00:39

Heb nu een zwarte pantalon. Beige peeptoe pumps met hak en een bloemen shirt. Twijfel alleen nog om daar dan een roze of zwart jasje op te doen. Shirt is ook donkerblauw met roze bloemem. Zwart jasje word misschien donker.

Heb gelukkig nog tot zondag ^^

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:46

Ik denk dat casual elegance staat voor een nette outfit die net iets extra is. Ik zou gaan voor iets wat je ook aantrekt als je uit eten gaat of een avondje uit.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 01:00

Heb je geen shirt wat bij je peeptoes past? Of schoenen die bij je shirt passen? Nu klinkt het nog als een vrij bont geheel.

Denk verder wel dat het bij de dresscode past.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 03:14

Eloya schreef:
Heb nu een zwarte pantalon. Beige peeptoe pumps met hak en een bloemen shirt. Twijfel alleen nog om daar dan een roze of zwart jasje op te doen. Shirt is ook donkerblauw met roze bloemem. Zwart jasje word misschien donker.

Heb gelukkig nog tot zondag ^^


IK zou persoonlijk niet snel beige pumps dragen onder een zwarte pantalon.

IK zou een zwarte pump/peeptoe doen met zwarte pantalon, een mooi bloesje erop en dan je roze jasje. Die laatste twee zou ik dan wel matchen met elkaar.

Als je perse de beige schoenen aan wilt zou ik me dat alleen kunnen voorstellen als je ook dezelfde kleur beige in de top hebt.

Misschien een foto van de outfit zodat we mee kunnen denken? Ik kan wel allerlei dingen bedenken maar het is makkelijker om het in het echt te zien.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 09:05

Dit heb ik qua opties in mijn kast. Het worden se beige pumps zeer waarschijnlijk want ik kan van mijn zwarte er maar 1 vinden.

Jasje kan ook zwart maar die heb ik niet hier. En andere kleding opties ook niet maar die ga ik vrijdag thuis bekijken ik woon net op kamers en niet al mijn kleding is mee

Nu ik het zo zelf ook zie vind ik het bloemen Shirt het minst leuke denk ik. En dr zwarte broek en zwart glitter shirt mooier maar is dat niet to much.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:02

Ik zou die laatste combi doen! Het jasje oogt niet zo heel chique op de foto en de andere shirts zijn naar mijn smaak een beetje tuttig. Sowieso: beter overdressed dan underdressed!

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 13:07

word het wel heel zwart :P
maar is wel fijn shirt idd die zwarte, met lange mouw ook dus jasje hoeft niet perse. maar ga dan wel iets met kleur doen of op mijn lippen of in een oorbel of iets. toch een beetje kleur erin. maar niet to much

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Dress code Casual Elegance voor personeelsuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:48

Ik vind de derde optie het leukste. Jasje gaat meestal toch snel uit. Heel veel plezier in elk geval!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:57

Ik zou ook optie 3 doen! Jasje kun je altijd nog uittrekken :j

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 22:35

heb toch een andere blouse gekocht :p
een nette rode, toch iets kleur erin.
Afbeelding
Afbeelding

denk dat dit het gaat worden of anders de zwarte maar beide zonder jasje.
en in daglicht betere foto's XD