Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 21:48

Nou, mijn filmingdays zijn OVER. Hoe dat gekomen is? Ik was eergisteren in de Zoo van Leipzig de reuzenotters aan het filmen, had ik de filmcamera op zo'n statiefje geplaatst van de Action waarvan je de pootjes kan buigen. Dus ik filmen, helt de camera ineens voorover, ineens lost het draaivoetje van de onderzijde van het statiefje... en de zwaartekracht deed de rest. Met volle vaart helemaal beneden in de plomperik tussen de reuzenotters die gelijk kwamen kijken wat daarzo naar beneden kwam suizen. (Ja, mijn filmcamera dus) |( Begint er eentje ook nog vrolijk aan te knabbelen en ik kon mijn camera al als het ware luidkeels om HULP roepen en een groepje kleine duitse kindertjes naast me die vonden het natuurlijk schitterend (ik vond er niks schitterends aan...)

Dus de paniek schoot al beyond MAX de hoogte in en een groepje nederlanders naast mij raadde mij al aan om een verzorger te zoeken die mij kon helpen (ja, pas nadat ik in de souvenirwinkel om hulp had gevraagd...) Na een minuut of 5 kwam al een verzorger aan die met mij in het bassin naar mijn (inmiddels verdwenen!) camera ging zoeken. (Ik boven, en hij met een meisje beneden al wadende in het water) zoekende naar de apparatuur.

Maar niks hoor. Na 5 minuten zoeken gaven ze het al op. Ook aan de kant werd er nog gezocht. Niets. Er is niets van teruggevonden, ook de SD kaart die erin zat met inmiddels 5 uur aan beeldmateriaal van Leipzig, de vakantie waar ik nu van terug ben. Ik ging met filmcamera heen en ging zonder weer terug. Toch gaan ze maandag verder zoeken en bij de receptie heb ik mijn adres achtergelaten en MOCHTEN ze het vinden (OOIT!) dan zouden ze het mij kosteloos opsturen. Maar ik kan nu al zeggen dat de filmcamera zo deudth als een pier is met al dat water erin. De oplader heb ik al 'symbolisch' de kabel doorgesnipt.

Kan je zeggen Bokkers. Zoiets kan aardig je vakantie vernaggelen! ;(

Have You Hugged Your Horse Today?


CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 21:54

Iris82 schreef:
He verdorie HD. Wat een pech heb je. Hoop dat je verder wel een fijne vakantie hebt. :)

Heb ongemerkt echt staan te huilen bij de uitgang van de zoo, heb het echter niet al te laten merken... ;( Wég filmmateriaal... ;(

Tigress schreef:
He balen man :(:)
Ik kan het me goed voorstellen, ik zou ook een nare vakantie hebben als mijn camera ineens zwemles zou gaan nemen.


Ja, ik weet het. Het was ineens hops. In een split-second ging hij er vandoor. Zo snel dat ik niet kon reageren. En er zaten toch leuke scenes tussen...

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 22:02

Memories schreef:
Oei wat zuur joh, aan het eind van je vakantie ineens al je beeldmateriaal foetsie :oo wel een avontuur zo om mee te maken zeg. Hopelijk heb je toch nog een leuke vakantie gehad :(:)

Foto's heb ik wel, maar video. Nee. :( Was echt op de één-na-laatste dag.

Have You Hugged Your Horse Today?


CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 23:20

Simbaa schreef:
Balen zeg!!
Heb je wel een reisverzekering? Krijg je de films niet mee terug, maar wellicht kan het het leed iets verzachten.

Geen reisverzekering maar als ze de SD kaart (ooit) terugvinden, sturen ze die gelijk op...

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 09:01

Nabster schreef:
Ontzettend klote.
Ik gebruik altijd elke dag een nieuw sd-kaartje. Ik raad je dat echt aan.

