Praat jij in je slaap?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 13:24

Vraag ik mij toch af haha, klets jij een ander de oren van het hoofd in je slaap middenin de nacht of niet...?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:25

Ja en veel ook :+ Niet altijd overigens.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:51

Yup, :D ben altijd bang dat de buren me horen :=

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:52

Jep elke nacht en als ik samen met m'n zus lig voeren we gesprekken vertelde mijn moeder haha.
Ik geef ook antwoord als je wat vraagt :j

Ik gil ook heel erg zo erg dat het door merg en been ging bij mijn ouders weet hier zelf negen van dd tien x niks van. Nu woon ik alleen dus heeft niemand er meer last van haha

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:53

ja echt heel veel. Soms maak ik mezelf ook wel eens wakker door m'n eigen gepraat :')
Ik praat vooral veel wanneer ik net slaap of nog ergens tussen wakker zijn en slapen in zit :+

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:55

Ik heb een keer van een vriendin gehoord dat ik een heel eind over superman weg heb zitten banketstaaf, verder nooit meer meegekregen dat ik praat in m'n slaap.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:13

Soms.
Als ik een drukke dag heb gehad of veel heb om te verwerken, dan praat ik wel eens in mijn slaap. 'Gelukkig' meestal onverstaanbaar. :+

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:17

Jup, en mijn ex liet me -ook slapend- dus ook mooi niet los toen ik dat wilde.
Het eindigde met betadine in de badkamer.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:30

Geen flauw idee, zal het mn kat vragen :+

Nee, ik praat niet echt in mn slaap, maar heb soms wel opeens een bijzondere uitspraak, dan droom ik ofzo. Ben al een paar keer wakker geworden naast mn vriend die bijna uit bed rolde van het lachen :Y)

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:32

Een persoon zei ooit dat ik praatte in mijn slaap, verder nog nooit iemand over gehoord. Heb mogelijk al wel eens gegild en gehuild ook al een paar keer.

Nu ben ik benieuwd naar wat anderen dan zeggen waar de partner zo om moet lachen O:)

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:39

xxShetLover schreef:
Een persoon zei ooit dat ik praatte in mijn slaap, verder nog nooit iemand over gehoord. Heb mogelijk al wel eens gegild en gehuild ook al een paar keer.

Nu ben ik benieuwd naar wat anderen dan zeggen waar de partner zo om moet lachen O:)


T schijnt dat ik een keer "hmmm.... Koekjesss" heb geroepen en toen weer vrolijk verder snurkte :Y)

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:45

Laurora schreef:
xxShetLover schreef:
Een persoon zei ooit dat ik praatte in mijn slaap, verder nog nooit iemand over gehoord. Heb mogelijk al wel eens gegild en gehuild ook al een paar keer.

Nu ben ik benieuwd naar wat anderen dan zeggen waar de partner zo om moet lachen O:)


T schijnt dat ik een keer "hmmm.... Koekjesss" heb geroepen en toen weer vrolijk verder snurkte :Y)

Haha, als ik zou praten in mijn slaap zou dat zo iets kunnen zijn wat ik ook zou zeggen :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:52

Ik niet, maar mijn vriend wel :D Echt hilarische dingen soms, maar meestal is het totaal niet logisch (bijv: ik mag niet opstaan, want "het" is creatief.. :7 )

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:06

Oh ja, hele verhalen. Van lachen en huilen tot aan toe.
Toen ik nog samenwoonde vertelde me ex dat ik die nacht rechtovereind ging zitten, keihard begon te lachen, en weer ging liggen en slapen.

