Monologen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:55

Ik zit met mensen in een auto. Momenteel is er een vrouw al zo'n 25 min bezig met een monoloog over van alles; haar auto, gesprekken met collega's, kwaaltjes; en dat zonder komma's of punten. Het ratelen gaaaat maar door en iedereen is allang afgehaakt. Ik vraag me toch af: hebben mensen dan echt niet door dat al die details totaal niet interessant zijn voor de rest? En denk je niet na 10 min "goh ik ben toch al wel lang aan het woord?"

Hoe werkt dat? :o?

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:59

Ik denk dat zij niet zo van ongemakkelijke stiltes houdt...
Of ze hoort zichzelf graag praten...
Of ze denkt dat ze werkelijk interessante dingen aan het vertellen is...

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:59

:') Geen idee. Misschien wil ze haar verhaal kwijt.

Zie je kans het gesprek ergens om te draaien? Al is het maar een 'goh hoe ver zijn we eigenlijk en hoe lang moeten we nog?'

Anoniem

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:00

_O-
Onderbreek haar gewoon dan.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:01

_O- _O-

Ik zou eens vragen of ze het eerste stukje nog een keer wil herhalen :=

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:01

Ik ken er nog een. Mijn moeder.

Die moet ik soms ook echt afkappen en zeggen van: je verteld nu honderd dingen tegelijk, ik volg je niet meer.
Of ik vertel iets wat ik heb meegemaakt en krijg een heel verhaal terug van een kennis van een kennis die dat ook had bla bla..

Leuk dat soort mensen. Not.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:04


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:23

:'), ik moest lachen. Ben echt benieuwd wat je relatie tot diegene is, familie, collega?

Heel herkenbaar ook, ik ga dat soort mensen altijd negeren, maar daar voel ik mij dan ook weer niet heel goed bij.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:25

Verschrikkelijk dat soort mensen!
Ik onderbreek dat gewoon hoor, heb echt geen zin om dat verplicht aan te moeten horen.

Op uitzondering van mijn oma maar die is toch al zo maf als een kanarie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:26

Linnnh :')

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:45

Oh zo herkenbaar := Ik vind het altijd ook wel een beetje sneu voor die mensen. Vaak hebben ze het zelf niet echt door, maar achter hun rug om hoor je wel het gezucht en gekreun als ze weer beginnen met praten. Toch durf ik er zelf ook nooit echt wat over te zeggen of ze af te kappen, ik wil ze ook niet kwetsen :+
Ik wens je dus erg veel succes/sterkte, want tips of verklaringen heb ik niet.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:58

Ik vermoed dat die mensen het vaak zelf niet door hebben. Misschien werkt het toch het beste om die persoon er op aan te spreken. Daar kan hij/zij ook van leren. Ik zou het in ieder geval fijn vinden als mensen het op een vriendelijke manier aan me duidelijk maken als ze vinden dat ik teveel praat.

Anoniem

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:02

Ooh mijn ex was ook zo.. Op een gegeven moment ben je het wel zat en dan zei ik het gewoon ;)

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:27

Vreselijk, kan me er zo aan ergeren. Sommige mensen kunnen echt totaal niet luisteren; nul interesse in anderen en de misvatting dat hun verhalen vet boeiend zijn. Ik loop weg bij dat soort portretten hoor, maar in de auto gaat dat niet. Pff

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:29

Mijn vader doet dat ook, als ik met hem aan het bellen ben hoef ik alleen maar 'ja', 'okee' en 'hmm' te zeggen, hij doet de rest :+

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:51

Oh my ik heb zo'n collega.. Lief mens hoor maar jeetje als die eenmaal begint met praten, kom je er niet meer vanaf. Zelfs als je strak naar je beeldscherm kijkt met oordoppen in, praat ze nog door. :n
Ik denk dat zij gewoon echt bepaalde sociale normen en waarden niet kent. Ze komt ook altijd in je staan als je wat op je scherm moet laten zien.

Die liedjes zijn wel een goede, Linnnh :')

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:54

Ik merk van mezelf dat ik ook zo ben en probeer er wel echt bewust op te letten het niet te doen :Y) (Als ik al praat, want dat doe ik alleen als ik me op mijn gemak voel)
Bv als ik van school naar huis fietste, praat ik veel te veel. Als ik me er bewust van word (want een ander zegt het niet) ga ik hun vragen stellen, zodat die wel moeten praten :+

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Monologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:56

Dit zijn ook van die mensen die nooit, maar dan ook nooit eens naar jou zullen vragen. Komt gewoon niet in ze op. Vertellen veel, vragen niets, luisteren nog minder.
Jammer is dat.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 11:10

Nou ik heb het overleefd :') . Ik reed met wat anderen met die oudere vrouw mee, daarom vond ik het ook niet echt gepast er wat van te zeggen. Uitzitten en af en toe "Hmmm"-en leek me beter. Ik vroeg me wel af of, als de autorit 4 uur had geduurd in plaats van 1,5, of ze dan ook continu aan het woord zou zijn :').