6e x met alcohol op achter het stuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 22:05

Een x aantal jaar geleden besloot jij na een avondje stappen met 3 maatjes toch naar huis te gaan rijden.
Het resultaat 3 personen waaronder jij overleden 1 zwaar gewonde.
Ik kende je via via, we hadden wel eens staan kletsen in de kroeg maar meer ook niet.
Toch raakte het mij op de 1 of andere manier meer dan ik dacht.
Want een antwoord op het waarom....zouden we niet meer krijgen en het gemis van je familieleden was groot.

2 jaar geleden je reed van je avondopleiding naar huis in de auto van je oom.
Ik kwam met mijn bijrijder tegemoet miste de klap maar bij passeren hoorde we van degene waar je tegen gecrasht was zeggen dat men kon doorrijden.
Eigenlijk wilde ik ook doorrijden maar iets in jouw gedrag maakte dat ik toch een stuk verder mijn auto aan de kant zetten en teruggelopen ben.
Je was in shock, praatte wartaal en gaf pijn in rug en nek aan.
We hebben eerste hulp verleend en zijn bij je gebleven tot de ambulance er was.
Omdat we met mijn bijrijders telefoon hadden gebeld naar je familie, konden we horen hoe het met je ging.
Gelukkig hield je er niet blijvends aan over behalve de auto van je oom, die was totaal loss.
Achteraf toen je belde om ons te bedanken voor de hulp (en met de vraag naar een foto van ons omdat je je alleen een vaag gezicht en een lieve rustige stem herinnerde) vertelde je ook dat het niet jouw schuld was.
Bij de 'tegenpartij' die terug kwamen van een avondje tennis en zo hard riepen dat iedereen kon doorrijden.....Alcohol in het spel....

Een jaar geleden uit met vrienden...
Jij wilde perse naar huis rijden maar had gedronken.
Er ontstond ruzie omdat je vrienden je wilde tegenhouden dat tientje voor de taxi, auto komt morgen wel, je had er geen boodschap aan.
Met bovenstaande nog in mijn geheugen gooide ik je sleutels in een put.
Woest was je en niet alleen die avond.
Na een week kwam je erop terug je had spijt.
Voor mij te laat, dat was einde vriendschap.....alcohol in het spel

Een jaar geleden bracht ik een vriendin die tijdens een etentje ziek was naar huis.
Jij kwam ons tegemoet op een kruising...
1 moment keek ik opzij omdat vriendin heftige kramp kreeg.
Het moment dat ik weer voor mij keek was je op onze weghelft beland.
Geramd door 3 jongens die uit de auto sprongen en vluchtte.
Ik haalde je uit de rokende auto nadat ik een seconde had getwijfeld of ik niet achter die gasten aan moest.
Maar met alles in mijn hoofd geprent ging jij voor.
Ik verleende eerste hulp bleef bij je tot de ambulance kwam en gaf de politie informatie over de jongens.
1 jongen werd gepakt, de auto lag vol met bierblikjes...alcohol in het spel.

3 weken geleden, jij vloog mij voorbij, sneed mij af en stond in het midden voor het stoplicht stil.
Bij het wegrijden zag ik het meteen, foute boel.
Politie gebeld en achter je blijven rijden, je schoot op de 80 weg van links naar rechts, miste op een haar na de tegemoet komende auto's.
Bij de afslag ramde je bijna een wielrenner.
2 dorpen verder toen je een parkeerplek opreed en doorhad dat ik achter je zat, werd mij gesommeerd door te rijden.
Politie was eindelijk in de buurt maar ze maakte een inschattingsfout en je wist te ontkomen.
Alcohol in het spel...

