Ervaringen winkel/webshop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 20:13

Hoi Bokkers,

Ik heb 13 juli enkele kledingstukken besteld op een webshop. 14 juli kreeg ik een mail dat mijn pakketje onderweg was en dat het normaal gezien de volgende dag geleverd zou worden (ook op zaterdag). Oke, volgende dag had ik geen pakje maar goed, dat vond ik nog niet zo'n ramp.
Maandag kreeg ik ook niks aan, alleen een mail van de webshop dat mijn bestelling deels werd terugbetaald. Dus ik open de mail, als ik zoiets lees in het onderwerp dan zou je denken dat er één kledingstuk niet meer is en dat die terugbetaald werd. Maar tot mijn verbazing bleken er geen enkel kledingstuk meer te zijn en kreeg ik die allemaal terugbetaald. Alleen zag ik dat de verzendkosten dus niet werden terugbetaald.

Ik wachtte eventjes af, mss was het een fout en ik wou even kijken wat er op mijn rekening teruggestort werd, maar ik heb effectief enkel de kleding teruggestort gekregen en niet de verzendkosten. Meteen een mail erachter aan, nog een mail, 5x bellen, op Instagram een berichtje sturen, op Facebook een bericht achterlaten onder een foto die ze gepost hadden, op hun tijdlijn een bericht gezet (dat om de één of andere reden niet openbaar wordt) maar helaas krijg ik via geen enkel kanaal antwoord.
Is het gebruikelijk in NL om verzendkosten achter te houden als er eigenlijk niks verzonden wordt?

Het gaat hier om de winkel Rebellion Fashionstore. Ze hebben een webshop maar dus ook een winkel in Ijmuiden. Ik woon in Belgie dus het is helaas wat ver weg om even naartoe te rijden en daar persoonlijk te gaan vragen waarom ze die verzendkosten achterhouden. Maar mss dat hier iemand ervaring heeft met de winkel/webshop? Zijn ze mss op vakantie/gesloten en dat ze daarom niet reageren? Op Facebook zijn ze wel actief maar dat wil op zich niets zeggen.

De verzendkosten zijn maar 6 euro, maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat ze dat geld achterhouden. Ondertussen ben ik al 5 euro kwijt met er elke keer naar te bellen :+ Maar het gaat me eigenlijk om het principe, zij annuleren mijn gehele bestelling maar houden wel mijn verzendkosten achter...

Dit topic is niet bedoeld om de winkel zwart te maken, ik wil alleen ervaringen horen. :)
Alvast bedankt :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:16

Nee, dit is zeker niet normaal.
Sterker nog als er verschillende levertijden zijn en ze zouden het bijv. in 6x versturen, dan betaal jij maar 1x de verzendkosten. Ik vind het echt apart dat alles blijkbaar niet meer leverbaar is. Maar zij hebben geen kosten gemaakt door iets te verzenden, dus ik kan echt geen reden bedenken waardoor jij de verzendkosten moet betalen van iets dat niet verstuurd is. Ik zou de winkel zelf even bellen i.p.v. de klantenservice (of had je dit al gedaan) en even uitleggen dat je geen contact kan krijgen en dit graag opgelost ziet worden.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 20:22

Ik vind er helaas maar 1 telefoonnummer van en die heb ik dus al 5 keer proberen te bellen. Als ik online de webshop op zoek, krijg ik een andere telefoonnummer, mss dat ik die eens moet bellen. Ik weet niet hoe betrouwbaar die site is. :P
http://www.telefoongidsnederland.com/02 ... llion.html

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:24

Jeetje lekker klantvriendelijk! En via het contactformulier ook niets terug gehoord?
Ik zag trouwens inderdaad op hun FB de vraag hoe je ze kan bereiken, nogmaals. Jammer dat je geen recensie kunt geven, want daar reageren ze doorgaans wel snel op.
Ik denk echt dat dit gewoon een foutje is en dat kan gebeuren, maar ik vind het wel slecht dat een winkel zo moeilijk (of niet) te bereiken is.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 20:30

