Help, kinderen langs de deuren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Help, kinderen langs de deuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 10:59

Hoi.

Mijn neefje en nichtje hebben ineens besloten dat ze vanavond langs de deuren willen voor Halloween. Echter hebben we dit zelf nooit gedaan en weten de kinderen zelf ook niet echt hoe het nu werkt (eerste keer).

Hoe werkt dat? Kun je gewoon overal aanbellen? Of zullen er ook mensen zijn die er echt niet op zitten te wachten? We wonen op n sorp in n kindvriendelijke wijk, dus ik verwacht dat de meesten hier er wel van af weten, en dus ook snoep in huis zullen hebben.

Hoe laat begint het? Hoe laat is het klaar? Wat moeten we doen? Ik heb werkelijk geen idee!

Bedankt voor jullie hulp!!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:02

Vaak worden dit soort dingen georganiseerd via een wijkteam oid.
Nog nooit zomaar kinderen aan de deur gehad.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:02

Bij ons in het dorp doen ze niet aan Halloween ( is op de 31e trouwens ) maar wel aan ST Maarten op 11 november. Weet je zeker dat er bij jou in de buurt wel aan Halloween gedaan wordt? Het is niet echt een Nederlandse feestdag.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:03

Gaan er meer kinderen met Halloween langs de deur in jullie buurt? Want ik ken zelf niemand die dat doet, of die er snoep voor in huis haalt. Vooral omdat het over 2 weken Sint Maarten is, dat is hier het moment om langs de deuren te gaan.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:06

Ik zou helemaal verbaasd zijn als hier kinderen in Halloween outfit aan de deur zouden komen, heb ook niets in huis voor ze, voor sint maarten haal ik wel altijd wat in huis. Misschien kun je wat regelen met bekenden, die weten dat ze komen, anders zou het wel op een teleurstelling uit kunnen lopen.

Nessavende
Berichten: 567
Geregistreerd: 04-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:09

Het wordt hier in de straat door diverse buren georganiseerd. Deze hebben dan ook weken van te voren aangegeven dat ze dat gingen doen. Hier is het dan zo dat als je als buur mee doet (dus waar kinderen langs mogen komen voor de trick or treat) dat je een pamflet van het Halloween gebeuren op de deur of raam plakt en dat je dan iets van een kaarsje of lichtgevende pompoen in het raam/naast de deur zet. De kinderen die dan voor je deur staan, moeten uiteraard wel verkleed zijn ;)

Maar goed, dat is georganiseerd dus dan weet je het ook als buur van te voren. Ik zou het niet heel fijn vinden als er onaangekondigd ineens kinderen voor de deur staan... Ervanuit gaan dat mensen het wel weten en dan maar snoep hebben, vind ik een beetje raar. Gisteren sprak ik veel mensen en die wisten niet dat het binnenkort Halloween is.

St Maarten wordt dan niet georganiseerd in dit stukje van de wijk, maar wel iets verderop zodat je niet met beide feestdagen kinderen op de stoep hebt.
Laatst bijgewerkt door Nessavende op 28-10-17 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:11

Hier leeft het ook totaal niet, ik ken niemand die iets in huis heeft gehaald of die erop rekend

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:12

Ik denk dat, zelf als je ergens woont waar het gevierd wordt, mensen er niet op 28 oktober op voorbereid zijn, of wel? Hier vieren we het niet maar als ik al snoep in huis zou halen daarvoor zou dat toch echt op 31 oktober zijn. Ik weet niet of het normaal is voor kinderen om het het weekend ervoor te doen, maar denk dat mensen zonder kinderen daar niet op voorbereid zijn en dus niks in huis hebben. Zou ik me in ieder geval voor kunnen stellen

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:12

Halloween wordt weinig gevierd.
Althans, niet zo uitgebreid zoals in America.
Wel worden er spooktochten georganiseerd op meerdere plekken.
Snoep ophalen langs de deuren is maar heel beperkt.

Hier wel een spokentocht, maar geen snoep aan de deur.
Wel weer met Sint maarten.
In ons vorige dorp deden de meeste wijken niet mee met 11 november, dus ook dat is echt per wijk geregeld.

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:14

Hier ook niks met halloween, alleen met sint maarten

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:14

NienkeV1994 schreef:
Ik denk dat, zelf als je ergens woont waar het gevierd wordt, mensen er niet op 28 oktober op voorbereid zijn, of wel? Hier vieren we het niet maar als ik al snoep in huis zou halen daarvoor zou dat toch echt op 31 oktober zijn. Ik weet niet of het normaal is voor kinderen om het het weekend ervoor te doen, maar denk dat mensen zonder kinderen daar niet op voorbereid zijn en dus niks in huis hebben. Zou ik me in ieder geval voor kunnen stellen

Oh ja, Halloween is officieel pas dinsdag.
TS: dan kunnen ze alleen langs de deuren als er duidelijk met de bewoners (bv middels pamfletten) is gecommuniceerd dat er vanavond wat is.