Vandaag bracht ik een cliëntje naar huis, en belande in de file.
Je ramde mij vol van achter, noemde mij een poedersuiker en deed maar half het formulier invullen met jouw gegevens voor je deze naar mij toe gooide en vertrok.
Na mijn client af te hebben gezet reed ik op de gok naar de half beschreven straat.
Ik reed per toeval verkeerd en 2 straten verder stond jij.
Ik heb je de gegevens laten invullen en benoemd dat je stonk naar drank, dit gaf je toe en je gaf ook toe dat je wel meer gebruikt had.
Ook zei je dat je een punt was kwijtgeraakt door alcohol.
Omdat ik je niet vertrouwde ben ik eerst weggereden voor ik de politie heb gebeld.....
Maar nu....
Ik zit thuis op de bank mijn lijf voelt verrot en alles doet pijn.
Mijn cliëntje kan niet praten, niet aangeven hoe hij zich voelt, er zal vannacht iemand extra naast zijn bed zitten om alles te monitoren.
En ik? Ik hoop alleen maar dat dit gewoon de laatste keer was dat ik dit moest meemaken....

en jij...
slaap jij lekker je roes uit
word je wakker met het besef van wat je gedaan hebt
heb je spijt
ben je boos op jezelf
kan jij jezelf nog wel recht in de spiegel aankijken
besef je je dan wel dat je gewoon mensenlevens op het spel zet
is dat ene drankje het dan echt waard
of stap je volgende x gewoon weer met alcohol op achter het stuur

Geen idee wat ik met het topic wil bereiken behalve het even van mij afschrijven, het maakt mij gewoon zo verdrietig en boos dat er nog steeds mensen zijn die het leven van anderen mensen op het spel zetten door toch met alcohol op achter het stuur te kruipen.

.......alcohol het maakt meer kapot dan je lief is........

het zijn 6 losse situatie's waarbij de jij vorm dus niet gaat om 1 en dezelfde persoon
Laatst bijgewerkt door NoGo op 14-10-17 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:10

Ik snap echt helemaal niets vab het verhaal. Misschien nog even aanpassen? :)
Je schrijft eerst dat iemand overlijdt en dan rijdt hij weer in de auto van zijn oom?

Het leest echt het slecht. Heb de eerste alinea's drie keer gelezen en snap het nog niet.

Edit:nog een keer gelezen en het wordt heel langzaam duidelijk.

Nare gebeurtenissen allemaal. Ik zou in het vervolg bij vermoedens van drank altijd de politie laten komen. Nu komt hij weg terwijl hij anders aangehouden zou worden voor rijden onder invloed.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 14-10-17 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:13

De "jij" verwijst naar personen die alcohol op hebben, zo lees ik het.

Duidelijk verhaal. Snap ook niet waarom mensen dat toch doen :n Gevaar voor jezelf én de medemens..
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 14-10-17 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:13

Wat heb je veel verschillende mensen meegemaakt die met alcohol op besloten in het verkeer te gaan rijden.
Levensgevaarlijk en onbegrijpelijk dat mensen zich dit niet alleen in hun hoofd halen maar het ook uitvoeren.

Heel veel sterkte gewenst!

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 22:15

oeps emotie denk...het zijn 6 losse situatie's ;)

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:15

Je hebt dus een bekende die structureel met drank op rijd. Ik zou daar toch een melding van maken bij de politie.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:16

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je een heleboel vervelende dingen mee hebt gemaakt door drank rijders. Helaas kan ik je de hand schudden. Drank en drankrijders hebben mijn leven behoorlijk getekend. Ik heb er dan ook geen goed woord voor over.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:18

Ik heb de beginpost helemaal gelezen, mag ik ervan uit gaan dat je 6x een ongeluk hebt gezien/ bij hebt ondersteund/ meegemaakt dat er bij de veroorzaker alcohol in het spel was?

Het zijn stuk voor stuk zeer heftige situaties als ik ze zo lees... Alcohol maakt inderdaad meer kapot dan je (en vaak anderen) lief is.
Zelf drink ik absoluut niet als ik nog moet rijden. Geen druppel, alcohol kan bij mij soms verkeerd vallen waardoor ik heel soms na 1 half glas al sta te draaien. Ik neem het risico gewoon niet.

Als ik hoor dat er iets gebeurd is onder invloed van alcohol dan maakt dat me zo boos :(

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:19

Jeetje wat bizar zeg!

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:19

Ik snap je wel hoor. Let goed op jezelf. Mensen met drank op achter het stuur mogen van mij hun rijbewijs af worden genomen.
Hier een " nichtje" kwijt geraakt aan drankrijders.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:22

belle_boef schreef:
Je hebt dus een bekende die structureel met drank op rijd. Ik zou daar toch een melding van maken bij de politie.


Nee het gaat om verschillende situaties. De "jij" verwijst steeds naar iemand anders.