Ja echt jammer! En ze hebben best veel likes enz dus ik dacht dat die wel betrouwbaar was. Maar je kan ze via FB geen bericht sturen, je kan idd geen recensie geven, als je echt iets post op hun tijdlijn dan wordt het niet getoond dus dat is echt wel jammer...
Ik ga morgen die nummer eens bellen die ik gevonden heb, ik zie wel waar ik uit kom. Mijn vader wilt al met een aangetekende zending gaan beginnen, maar dat vind ik een beetje stom voor die 6 euro :+

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:42

Wat ik wel super netjes vind, is dat ze gelijk het geld voor alle kledingstukken teruggestort hebben. Dus dat is sowieso al een aanzienlijk verschil met 6 euro. Aan de ene kant zou ik - puur omdat ze taal noch teken geven - ook de neiging hebben om voor die 6 euro te knokken, maar aan de andere kant zou ik allang blij zijn dat het geld voor de kleding zelf terug is.

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:16

Bij retourzendingen is het normaal dat er verzendkosten in rekening worden gebracht. Dit staat ook op hun site vermeld. Echter heb jij geen retourzending, maar kunnen zij niet leveren. Er zijn van hun kant ook geen kosten gemaakt dus is het niet correct dat ze deze kosten achterhouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:19

Shenavallie schreef:
Wat ik wel super netjes vind, is dat ze gelijk het geld voor alle kledingstukken teruggestort hebben. Dus dat is sowieso al een aanzienlijk verschil met 6 euro. Aan de ene kant zou ik - puur omdat ze taal noch teken geven - ook de neiging hebben om voor die 6 euro te knokken, maar aan de andere kant zou ik allang blij zijn dat het geld voor de kleding zelf terug is.


Ik vind het niet super netjes, maar gewoon hun plicht dat ze het geld terug storten. En voor die 6 euro zou ik wel knokken. Ze hebben helemaal geen kosten gemaakt, maar willen het wel in eigen zak steken? Zo werkt het dus niet en eigenlijk is het gewoon diefstal.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:24

Is wettelijk vast gesteld dat ze deze kosten terug horen te storten, wet kopen op afstand.
Zelfs al zou jij de bestelde artikelen terug sturen dan zijn ze verplicht de door jouw betaalde verzendkosten retour te betalen.
Alleen de retourkosten zijn voor eigen rekening, al zijn er bedrijven waarbij dat ook gratis is.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:30

Je hebt PB!

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:41

Cayenne schreef:
Shenavallie schreef:
Wat ik wel super netjes vind, is dat ze gelijk het geld voor alle kledingstukken teruggestort hebben. Dus dat is sowieso al een aanzienlijk verschil met 6 euro. Aan de ene kant zou ik - puur omdat ze taal noch teken geven - ook de neiging hebben om voor die 6 euro te knokken, maar aan de andere kant zou ik allang blij zijn dat het geld voor de kleding zelf terug is.


Ik vind het niet super netjes, maar gewoon hun plicht dat ze het geld terug storten. En voor die 6 euro zou ik wel knokken. Ze hebben helemaal geen kosten gemaakt, maar willen het wel in eigen zak steken? Zo werkt het dus niet en eigenlijk is het gewoon diefstal.

Ben ik met je eens, maar hoe vaak hoor je niet dat webwinkels helemaal niet leveren èn geen geld terugstorten? In dat geval vind ik het wel heel netjes dat ze gelijk geld terug geven. De communicatie mag alleen veel beter, maar dat is een 'understatement'.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 20:28

Via PB heb ik nog enkele interessante tips doorgestuurd gekregen. Die opties ben ik nu aan het uitproberen!

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:35

Helaas nog niks, volgens mij negeert ze me gewoon. Het kan toch niet dat ze NIKS van me aan krijgt. |o

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen winkel/webshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 10:25

Gisterenavond heb ik nogmaals een boze mail gestuurd waarin ik zei dat ze aan diefstal doet. Gek genoeg kon ze daar wel gelijk op antwoorden en heb ik mijn verzendkosten teruggekregen. :D
Het duurde even maar goed, ik heb alles terug *\o/*