Vroeger toen ik in Limburg woonde (Kom van oorsprong uit Arnhem), zouden we eigenlijk verhuizen naar België. Maar ik wou dat echt helemaal niet. Toen ben ik regelmatig huilend 's nachts wakker geworden terwijl mijn moeder al naast me zat. Bleek dat ik in mijn slaap kei hard heb liggen huilen en schreeuwen dat ik terug wou naar Arnhem. Het heeft wel geholpen blijkbaar, want woon gewoon weer trouw in Arnhem :D.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:10

Eileen_ schreef:
ja echt heel veel. Soms maak ik mezelf ook wel eens wakker door m'n eigen gepraat :')
Ik praat vooral veel wanneer ik net slaap of nog ergens tussen wakker zijn en slapen in zit :+

En je geeft nog antwoord ook *D

Lol ik praat ook ontzettend veel in mijn slaap. Kan blijkbaar ook nog in verschillende talen slaap praten en heb zelfs al eens iemand uitgelachen in mijn slaap :')

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:16

Ik heb wel eens in mijn slaap gepraat. Meestal wel tijdens het doen van een activiteit, een slaapbank uitklappen omdat er vriendinnen komen slapen en dit ook uitleggen aan mn ouders, op de camping weglopen en roepen doeii ik ga!

Oh en een keer op schapenstage vroeger geroepen '*naam van vriendin* er is iets mis met de schapen!!' Toen ze vroeg wat er dan was zei ik OH laatmaar ik praat wel vaker in m'n slaap. :')
Wel allemaal een tijd geleden. De laatste tijd valt het volgensmij wel mee!

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:22

Ik praat zelf niet, maar mijn vriend wel. Als ik me ertoe kan zetten maak ik er notities van in mijn telefoon. Altijd leuk om hem er de volgende dag mee te kunnen confronteren :Y)

Zo is laatst "Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig" gepasseerd. En vertelde hij iets langer geleden: "ik ben de koning van het bos!" (leuk detail, inmiddels is hij boswachter :+ )

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:55

Voor zover ik weet praat ik niet vaak in mijn slaap, maar een keer was wel heel grappig. Een ganggenoot van me was op vakantie en had gevraagd of ik haar moestuin bij kon houden. Het was een warme en droge week, dus ik heb veel planten water gegeven. Vervolgens droomde ik dat ik moestuin binnenshuis had (?!) waarbij ik dus de planten water had gegeven, alleen omdat het binnen was werd de hele woonkamer nat. Vervolgens ben ik dus in mijn slaap gaan praten 'alles wordt nat, alles wordt nat!'. Daar is mijn vriend wakker van geworden en die dacht dat ik in mijn broek had geplast ofzo, dus die ging snel handdoeken halen :') Toen ie terug kwam lag ik alweer prinsheerlijk te slapen haha, mijn vriend begreep er niks van :')

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:19

Hier nog eentje. Praat heel verstaanbaar, antwoord helaas ook en het lijkt alsof ik wakker ben. Zo heb ik met mijn ex regelmatig knallende ruzie 's ochtends gehad waarvan ik niet wist hoe het kwam.. Bleek dat ik dus 's nachts onwijze "meidenproblemen" aan het maken was tot ruzies aan toe. Slaapwandelen helaas ook, maar gelukkig nog alleen als ik echt wat heftigs heb meegemaakt. Voorheen stofzuigde ik blijkbaar 's nachts het huis. Rare gewoontes :? . Blij dat ik het zelf niet hoor :=.

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:35

Toen mijn vriend en ik nog niet samenwoonden maar bij mijn schoonouders sliepen, maakte mijn vriend mij regelmatig snachts wakker. Dan vloog hij recht overeind in bed en dan schreeuwde hij: 'allemaal eruit'. Dan vroeg ik waar hij het over had en dan zei die weer 'al die katten allemaal eruit. Ik vertelde hem dan dat er geen katten waren, maar dat geloofde hij nooit dus ging die ze met de zaklamp van de telefoon zoeken. Daarna werd hij meestal wakker en wilde er niet neer over praten :') :')

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:38

Ja. Ik ben altijd bang dat ik dingen vertel die ik niet moet vertellen :')

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:40

Jep. Ik praat ook heel veel. :')

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Praat jij in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:42

Ja ik en mijn man praten alle twee in onze slaap :')

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:43

Soms, vroeger praatte ik heel veel in m'n slaap. Nu praat ik af en toe nog, en zeg dan echt de meest random dingen.. Ook heb ik wel eens dat ik huilend wakker word maar heeft meer met dromen te maken, denk ik.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:57

Al van kleins af aan. Heb zon app die s'nachts dat opneemt. Soms niks te verstaan andere keren wel.en ook echt soms zinnen waar niks van klopt.