Het valt me vooral op hoeveel je dit meegemaakt hebt. In alle jaren achter het stuur heb ik pas 1x een sterk vermoeden gehad dat iemand alcohol op had op de weg. Erg heftig...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:28

heftig hoor.


was het allemaal dezelfde persoon met alcohol op, of waren het verschillende, daar vat ik um verder niet :)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:34

En dit is een van de redenen waarom ik 14 jaar geleden gestopt ben met drinken. Had toen nog geen rijbewijs maar de verhalen waren voor mij genoeg. Mijn man mah van.mij ook absoluut niet met drank.op achter het stuur, ook niet na 1 biertje. Ik rij ook altijd alsnwe weg zijn. Jij hebt al heel veel meegemaakt en dat wens je niemand toe. Van mij mogen ze veel strenger worden op alcohol en drugs in het verkeer.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:34

Heel goed geschreven. De jij = persoon die flink wat eb gedronken en ervoor kiest te gaan rijden.

Heel heftig. Hij kwam binnen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:38

Goed geschreven TS!

Mijn vriend heeft 1x met echt teveel drank op gereden (5x wat mocht) en dat was direct zijn laatste keer. Tenminste met mij als vriendin. ;) Het is zo jammer dat zoveel mensen het nog doen. Want als "iedereen het doet" dan is de stap niet zo groot.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:50

Intens stuk heb je geschreven.. stuk voor stuk heftige situaties.
Het gevaar wordt zo makkelijk onderschat. En de gevolgen kunnen zo groot zijn...

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:10

Ik moest ook even doorlezen voor ik de "Jij" begreep.

Je hebt wel veel meegemaakt met drankrijders..
Wij zijn twee neven, broers, kwijtgeraakt aan een drankrijders. Voor mij oom en tante is dat de dag dat hun leven voor een deel stopte, ze ook beiden niet oud geworden. Zelf rijd ik nooit met drank op neem hooguit weleens een wijntje aan het begin van een etentje. Dat mensen bezopen gaan autorijden snap ik echt niet.. Waarom het risico nemen dat je iemand vermoord?

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:38

Goed geschreven en ik begreep het wel meteen. Ik snap je verontwaardiging en boosheid, het is onvoorstelbaar dat mensen dit doen.
Wat mij betreft de weg afhalen die gasten _-:(

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:46

Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij dat mensen dat risico nemen. Heftig hoor en goed gehandeld door de politie te bellen in meerdere gevallen!

Zelf dit weekend een, gelukkig, eenzijdig ongeluk zien gebeuren en hulp bij verleend. Later bleek ook onder invloed van drank. Voor ons omstanders best heftig, door de houding leek het slachtoffer niet meer in leven. Gelukkig had hij nog pols en was de ambulance snel ter plaatse.

Van mij mogen ze gelijk het rijbewijs voor een hele lange tijd invorderen na een bepaald promillage.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:51

Heel mooi stuk heb je geschreven vind ik. Ondanks dat ik nog best jong ben helaas ook al het nodige meegemaakt rond alcohol. Precies wat je zegt, het maakt meer kapot dan je lief is...

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:31

:(:)

Geen woorden voor. Onbegrijpelijk dat mensen achter het stuur stappen als ze onder invloed van dranks en drugs zijn. Vreselijk

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:49

Jeetje, stuk voor stuk situaties die je nooit wens mee te maken :n Sterkte :(:)

Ik ben geen alcoholdrinker, en als er iemand bob moet zijn wil ik dat altijd doen. Als mijn vriendin een biertje op heeft gaat die niet meer achter het stuur, dat willen we beide niet namelijk.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:56

Jeetje je hebt het wel elke keer getroffen zeg.. ik blijf het zo onbegrijpelijk Vinden dat mensen zo met hun eigen en andere levens willen spelem

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: 6e x met alcohol op achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:09

Alcohol maakt veel kapot inderdaad. Mijn vader kan er ook wat van... Het klinkt wreed, maar er is een tijd geweest dat ik heel erg hoopte dat hij gewoon eens ergens goed hard tegenaan zou rijden. Zonder betrokkenen uiteraard. Sommige mensen hebben iets te veel zelfvertrouwen in hun dronken zelfs helaas of ze zijn gewoon onbezonnen.