Nessavende
Berichten: 567
Geregistreerd: 04-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:15

Grainey schreef:
Misschien kun je wat regelen met bekenden, die weten dat ze komen, anders zou het wel op een teleurstelling uit kunnen lopen.


Mocht er niets georganiseerd zijn in het dorp, dan is dit wel een goede oplossing voor je neefje en nichtje :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:15

Hier zouden ze niets krijgen en terug mogen komen met sint maarten :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:18

Oh ja, haha, het ís nog niet eens Halloween. Nee, dan zou ik er zeker niet op rekenen dat mensen snoep in huis hebben, of het leuk vinden dat er kinderen langskomen. Tenzij er inderdaad iets georganiseerd is. :j Misschien is het leuk om zelf iets met je neefje en nichtje te doen? 'Enge' snoepjes halen, een griezelfilm kijken, verkleedpartijtje houden ... dan kunnen ze toch Halloween vieren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:19

Hier zouden ze niets krijgen en ook niet met Sint Maarten. :') beide "leeft" hier nl helemaal niet en ben er dus ook niet op voorzien. :=

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:19

Ik zou eerder bijvoorbeeld met ze een Halloween eten & snoep avondje plannen (leuke voorbeelden online die ook heel simpel zijn, hou je ze wel bezig). Langs de deuren gaat flink tegenvallen het is niet eens Halloween en bijna niemand zal het ook op die manier vieren, zou het zeker niet doen.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Help, kinderen langs de deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:25

Hier word het in de woonwijk door een aantal bewoners georganiseerd, we hebben een aantal weken geleden een brief in de bus gekregen en dan kon je aangeven of je mee wilde doen. Je hangt dan het pamflet voor het raam of versierd je huis. Vanavond tussen 19:00 en 21:00 komen de kinderen dan langs. Ik zou niet zonder dat er wat georganiseerd is langs de deuren gaan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:26

Zou ook niks geven, wij doen aan St Maarten.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Help, kinderen langs de deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:29

Wij doen enkel open met Sint Maarten om snoep te geven.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:33

Waar ik vroeger woonde in de wijk deden we wel aan Halloween lopen als kinderen. Meestal gingen we zo na het avondeten weg en dan liepen we gewoon de wijk door. We zagen aan de versiering van het huis en of het licht brandde of de bewoners meededen.

Ik zou wel even checken of het een beetje leeft bij jullie, anders is er niet zo veel aan helaas.

En ik zou dan wel de 31e gaan, aangezien het dan pas halloween is :)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 12:04

Bedankt voor jullie reacties. Zoals ik zei, heb ik er totaal geen idee van, aangezien ik dit nooit zelf heb gedaan. Met Sint Maarten ook niet trouwens. Ik kreeg eigenlijk meer de opdracht van mijn broer om dat te gaan doen, aangezien hij zelf niet kan en wij oppassen.

Toevallig met de buren van ons rijtje afgesproken dat we lanhs komen, dus dat zijn iig al 7 huizen. Ook zijn er nog wel 7 andere huizen hier in de straat die behoorlijk versierd zijn met pompoenen enz. Dus ik bel wel aan bij onze naaste buren en de andere versierde huizen. Ik ga er vanuit dat dat wel voldoende is eigenlijk. En dat ze hrt dan wel weer zat zijn.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:05

Ik zou gewoon gaan en dan zelf een zak snoep meenemen voor de huizen die niks hebben. Misschien dat volgend jaar meer kinderen mee doen. Wij decoreren ons huis ook voor Halloween met nog een handje anderen in de hele wijk, maar ieder jaar meer huizen versierd.

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:06

Maar het wordt bij jullie in de wijk dus vanavond al gevierd en niet de 31ste?
Anders zijn die versierde huizen er misschien evengoed niet op berekend dat jullie vanavond komen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:08

Hier leeft dat ook totaal niet.
Ik zou ook niet voorbereid zijn als er hier kinderen aan de deur komen.
Wij doen hier wel aan Sint Maarten.
En waar ik vandaan kom deden we aan voekepotten ( carnaval )

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 12:24

Temeraire schreef:
Maar het wordt bij jullie in de wijk dus vanavond al gevierd en niet de 31ste?
Anders zijn die versierde huizen er misschien evengoed niet op berekend dat jullie vanavond komen.


Van wat ik op internet/facebook kan vinden, werd het vorig jaar ook op de zaterdag voor Halloween gevierd hier. Echter kan ik voor dit jaar helemaal niks erover vinden...