Goeie tip! Onthoudt ik voor de volgende keer! +:)+

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 14:28

Atleast you have the pictures. En daar gaat het toch ook een beetje om, nietwaar? :)

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 14:31

Tazzey schreef:
Een SD kaart kan best wat hebben dus als ze die vinden is de kans groot dat de beelden niet verloren zijn gegaan. Ik investeer zelf altijd flink in statieven, voor geen goud dat ik mijn dure apparatuur op zo'n goedkoop luciferhoutje monteer. Voor de toekomst is dat echt mijn tip, investeer in een goed statief, goedkoop is duurkoop in dit geval.

Ik had er toch eerder succes mee, vond het wel betrouwbaar. Maar kijk wat er gebeurt... ;( Ik vertrouw die krengen van de Action niet meer.

Afbeelding
(Zonder de foon en klem)

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 14:34

Anoniem schreef:
Tja die statiefjes van de action zijn ook zo klein en fragiel en daardoor met gewicht dus instabiel... alles wat je kan ombuigen terwijl er ook nog gewicht op moet kunnen moet je niet willen!

Maakt het alleen niet minder zuur natuurlijk, ik snap dat je daar flink de balen van hebt :(

En dan nog te bedenken dat ik er speciaal DVD's voor had gekocht. Naja, kan ik weer voor wat anders gebruiken. MP3's anyone? :( :o

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:00

UPDATE! Camera is uiteindelijk gevonden, en ja hoor! Zo deadt als een pierewaaier. SD kaart leeft nog, en ze zullen deze zsm opsturen van duitsland naar nederland per post! Of zoals ze het hadden omschreven: Die ist restlos hinüber. Oftewel hartstikke kaduuk.

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 22:38

Nant schreef:
Super balen van je camera, maar gelukkig heb je je beelden nu weer terug!
Ben wel heel benieuwd naar de laatste paar seconden die de camera heeft vastgelegd :=

Ik denk een hoop geknaag van de otters, wat scherpe tanden en dan bloeps het water in met een hoop storing... :o

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 22:50

Nou hier was mijn camera dus erin gevallen, Leipzig zoo, Gondwanaland bij de Reuzenotters...



Probeer hier maar eens een camera weer terug zien te vinden...

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 23:09

FennyPower schreef:
Ahh zo diep..... , wat zal dat een jank/baal momentje geweest zijn.... het zijn niet de goedkoopste dingen de filmcamera's of fotocamera's.. gelukkig hebben ze het gevonden en het kaartje..

Jazeker! Ik liet het niet echt merken maartoch... Traantjestijd! ;(

Off: je instagramcode werkt niet...

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 16:44

Nou, kaartje is heel en al gearriveerd en de laatste beelden zijn van een schreeuwende otter die rondzwemt. Meer niet. Je hoort me ook niet jammeren op de achtergrond en zo, alleen dit. Verder heeft hij niets opgenomen daarna. Had wel net gehoord dat de otters het LCD klapschermpje FINAAL van de camera eraf hebben gerukt. (wauw! :oo ) Er was dus geen redden meer aan.

Net nog wel alle videobestanden gechecked en die zijn netjes heel gebleven en dus toonbaar. +:)+ Mijn peeceetje zit nu braaf alle videofiles over te pompen naar mijn externe harde schijf.

Dus wat hebben we geleerd lieve kijkbuiskindertjes? NOOIT met je camera over de railing leunen van een otterbassin!!!

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 18:21

Ja maar hoe sluit ik nou een film af met een HELE OPEN einde?! :/

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 21:14

Hilli schreef:
CoonArt schreef:
Ja maar hoe sluit ik nou een film af met een HELE OPEN einde?! :/

Nog een keer naar de dierentuin dan maar en dan de rest filmen :))

Duur geintje, kost me dan €145,= om éventjes op en neer te reizen alleen maar voor het einde... :')

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 21:36

Maar dat otters zomaar een schermpje van een camera af kunnen rukken, en dat schermpje zat toch stevig aan de camera vast... Hebben die beesten soms bovendierlijke krachten of zo..?

Have You Hugged Your Horse Today?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amarins2, ComscoreBot, fohadie, Ipsiedipsie, Jungles, Lisanne_S, ManonGrr, Paardennamen, Saaams, Sure_lee, Telpeva en 155 bezoekers